Keresés

Részletes keresés

Kagakusha Creative Commons License 2003.01.20 0 0 194
"... azért, mert a törvénymódosítással szétveri a közoktatást, miközben a változások nem oldák meg azokat a problémákat, amelyeket MB foglymatosan hangoztat a médiában."

Ha szét nem is veri, de megint bizonytalanságot és feszültségeket gerjeszt.
Ez egyébként egyértelműen Magyar Bálint bűne, és szembe megy még az MSZP által hirdetett oktatáspolitikai koncepcióval is, ami szerint "az oktatásügyben elsősorban nyugalomra lenne szükség".
Ezt a kampány idején leggyakrabban Hiller István mostani politikai államtitkártól lehetett hallani.
Ideje lenne levonnia a konzekvenciákat ...

Előzmény: nagy_erzsi (189)
Kagakusha Creative Commons License 2003.01.20 0 0 193
Inkább az a gyanúm, hogy fogalma sincs arról, amiről beszél ...

Le kellene egyszer nyilvánosan vizsgáztatni.

Előzmény: eFigyelő (191)
stones Creative Commons License 2003.01.20 0 0 192
mi ez a 4*2 éves képzés?
- a 4 elemi elnyújtva 8 évre? Magyarbálintnak szellemi fogyatékos gyermekei vannak?
Előzmény: nagy_erzsi (190)
eFigyelő Creative Commons License 2003.01.20 0 0 191
Hát ez a MB tényleg őrült!
Most mondta a Napkeltében, hogy a hatodikos gyerekeknek szövegszerkesztést és adatbázis-kezelést kell tanítani. Utóbbi szerintem olyan baromság, mintha azt mondta volna, hogy a hatodikosoknak integrálszámítást kellene tanítani.
Ha az egész koncepció ennyire megalapozott, akkor itt katasztrófa következik be!
nagy_erzsi Creative Commons License 2003.01.20 0 0 190
Folyamatosan csak a buktatásról, a tanulók túlterheléséről és a házifeladatról szóló közhelyeket lehet hallani a sajtóban, arról, hogy mi a törvénymódosítás lényege, ügyesen hallgatnak.
nagy_erzsi Creative Commons License 2003.01.20 0 0 189
Magyar Bálint tényleg alkalmatlan, de nem elsősorban azért,ami ebben a topicban róla olvasható, hanem azért, mert a törvénymódosítással szétveri a közoktatást, miközben a változások nem oldák meg azokat a problémákat, amelyeket MB foglymatosan hangoztat a médiában. Mert az erlőltetett szerkezetváltás és a teljesítményszorzó nem fog segíteni, de ártani egészen biztosan fog, nem beszélve arról, hogy teljesen feleslegesen egy csomó ember ki lesz rúgva, és baromi sok pénzbe kerül az egész.
MB alkalmatlan miniszternek, viszont ügyes sajtós, mivel bedob a köztudatba olyan gumicsonotkat, mint a buktatásmentesség, meg a házi feladat tilalma. Ezen a laikus közvélemény jól elvitatkozik, és azt hiszi, hogy ez lenne a törvénymódosítás lényege. Eközben érdemi szakmai egyeztetés nélkül szépen keresztülnyomják a tervezetet. Olvassátok már el az OM honlapján. Az előterjesztésben csak a módosítás szövege olvasható a kommnetárokkal, de fölötte ott van az egész törvény a módosításokkal egybeszerkesztve pdf-ben.
Ide is linkelem az oldalt. Tán sikerül.
Ha igaz, ez az.
AliceCsodaországban Creative Commons License 2003.01.20 0 0 188
mibi,
megkérdezhetem, hogy te miért állsz ki ennyire Magyar ELLEN? Tán állásféltő pedagógus vagy? Vagy csak szimplán bedühödsz azért, mert amit neked végig kellet csinálni azt igenis csinálják végig a mostani gyerekek is? (Afféle beavatási szindróma, tudod, mikor a gólyá
kat beavatjákj, és mikor ezt megtiltják, azok akik nem szivathatják az újakat MÉLYSÉGESEN fel vannak háborodva?)

