Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2012.02.19 0 0 1296

Sziasztok  !

Egy mia d kurblira lenne szükségem ha van valakinek feles privibenkérem jelentkezzen.

B-csabi Creative Commons License 2012.02.19 0 0 1295

Nagy a szegénység! az embereket hidegen érinti hogy mikor viszek valamit csak vigyem.........:-(

Előzmény: Zemiator (1294)
Zemiator Creative Commons License 2012.02.19 0 0 1294

Vasárnap délben ??   Legalább hagyd szegényt nyugodtan megebédelni ! :-)

Előzmény: B-csabi (1293)
B-csabi Creative Commons License 2012.02.19 0 0 1293

Pedig az egy korrekt ár! ma nekiestem a Hofherr MEA motornak ,szétszedtem,üres a motortest mindjárt viszem az esztergályosomhoz hengerhüvely honolásra,és a főtengely végi menet javításra,jövő hét végére pöfögtetni akarom,estére teszek képeket ha sikerűl.

Előzmény: bbeci (1292)
bbeci Creative Commons License 2012.02.19 0 0 1292

Még mindig eladó a következő réztáblás MIA motor.

Irányára:150 eur

bővebben a bbeci@stcable.net címen lehet érdeklődni.

 

Zemiator Creative Commons License 2012.02.13 0 0 1291

DrGonzo egyenesen /vagy egy kis kerülővel/onnét jött ! :-)

Igaz ,nem ott tette fel a kérdést !

Az ST 250 fő részei apró eltéréssel megegyeznek a motorkerékpáréval !

 

Előzmény: B-csabi (1290)
B-csabi Creative Commons License 2012.02.13 0 0 1290

most hogy igy írod dereng valami,de egyébként a Pannoniás topikban biztos meg tudják mondani......

Előzmény: Zemiator (1289)
Zemiator Creative Commons License 2012.02.13 0 0 1289

Az ST 250 ugyan az a "kockamotor" mint a sima Pannonia ! Tehát 68x68-as !

A Fürge trakinak 72-es a furata !  Mérget azért ne vegyél rá, de én így tudom ! :-)

Előzmény: Törölt nick (1286)
bhz564 Creative Commons License 2012.02.13 0 0 1288

Satyak jártasabb ebben...

 

Előzmény: B-csabi (1287)
B-csabi Creative Commons License 2012.02.12 0 0 1287

hát ezt én nem tudom.......

Előzmény: Törölt nick (1286)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.12 0 0 1286

A pannonia st250-nek mennyi volt a lökethossza?

 

-a furat 72mm, ha jól tudom.

bbeci Creative Commons License 2012.02.08 0 0 1285

Ez igaz,nem is kell tagadni.Valahogy a magyar gépgyártásban a dokumentálás soha nem ment pedánsan.Vagy a hatalom tűntette el,vagy a háború tette tönkre,vagy megmenteni akarta valaki az utókornak és balul sült.

Én is csak csodálni tudom a nyugatiakat.Eddig a három  Deutz motorom mindegyikéről ki tudtam deriteni hányas évjárat.Az első 1800as években készült motortól a II. vh-ig minden gyártott motorról meg lehet mondani mikori.És még jó hogy voltak olyan ügyesek a németek hogy nem csak jól látható helyre ütötték a számokat,hanem a blokk hátsó részébe amit a karter ablaka takar le.Azt senki sem tünteti el.

A másik az Ihc motornál szintén a számok kiadják az évjáratot.Ott bonyolultabb mert vagy én nem tudom vagy nincs is a szám a blokkba ütve hanem egy alu táblán van amit vagy leütnek róla vagy megrohad a felirat mint az enyémen is.

És ezek elmondhatók minden amerikai motorról,vagy pl.Ford/Fordson.Minden adott,alkatrészjegyzék,alkatrészek,évjáratok.És mindenki számára hozzáférhetőek,ami a legfontosabb.

