"Ez szimpla demagógia, és nem a pilóta fórumba való. "
Ez most úgy nagyjából az egész topikra igaz. Nagyjából vak vezeti világtalant keveredik a süketek párbeszédével. Szép kövér lózungok és offok mindkét irányból.
Már bele sem merek vauzni valami szakmai butasággal, nehogy megzavarjam az idillt :))
Azaz az engedélyezett kategória felső része az európai komoly légitársaságok gépparkjának alsó része. De nem ez a gond, mert ha Tökölön egy ilyen repteret akarnának építeni, nem vágnák vissza a kifutópályát LCY méretűre, vagyis ide jöhetnek a közepes bőingek és érbuszok.
Viszont nézd meg, mennyi terminálkapacitás van LCY-n. Arra elég, hogy bejön az üzletember a diplomatatáskájával és telefonjával a kezében, kirohan a metróhoz és megy a dolgára. Visszafelé pár óra múlva ugyanúgy, mintha a HÉV-vel jött volna.
Ilyen utas van Budapestre kevés, ami meg van, azt elhozzák az európai nagyvárosokból azok a nagyobb gépek, amiken alkalmasint a teljes család is elfér, gyerekkel, nagymamával, kétheti hideg élelemmel.
LCY-n a forgalom lassan fellendült 10-20 év alatt, mert akkor az idő nekik dolgozott a nemzetközi együttműködés kiterjedésével. (A komplett csőd a Dockland projektre vonatkozott, és miután 5 10 évi veszteség után nem dózerolták el, lassan csak eladták az ingatlanokat, megteltek az irodaházak, mert az ötlet jó, csak az üzleti terv időlefutási része nem volt jó.) Most viszont szerintem már a technika fejlődése a hivatás-forgalom ellen dolgozik, a Skype és a telekonferenciák korában már nincs szükség annyira a személyes találkozásokra. Tehát még egyszer ezt a bulit nem érdemes elkezdeni, pláne egy új reptér(i infrastruktúra) költségeivel terhelve.
LCY-re engedelye van a kovetkezo tipusoknak: ATR-42/72, Dash 8, Saab 2000, Fokker 50, ERJ135/145, JS41, Fokker 70, Dorneir 328. A nagyobbak kozul: A318, Embraer 170, 190SR.
Ez nem 2-3 geptipus, hanem tucatnyi. Es van 737 kategoria is, meg ha nem 800-as meretnek megfelelo. Csak a pontossag kedveert :)
A komplett csodrol pedig annyit, hogy mar 2007-ben kb 2.3 millio utas hasznalta a repteret es ennek megfeleloen bovitesre volt szukseg ,amit mar 2002-ben elkezdtek es 2008-ban adtak at, hogy tovabbi 4 uj allohelyet nyerjenek.
Elférne bőségesen. Most már csak a MALÉV gépeinek kellene elférni ezen a reptéren és meg kellene találni azt az utastömeget, ami ezt célforgalommal jövedelmezőre hozza.
Légy szíves, tegyél le a londoni City Airportra egy B737-est! Egyéb 150 tonnáig terjedő gépekről nem is beszélve.
A City Airportot egyetlen célra hozták létre, a Londonba a közelből jövő/menő célforgalomra, ahol nem szempont az átszállás. Csak 2-3 géptípus elégíti ki az ottani zajvédelmi igényeket, mind regionális forgalomra tervezett kisebb utasszállítók. Ezzel együtt a presztízs célból (a Dockland projekt részeként) épült, ami egyben és részeiben is komplett csődnek bizonyult, Nagy-London városi költségvetése 20 éve cipeli a meg nem valósult forgalom kompenzációját.
Majd ha Budapestnek lesz akkora hivatás-forgalma (a célutasok leginkább üzletemberek, menedzserek, műszakiak), mint Londonnak, majd el lehet gondolkodni egy ilyen reptér építésén - ha majd Demjánéknak lesz néhány kidobandó milliárdja.
Egyébként a City Airport elférne a tököli rendezési terv által behatárolt helyen?
Vagy még több hídtól is. A körforgalmakat megoldják.