Vagy szerinted ez a mostani oktatási rendszer a létező világok legjobbika? Szerinted jó így? És ha nem, te hogyan változtatnál??????

Előzmény: mibi (186)
voks02 Creative Commons License 2003.01.19 0 0 187
Mibi,

"Megkerdeztek peldaul egy par gyereket, hogy milyenek az iskolan kivuli elfoglaltsagaik."

Ha már itt lógunk a drót végén, talán célszerű lenne hasznosítani is valamire, nemde? www.om.hu. Ott van a felmérés is, a törvénytervezet is, részletesen. Talán több információval szolgál, mint egy rádióriport...

Üdvözlettel,

Péter

Előzmény: mibi (186)
mibi Creative Commons License 2003.01.19 0 0 186
Tegnap hallottam nyilatkozni Magyart az ugyben (16 ora) es az a velemenyem a helyzet sokkal ketsegbeejtobb mint gondoltam. Peldaul azt mondja Magyar, hogy a gyerekek sok felesleges dolgot tanulnak, es mint tudjuk ez a szlogen terjedoben van. Csak eppen azt nem mondta meg, hogy mik azok a felesleges dolgok, es ki dontotte el, hogy feleslegesek. Ugy tunik, hogy ugy akarnak belefogni egy gyokeres reformba, hogy kozben konkret terveket, felmereseket egyaltalan a helyzet reszletekbemeno analiziset nem is keszitettek el. A hatastanulmanyrol mar nem is beszelve. Tanulsagos volt a musor sok szempontbol.

Megkerdeztek peldaul egy par gyereket, hogy milyenek az iskolan kivuli elfoglaltsagaik. Kiderult, hogy van olyan gyerek, akinek minden delutanra van valami szulo altal szervezett elfoglaltsaga (egy lanyka pl. jar hetente ketszer teniszezni, ketszer szinkronuszasra, meg ket valamilyen szakkorre, ja es zongorazni is). Igy persze nem nagyon csoda, hogy tulterhelt a gyerek es szulo aziskolat cseszteti.

A riportercsaj is elojott a szokasos sztereotipiaval. Lelkesen mondta, hogy igen tenyleg sok felesleges dolgot tanulnak a gyerekek, mert peldaul felteheto a kerdes, hogy kell-e annyi kemia. Eltekintve attol, hogy a termeszettudomanyos targyak sulya az elmult evekben rohamosan csokken, erdekes modon meg soha nem hallottam senkit amiatt rinyalni, hogy van ahol heti 10 oraban kell magyart tanulni. Gondolom ez a csaj is egyike azoknak a hulye 3.14-csaknak, akik vederszam isszak a pi-vizet mert azt hiszik attol oroke fognak elni, vagy Calgonnal oblogetnek, mert azt hiszik, hogy az fogko ellen is jo. Mert mint tudjuk ezen embertarsaink eletet termeszettudomanyos ismeretek nem bonyolitjak, igy pontosan meg tudjak itelni egyik vagy masik csodaszer, vagy termek hatasat.

