Laikusként az a tippem: Mivel a horog terhelés 75 100kg lehet, ez a kütyü legyen mondjuk 40?... Talán betonon nem kapar el ( a kis átmérő miatt ez is kérdéses...de füvön???? Fűnél lehet rá kéne ülnöd+ Hoffherr körmös kerék, akkor talán...
Sziasztok ! Tisztelettel érdeklődnék, hogy valaki használt-e már ilyen önjáró kereket , meg szabad-e vásárolni , illetve csak mover ? 1300 kg-s lakókocsihoz.
Köszönöm szépen ! Igen van lakónk 1986 óta, tehát 86-os évjárat. Amire női szemszögből gondoltál áztatni valót azt mi muszmogónak mondjuk. Kellemes hétvégét és jó időjárást kívánok !
Ügyes vagy ! Én a Békemenet "helyett " egy nagyon jó hangulatú kempingtalálkozón vettem részt Agárdon. Minden tiszteletem a nagy magyar mozgalmakhoz, de a felvonulás helyett egy klassz melegvizes medencében áztattam a nem tudom női nemben mondani - lompost-. A Főni szónoklata helyett pedig Jánost a kempintalálkozó elnökét hallgattam. Miután konstatáltam, hogy délutánra éppen akkora tömeg gyűlt össza a strandon,mint a közsétán angolosan távoztam.
Apropó -van már lakókocsid,mert ebbe a fórumban minimum az a belépő !
Kedves Erika ! Most érkeztem haza az idei békemenetről, derűsen, épségben egészségben. Választ, kritikát, leszólást csak a címzettől fogadok el, a "belepofázok" nem érdekel.
Igen az a típus, ha jól értem a tető lemez bentről nem bontható? Fent fa merevítés van? Nem bontottunk még soha. Nekem van egy abbym 89 es de annak semmi baja tehát erre eddig nem volt szükség. Sokat segítenek a képek amiket küldesz. Esetleg telefonon tudunk valahogy beszélni vagy messengeren? 06704500597 az elérhetőségem ha megcsörgetsz vissza hív alak
Jól látom, hogy ez egy 320-as Bergland? Mert akkor méretben is egyforma az enyémmel :) Az alsó oldalfal is viszonylag könnyen lejön egyben. Az illesztésnél szintén csak bele van csúsztatva a fölső lemezbe. A tető dekorlemeze teljesen egyben van és nem lehet levenni, csak ha az egész lakó szét van bontva. Ha ez beázott és elkorhadtak a fa tartók, akkor nem kis munka lesz a felújítása! Én most cserélem a teljes vázszerkezetet fémre, de még nem látom az alagút végét :)
Nekünk oldalt is kell bontani kocsit mert az egyik sarka benyomta az oldalsó lemezt. Persze a belső ágy keret újra építése az már szerintem az egyszerűbb vegrahjtas. Fent a tetőablak mellett elég puha a tető azt cserélni? Egész lapban vagy kivagva részben ahol gond van. Vélemény?
Nem túl bonyolult javítani. Leginkább egy erős kárpitos szögbelövő/tűzőgép kell hozzá. Azt a lemezt talán érdemesebb lenne cserélni, bár ilyen golyó-nyomott 0,8-as alut nem tudom hol lehetne venni. Szerintem a sima alu is jó lesz oda. A faanyagot bármelyik barkácsboltban megkapod. Leginkább 2x2, 2x3, és talán 2x4 cm méretű kell hozzá.
A lemez lebontásához leveszed a díszléceket az illesztésig, egy kihegyezett csavarhúzóval kiszedegeted az U-szegeket belőle és akkor az a sérült alsó lemez kicsúszik az illesztésből.
Köszönöm a választ nektek a fa munka rész nem probléma láttam hogy rétegelt lemez és szigetelés. Az alsó padló fa nem sérült max 1 cm es rész. Engem az érdekelne ahogy néztem kB 50 cm magasan vagy egy osszeillesztes körbe. Ergo a lemez nem egyben van ha ott bontjuk lefelé akkor az eredeti lemez esetleges hengerelessel történő kiegyenlítése vagy új lemezeles lenne a jó megoldás?
Méghozzá a szerkezeti felépítésből adódóan => gyárban a padló az első, ami felkerül az alvázra, ergo odáig az oldalát is vissza kell bontani, gyakorlatilag nullára. Jó sok meló...
Mondjuk eladni már két éve is könnyű volt, legalábbis nekem - meg sem volt hirdetve -, de venni másikat....
Az új jármű piac meg kielégíthetetlen.
Covid úgy látszik másnál is becsípte az elméletem a más hugyosába alvásról.
