amindenit...lehet, hogy a családomnak kimarad az Eiffel torony...
30th ANNIVERSARY IN PARIS
Ray Manzarek and Danny Sugerman will be screening rare and never before seen Doors footage including the following: The Legendary "Feast and Friends", a 1968 Danish TV Special, a 1969 Public TV Special titled Critique, as well as a one hour special titled "A Tribute to Jim Morrison" and video clips of "Break On Through", 1997 cut and "Ghost Song." The screening will take place at: LES BOUFFES DU NORD, 37 Bis Boulevard De La Chapelle 75010 Paris. The show will begin at 6pm, July 3rd. The theater holds approximately 400 people so it is a first come first serve policy. There will be no charge to get in. Manzarek and Sugerman will host the event and be available for book and record signings.
"A The Doors tagjai Jim Morrison halálának 30. Évfordulójára új, élő albumot terveznek. A Bright Midnight Live In America névre hallgató album június 25-én jelenik meg 13 dallal, köztük a Light My Fire, a Break On Through és a The End.
Az albumon 8 élő koncertfelvétel kap helyet kiegészítve 5 olyan felvétellel, amelyek eddig csak rosszabb minőségű bootleg-eken jelentek meg. "
A könyv bővített kiadás lehet, mert nekem egy 92-es nyomás van meg, ott vmivel szűkösebb oldalszámú volt még.
Várjuk a párizsi beszámolót! Mivel nagyon kerek az évforduló, szvsz rengetegen lesznek (+ esetleg nagy rendőri készültség is). Ha tudsz, tegyél föl nekünk 1 friss fotót is majd ide!
Vonaton utazom.
Kétoldalt elsuhanó pipacsmezők.
Nyár van. Száguldunk térben és időben
a titokzatos végtelenbe.
Hallgatlak.
Behunyt szemem mögött kavargó látomások,
tüzek és álmok, fiúk és lányok,
a nagy színes kert, ahol mindenki boldog,
fodrozódó víztükör, sivatagi orgia.
Hallgatlak.
The end - mondod, s kinyitod az ajtót, melyen átsétálsz
az életből a halálba.
Hallgatlak.
Megelevenednek emlékeim,
s a megfejthetetlen messzeség üzen nekem.
Hallgatlak. Te tudtad, hogy a szabadságot
csak a halál hozza el.
Könnyező gyertyák és tántorgó rózsák között
lépsz át az ismeretlenbe.
Hallgatlak, hisz dalaid nem haltak veled.
Dalaid fájdalmában saját gyötrelmeim élnek tovább.
Utazom, szemben ülök hiányoddal.
Hallgatlak, s kezemre lassan legördül egy könnycsepp.
A Doors-film viszont Densmore supervisor-ságával készült és szvsz Johnt józanabb ítélőképességű fickónak tartom, mint Rayt. A Doors-filmet egyébként Ray támadta a legtöbbet, sőt, elmondása szerint a könyvét (Light My fire c. könyv) is a film miatt írta. Hmmm...
Raytől több interjút olvastam, mindenhol jelentősen túlhangsúlyozza a saját szerepét.
Ez érezhető is, de másrészt John Densmore a Riders on the Storm c. könyvét - egy interjú tanúsága szerint - részben pont a Ray által sugárzott hamis kép miatt írta.
Robbie is John mellé állt amúgy ez ügyben.
Raytől olvastam én már olyanokat, hogy (nem szó szerint, de majdnem ez volt) "Imádom a Doorst, remek zenét csináltak, gyakran hallgatom őket, most éppen a kedvencem a Yes the river knows, tegnap el is játszottam zongorán."
A poén az, hogy ezt a számot nagyjából maga Ray írta.
szerintem a legjobb lemez az L.A. Woman abból is a Riders on the storm a legjobb szám, de a többi is jó, meg a Soft Parade is jó (mármint a szám, a lemez többi száma nem tetszik annyira)
Meg mielott teljesen elajulnatok a OS-fele izetol, ajanlom, hogy olvasgassatok nehany interjut, amelyekben Ray vagy Robbie beszelnek Jim-rol. A film egy amerikai meg akarom mutatni szerintem, Morrison, ha igy elt volna szerint a Strange Day utan siman attor a masik oldalra :)
A filmmel nekem sincs különösebb bajom, jónak tartom. 1-2 elnagyolt apróság van benne, ami arra utal, hogy O.S. mindent bele akart zsúfolni, ami a történetben csak távolról is említhető volt.
Így pl. hogy Jim találkozik Andy Warhollal, aki elég gügyén gesztikulál, és egy "alattvalója" rögtön elhadarja Warhol "mindenki híres lehet a jövőben 15 percre" szövegét. Van még néhány ilyen dolog, de azért nem rossz film és megvan benne Morrison feelingje is rendesen.
