Én itt falun pár hete vettem, fejtisztitásra (nem sajátra hehe)...valami 200 forint volt 100 ml. Remélem nem azóta történt változás, mert alkohol nélkül gyerekek... :)
Jogos, jogos, de szerintem épp ugyanannyiért lehet venni manuális rekeszes gépet, mint nem azt, persze nekem ez a fénymérőzés kényszermegoldás is, a kazettázás miatt, meg aztán a kamerák legtöbbje ASA 40-re és 160-ra tudja állítani a fénymérőt, azt' ágyő, amelyik minden kazettát felismer, az viszont marhadrága. Én félek az automatikáktól és igazán nem megterhelő fényt mérni súting előtt.
Közben már én is körülnéztem és a német eBay-en is pár ezer Ft (ha éppen van eladó), az amerikain is hasonló (de ott 3-4 teljesen új is van, zsírpapírban, ahogy kell :) ), habár Quarz 5-öt pont nem találtam csak 3-at, meg vmi nagyon új modellt (a típusára már nem emlékszem), illetve régebbieket teljes szettben.
Azért látszik, hogy már egyre kevesebb fanatikus hobbista van ezen a téren...
Ha valakit érdekel innen a két kamera, a mailem publikus.
Néhány ezer forintot ér, attól függően, hogy milyen állapotban van és találsz-e valakit aki megveszi. Nemzetközi aukciókon sok a volt SZU-beli eladó, gyakran szinte új cuccokkal, de itthon sem számít ritkaságnak.
Egyébként jó kis kamerák, ha a műszaki, használati és főleg élvezeti értékét nézzük! ;)
Látom, éppen kamerákról is értekeztek, ezért megérdezném, hogy manapság kis hazánkban mennyit ér egy orosz Quarz 5 gép? Van kettő, az egyik nagyjából teljes felszereltségű (újkorában nem láttam ilyet, ezért nem is tudom, mi tartozik hozzá alapban, de ehhez vannak szűrők is, megvannak az objektívsapka és a fénymérősapka is), működőképesek, stb. El akarom őket adni, de ha külföldön jobban mennek, akkor inkább felteszem az eBay-re mindkettőt... Köszi a választ előre is!
"Külső fénymérő és nincs probléma." - és ha a kamerán nincs manuális rekeszáítás? És ha forgatás közben egy felhő úszik a Nap elé? Szerintem ha csak lehet, mindenképpen érdemes az autómata fénymérőt használni.
Külső fénymérő és nincs probléma. A Soósnál 2-500 forint egy Leningrad, 2-3000 egy Gossen elemes, de láttam tíz felett kicsivel Minolta Spotmetert 1°-os szöggel. Kinek mi mit ér. Elfér a zsebben és 20 mp-el növeli az "előkészítési" fázist. Ez az elem-macera valahogy sosem fogott meg: aki Quarzozik, mindegy hogy 1-el több cuccot visz, a profiknál meg úgyis (elvileg) kint mérnek.
Alkoholt amúgy bármilyen gyógyszertárban kapsz, de tényleg vigyázz vele: ragasztást is oldhatja!
D49A: kösz a receptet, mihelyt eredménye lesz, mutatom!
A "nyertes" film fel fog kerülni, ígérem, csak még nincs stáblistája. Ha meg munka, akkor legyen teljes. Szevasztok!
Egyrészt kaphatóak 1,3V-os gombelemek is (cink-levegő cellák, pl. ómuter nagyothalló készüléke ilyenekkel ment) másrészt meg 1,35 meg 1,5V között kb.10% különbség van, egy-tized rekszértéknyi alul- vagy túlexpozíció pedig nem egy nagy tragédia. És végül, de nem utolsó sorban: amennyiben a gép kettő darab 1,35V-os cellával működött,vagyis 2,6V telepfeszültségű, az stabilan és precizen előállítható oly módon, hogy a két darab 1,5V-os gombelemmel nyitó irányban sorba kapcsolsz egy régi rádióból kibontott germánium diódát (pl. OA1160). Ezen ugyanis nyitóirányban pont 0,3V feszültség esik.
Szóval én ezt az elem-problémát nem látom olyan sötéten, bár kétségkívül rendkívül bosszantó apróság.
Az a gond, hogy az elso par meter utan ragad a film a gepben. Egyertelmuen a film a ludas. Amikor megszorul, akkor a megengedett huzoeronek csak a sokszorosaval lehet huzni a filmet a kapusinben. Beszeltem Szabó Antal Úrral, aki szerint ebben az esetben valoszinuleg koszos a film. Egy darabon a filmet attoroltem 70%-os alkohollal, azt a reszt utana vitte szepen.