mibi Creative Commons License 2003.01.17 0 0 185
Nem a hagyomanyok hianyaval van a gond, hanem a valtasra torteno felkeszules es felkeszites hianyaval.
Előzmény: riporter (184)
riporter Creative Commons License 2003.01.17 0 0 184
Szeretem az ilyen elfogulatlan sajtó termékeket mint ez a heavy válasz .) Ez is csak politikai bullshit ilyen értelmezhetetlen "észérvekkel" mint: "a visszatérő rögeszme, a szerkezetváltás: egy olyan oktatási struktúrára történő átállás, amelynek nemcsak hogy hagyományai nincsenek nálunk, de ami súlyosan érintené a tanárképzés meglévő rendjét is. "
Mitől visszatérő rögeszme egy súllyosan elkésett (40 évvel) felzárkóztatás a modern és működő másutt jól bevált módszerekhez??
Olyanra áttérés aminek itt nincsenek hagyományai?? Szerintem a rendszerváltáskor már teli dumálták az emberek fejét, hogy nem lesz könnyű áttérni a piacgazdaságra - és akik ezt sugalták azok mindent elkövettek, hogy ne is sikerüljön. Maradt helyett korrupt-vadkapitalizmus. Miért kell a kipróbáltan rossz hagyományokhoz ragaszkodni?? Amitől olyanná válhatott a színvonal mint amilyen most. "súlyosan érintené a tanárképzés meglévő rendjét is" Nehogy már alkalmazkodni kelljen a tanerőknek a gyerekekhez :( Nehogy már nekik is kelljen fejlődniük a korral? Nehogy már kivegyük a büntető pálcát a kezükből - hiszen voltak korábban ilyen hagyományok is...
Előzmény: VII. Nagyapó (177)
voks02 Creative Commons License 2003.01.17 0 0 183
Szervusztok,

Ebben is vannak azért megfontolandó gondolatok.

Üdvözlettel,

Péter

VII. Nagyapó Creative Commons License 2003.01.17 0 0 182
Na, valami nem stimmel a linkkel... Szóval klikkeljetek rá, aztán töröljétek ki előle a forum.index.hu-t, és klikk rá még egyszer... Vagy: http://www.hetivalasz.hu/cikk.php?id=6341
Előzmény: VII. Nagyapó (181)
VII. Nagyapó Creative Commons License 2003.01.17 0 0 181
Na, akkor itt van még egy:

Se lecke, se bukta?

A közoktatási törvény módosítását tervezi a szaktárca

Rossz nyelvek szerint Magyar Bálint oktatási miniszter fél a bukástól, s félelmét rávetíti a kisdiákokra is. Mert mi mással lehetne magyarázni, hogy a közoktatási törvény módosításáról szóló tervezetben az első újítások közt jegyzi a tárca, hogy ne lehessen megbuktatni a tanulókat az általános iskola első négy évében. "A közoktatási törvényjavaslatot karácsonyi ajándéknak szánhatta a miniszter, hiszen egy nappal a téli szünet megkezdése előtt tette közzé a tervezetet a tárca honlapján. Véleményezési határidőként január 10-ét jelölte meg, ami azt jelenti, hogy a tárca valójában nem kíváncsi a szakma észrevételeire" - áll a Fidesz oktatási kabinetjének tájékoztatójában.

A teljes cikk

Lassan érdemes olvasni, egyre jobban írnak... És a kultúra rovatuk is elég jó.
Csak azt nem értem, a jobboldali üzletembereket miért szeretik elhallgatni, baloldalinak beállítani.

Tappancs Creative Commons License 2003.01.17 0 0 180
Magyar Bálintot csak egy dolog érdekli.
Négy évig ne buktathasson senki - művelődési minisztert a bársonyszékéből ;)
stones Creative Commons License 2003.01.17 0 0 179
Magyar Bálint a messiás.
Legalábbis ezt hiszi magáról.
Sürgőssen pihennie kellene Kubában!
4 évet.
Előzmény: VII. Nagyapó (177)
VII. Nagyapó Creative Commons License 2003.01.17 0 0 178
Tudod mit várok el az oktatási rendszertől ? Hogy az onnan kikerülők tiszteljék azokat, akik többet tudnak mint Ők

Kialakulóban az új hierarchia :-)

Előzmény: TaXiN (175)
VII. Nagyapó Creative Commons License 2003.01.17 0 0 177
Hová rohan, miniszter úr?

--------------------------------------------------------------------------------

Magyar Bálint minisztersége első fél évének végén fantasztikus hajrába kezdett. Mi végre? Csak nem vége? - kérdi a közvélemény. - Hová rohan, miniszter úr? Mire föl a sok sietős nyilatkozat?