Sajnos ezzel párhuzamosan - az elmúlt két év tapasztalata után - egyre jobban utálom a kempingeket, minekután annyira felhígult a szakma, hogy sem az írott, sem az íratlan szabályok nincsenek betartva...
Az autószerelő szakmával itt nem sokra mész, ehhez főleg asztalos kell. Ha a burkolatot lebontod (csavarok a díszlécek alatt), látni fogod a fa tartószerkezetet, közötte hungarocell szigetelés, belül rétegelt lemez burkolat.
Eladtuk a lakókocsinkat. Tegnap feladtam egy hirdetést, az első telefont 10 perc múlva kaptam, 200 km-ről ma reggel 9-re eljöttek, el is vitték, alku nélkül, még négyen álltak sorba rajtuk kívül. Tegnap kinn voltunk az Utazás kiállításon, gyakorlatilag minden el van adva. Bolond egy világ.
Sziasztok apósom vásárolt egy lakókocsit amibe az előző tulaj felesége bele ment hátulról javittassal kapcsolatban tudnátok segíteni? Alváz nem sérült de a kaszni igen. Minden eszközünk megvan hozzá sőt ő autó szerelő csak hozzá fogni nehéz csinált már valaki hasonlót? A dobd a kukába nem érdekel válasznak mert 30 Ft volt papíros állapotban. Válaszokat előre is köszönöm
Valóban sok a kérdés. A Facebookon is van sok értelmetlen kérdés. Amire 1 csepp körültekintés megadná a választ. Ilyenkor szokták mondani, ha csöndbe maradtál volna okosabbnak tűnnél.
De válasz is van sok. Aminek szintén semmi értelme nincs. Teljesen megalapozatlan, valótlan, tudománytalan, alaptalan bele vaú.
Na és a kérdezők is kellő infó nélkül teszik fel a megtudni valójukat. Amit aztán csodálatos módon nem is lehet megválaszolni.
Érthetetlen, ha valaki nem 100 % biztos a témában miért posztol, mire és minek ír hamis választ. Csak mert jól fog a tolla.
Ami aztán a további sok haszontalan kommentet szüli. És jogos vita alapot generál.
És a végén a kérdés jó válasz nélkül marad. Vagy ha a sok sallang közt ott lapul a jó válasz, már elfedi, betemeti a sok ök..ség. Így a kérdező már nem tudja kiválasztani a neki megfelelő infót, gyakorlatilag válasz nélkül marad.
Ebben a fórumban gyakran előfordult, hogy valaki kérdezett , egy másik válaszolt, aztán a harmadik megkritizálta a választ amiből sokminden alakult csak segítség nem. És innentől kit érdekelt már az alap kérdés. Úgy éltem meg, hogy valami hasonló indul, ahhoz pedig nem sok kedvem lett volna. Ha tévedtem, elnézésed kérem.
Nincs kizárva, hogy találkoztunk már, de nem sok esélye van, mert én nem tudom ki van a nicked mögött.
Az egybe vag külön témával kapcsolatos véleményed most sem értem de ez nem jelent semmilyen peroblémát. Mindenki úgy gondolja ahogy szeretné.
Vissza az alaphoz.
Nem írhattam mást mint "feltételezem" mert mint te is megjegyezted, kevés az infó, kevés a kép. Egyébkent volt már itt máskor is olyan kérdés amire nem volt tuti válasz csak találgatás. Kérdései felére jó választ kapott. Az elektromosággal kapcsolatban csak talalgatni lehet de mivel lezárta a kerdést teljesen felesleges.
Kedves Mindenki! Nagyon sajnálom, h "feszültséget" vittem a fórumba. Ettől féltem a problémák megfogalmazása előtt, ezért szerettem volna egy személyes konzultációt.
Szeretnék megkérni mindenkit, h vegyük semmisnek a kérdéseim. Köszönöm! :)
Nem tudom, miért, de úgy érzem támadásnak vetted, amit írtam, mint legutóbb az általad megfogalmazott és definiált egybekemping-különkemping témában, pedig, ha nem tévedek, mi voltunk már közös buliba, ráadásul, ugyan kéretlenül, de korábban írtam neked tanácsot, amikor 7/13-as átalakítót kerestél. No, mind1. Tisztázzuk: nem támadás.
Vissza a témára:
Hogy hogyan kerül ide atomerőmű, kábelméretezés, szélerőmű, fingom nincs és nem is akarom kibogozni, félek elvesznék. Tény, - és úgy látom, hogy abban egyetértünk, - hogy a kolléga lakijában a kábelezés nem gyári, ergo bármi lehet és annak az ellenkezője is.
Hogy "Miért van egyik oldalon három, míg a másik oldalon két vezeték? ", na ez egy jó kérdés, és ez az első, ami miatt a távgyógyítás kezd esélytelen lenni.
