Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

almaata66 Creative Commons License 2019.09.27 0 0 16405

Én a benzinkutat szoktam választani, na de kinek a papné, kinek a paplan :) Na bocs, Shell leggyakrabb utána OMW, ha más nincs Mol.

phillipo654 Creative Commons License 2019.09.27 0 0 16404
Srácok, ki hol tankol?
phillipo654 Creative Commons License 2019.09.27 0 0 16403

Ha jól értem akkor 2 hengerfej útán se volt sose problémád a katalizátorral?

Mert amögött cseréltél mindent ha jól értem, kérdés, hogy sogór elött mennyit mehettek az autóval, tehát 176e elött, mert ugye ott lett kijavítva.

 

 

https://1drv.ms/v/s!AjUbIEDD92lFmNB64NBzSvwvrt99tQ?e=JBYBka

 

Nagyon hasonló a 2 szonda grafikonja, mégis eltér.

 

Olvastam igen hogy "eköpheti a szondát", és hogy van trükk hogy a monitor szondát "lefojtod, hogy ne kapjon elég oxigént de áramot igen" és ezzel tesztelhető a szonda.

Mert ha itt megszünik a kilengés  a  grafikonon ,akkor tényleg a szonda jó és a katalizátor szart be.

 

Amúgy nem büdös, tehát belehajolva igazán közelről sem facsarta semmi az orrom.

Előzmény: Ken_Block (16399)
almaata66 Creative Commons License 2019.09.26 0 0 16402

De ha már annyira erőlteted a mosást inkább vidd el valami profi helyre, ne te foglalkozz azzal a rákkeltő szarral.

Előzmény: almaata66 (16401)
almaata66 Creative Commons License 2019.09.26 0 0 16401

Főleg ha az előző tulaj inkább tönkre vágta a kijelzőt, csak átmenjen az autó a műszakin....

Előzmény: almaata66 (16400)
almaata66 Creative Commons License 2019.09.26 0 0 16400

Úgy értettem, a diagnosztikai szonda hibája miatt ugrál a monitor szonda. Esetleg. Én nem szedném le a katalizátort, ha nincs orral is érzékelhető jele. Ha hengerfejes volt az autó, az tönkre vághatja a szondát.

Előzmény: phillipo654 (16398)
Ken_Block Creative Commons License 2019.09.26 0 1 16399

Csak egy észrevétel. Benzinesen katalizátort 2 db-ot láttam eddig tönkre menni. Össze törtek, az egyik auto nem indult annyira, a másik gázadásra leállt. Kalos ami családban van, sajnos egy figyelmetlenség miatt duplán lett hengerfejezve, meg akkor meg lett csinálva az alja is motornak, 240 körül van benne, cseréltem komplett kipufogót katalizátortól hátra, bele néztem, makulátlan tiszta kiáramló oldal.

Előzmény: phillipo654 (16398)
phillipo654 Creative Commons License 2019.09.26 0 0 16398

ez 210 ezres km

Én angolul nézek mindent, nagyobb a szakirodalom úgy mondom a kifejezéseket :)

tehát az első ugrálhat, de a második szonda pl 0,5-0,6 között kellene lennie, max 2 tizedes kilengéssel.

 

nem tudom, 2018.02 volt müszaki utoljára, tehát akkor gondolom vagy nem vették észre (hiszen az óra kijelzőnél csak az idő és az akkumulátor merülés látszódhatott- hibás kijelző végett), akkor olyan 176e volt benne, sogór kicsivel február elött vette, hengerfejes volt, ráment 150e HUF és minden oké lett de kérdés azóta is szarakodott-e.

 

Félek ez már régebbi probléma de persze 60 rongyot nem dobnék ki feleslegesen ha a szonda mondjuk 10e.

 

multiméterezzem a szondákat szerinted? de lehet jobban járok ha leszedem a katalizátort is és valamivel átmosom

Előzmény: almaata66 (16397)
almaata66 Creative Commons License 2019.09.26 0 0 16397

Én még nem csináltattam ilyet, szerintem ha rossz a katalizátor annak szaga is lenne. Záptojás? Nekem 312ezer a km, de még nem ment tönkre csak az első szonda. Nem a diag szonda miatt ugrál a monitor?