Azért nem kellett volna rögtön a tejérzékeny gyerekek jogaira hivatkozni, amikor hirtelen leállt az iskolatejprogram. Most, hogy mégis lesz tej - kormányígéretek szerint több, mint korábban -, macerás lesz a citromostea-projektet népszerűsíteni. S fátylat borítani arra a tényre, hogy egykor Soros György karolta fel elsőként a tejakciót. Még ő, a nyitott társadalom prófétája és mecénása sem törődött a minden csoportban, így a reggelizők körében is jelen lévő mássággal.

A "szénszünettel" is kár volt rohanni. Mit ad Isten, jobban megbirkózott a hóval a társadalom, mint a miniszter úr remélte. Helyben általában mindenki tudja a dolgát, s a magyar népesség zöme még mindig természetesnek véli, hogy januárban hideg van, és hull a hó. Ha nem lehet beérni az iskolába, hát nem lehet. Soha egyetlen bejáró nem kapott igazolatlan órát évtizedek óta. Merthogy az intézmények - bármily hihetetlen - még mindig működnek. Kár őket egy-egy félreérthető ukázzal megzavarni.

Persze ezek bocsánatos bűnök, kár, hogy olyan cselekvési-rohanási sorba illeszkednek, amellyel aligha tudunk mit kezdeni. Egyik médiaszereplés követi a másikat: nem lesz bukás az első négy osztályban, mert a stressz tönkreteszi gyermekeinket. (Tessék néha Selye Jánost olvasni. Kiderülhet, hogy stressz nélkül nincs élet. Ha eltűnik az iskolából az izgalom, több lesz a killerjáték.) Nem adnak hétvégére, ünnepekre házi feladatot. (Hol van már a tanári szabadságot mindenekfölé helyező szabad demokrata ethosz?) Ezek a nem iskolaérintett laikusok és kisgyerekek szemében népszerű ígéretek az érintettek és szakemberek körében okkal kelthetnek aggodalmat. Mi készül itt már megint a tudásalapú, információs társadalom kreatív polgárainak oktatása ürügyén? Magyar Bálint nem azzal áll ki, hogy kérem, visszatérünk az eredeti szabad demokrata programhoz, a hat plusz hat osztályos iskolaszerkezethez. Ehhez a szocialisták nem járulnának hozzá. Helyette minden lehetséges fórumon azt hirdeti, lépni kell, mert a magyar közoktatás siralmas állapotban van. A siralmas állapot nem kérdéses. Soha ilyen rosszul nem vizsgázott a magyar oktatás, mint a legutóbbi nemzetközi felmérésen. Ám a siralmas állapotot aligha gyógyíthatja a visszatérő rögeszme, a szerkezetváltás: egy olyan oktatási struktúrára történő átállás, amelynek nemcsak hogy hagyományai nincsenek nálunk, de ami súlyosan érintené a tanárképzés meglévő rendjét is. Fodor Gábor és Magyar Bálint '94 és '98 között már megkísérelte az ilyen irányú reform elindítását, ám az ellenállás miatt akkor nem értek célba. Most újra nekifut Magyar, mégpedig villámsebesen. Mintha nem látná, hogy nincs idő kísérletezgeti, nincs újabb négy elvesztegethető év.

Úgy látszik a sajtónyilatkozatokból, mintha a miniszter saját politikai államtitkárát is le akarná előzni. Megállapodnak a türelmes, bukásmentes első szakaszban, Magyar Bálint világgá kürtöli, hogy négy évig nincs buktatás. Hiller István három évét már senki nem hallja meg. Megállapodnak az egy tanító néni vagy bácsi négy évig modellben, Magyar rögvest szalad a mikrofonhoz, hogy ötödikben és hatodikban is ez az üdvözítő. Hiller "konzervatív" szavát a szaktanáros felső tagozatról elnyomja a csatazaj. Na most aztán nyugodjon meg a tanárember! Lesz állása, nem lesz állása? Hiller a szocialisták nevében az év elején megígérte, hogy nem lesznek gyökeres változások. Folytatódik, némi korrekcióval, ami az előző ciklusban rendeződni látszott. Magyart és szakértői körét ez nem elégíti ki, eötvösi, klebelsbergi babérokra törnek - a nagy elődök mindenre kiterjedő figyelme nélkül. Ők pontosan tudták, hogy alkalmas tanárok nélkül nincs jó iskola, hogy a struktúra önmagában semmit sem old meg. Magyar Bálint nem beszél a felsőoktatásról, a tanító- és tanárképzés szükséges átalakításáról. Ahogy '94 és '98 között sem sikerült az oktatás két nagy intézményrendszerét összehangolni. De akkor is volt input és output, s üdvözítőnek látszott az out, azaz a kimeneti szabályozás, s még véletlenül sem esett szó a tanítási folyamat köztes ellenőrzéséről, szem előtt tartásáról. Az iskola hétköznapi, nyugodt világáról. Hát persze, a rohanó miniszterek nem szeretik a nyugalmat, a higgadt, lassú építkezést. De vajon miért ragaszkodnak foggal-körömmel az oktatási tárcához?