Morrison élete dráma. A szex, drogok és r'n'r életforma totális csődjét jeleníti meg. Azaz: hogyan lesz egy tehetséges srácból elmebeteg, paranoid hajléktalan. O.S. filmjének értéke pont az, hogy ezt a folyamatot láttatja meg, és nem istenként kezeli Jimet. Bár a film végi L:A: Woman, mintha nem a földön játszódna.
Az 1999 végén kiadott Complete Studio Recordings c. 7 CD-s doboz után most megjelentek a Doors-sorlemezek külön is remasterelve. (Ezt kutattam már jó 1 éve).
Bár a dobozos kiadás méregdrága volt, ezek manapság olcsónak számítanak (2800~3100 HUF).
(Mellesleg pontosan ugyanazt csinálták, mint a Led Zeppelin lemezek esetében 1990 környékén: kiadták 2 db dobozban a teljes remasterelt kollekciót, ezután jött egy bestof lemez, miután pedig már arra nem volt kereslet, szépen egyenként kiadogatták a sorlemezeket is remasterelve...)
Tegnap megvettem az első albumot ilyen kiadásban. Bár nagy CD-utáló vagyok, de el kell ismernem, sokkal jobban szól (részletgazdagság, szebb mélyek és tér, az orgona hangja nem fület bántó, a számok vége nem olyan gyorsan "hal el") mint a régi CD kiadás. Bár azért a bakelitet még így sem éri el. :-)
Viszont van egy hatalmas poénja, amiért plusz megéri megvenni: a Break on Through-ban helyrerakták a "she gets high"-t. Szóval Morrison a high-t is kiénekli, idáig ezt vmiért kiszedték. Marha fura volt elsőre...
Akit érdekel: olyat kiadványokat keressen, amelyek hátoldalára szerepel, hogy remastered at 96 kHz / 24 bit. Amúgy ezen CD-k borítófotói sokkal kontrasztosabbak, mint a régi CD-ké.
Gyerekek nem hirdetett Morrison semmit, elmondta, hogy mit gondol a vilag dolgairol. Megirta a versetit, dalait. Makja volt mert talalkozott Ray-el es meg egy profi banda kiserni is birta a "mondokait". Ezzel egyutt rohadt jo az egesz.
Ja es ajanlom mindenkinek, hogy nehogy olyan akarjon lenni, mint Jim, mert ma mar az ilyenek nem tudnak megelni, az olyanok, mint o ehenhalnak manapsag.
CU gyerekek.
U.i.: Bocs a megszolitasert, semmi rosszalas, lenezes nincs mogotte; igy jott.
Gyerekek, ez tiszta sor. Én már rég megmondtam, mit hirdetett Morrison. Az volt a lényege az üzenetének az utókor felé, hogy bakeliten kell Doorst hallgatni, mert cédén ők (is) szarul szólnak.
:-D
Mindenki próbálja megérteni, elgondolni, hogy valójában mit is "hirdethetett" J.D.M.
Bevallom, én is...
Hiszen akit megragadott ez az egész, az mindig a többiek ellenében küzd...
...saját véleményével,értelmezésével.
Bizonyára sok emberben születik meg a gondolat, hogy: Én tudom,-a többiek nem-, de én úgy érzem ezt a dolgot, mint Morrison.Én olyan vagyok, mint ő; én ezt úgy értelmezem.
Közben pedig csupán a saját véleményét hangoztatja...
Mint már mondtam, nekem is van valamilyen szinten.
De úgy érzem, ahogy a hozzászólásaitokat olvastam, hogy ezt a "dolgot" úgy tekintitek, úgy tekintjük, mintha közvetlen itt volna előttünk, mintha megfogható lenne, de nem az...
...nem elég az, hogy akár órákat eltöprengve próbáljuk megfejteni a "titkok titkát", mert nem mi voltunk ő...
...tehát, olyan ember nem fog születni többé a Földön, aki ezt úgy tudná, mint J.D.M.
Evvel biztos Ti is tisztában vagytok, és ne haragudjatok, ezt nem kioktatásnak szánom...
Csak, ezek az én gondolataim.
Én azthiszem inkább csodálom őt, mert valahol olyan szeretnék lenni...
De itt a bökkenő!
Nem tudom, hogy valójában ki is volt, hogy én ki is szeretnék lenni?!
De tudom.
Nem az, akit itt "fejtegettek", vagy akin elmélkedem, nem...
Hanem az, akit "fejtegetnek" és akin elmélkednek.
Sajnálom Morrrison-t.Mert nem hiszem, hogy az örökkévalóságnak élt, mégcsak annak sem, aki én szeretnék lenni.
Hanem úgy, és azért, amiért bármelyikünk...
...hisz nekünk sem az az életcélunk, hogy halálunk után teljesen idegen emberek elmélkedhessenek azon, hogy kik is voltunk valójában.
"the snake is long"...
(Remélem értettetek belőle vmennyit, mert ezt nagyon nehéz leírni...)