Előzmény: phillipo654 (16396)
phillipo654 Creative Commons License 2019.09.24 0 0 16396

nah utánajártam

 

Torque szoftverrel azt látom hogy a monitor szonda ugrál 0.1 és 0.8V között elég rendesen, pedig pont ennek kellene eléggé szük sávban ugrálnia, tehát úgy néz ki tényleg katalizátor a szar.

Csak hát ugye gáz , hiszen múlt évben amikor a rezon cső szétment és sportos hangja volt akkor írta az ODB hogy 420 hiba és mivel akkor még nem volt jó a középső visszajelző rohadtúl nem néztem rá.

Ergó 8 ezer kilométer óta legalább már jelzett hogy baj van.

 

Most egyelőre kirpóbálok katalizátor tisztitót , autódoki szerint bejöhet, és mérem minden törlés hiba törlés után hogy a megtett kilométer több vagy kevesebb a "check engine" újra felvillanás között.

Ahogy nézem mondjuk egy katalizátort 60,  a régi mosása 30 ,de ha az nem jön össze az újjba beszámolják.

 

Adalékkal vagy mosással szervizben probálkozott valaki?

Adalékosan 3-400 kilométer után jött helyre vagy kevesebb? Tudom ez nagyon relatív, vezetési stílús , környezet, autó állapota stb

 

aki tud meséljen, köszönöm!

Előzmény: almaata66 (16394)
almaata66 Creative Commons License 2019.09.22 0 0 16394

Hát a gyári szonda nagyon sokat kibírt, amit két éve vettem utángyártottat sajnos csak 2 évet. Ez van, cserebere.

Villiapunak ha az egr rendben van, akkor csak a befecskendező maradt mint hibaforrás. Elvileg.

Előzmény: phillipo654 (16393)
phillipo654 Creative Commons License 2019.09.22 0 0 16393
Ehhez van esetleg tisztító adalék?
Mármint katalizátor tisztító vagy ilyesmi?

Multimeterrel hol kell nézni?
Esetleg rossz oxigén szenzor?
Előzmény: almaata66 (16384)
almaata66 Creative Commons License 2019.09.22 0 0 16392

"Ha például szegényes keverék kódot ad, akkor lehet, hogy vákuum szivárgás van, vagy hibás az üzemanyag-befecskendező. Ilyenkor a lambda-szonda cserével még a probléma megmarad."

Ezt most olvastam, mert nekem dobott egy P0131-et :( Vehetek szondát. Viszont ez az info neked segíthet.

Előzmény: Törölt nick (16389)
DelSonar Creative Commons License 2019.09.21 0 0 16391

Indítás után gázadásra vagy a gázpedál kis mértékű lenyomásával való indításra fullad le?

Előzmény: Törölt nick (16389)
phillipo654 Creative Commons License 2019.09.21 0 0 16390
Ha megmondod melyik grafikon kell ( angolul) pontosan küldök neked képet szívesen, tegnap ugye újra előkerültek a cuccokat ODB nekem is.
Előzmény: GubiczaT (16345)
DelSonar Creative Commons License 2019.09.21 0 0 16388

Levegő. Nekem ugyanezt csinálja a Hyundai Atos. Az alapjárati szelep vacak nálam. Tekerj a fojtószelepen, vagy nyomj gázpedált indításkor, csak éppen hogy, ha simán megy akkor nem kap levegőt. 

Előzmény: Törölt nick (16382)
phillipo654 Creative Commons License 2019.09.21 0 0 16387
Persze van;)
Előzmény: almaata66 (16384)
almaata66 Creative Commons License 2019.09.20 0 0 16384

van multimétered?

Előzmény: phillipo654 (16377)
almaata66 Creative Commons License 2019.09.20 0 0 16383

Mármint szegénykeverékes üzemmód? nem gázos az autó?

Előzmény: Törölt nick (16382)
phillipo654 Creative Commons License 2019.09.20 0 0 16381
Nah megoldottam,lecseréltem, most világít a check engine....4020 as katalizátor probléma, kiütöttem, múlt évben volt rezon cső csere plusz hegesztés. Igaz útána nem volt ODB ellenőrzés mostanáig.Jo esélyét látom hogy újra előjön.
Előzmény: phillipo654 (16377)
almaata66 Creative Commons License 2019.09.20 0 0 16379

Euro 3-as. Szerintem muszáj neki szabályozottnak lenni/mármint a katalizátornak/ Így kell a monitor szonda is. Gondolom én....