Osztovits Ágnes

www.hetivalasz.hu

mibi Creative Commons License 2003.01.17 0 0 176
Miert pont az uran jusson eszukbe? Akkor mar inkabb a 62-es. (Szamarium). Egyebkent valoban sok tudast ugymond feleslegesen szerez meg az ember, meg el is felejti. Szoval ha ad absurdum viszem, amit irtal, akkor semmi konkretumot nem kellene tanitani, csak globalis gondolkodast. Csakhogy konkretumok nelkul nem lehet megtanitani a globalis gondolkodast mert a globalis gondolkodas lenyegeben azt jelenti, hogy az ember tudja rendszerezni a rendelkezesere allo ismerethalmazt. (Catch 22!)

Szoval a megoldas megiscsak az, hogy meg kell talalni azt a szukseges minimumot, amit el kell sajatittatni. Ezzel meg persze az a gond, hogy egy kis gyerek, de meg egy gimnazista eseteben sem lehet pontosan tudni, hogy mi lesz belole ha nagy lesz, azaz mit kelljen neki megtanulni.
Egyebkent meg csak emlitenem, hogy lehet itt a gyerekek tulterheltsegerol a tulzott kovetelmenyekrol dumalni, de a lenyeg megiscsak az, hogy munka nelkul nincs siker. Ja es vannak olyan teruletek, ahol nem is kerdes, hogy egeszen kicsi kortol hajtani kell a gyereket a sikerhez pl. zene, uszas, torna stb. Megjegyzem en inkabb idomitasnak tartom azt, ami azokon a teruleteken folyik es kifejezetten ellene vagyok mindannak az embertelensegnek, amit egyes szulok ugymond a gyerekek erdekeben elkovetnek ellenuk.

Egyebirant meg nehany megjegyzeseddel abszolut nem ertek egyet. Az emberek zome ugy gondolkodik, hogy mi a fenenek terhelje az agyat olyasmivel (pl. periodusos rendszer), amire semmi szuksege. A butasag ebben a megkozelitesben az, hogy az emberek nem is erzekelik, hogy adott helyzetben mire lenne szukseguk. Csak egy pelda. Ha valaki tisztaban van a periodusos rendszerrel, annak tartalmaval es mondjuk azzal, hogy az elso helyen a H (hidrogen) mogott azert mindig ott van a D (deuterium) is, akkor nem biztos, hogy be fog dolni azoknak a szelhamosoknak, akik marha dragan deuterium-szegeny vizet soznak ra az emberekre.

Szoval tudasra igenis szukseg van, de emellett meg arra is, hogy az ember tudja alkalmazni a tudasat, no meg legyen kepes arra, hogy szukseg eseten tudjon utanajarni bizonyos ismereteknek.

Előzmény: TaXiN (175)
TaXiN Creative Commons License 2003.01.17 0 0 175
Igen, csak tudod végzett mérnökök jelentős része hiszi el az áltudományos baromságokat, a víz oxigénnel elégetésével működö autóról, mágneses vízjavításról stb.

