Na, én ezt már nem nagyon értem... Az ajtó alján egészen pontosan mi van? Nekem ott semmi.
A küszöbön fut végig egy díszléc, amit gumicsík nélkül adnak. A gumicsík (alátét) is egész emberi áron volt legutóbb és a díszléc se volt olyan vészes. Aztán az első szérián ugyanez a díszléc befordul az autó orra elé is. Ezt már gumicsíkkal együtt szállítják ha jól remlékszem és ez se olyan orbitális összeg. Kell hozzájuk még 50db patentszem aztán kész is.
Ezeket szokták facsavarral meg egyebekkel feltenni, ha már kezdte megadni magát. Én még szép használtat nem nagyon találtam, mindkét autómra megvettem az újat, gumicsíkkal együtt. Nem egy katasztrófális összeg.
Köszönöm a segítséget! Valami ilyen, tényleg építő jellegű hozzászólást vártam. Nos, a vezérműtengely és a főtengely jól állnak, azt kell mondjam, hogy még láncnyúlást is csak minimálist (kb.2-3 fokot)láttam. Az adagolót levettem én balga, mert beleejtettem a láncot amikor lent volt a hengerfej, és amikor visszahúztam, éreztem hogy forgatja a vákuumpumpát, vagyis az adagolót is. Összerakás után ellenőriztem, hogy mikor jelenik meg az első adagolóelemnél az üzemanyag. (ez nekem akkor - 10 foknál jelentkezett.) Ebből arra következtettem, hegy legalább egy fogat átugrott a lánc a főtengelyen. Ezután -26 fokra tekertem a főtengelyt és levettem az adagolót. meglepve láttam, hogy csak egy ricnivel volt elmászva az adagoló saját jele. Ezt pontosítottam, majd ment vissza az egész. na lehet hogy ezt nem kellett volna. Most viszont tanácstalan vagyok, hogy merre tekergessem, és főleg mennyit? Mert hogy ez a tekergetés azért nem olyan egyszerűnek tűnik, mint ahogy hangzik. Ugyanis a nagynyomású csöveket le kell vegyem, majd hajlítgatás után vissza kell erőltessem őket, ami nem tesz jót sem az adagoló menetének, sem a cső peremének.
vettem ujj csúcsokat , beraktam házba és bemértem mind, aztán mégsem kerültek a motorba, visszaraktam a dobozba mindet, kb 1/2-év után elővettem és SATU kellett a tű kiszedéséhez.
Ez igaz, de a rossz beállítás szinte minden esetben füstöléssel is jár. Na már most, ha a beállítás olyan rossz, hogy a motor egyenetlenül jár tőle, akkor az szinte biztos, hogy tökéletlen égéssel jár együtt. Amíg nincs beállítva rendesen a adagoló, addig nem lehet igazán tudni, mi is baj. ma megint beindítottam, és néztem a füstöt, szerintem olyan kékesszürke, vagy inkább szürkés -kék. Szürke és kék egyformán domináns. A gázolaj is olaj, és rosszul ég, főleg ha sok van belőle és rosszkor. Mostmár befejezem a belső munkákat, utána rástartolok a motorra. Van négy db. eredeti mercedes új hüvelyem, dobozában. Van négy mahle dugóm is, gyűrűkkel, csapszegekkel, zégerrel. ha minden kötél szakad, ezeket berakatom valakivel. 200d-be mekkora átmérőjű dugók vannak alapból?
Hát igazából amiket irtam csak ott tud olaj az égéstérbe jutni, adagoló csak az egyenetlen járásért felel. Én azért a dugokat megbontottam volna mert, ez csak feltételezés hogy egyik hengernél az olajlehúzó gyűrű törött ha meg ez lenne a gond nem lenne nó ha a henger sérülne. Hengerfej leszedésével lehetne ezt ellenörizni hogy melyik dugattyú kormos akkor ott a baj.
Nem, a szelepszár szimeringek nem lettek cserélve, a dugattyúk meg nem lettek kibontva. Elvileg felújítás óta 60ezer van benne, de ezt csak a korábbi gazdája mondta. Annyit tudtam megállapítani, hogy a dugattyúk teteje szép volt, nem voltak megégve, a hegerfal szép síma, nem vállas, a dugattyúk nem lógtak. A szelepek tökéletesen zártak, ezért nem akartam megbontani a szimeringet. A füst hidegen-melegen egyaránt van, ahogy az egyenetlen járás is. Porlasztócsúcsokat újakat kapott. A füst nem tipikusan olajfüst, inkább szürkés, de semmi esetre sem fekete. És a motor nem kopog!!! És a füst nem csak olyan, hogy füstöl egy kicsit, hanem igen erősen, masszívan nyomja.