Előzmény: Törölt nick (16378)
phillipo654 Creative Commons License 2019.09.18 0 0 16377

hobbista elektronikás vagyok én is :) néztem de első blikkre minden okésnak tűnik, de futok pár kört vele még

Előzmény: almaata66 (16376)
almaata66 Creative Commons License 2019.09.17 0 0 16376

Számomra laikusként a nyák túloldalán van a lényeg, erős nagyítóval megvizsgálni a forrasztásokat és gyanú esetén /megfelelő/ pákával újra forrasztani.

Előzmény: phillipo654 (16375)
phillipo654 Creative Commons License 2019.09.16 0 0 16375

 

nah rohadjak meg ha értem.....

 

Állandó feszültséget ad(gyújtás alatt)

10 Aksi

14 ?

15 ?

23 Door

24 oil pressure

25 drl??

 

Leírás szerint 17-es lenne az aksi,19-es az olaj,24-25 door open light

 

 

 

 

 

Előzmény: DelSonar (16370)
DelSonar Creative Commons License 2019.09.14 0 0 16374

Üzemanyaghoz nem kell adalék, elég ha évente egyszer-kétszer 100-as benyát tankolsz és pörgeted kicsit a motort, abban vannak adalékok amik tisztítják az üzemanyagrendszert.

Igazából olajhoz sem kell adalék, mert 10000 km vagy egy év és cseréli az ember.

Előzmény: GubiczaT (16373)
GubiczaT Creative Commons License 2019.09.14 0 0 16373

Most hogy az előző hibám megoldódott, segítséget kérnék egy másikhoz, remélem több nem lesz. Ez picit komolyabbnak tűnik (sajnos). Mikor megvettem az autót leengedtem az olajat. Az olajbeöntőn betekintve vékony sötétbarna lerakódás volt mindenen, normálisnak nézett ki. Kapott új olajat és időközben a vezérműszíj is cserére került. 

Ezt az olajat amolyan tisztító olajnak szántam, mert az előző tulajdonos három éves olaja olyan volt mint a víz.

 

A motor hangja a vezérlés csere óta brummogósabbnak tűnik ezért gondoltam ránézek az olajra. Az olajszint mérő pálcát megnéztem szép világosbarna még az olaj (kb. 1000km-t ment a kocsi), azonban a kendőre törölve vannak benne fekete részek. Ekkor levettem az olajbeöntőt, hogy lássam mi történik. Mindenen vékony fekete lerakódás, nem csak az olaj fekete, csak finom kapargatásra jön le az elérhető fém részekről.

 

Kollégám picit jobban ért az autókhoz mint én, azt tanácsolta járó motor mellett vegyem le az olajbeöntő kupakját, picit meg kell változzon a motor hangja, mikor azonban egyenletessé válik ellenőrizzem le, hogy az olajbeöntőnél nem "pöfög" ki. 

Így is tettem, motor jár, kupak le, fehéres füst ki és ahogy jár a motor a levegő szépen úgy ütögeti a kezemet a kiáramló levegő, mikor fölé tartom. Kb. mintha a kipufogó gáz jönne ott ki.

 

Szóval a kérdésem, vezérlés cserénél (ha valamit elrontottunk) esetleg állítódott-e el ennyivel a motor? Elvileg a fogaskerekeket megfelelő pozícióba állítottuk, de a felső kereket le kellett venni a vízpumpa cseréhez, esetleg ennek visszatételekor, ha minimális elcsúszúszott, akkor ez okozhatja-e a jelenséget, mondjuk valami nem időben nyit-zár? Ha igen, hogyan lehet ezt beállítani? Nyilván elviszem szerelőhöz, ha házilag nem kivitelezhető, ha azonban van használható ötlet megcsinálom akár magam is. Ebben az autóban egészen jól hozzáférhető helyen van minden. Eddig valahogy nem érdekeltek az autó motorok és működésük, de így most kedvet kaptam, hogy picit többet foglalkozzak vele.