És ők még a régi rendszer szerint tanultak. És a munkájukhoz a tananyag ezredrészére sincs szükség, mert a mérnöki munka szinte teljes mértékben SABLONKÖVETÉS. És 10 év alatt elfelejtik, amire nincs szükség. Én sem emléxem a fizika/kémia tananyag századrészére sem, ott vannak a könyvek a polcon, ha valaha előkerül egy probléma, utánna tudjak nézni. NEM KERÜL ELŐ.
És az emberek jelentős része nem mérnök. NINCS SZÜKSÉG A TUDÁSRA !!! Legalábbis a jelentős részére. Nekem azt kell tudnom, hogy "getdataback.exe" és kész.

Csak az fogja megtanulni a periódusos rendszert akit érdekel ? Hát Istenem, most se tudja más... akkor meg ?

Az én fiaim tudni fogják :-) Aztán, ha 20 évig nem jut eszükbe a 92-es elem, elfelejtik.
Mert NÉHÁNY hozzáértő emberre szükség van.

Tudod mit várok el az oktatási rendszertől ? Hogy az onnan kikerülők tiszteljék azokat, akik többet tudnak mint Ők.

Előzmény: Kagakusha (173)
maxernst2002 Creative Commons License 2003.01.17 0 0 174
Sok mindenben igazad van - sajnos.
Előzmény: Kagakusha (173)
Kagakusha Creative Commons License 2003.01.16 0 0 173
"Csakhogy Magyarországon sokkal komolyabban kell venni ezeket az intő jeleket, hiszen talán a legjobban értékesíthető exportcikkünk eddig is a szakmai tudásunk volt ..."

Azért érdekelne, hogy ezt lózungot milyen konkrét adatok támasztják alá ...

"Nekik aztán végképp nem kellene, mondjuk, a Mengyelejev-féle periódusos rendszert magolniuk."

Szvsz. sem. Persze nem is magolják sehol. Szegény félművelt filoszunknak először ez a mumus jutott eszébe ... Kémia, fizika. brrr ... Jöjjenek inkább az "intelligens molekulák". :-)

"Ma azok az iskolák működnek sikeresen, ahol a tanárokat nem érdekli az idő. Nem érdekli őket a törvényi szabályozás politikai szeszélye, a kerettanterv, nemzeti alaptanterv. És az sem, amit mi oktatáspolitikusok vagy oktatáskutatók gondolunk..."

... és a többi elmegyógyintézetből szalasztott "szakértő" képzelgése sem.

Előzmény: Törölt nick (159)
magyar tarka nagy barom Creative Commons License 2003.01.16 0 0 172
Szerintem inkább a tanárok nincsenek felkészítve a (mai) gyerekekre. Az iskolák felkészítettségéről ne is beszéljünk.
Előzmény: mibi (171)
mibi Creative Commons License 2003.01.16 0 0 171
"Arról van szó, hogy - szerinted - kényszerrel és nem motiválással kell rávenni embereket bizonyos dolgokra."

Ki beszelt itt kenyszerrol? En arrol beszeltem, hogy ha van egy gyerek, aki mondjuk elsoben vagy masodikban lemarad mert nem teljesiti az elvarhato szintet, akkor - kulonosen ugy, hogy a jelenlegi tanitok nincsenek felkeszitve a tervezett reform megvalositasara - negyedikre garantaltan es veglegesen lemarad. (Csak, hogy vilagos legyen, a tanitok felkesziteset a kepzesuk soran kellene megtenni, ami nem marol holnapra megvalosithato feladat.) Mert a lemarado gyerek onerobol keptelen lesz felzarkozni a tanitoja meg nem tud majd vele foglalkozni meg ha akarna se. Negyedikben meg majd ott fog esetleg stresszelni, hogy bizony mostmar tovabb kell menni, mert az apja mar feni a nadragszijat, ha megse sikerul. Aztan megbukik, a verest is tuleli, de mindez semmit nem segit, mert a kovetkezo negyedikes osztalyban sem fogjak ujrakezdeni az 'a' betu tanitasat, amit egyebkent meg elsoben kellett volna megtanulnia.. Mellesleg en ezt tartom igazan teljesitmenyvezerelt rendszernek. Peldaul elo lehetne irni a gyerekeknek egy erettsegi vizsgat alt 4. osztalyban is, ugyis annyira belejottek mar egyesek a kulonbozo szintu erettsegik tervezesebe. -:))

