Nagyon hasonló a 2 szonda grafikonja, mégis eltér.
Olvastam igen hogy "eköpheti a szondát", és hogy van trükk hogy a monitor szondát "lefojtod, hogy ne kapjon elég oxigént de áramot igen" és ezzel tesztelhető a szonda.
Mert ha itt megszünik a kilengés a grafikonon ,akkor tényleg a szonda jó és a katalizátor szart be.
Amúgy nem büdös, tehát belehajolva igazán közelről sem facsarta semmi az orrom.
Úgy értettem, a diagnosztikai szonda hibája miatt ugrál a monitor szonda. Esetleg. Én nem szedném le a katalizátort, ha nincs orral is érzékelhető jele. Ha hengerfejes volt az autó, az tönkre vághatja a szondát.
Csak egy észrevétel. Benzinesen katalizátort 2 db-ot láttam eddig tönkre menni. Össze törtek, az egyik auto nem indult annyira, a másik gázadásra leállt. Kalos ami családban van, sajnos egy figyelmetlenség miatt duplán lett hengerfejezve, meg akkor meg lett csinálva az alja is motornak, 240 körül van benne, cseréltem komplett kipufogót katalizátortól hátra, bele néztem, makulátlan tiszta kiáramló oldal.
Én angolul nézek mindent, nagyobb a szakirodalom úgy mondom a kifejezéseket :)
tehát az első ugrálhat, de a második szonda pl 0,5-0,6 között kellene lennie, max 2 tizedes kilengéssel.
nem tudom, 2018.02 volt müszaki utoljára, tehát akkor gondolom vagy nem vették észre (hiszen az óra kijelzőnél csak az idő és az akkumulátor merülés látszódhatott- hibás kijelző végett), akkor olyan 176e volt benne, sogór kicsivel február elött vette, hengerfejes volt, ráment 150e HUF és minden oké lett de kérdés azóta is szarakodott-e.
Félek ez már régebbi probléma de persze 60 rongyot nem dobnék ki feleslegesen ha a szonda mondjuk 10e.
multiméterezzem a szondákat szerinted? de lehet jobban járok ha leszedem a katalizátort is és valamivel átmosom
Én még nem csináltattam ilyet, szerintem ha rossz a katalizátor annak szaga is lenne. Záptojás? Nekem 312ezer a km, de még nem ment tönkre csak az első szonda. Nem a diag szonda miatt ugrál a monitor?
Torque szoftverrel azt látom hogy a monitor szonda ugrál 0.1 és 0.8V között elég rendesen, pedig pont ennek kellene eléggé szük sávban ugrálnia, tehát úgy néz ki tényleg katalizátor a szar.
Csak hát ugye gáz , hiszen múlt évben amikor a rezon cső szétment és sportos hangja volt akkor írta az ODB hogy 420 hiba és mivel akkor még nem volt jó a középső visszajelző rohadtúl nem néztem rá.
Ergó 8 ezer kilométer óta legalább már jelzett hogy baj van.
Most egyelőre kirpóbálok katalizátor tisztitót , autódoki szerint bejöhet, és mérem minden törlés hiba törlés után hogy a megtett kilométer több vagy kevesebb a "check engine" újra felvillanás között.
Ahogy nézem mondjuk egy katalizátort 60, a régi mosása 30 ,de ha az nem jön össze az újjba beszámolják.
Adalékkal vagy mosással szervizben probálkozott valaki?
Adalékosan 3-400 kilométer után jött helyre vagy kevesebb? Tudom ez nagyon relatív, vezetési stílús , környezet, autó állapota stb
"Ha például szegényes keverék kódot ad, akkor lehet, hogy vákuum szivárgás van, vagy hibás az üzemanyag-befecskendező. Ilyenkor a lambda-szonda cserével még a probléma megmarad."
Ezt most olvastam, mert nekem dobott egy P0131-et :( Vehetek szondát. Viszont ez az info neked segíthet.
Levegő. Nekem ugyanezt csinálja a Hyundai Atos. Az alapjárati szelep vacak nálam. Tekerj a fojtószelepen, vagy nyomj gázpedált indításkor, csak éppen hogy, ha simán megy akkor nem kap levegőt.
Nah megoldottam,lecseréltem, most világít a check engine....4020 as katalizátor probléma, kiütöttem, múlt évben volt rezon cső csere plusz hegesztés. Igaz útána nem volt ODB ellenőrzés mostanáig.Jo esélyét látom hogy újra előjön.
Számomra laikusként a nyák túloldalán van a lényeg, erős nagyítóval megvizsgálni a forrasztásokat és gyanú esetén /megfelelő/ pákával újra forrasztani.
Üzemanyaghoz nem kell adalék, elég ha évente egyszer-kétszer 100-as benyát tankolsz és pörgeted kicsit a motort, abban vannak adalékok amik tisztítják az üzemanyagrendszert.
Igazából olajhoz sem kell adalék, mert 10000 km vagy egy év és cseréli az ember.
Most hogy az előző hibám megoldódott, segítséget kérnék egy másikhoz, remélem több nem lesz. Ez picit komolyabbnak tűnik (sajnos). Mikor megvettem az autót leengedtem az olajat. Az olajbeöntőn betekintve vékony sötétbarna lerakódás volt mindenen, normálisnak nézett ki. Kapott új olajat és időközben a vezérműszíj is cserére került.