 

Mielőtt hozzányúlok arra gondoltam töltök bele motor mosó adalékot és lecserélem az olajat is, hátha ez a rövidtávra szánt olaj nem tetszik a motornak (Total Classic), legolcsóbbat vettem mert csak 1000-1200km-re szántam. Most már minőségi kerül bele.

Ezen kívül jöhetnének tippek, ha valakinek van bevált motor tisztító adaléka. Most Liqui Moly-t vettem. És jöhet tipp üzemanyag adalékra is, ha van pozitív tapasztalat. 

Mivel az elmúlt 15 évben csak 48e km-t ment a jármű és soha semmi nem volt rajta cserélve az olajon kívül (az is 3-4 évente a futásteljesítmény alapján), nem ártana neki egy komplettem tisztítás.

Minden ötletet szívesen fogadok.

Fogyasztása normális (kb. 7 liter), hűtővíz szép tiszta. 

GubiczaT Creative Commons License 2019.09.14 0 0 16372

P1382

 

Na szóval kicseréltem a vezérműtengely pozíció érzékelőt, hiba megmaradt, töröltem és vissza is tért pár perc után, ahogyan korábban is.

 

Ezek után kicseréltem, a szintén ABS mentes autónkban az ABS érzékelőt, hibát töröltem, eddig kb. 60km-t mentem vele, hiba sehol. Optimista vagyok.

Szóval eddig úgy néz ki, hogy a p1382 megoldása, az ABS érzékelő cseréje. Jah és mikor járó motor mellett lehúztam az érzékelőt volt plusz hibakódom is p1682, az érzékelő beépítése és hibatörlés után ez sem jött vissza.

 

Elment vele majdnem egy órám, a régi érzékelőt sajnos nem tudom visszatenni ellenpróbára, mert konkrétan darabokra kellett vernem, csak úgy jött ki a helyéről. A szétverésnél vigyázni kell, mert a fogaskerék ami az érzékelővel szemben van (az érzékelő ez alapján működik) elég gyenge anyagból van. Simán leüthetők róla a "fogak". Az érzékelőben lévő mágnest egy szép fehér oxidréteg vette körbe (kb. mint amikor beázik valami).

Csere menete:

Az érzékelő kiszereléséhez le kell venni a vezető oldali kereket. Az érzékelőt egyetlen csavar rögzíti, 5-ös imbusz kell hozzá (vizet kap ott rendesen, szóval csavarlazító a barátom), fent ahogy a vezeték átmegy a motortérbe csak erősebben ki kell húzni a vízzáró dugót és már jön is át a lyukon a csatlakozó. A vezeték rögzítése úgy történik, hogy gumi tömítőket kell belehúzni egy arra kialakított helyre. Egy helyen pedig ki kell tépni a lyukból a műanyag patentet (az új érzékelőn gyárilag van új patent). Remélem segít másnak is a történetem. 

 

Az alábbi alkatrészt rendeltem: Delphi ABS speed sensor: SS20291 DEL/JK, apró szépséghiba a történetben, hogy a túloldalra való (jobbos) így a rajta lévő fém pántot meg kellett fordítanom a műanyag ház roncsolása nélkül (egy élmény volt). Szóval, ha valaki rendel akkor a párját kérje.

Elvileg ez balos: SS20089 DLC/JK és valamivel 6000Ft alatt megvásárolható.

Ha valaki igényli (a napokban úgyis ismét leveszem a kereket a bordás szíjak végre megjöttek) csinálok néhány képet róla és feltöltöm.

Előzmény: gyasza (16356)
phillipo654 Creative Commons License 2019.09.13 0 0 16371

jaj kössz!

 

 

nem is emlékeztem ,hogy feljebb is voltak csavarok, pedig egy év alatt 2x is cseréltem rádiót! Somogyis cucc....

 

 

Előzmény: DelSonar (16370)
DelSonar Creative Commons License 2019.09.13 0 0 16370

Ezt a két műanyag bibaszt kell lepattintani a rádió mellett:

Utána hozzáférhető lesz a két csavar, ami után a felső részt le lehet pattintani és hozzáférhetővé válik a középső kijelző.

Előzmény: phillipo654 (16369)
phillipo654 Creative Commons License 2019.09.13 0 0 16369

Nekem is inkább ez gyanus, alulról rádiótól kell bontani felfelé?

 

Előzmény: almaata66 (16368)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!