Korabban volt peldaul egy iskolaalkamassagi teszt, ami persze megint csak nem mukodott, mert a szulok elcsesztek, ugyanis sokan ugy dontottek, hogy hadd legyen meg a gyereknek egy nyugodt eve es akkor sem kuldtek a gyereket iskolaba ha mar elkezdhette volna. No szerintem azt kellene behozni ujra, de most komolyan es eldonteni, hogy ki az iskolaerett es ki nem. Ezzel egyben esetleg ki lehetne szurni azokat is akik valamilyen ok miatt hosszabb tavon sem lehetnek alkalmasak a standard iskolai elfoglaltsagra mert pl. dislexiasak es ezert specialis iskolakba kellene jaratni oket. Azoknak meg, akik meg nem iskolaerettek specialis foglakozasokat kellene tartani, hogy minelhamaabb felzarkozzanak es a siker remenyeben kezdhessek az iskolat a kovetkezo evben. Mielott megint valami totalitarius marhasaggal vadolnal meg, jeleznem, hogy az USA-ban es Nemetorszagban is mukodik valami hasonlo rendszer. A nemeteknel peldaul ugy, hogy 6 eves koraban minden gyereknek be kell iratkozni az iskolaba (kivetel nincs) es ha menet kozben valamelyik gyerekrol kiderul, hogy nem tudja felvenni a tempot, akkor alkalmas (es humanus!!) procedura utan attanacsoljak iskolai felkeszito osztalyba.

A Magyar-fele terv egy dolgot hagy teljesen figyelmen kivul. A gyerekek lemorzsolodasanak fo oka, az, hogy a gyerekek nincsenek felkeszitve az iskolara. Az ilyen szempontbol hatranyosabb helyzetbol indulo gyerekek egy resze egy ev alatt meg a mostani rendszerben is vidaman behozza a "lemaradast" viszont nyilvanvaloan vannak olyan gyerekek, akiknek tobb idore van szukseg. De egy ev felkeszites meggyozodesem szerint a problemas esetek nagyon nagy szazalekaban kiegyenlitene a kulonbsegeket.

"De a tanyán nevelkedő gyerek esélyei sok szempontból mindig különbözni fognak egy Belvárosban nevelkedő gyerekéitől."

Igy igaz,de ezt a kulonbseget nem lenne szabad tovabb novelni egy rosszul atalakitott oktatasi rendszerrel

"Hát igen. Ez az alkalmatlan ember próbálkozik, aztán jön az alkalmas Pokorni, "

Ha ez vigasztal, a 2002-es kormanyvaltasig ugy gondoltam, hogy a rendszervaltast koveto kormanyok oktatasi miniszterei kozul messze Magyar volt a legjobb. Ugyanakkor az uj kormanyban nyujtott teljesitmenyevel abszolut nem vagyok megelegedve, az elkepzeleseit pedig kifejezetten rossznak tartom, amik jo esellyel padlora fogjak vagni a magyar oktatasugyet.

Pokorninak meg mi koze ehhez a topichoz. De ha erdekel. Szerintem o volt az egyik legsunyibb okt miniszter az emlitett kormanyokban, Palinkas akademikus meg Fodor Gaborral egyetemben megosztott utolso helyet vivott ki nalam (kulonbozo okok miatt).

Meg egy megjegyzes. A negyedikig bukas vagy nem bukas nem oldja meg azt az alapveto problemat, hogy a gyerekek tulterheltek, mert az oktatando anyag nincs jol"kitalalva" stb.