Ezt az olajat amolyan tisztító olajnak szántam, mert az előző tulajdonos három éves olaja olyan volt mint a víz.
A motor hangja a vezérlés csere óta brummogósabbnak tűnik ezért gondoltam ránézek az olajra. Az olajszint mérő pálcát megnéztem szép világosbarna még az olaj (kb. 1000km-t ment a kocsi), azonban a kendőre törölve vannak benne fekete részek. Ekkor levettem az olajbeöntőt, hogy lássam mi történik. Mindenen vékony fekete lerakódás, nem csak az olaj fekete, csak finom kapargatásra jön le az elérhető fém részekről.
Kollégám picit jobban ért az autókhoz mint én, azt tanácsolta járó motor mellett vegyem le az olajbeöntő kupakját, picit meg kell változzon a motor hangja, mikor azonban egyenletessé válik ellenőrizzem le, hogy az olajbeöntőnél nem "pöfög" ki.
Így is tettem, motor jár, kupak le, fehéres füst ki és ahogy jár a motor a levegő szépen úgy ütögeti a kezemet a kiáramló levegő, mikor fölé tartom. Kb. mintha a kipufogó gáz jönne ott ki.
Szóval a kérdésem, vezérlés cserénél (ha valamit elrontottunk) esetleg állítódott-e el ennyivel a motor? Elvileg a fogaskerekeket megfelelő pozícióba állítottuk, de a felső kereket le kellett venni a vízpumpa cseréhez, esetleg ennek visszatételekor, ha minimális elcsúszúszott, akkor ez okozhatja-e a jelenséget, mondjuk valami nem időben nyit-zár? Ha igen, hogyan lehet ezt beállítani? Nyilván elviszem szerelőhöz, ha házilag nem kivitelezhető, ha azonban van használható ötlet megcsinálom akár magam is. Ebben az autóban egészen jól hozzáférhető helyen van minden. Eddig valahogy nem érdekeltek az autó motorok és működésük, de így most kedvet kaptam, hogy picit többet foglalkozzak vele.
Mielőtt hozzányúlok arra gondoltam töltök bele motor mosó adalékot és lecserélem az olajat is, hátha ez a rövidtávra szánt olaj nem tetszik a motornak (Total Classic), legolcsóbbat vettem mert csak 1000-1200km-re szántam. Most már minőségi kerül bele.
Ezen kívül jöhetnének tippek, ha valakinek van bevált motor tisztító adaléka. Most Liqui Moly-t vettem. És jöhet tipp üzemanyag adalékra is, ha van pozitív tapasztalat.
Mivel az elmúlt 15 évben csak 48e km-t ment a jármű és soha semmi nem volt rajta cserélve az olajon kívül (az is 3-4 évente a futásteljesítmény alapján), nem ártana neki egy komplettem tisztítás.
Minden ötletet szívesen fogadok.
Fogyasztása normális (kb. 7 liter), hűtővíz szép tiszta.
Na szóval kicseréltem a vezérműtengely pozíció érzékelőt, hiba megmaradt, töröltem és vissza is tért pár perc után, ahogyan korábban is.
Ezek után kicseréltem, a szintén ABS mentes autónkban az ABS érzékelőt, hibát töröltem, eddig kb. 60km-t mentem vele, hiba sehol. Optimista vagyok.
Szóval eddig úgy néz ki, hogy a p1382 megoldása, az ABS érzékelő cseréje. Jah és mikor járó motor mellett lehúztam az érzékelőt volt plusz hibakódom is p1682, az érzékelő beépítése és hibatörlés után ez sem jött vissza.
Elment vele majdnem egy órám, a régi érzékelőt sajnos nem tudom visszatenni ellenpróbára, mert konkrétan darabokra kellett vernem, csak úgy jött ki a helyéről. A szétverésnél vigyázni kell, mert a fogaskerék ami az érzékelővel szemben van (az érzékelő ez alapján működik) elég gyenge anyagból van. Simán leüthetők róla a "fogak". Az érzékelőben lévő mágnest egy szép fehér oxidréteg vette körbe (kb. mint amikor beázik valami).
Csere menete:
Az érzékelő kiszereléséhez le kell venni a vezető oldali kereket. Az érzékelőt egyetlen csavar rögzíti, 5-ös imbusz kell hozzá (vizet kap ott rendesen, szóval csavarlazító a barátom), fent ahogy a vezeték átmegy a motortérbe csak erősebben ki kell húzni a vízzáró dugót és már jön is át a lyukon a csatlakozó. A vezeték rögzítése úgy történik, hogy gumi tömítőket kell belehúzni egy arra kialakított helyre. Egy helyen pedig ki kell tépni a lyukból a műanyag patentet (az új érzékelőn gyárilag van új patent). Remélem segít másnak is a történetem.
Az alábbi alkatrészt rendeltem: Delphi ABS speed sensor: SS20291 DEL/JK, apró szépséghiba a történetben, hogy a túloldalra való (jobbos) így a rajta lévő fém pántot meg kellett fordítanom a műanyag ház roncsolása nélkül (egy élmény volt). Szóval, ha valaki rendel akkor a párját kérje.
Elvileg ez balos: SS20089 DLC/JK és valamivel 6000Ft alatt megvásárolható.
Ha valaki igényli (a napokban úgyis ismét leveszem a kereket a bordás szíjak végre megjöttek) csinálok néhány képet róla és feltöltöm.