Láttam. Pár ötlet: Próbálj meg Steinwerderből Budapestre jutni akkor kaionnal, amikor a Köhlbrandbrücke szélvihar miatt a teherautóknak le van zárva. Vagy Billwerderben a Mühlenhagenből jussál ki mondjuk Stockholm felé a városból az autópályára. A FEDEX a szomszéd utcában van. Vagy Bystranynál az E55-ön fordulj a körforgalomban, nem kell kamion, elég csak normál teherautó. Személykocsival is észnél kell lenni. Apropó körforgalom: dán országutakon autóztál már? Vagy Ausztriában országúton? Esetleg a régi egyesen? A tizes úton Pilisvörösvár előtt a körforgalomban mi van? Megéri nekik vajon? Ha megnézed az elsőnek felsorolt hamburgi címeket, azok szigeten vannak, és van néhány híd amin át kell menni.
És a világon nem sok MALÉV méretű társaságokat fogadó repteret találsz egyetlen 2500 méteres kifutópályával. Ha azzal valami történik, leáll az egész menetrendszerű forgalom.
Ezt egyszerűen nem lehet megmondani. Kell egy üzleti terv, és az vagy beválik, vagy nem. Sehol sem a maximumot építik meg, hanem modulonként, ld. a Ferihegy IIA, B, C ....
Tehát kísérletként megpróbálhatod fotosoppal átemelni a Ferihegy IIB-t a tököli reptérre (kisebb nemigen éri meg), el tudod-e helyezni a rendezési terv szerinti rajzon, de úgy, hogy az új guruló és a terminálépület között még a B747 méretű gépek elférjenek orral az épületnek, plusz a csáp, és még egy hossz kell ahhoz, hogy kifordulhasson.
És azután nézd meg, hogy ha jól megy az üzlet, el tudsz-e helyezni még egyet, mert nincs értelme olyan repteret építeni, ami nem tud hova fejlődni. A legtöbb becsukott nagy reptér emiatt fejezte be a pályafutását.
És te láttál már versenyképes logisztikai parkot egy szigetre beszorítva függve 2 hídtól? Ráadásul 6 db körforgalmon keresztül csatlakozva az autóúthoz?
Logisztikai park a közelben több is van, azokon kéne értelmes termelő munkát végezni, és nem csak a kínai áruk átcsomagolásában gondolkozni. Az út fejlesztést piciben megtalálhatjuk itt
Alapvetően más egy GA reptér és egy utasforgalmi reptér utaskezelése. A GAT-on egy géphez általában <10 utas tartozik, akit nem kell becsekkoltani, beszállókártyával ellátni, csomagját kezelni (külön az EU-st, a schengenit meg az akárhonnanit), nem várakoznak órákig, egyszerűbb az utasbiztonság, mert a pilóta ismeri az utasait és felel értük. És még sok minden, ami miatt sokkal kisebb épület kell, egyszerűbb infrastruktúrával.
Ennek a repüléshez lesz a legkevesebb köze (egy idő után, úton, sinen, vizen és levegőben is megközelíthető kell legyen). Láttál már logisztikai és/vagy ipari parkot? Adófizető, munkalehetőséget teremet, infrastruktúrát fejleszt. Az utat majd fejleszteni kell az M0-ig, ha ténylegesen megnő a forgalom. Az ilyenek üzletek is piciben szoktak indulni.
A betett rajzok a GAT reptér rajzai, amit még 2008-ban készítettek Tökölre utasforgalmi terminállal, javítóbázissal stb. Azt mondod, hogy egy GAT reptér nem tud utasforgalmat fogadni? Nem értem.....
Ugyebár lehet elővárosi vasúti kapcsolat a Hév vonalán, szárnyashajó forgalom a Dunán (ami már ha jól tudom beindult Battáról és a tököli kikötő is ki van már kotorva) és elvileg épül a gerincút is.....
Egy MALÉV-képes terminálhoz sokkal több hely kell, mint az, amivel a jelenlegi légvár-terv számol, feltehetőleg a TESCO körüli rész is kellene, és/vagy a meglevő betonhangárokat is el kellene bontani. Vagyis a jelenlegi profil megszűnik, az új meg ki tudja, mikor indul be. A jelenlegi szabályozási terv nem alkalmas egy nagygépes forgalmi repülőtér kialakítására. Egy-egy szórványos cargó, vagy a javítóbázisra érkező gép még elmegy, de menetrendszerű forgalom ...