A szelepszár szimeringek cserélve lettek? olajlehúzó gyűrűk+dugattyú hornyok nem voltak nagyon kopottak? Ezekre tudok gondolni a kékes füst miatt.Hideg és meleg alapjáraton, gáz novelésekor jön a kék füst vagy mikor?
Ennek a beindítás előtt le lett véve a hengerfej, a dugók és a henger jó állapotban voltak, nem lógtak, nem voltak rozsdásak, seb. Viszont az adagólót is levettem, mert a hengefej levételnél beleejtettem a láncot, és féltem, hogy elállítódott az előtöltés. Szóval a főtengelyt holtpont előtt 26 fokra tekertem, az adagolót a saját jeléhez, majd úgy össze az egészet. Szerintem kicsit magas az alapjárat, nincs aza megszokott kopogó hang, viszon nagyon erősen kékesszürke füstöt tol, és egyenetlenül is jár. Azt szinte biztosra veszem, hogy az adagólót állítani kellene,sőt a rudazat is szerintem rossz, mert ahogy felpattintottam, eléggé feszült, vagyis kicsit ráhúz alapból az adagolóra. Szeretném látni jól beállítva, és ha akkorsem lesz az igazi, akkor elgondolkodok egy felújításon, vagy mtorcserén. A felújításhoz van egy készlet gyári mercedes henged-dugó- gyűrű szettem.
Csak hülyéskedtem. Az enyém is beindult, amikor megtaláltam a beszakadt pajta alatt. Évekig állt ott, aztán még egy kört is mentünk vele.
A kékfüstölésnek sok oka lehet, így távgyógyítani ilyen dolgokat nagyon nehéz. El kell vinni valakihez, aztán meg kell vizsgálgatni a dolgokat. Egyébként tavaszi induláskor az enyém is füstöl mint a fene, aztán szépen abbamarad és amikor minden héten pirítok vele egy pöffenet nem hagyja el a hátsóját.
Ha jól ki lett a motor takarítva amiatt nem nem lehet mert az enyém 8 évet ált minden alkatrész el lett mosva gázolajba, motor fel lett töltva új motorolajjal kapott új tömígés készletet és szürőket, minden hiba nélkül szépen indult és járt.
Ma délután (4 év állás után) beindítottam az autót. Az előtöltést -26 fokra állítottam. Viszonylag könnyen indult, de eléggé füstölt (kékes füst) a motor egy kicsit egyenetlenül járt, és közel olyan csendes volt, mint egy benzines. Vagyis nem volt az a kopogó dízel hang. A porlasztócsúcsok újak benne. Mire gyanakodtok, mi lehet még a baj?
Nem nem! A feszítőre nagyon vigyáztam. Pont ezért nem is erőltettem a dolgot, mert ettől óvva intettél. Meglátom, mit csinálnak majd a szakemberek, épp most telefonáltak, hogy holnap jönnek. Ha ők sem boldogulnának, akkor megrendeltetem velük a gumit. De mint mondtam, igazából szerintem a rutin hiányzott, és még egy segítő erős kéz. De nem akaratam nagyon erőltetni, nehogy kárt okozzak vele.
Érdemes az internetet bújni, mert sokszor vannak eladó egy-egy darabok. De ha nagyon nincs, akkor küldök egy számot privátban, ott olcsón és gyárit fog Neked tudni hozni a srác. :)
Ha bentmarad, csak a saroknál nem, akkor viszont lehet, hogy tényleg nem a legrosszabbat vetted. :) Sajnos ezekkel semmit nem lehet kezdeni. Egy a lényeg, a feszítőt semmiképpen ne kezdjék el hajlítgatni az ócska gumihoz, mert akkor tuti a baj!
Abból dolgoztam, amit kapni lehetett. Egyébként látszólag méretpontos, már ami a kerethez idomulást illeti. A feszítő is bent maradt ott, ahol rendesen követi a feszítő a gumi ívét. Egyedül az egyik felső sarokban van a baj, ahol a gumi valóban nem úgy hajlik, ahogy a szélvédő keret, emiatt a gumi kicsit (kb. fél centit) befelé hajlik, a feszítőt meg nem akarom hajlítgatni hozzák. Van nálunke egy kimondottan szélvédőkkel foglalkozó régi cég, még utoljára rájuk bízom, és ha nem sikerül nekik sem, akkor keresek egy gyárit. A gyárit honnan tudom beszerezni, és honnan tudom, hogy az tényleg gyári?
Egy szélvédő berakása gyári kéderrel nagyjából 15 perc. De ebben benne van már a tömítőanyag beszuszmákolása is. Én asszonypajtással szoktam csinálni, semmilyen trükk és taktika nem kell hozzá:
A gumit ráhúzod a szélvédőre nyersen, amíg még jól tapad. Ezután wd40-nel belenyomod a feszítőt meg behúzod a madzagot (a gyári kéderben benne marad, a hulladékokban nem mindig, lásd előbbi két kategória), és már csak a helyére kell emelni és kész is.