Előzmény: kagy (165)
jozsi_ba Creative Commons License 2003.01.16 0 0 170
Kösz, én is így gondoltam. Ráadásul ismerem a jóembert (mármint HG-t). A "fantaszta" elnevezés teljesen ráillik.
Előzmény: nagy_erzsi (169)
nagy_erzsi Creative Commons License 2003.01.16 0 0 169
Hadd válaszoljak Józsi bátya helyett:
Nem a cikkel van a baj, hanem azzal, amit Horn Gábor, Vekerdy Tamás és egyéb fantaszták a törvényben próbálnak megoldásként előadni. Gondolom, a tisztelt hozzászóló is arra utalt, hogy mekkora hülyeségek vannak a tervezetben (alsósok feltanítása, tanárok foglalkoztatásának szűkítése. Nem a tanítónéni idejének kitolásával, hanem a tanítandó anyag csökkentésével lehet a PISA tesztekben jobb eredményt elérni. Ezt minden gyakorló tanár tudja. És, mint azt is tudjuk, ez a baromság nem kis mértékben az ő nevükhöz köthető, még akkor is, ha a szintén hozzá nem értő miniszter reklámozza a törvény egy részét (más részéről viszont mélyen hallgat).
Előzmény: Magon (164)
Tony Creative Commons License 2003.01.16 0 0 168
Az egész bagázs az !!!! Csak azon csodálkozom.....dehogy csodálkozom......,hogy az állítólagos.... "értő" sajtóguruk ha velük riportoznak ....nagy nagy egyetértésben ömlengeznek ! Rettenetesen nagy seggnyalók!!!!!!!!
stones Creative Commons License 2003.01.16 0 0 167
a cikk helytálló, de amit kihoznak ebből ...
Előzmény: Törölt nick (159)
stones Creative Commons License 2003.01.16 0 0 166
tegnap a híradó pótlék Tényekben hallom mAgyarbÁlinték újabb eszement ötletét: a testnevelés órák helyett az óraközi szünetekben zargassák a kölköket játékos testmozgásilag! Indoklás: sok helyen nincs tornaterem, ezért nem is tornáznak a gyerekek.
HAZUGSÁG!
Magyar Bálintnak van gyereke? Jól tanul vagy bukdácsol már második osztályban? Szeret bukfencezni vagy egy tohonya tehénke?
VIGYÜK LE ODA A NÍVÓT!? (hogy meglegyen a sikerélménye?)
kagy Creative Commons License 2003.01.15 0 0 165
""Amit te itt előadsz, az a színtiszta despotizmus."

Aztan miert is?"

Arról van szó, hogy - szerinted - kényszerrel és nem motiválással kell rávenni embereket bizonyos dolgokra. Ezt tükrözi a szóhasználatod. Ezért a kategória.
Vegyél elő egy rendszerváltás utáni történelemkönyvet, és olvasd el, hogy mekkora kudarcot vallottak a totalitárius rendszerek pl. Közép-Európában (pl. nálunk).

"Vigyaz Magyar B. meg ne hallja, mert mintha szavakban fennen hirdetne, az oktatasban az eselyegyenloseg magasztos eszmejet. Amirol meg Te irsz az alapjaban veve az eselykulonbsegek elfogadasarol sot a kovetkezmenyeket tekintve azok noveleserol szol!"

Amiről én írtam az egy helyzet, amiről sem én sem MB nem tehet. Ez van. A kormány feladata az lehet, hogy próbálkozik bizonyos területeteken (pl. közoktatás) az esélyegyenlőség megteremtésével. De a tanyán nevelkedő gyerek esélyei sok szempontból mindig különbözni fognak egy Belvárosban nevelkedő gyerekéitől.

"Megjegyzem meg, hogy M.B. a Horn-kormanyban valoban tett is lepeseket az eselyegyenloseg megteremteseert - peldaul Sulinet vagy hogy hivtak azt a programot."

Hát igen. Ez az alkalmatlan ember próbálkozik, aztán jön az alkalmas Pokorni, aki nem csinál semmit, csak leállítja az előd kezdeményezéseit.

Előzmény: mibi (161)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!