Ferihegyet nem olyan egyszerű lecserélni, mert az ilyen légiforgalmi központok lényege az átszállási lehetőség. A fapadosokat, amik mindíg csak pont-pont utazásra vállalnak kötelezettséget, hamarabb át lehetne ide csábítani, mint az "igazi" légitársaságokat.
A reptérvásárlás az ingatlanfejlesztésről szólt, és összességében nyereséges a leválasztott területek értékesítéséből. Ha a repteret magát is fejlesztené, az már korántsem lenne ilyen tuti, nem is fogja csinálni, csak olyan méretben, amilyen mértékben a jelenlegi konstrukcióban üzletet jelent. Jelenleg amit Talabosék meg a másik, reptéren belül épületeket bérbeadó cég fizetnek, az talált pénz, mert az ingatlan már nem kerül további pénzébe. Ha majd Talabosék, vagy más azt fogja mondani, hogy ennyi beruházás után ennyivel több jövedelmet fog termelni a reptéri üzemből, akkor majd meggondolja.
A MALÉV vásárlás meg politikai ügy, jól veszi ki magát, hogy a máshol megkeresett milliárdjainak egyrészét beforgatja a nemzeti légitársaság megmentésébe, talán nem fog rajta sokat veszteni. (Ha okosan maximálja a veszteségeit, de nem kell félteni.) De nem fogja a MALÉV forgalmának egyrészét sem átvinni Tökölre, mert az biztos bukta, ahhoz ott nagyon sokat kell befektetni. Ha egyáltalán a maradék területen még meg lehet csinálni.
Euroinvest Rt. - eredeti szándékával ellentétben - mégis inkább visszalépett. Önálló pályázatot az ugyancsak lehetséges jelentkezőként számon tartott Hainan Airlines sem adott be. Ám a kínai légitársaság olyan szándéknyilatkozatot írt alá az Euroinvesttel, amiben stratégiai partnerként említette a Malévet, és kulcsfontosságúnak tekinti a magyar légitársaság nyújtotta európai átszállási lehetőségeket.
Tehát az, hogy itt nagygépes reptérre alkalmas párhuzamos gurulóutat akarnak csak légvár, annak ismeretében is, hogy az új MALÉV-ben részt akar szerezni a Demján?
Azért kell háromszor olyan széles légvár gurulóút, mert a légvár 150 tonnás gépeknek az dukál. Majd együtt fognak megvalósulni. A valóságban meg vagy egy keskenyebbet építenek, vagy kijavítják a jelenlegit. Nem tudom, melyik az olcsóbb.
A légvár projekt benyújtása meg ugyanannyiba került, mit egy földhözragadtabb. Valamit csinálni kellett, hogy a leválasztható területeket másra használják, ehhez meg az elméletileg elképzelhető legnagyobb légvárat kellett felvázolni.
Emellett azért mert, az általatok vizionált napi 10-20 nagygépes művelet nem fog megvalósulni, esetlegesen, pl. valami speciális szállítás vagy vészhelyzet esetén szórványosan előfordulhat nagyobb gép, a VIP gépek között is vannak nagyobbak. Jelenleg a kifutópálya lehetőségei nincsenek szinkronban a gurulóutakéval. Majd a tulaj eldönti, megéri-e neki ezért beruházni.
De ezt itt nem tudják betartani és erre többszáz tanú is van. Múlt héten is berepült az egyik műrepülő Halásztelek fölé 300m alatt. Tudom mindjárt jön Rep-air, hogy hol van róla a bizonyíték.
Ezek köztudott tények itt Halásztelken és azzal, hogy itt megpróbálják egyesek hiteltelennek beállítani a valós megtörtént eseteket, még nem lesz a probléma megoldva. Lehet hülyének nézni az embereket, de hosszútávon az vissza fog ütni......
Hiányzik, hogy az történjen ami miatt budaörsről is eljöttek a műrepülők? Valaki azt mondta, hogy ott rálőttek az egyik gépre, nem tudom, hogy igaz-e, de ha így folytatják a helyi lakosok hülyének nézését jó esély van rá, hogy előbb utóbb valakinél elszakad a cérna.....