Előzmény: Levays (1284)
Levays Creative Commons License 2012.02.08 0 0 1284

Tárgyi tévedések biztos lennének benne, de ez igazából csak arra sarkalna, hogy írj egy következőt. Esetleg másokat is, hogy az elsőt alapul véve megírja a magáét. Mindenképpen születnie kellene egynek (mert most nulla) Azért elgondolkodtató milyen trehányak voltunk a dokumentálás terén....  A Reid motor számát megadtam a Holland barátunknak, kis idő múlva válaszolt, hogy 1900 júliusában gyártott motorról van szó. Csak ámultunk.... szóval aki másként tud valamit, az sem tudja semmivel alátámasztani. Elég sok adattal rendelkezel, segítséget csak onnan várhatsz akik még kevesebbel rendelkeznek. Tehát irány a nyomda!

Előzmény: B-csabi (1279)
bbeci Creative Commons License 2012.02.08 0 0 1283

A belga motor tábláján az szépen olvasható Mel felirat.Egyeltalán nem okoskodás amit ír,sőt igazán magától lehet várni hiteles magyarázatot és tapasztalatból szerzett információkat.

Ez a hofherr sztori mostmár látom mennyire összetett.Egyeltalán mi a kindulópont ahoz hogy a gyártási éveket meg lehessen határozni?Ha egyszer a raktár iratanyaga megsemmisült,maradnak a könyvek,brossurák egy-egy évből amiben ott van egy adott motor,de szerepel a rajza még néhány évvel később is valahol,de a valóságban már lehet nem is gyártották,csak raktáron volt.Hasonló kérdések felmerültek a CSepel-Pannónia motoroknál is,pedig későbbi időkből valók,több élő tanú is van még a gyárból és mégis sokszor viták kerekednek egyes témában.

Szóval mindent meg lehet magyarázni,és meg is kell.A könyv nagyon jó lenne még akkor is ha pl.10 gyűjtő egybehangzó állítása folytán,tényként ír le valamit.NIncs senki aki be tudná bizonyitani az ellenkezőjét,és akkor el kell fogadni a könyvben leirtakat hogy mindenki egyet beszéljen és ne öten tízfélét beszéljenek az emberek.

Előzmény: Oldengine (1277)
B-csabi Creative Commons License 2012.02.08 0 0 1282

egyszerű megmondani a rejtéjt meg kell nézni a gyári talpőntvényre mi van írva(bal oldalon a peremen) és rögtön biztos lehetsz a dologban a kocsi ami nálam van biztos men alatt volt megmértem a Csatári Sanyibá szintén gyári darabját teljessen passzol,másrészt a men és mel kocsi teljessen ugyanaz csak a motortest hosszabb egy kicsit és a kocsin lévő furatok mondják meg milyen motor volt rajta.

Előzmény: bhz564 (1278)
B-csabi Creative Commons License 2012.02.08 0 0 1281

az első világháború után nem volt ritka a nyersanyaghiány és mivel ezek a nagyobb Hofherr motorok csak megrendelésre készűltek javarészt igy azt rakták rá ami volt vagy passzolt nem volt ez másképp más gyáraknál se lásd akár a Weiss Manfred gyárban is keverték a kis csepel motor alkatrészeit is......

Az általam összeírt motorszámok alapján a kissebb motorokat mint a MEA,MEB,MIA 50 darabos szériákban gyártották legalábbis a számok ezt mutatják,az eggyes sorozatok közé ékelődött 3,4,5,darabos nagyobb motorok számai példaképp 3 darab MEN motorszám1706,1708,1709 előtte meb motorszám utánna pár számmal arrébb MEA motorszám van.....

Előzmény: Oldengine (1277)
B-csabi Creative Commons License 2012.02.08 0 0 1280

ezzel én is igy voltam hogy " stabil" de szerintem ezzel a s betűvel a nagyobb testvért jelőlték 30-32 hp..

Előzmény: bbeci (1273)
B-csabi Creative Commons License 2012.02.08 0 0 1279

Az a bajom az egésszel hogy egy formában megírtam egy részét,és akkor mindig előkeveredik egy másik információ és borul az egész, másrészt van egy marék dolog amiben én sem vagyok biztos (csak feltételezés),na meg persze az idő.....

Előzmény: Zemiator (1275)
bhz564 Creative Commons License 2012.02.08 0 0 1278

Szerintem MEL motor. Azzal értek  egyet aki ezt mondja. A hengerfej formályán is látszik.

Meg én egy kicsit kisebbnek látom ezt mint a MEN-t. Csabi! A kocsi szerintem nem MEN motoré, mint ahogy azt te gondolod.