Igen, olvastam, de azok az elemek nem 1.35 voltosak, hanem 1.5V stb... Ha pedig nem 1.35 voltos elemt teszünk bele, akkopr a fénymérője elkezd jó sokat csalni, azt pedig újrajusztírozni kapcsolási rajz nélkül igencsak nehéz. Tehát nem az elemek formájával van a gond, hanem a feszültségével!!!! És 1.35 voltos elemet tudtommal csak külföldről lehet beszerezni...
Az alkohol nem biztos, hogy használ az öreg, kiszáradt filmeknek. Előfordul, hogy megrepeszti az emulziót. Szerintem egyszerűen csak töröld át antisztatikus kendővel. Ilyet vehetsz bármelyik fotós vagy szemüveges boltban. A filmbacsok az orosz mozifilmhívótank "márkaneve".
Ok. Szoval ez sem olyan egyszeru dolog, nem ertek hozza, nem kontarkodom bele. Valoszinuleg megkeresnelek a dologgal kapcsolatban, de csak akkor, ha kesz a gep. Viszont addig is, hogy tudjak a geppel haladni, van barmi egyszerubb otleted egyetlen tekercs megtisztitasara? Olyan, ami garantaltan nem tesz kart a filmben es nem kell utana ragasztgatni? Gondolok itt az elso kerdesemre, hogy honnan lehet tiszta alkoholt szerezni? Attorlom en szivesen a filmet egy montazsasztalon, csak legyen mivel! A ragasztasok egyebkent kb. 6-7 evesek.
A filmeknél használatos ultrahangos tisztító berendezés legnagyobb kerékkötője a vegyszer. Ezt az anyagot csak úgy tudnád megvásárolni, ha rendelkezel a felhasználáshoz szükséges vizsgákkal és engedélyekkel. Az áráról csak annyit, hogy az ultrahangos tisztítás egy árban van vagy talán drágább is, mint a hívás. Úgyhogy ezt a berendezést filmbacsokból nem tudod előállítani.
Egy jellemző tekercsen kell kipróbálni a tisztítást. Minden ragasztásnál szét fog esni a film, ezért be kell őket számoznod. Romlást a mosás hosszú távon nem indít el, sőt talán egy kis állag megóvás is van a dologban, ugyanis a végső mosás itt hosszabb, mint a kidolgozás végén. A másik lehetőség, hogy kiküldöd Németországba az Andec laborba. Ő végez ultrahangos tisztítást 8 mm-en is. Ha érdekel a mosás, akkor tudok neked segíteni. Ja! Ha nem konyítasz a filmhez, otthon a lemosással ne kísérletezz.
A filmlaborokban ultrahanggal szokták pucolni. Ilyen készülékeket lehet kapni optikusnál (kontaktlencse pucolásra), össze kell hozni valahogy egy filmbacsokkal, és királyság.
Huh. Eleg sok tekercs filmrol van szo. kb. 24 oranyi anyag. Hogyan zajlik egy ilyen vegyszeres furdo? Es mekkora darabon kell kiprobalni? Nomeg, ha nincs gond, akkor az az azt jelenti, hogy kesobb se lesz, vagy elindithat ez a mosas valami hosszutavu (romlasi) folyamatot? Az igazsag az, nagyfelbontasu scanner-t epitek, a csaladi filmeket akarom digitalizalni, de a filmhez total hulye vagyok.
Regi (1963..1984, N8) filmek pucolasaval kapcsolatban szeretnem a velemenyeteket kerni, illetve a lehetseges megoldasokra lennek kivancsi. Eddig a szarvasbőr + alkohol megoldasrol hallottam csak. Ehhez eleve kellene 90%-os alkohol, de honnan? Azon felul lehetnek ma mar ujabb, modernebb megoldasok. Mit javasoltok?
"külön specialis elem kell a fénymérőjéhez, amit külföldről belehet ugyan szerzni" - ezen a fórumon a 697-es számú hozzászólásomban már írtam erre egy olcsó és egyszerű megoldást.
A vaterán van két jó kamera, gondoltam megosztom veled!! A Nizo 801-hez külön specialis elem kell a fénymérőjéhez, amit külföldről belehet ugyan szerzni még, de hatszor annyi lesz, mint a kamerád..:))
Nem a 0.5 fok a gázos, hanem a kidolgozási idő. Az első hívó 20 fokon 120 másodpercig dolgozik, ezt hívótankban nehéz tartani. A Foma filmek kidolgozása felhasználóbarátabb. Ott 10 perc ez az idő. Én hívógéppel hívom a filmeket, így tudok egyenletes eredményt produkálni. Ha nem a gyári vegyszerösszeállítással szeretnéd hívni a filmedet, csak a Plus-x-szel és a Fomával próbálkozz.