Én úgy érzem egyértelműen fogalmaztam a kollégának, hogy "Mérni, mérni és mérni KELL!". Nem megúszható. Mint, ahogyan az is célra vezető, hogy kapcsolási rajz alapján menjen neki a feladatnak.
Nem bíráltam a válaszod, csupán vagánynak neveztem, hiszen Te magad írtad, hogy "Feltételezem ". Bármilyen kivitelezési feladatban az utolsó mondatok egyike szokott így kezdődni...
És, hogy miért nem jó össze kötni a ventilátor házat a testel:
1. Nem ismert, hogy 230V-os, vagy 12V-os a ventilátor, továbbá totálisan nem ismert, hogy az energia ellátása hogyan van megoldva (230/12táp/12Akku/stb.).
A. tézis: 230V-os, minden rozé műszakilag, fémház letestelve => működés hibátlan, rendszer hibátlan, minden ok. Meghibásodás esetén fémházra fázis kerül, biztosíték leold, feladat pipa. Persze feltéve, ha nem kettős szigetelésű a rendszer.
Igen ám, de van egy B. tézis is, azon kívül, hogy műszakilag nem minden rozé, méghozzá az, hogy a venti 12V-os.
B/1. tézis: Minden megfelelően bekötve (kicsi az esély, különben működne), fémház nem játszik elektromos szerepet. Mindamellett, hogy így felesleges bekötni EPH-ba, működési hibát csak meghibásodáskor tud okozni, akkor meg nagyot. (Később megírom, miért.)
B/2. tézis: Hibásan van bekötve a 12V-os valamely vezeték rá van kötve a fém házra. Ekkor egy EPH-ba kötés létrehoz egy földhurkot.
Minekután a föld kvázi 0-a, így a következő képen látható hurok jön létre, ami nem túl jó irány, és okozhat meglepetést:
Lakókocsin belül 0,75-1,5 vezetékek vannak, a hűtő talán kivetel 2,5-ös, de most nem erről volt szó. Gondolom nem szélerőmű, hanem egyszerű kisteljesítményű ventillátorról szólt a kerdés. Miért van egyik oldalon három, mig a másik oldalon két vezeték?
Ha rossz volt a válaszom, írd azt és segíts a kollégának. Bár nem értem miért ne lehetne fent írt vezetékekkel testelni egy egyszerű ventit...
Feltételezem azt is, ha nekiáll ilyen munkának van valami tapasztalata.
Szia, arra esetleg, hogy eredetileg melyik gomb mit vezérel/mit kellene vezérelnie lehet, hogy kapsz választ, de látva az elvágott vezetékeket, félő, hogy nem úgy, és nem az fog működni, ami az eredeti gyártói terv volt, ezért azt javaslom, mérd ki, mi merre megy, szerezz be bekötési rajzokat, ami alapján el lehet indulni.
Távgyógyítás, - miszerint jelenleg semmit, - tuti nem lesz jó irány...
Azért ezeket a megállapításokat vaktában/ránézésre mérés nélkül megtenni, elég vagány... Különösen látva az elvágott, jellemzően oda nem illő vezetékeket...
Mérni, mérni és mérni KELL!
Amúgy az akármilyen felületnek, akármilyen vezetékét "testelni" mérés nélkül nem, hogy vagány, de a kialakuló földhurok miatt még tűzveszélyes is.
Feltételezem a betáptól megy a három eres. A ventillátor fém házát testelni kell. A termosztáthoz eleg lehet a kéteres.
A többi kép a 3 üzemú hűtő kapcsolói. 12 v. 220v. Mellette a fokozat állító. Áramból egyik be, másik ki, elvileg világítaniuk kell, ha van benne áram.i. Fokozat állító mindkettővel működik.
Jobbra másik oldal gáz kapcsoló és szikráztató. Fokozatállítót kicsit eltekered és nyomva tartod, miközben a szikráztatót addig nyomkodod mig az őrlang megjelenik. Ezutan még kicsit nyomva kell tartani a tekergetőt, rövid idő után megmarad a láng. Utána maximumra teheted. Ha nem marad meg a láng, valszeg lesz egy lakótársad a fúvóka körül.
A szekrényen levő 12/220 kapcsolóra csak tippelek. Lehet, hogy nem automatan működik a trafód, hanem át kell kapcsolni.
És van meg egy paraelszívód, amikk olyan a hangja mint háeom trabant egyszerre, de legalabb egy kalap kakit sem ér.
Sziasztok! Első kérdés: Ventilátor bekötés. Mellékelem a képeket. A kapcsolóba 2 eres vezeték van bekötve. A 3 eres csak egy kb 1 méteres vezeték, mindkét vége szabad.