Előzmény: B-csabi (1261)
Oldengine Creative Commons License 2012.02.08 0 0 1277

Megint szólok, akkor mindenki tudja, hogy a motorod MEL tipus, csak én nem? Mentségemre szól hogy többen vélték idegennek a lendkereket, így én is.

De ha a MEL lendkereke hat küllős, akkor miért van a MEN motor ötküllős lendkerekébe öntve, hogy MEL? Te ezt helyesen mondtad, én állítottam rosszat.

Sanyi motorja nem tipustiszta, ugyanis a porlasztó MEB motoré. Csaba által feltett képen lévő MEL motoron, no meg Jan Dekler által feltett motorképen is ugyanilyen porlasztó van, akkor viszont a "te" motorodnak nem a lendkereke idegen, hanem a porlasztója, mert az jóval nagyobb, MEN méretű. Ez megtévesztő lehet.

A belga motor tábláján mintha S betű lenne a harmadik betű, de lehet hogy én vagyok vaksi. Persze lehet hogy mindez csak okoskodás részemről.

A MEZ motor tábláján lévő S betű nem azt jelenti hogy szuper, utalva arra hogy ez a nagyobb MEZ!? De ez is csak hipotézis részemről!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: bbeci (1269)
Oldengine Creative Commons License 2012.02.08 0 0 1276

Az bizony meglehet, de még az is hogy a lendkerék nem "idegen" !

Ilyen a telepátia Csabi!

Előzmény: Zemiator (1274)
Zemiator Creative Commons License 2012.02.08 0 0 1275

Csak meg kellene jelentetni azt a könyvet !!  Talán könnyebben kiigazodnánk ebben az "erdőben" ! :-)

Előzmény: B-csabi (1271)
Zemiator Creative Commons License 2012.02.08 0 0 1274

Ha jól tudom, nem minden LA motor regulátora lendkerékbe épített ! Annak is van külön jelölése ?

Előzmény: Oldengine (1272)
bbeci Creative Commons License 2012.02.08 0 0 1273

Azt mondd meg hogy a MEZ-nél az S betű mit takar?

Én azt hittem hogy stabilt jelent,de amit feltettem traktor képet annak is a tábláján S van beütve.Az a szentkirályi motor az stabil változat vagy van neki traktor része is?

Előzmény: B-csabi (1271)
Oldengine Creative Commons License 2012.02.08 0 0 1272

Egyetértek veled, nemhiába te vagy a szakértője ennek a területnek. Én is az olajpumpát hoztam volna fel példának. Való igaz hogy az M sorozat tagjai hasonlók, kivéve az elejét, meg a végét, De erre is kitértél. Emiatt nem izgalmas annyira számomra ez a terület, de egy METG szívógázlokomobilt szivesen befogadnék!

Viszont az L sorozat annál inkább, kekem van LA motorom, nagyon érdekes, amerikai stílusú motor, lendkerékbe épített súlyregulátor, kitámasztja a kipufogót, nem folyamatos szabályzású. A LB megint érdekes, a szabályzás miatt főleg. A LAB motort is ismerem, az én kabátom lóg bele a képbe. Szerintem is valamelyik L motor lendkerekét építették be, hogy melyikét azt méréssel el lehet dönteni, de szerintem nem az LAB motorét mely jó nagy, inkább az LA-t.

Előzmény: B-csabi (1258)
B-csabi Creative Commons License 2012.02.08 0 0 1271

csak simán LA ,LAC,LAB

 

ezek a legkisebb modelek anno 1919

Előzmény: Zemiator (1267)
B-csabi Creative Commons License 2012.02.08 0 0 1270

Egy Szentkirályi gyűjteményben van

Előzmény: bbeci (1265)
bbeci Creative Commons License 2012.02.08 0 0 1269

Nem,sajnos ez nem hiszem.

A Sanyi motorja az tipustiszta MEN,az biztos.Amit meg én tettem fel azon ment az eszmecsere,mert a lendkereke másmilyen.

Előzmény: Zemiator (1268)
Zemiator Creative Commons License 2012.02.07 0 0 1268

Ez is az udvarban landol, Béci ?? :-)

Előzmény: bbeci (1265)
Zemiator Creative Commons License 2012.02.07 0 0 1267

LAB ??  Nem simán LA ?

Előzmény: B-csabi (1259)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!