Keresés

Részletes keresés

gysevic Creative Commons License 2023.01.04 0 0 104515

És vajon manapság - ilyen árak mellett - ki finanszírozna meg kb. 500db KISS-t a Liliputnál,hogy egyáltalán foglalkozzon az ötlettel? Most nagyon nem 65000 körülre jönne ki darabja,mint anno a Flirt...  Annak idején sokat vacilláltam a Flirten,de még sikerült elhozni az utolsó 6db egyikét.

 

Ha "zöld minden lámpa" akkor nem biztos,hogy van értelme várni. Csak jól átgondolt döntés legyen!

Előzmény: tomtom756 (104514)
tomtom756 Creative Commons License 2023.01.04 0 0 104514

Üdv mindenkinek!

Még új vagyok itt!

Azon kattogok napok óta, hogy megéri-e a brawa talent 2.

Nem szeretnék úgy járni mint annó a liliput flirt-el. Vagy másik opció kivarni egy eladó flirt máv startot, esetleg más festésűt, és mávosra festeni...

Vagy kivárni egy startos kiss-t. Liliputnak van ilyen szerszáma. Az jobban tetszik mint a talent.

 

ELŐRE! Creative Commons License 2023.01.04 0 1 104513

Elegendő.

Előzmény: Ljubityel-2 (104510)
diginewl Creative Commons License 2023.01.04 0 1 104512

MTB mindent visz :) Elég erős. Erre a feladatra is tökéletes lesz. Évtizedekig.

Előzmény: Ljubityel-2 (104510)
Törölt nick Creative Commons License 2023.01.04 0 1 104511

Nekem sima szervóim vannak, azok megbirkóznak vele, az MTB állítóműről sajnos nincs tapasztalatom.

Előzmény: Ljubityel-2 (104510)
Ljubityel-2 Creative Commons License 2023.01.04 0 0 104510

Peco váltókkal ügyködöm jómagam is, érzésre én is úgy gondoltam, hogy nem szabadna kiszedni az arretáló rugót, tehát a megjegyzésed az elképzelésemet igazolta vissza.

Azonban van egy rakat "MTB" hajtóművem, ezért kérdezem, hogy erről van-e információd, vagy bárki másnak. Tud-e az "MTB" váltómű a rugó ellenében dolgozni, azaz elegendő-e a nyomatéka ?

 

Előzmény: Törölt nick (104508)
tompa101 Creative Commons License 2023.01.04 0 0 104509

Én is kiszedtem pár pillanat volt az egész majd pár óra mire visszaraktam mert mozgott minden!

Benne fogom hagyni!

Előzmény: diginewl (104507)
Törölt nick Creative Commons License 2023.01.04 0 3 104508

Én bent hagytam mindegyikben ami az asztalomon van. Lassan három éve probléma nélkül üzemelnek.

Előzmény: tompa101 (104506)
diginewl Creative Commons License 2023.01.04 0 3 104507

Peco setrack váltóval van tapasztalatom:

Kiszedtem belőle a pici rugót. Élmény volt visszatenni (nem kívánom másnak). Ha nincs benn a rugó, akkor neked kell megoldani azt, hogy ne essen szét/ki a két csúcssín a helyéről... Azaz a szervóállító fém szálnak kell visszanyomni a váltószív felé a kettő csúcssínt is.

Előzmény: tompa101 (104506)
tompa101 Creative Commons License 2023.01.04 0 0 104506

Abban szeretném a tanácsot kérni, hogy a servos váltóállításnál a váltóban lévő rugót ki kell-e szedni? A PECO váltóban egy pici rugó biztosítja az állást. A servo így is átbillenti, de nem olyan szépen, lassan megy mint amit a videokon látni.

rm40 Creative Commons License 2022.12.31 -1 1 104505

OFF

Az Árpád típust soha nem hívták "Aamot sorozat"-nak. Eleve az Árpádok utastere a korabeli háromosztályos besorolás szerint legfeljebb II. osztályúnak volt tekinthető (annak is elég kényelmetlen volt), másrészt kb. az ötvenes évekig a betűs "-mot" végű megjelölés nem konkrét típust, hanem jelleget takart. A motorkocsik azonosítását a két- vagy háromjegyű pályaszámok végezték, amelyek egyediek voltak, nem 001-től indultak, hanem legfeljebb pályaszámcsoportokat alkottak, de azt sem mindig. A Menetrendfüggelékben is így szerepeltek. Az Árpádok és a Poloskák - mivel sínautóbuszok voltak - a "-mot"-os típusmegjelölést még tájékoztató jelleggel sem viselték. Az egyetlen Árpád-típus motorkocsi, amely megkapta ez az Aamot jelzést, az a 23-as volt (a Tas) és azt is csak az 1950-as években, amikor GySEV-hez került. Így sorozatjelnek nevezni végképp nem indokolatlan. (Ráadásul az itthon maradt c4-es motorkocsik a MÁV-nál szintén Aamot-ok lettek 1956-tól...)

Sorozatjelként (tehát a típus beazonosítására alkalmas megjelölésként) az ABbmot és a Bbmot kezdett igazából szolgálni, bár ez utóbbinál meglehetősen zavaró lehetett, hogy a Hargiták motorkocsijai szintén ezt a sorozatjelet viselték, tehát ez utóbbiak selejtezéséig még nélkülözhetetlen volt a pályaszám egyidejű feltüntetése a típus beazonosításához.

ON

Előzmény: Geronimoo (104498)
ELŐRE! Creative Commons License 2022.12.30 0 0 104504

Köszönöm szépen a válaszokat!

 

Csak úgy ránézésre gondoltam, mert a hidamnál magasabb egy picit :)

Ezek 10 cm magasak. A JAKO-féle fényjelzők 8 cm magasak, sőt a lámpák 6,5 cm-nél kezdődnek.

 

 

karako-hid Creative Commons License 2022.12.30 0 3 104503

"Villamos mozdonyok kiengedett áramszedővel éppen hogy elférnek..."

 

Akkor valamit nem jól helyeztél el, a jelzőkar nem lóghat be annyira, hogy beleérjen a másik vágány tengelyébe, pláne nem felsővezetékes vágányon.

Előzmény: Géza Kovács (104500)
karako-hid Creative Commons License 2022.12.30 0 2 104502

Miért lenne magas?

A MÁVSZ 1206 szerint a jelző magassága ~10m, azaz ~115 mm H0-ban.

Előzmény: ELŐRE! (104499)
Tyapa Creative Commons License 2022.12.30 0 2 104501

Csalóka lehet az a méret, de szerintem a Viessmann jelzők méretarányosak. Német alakjelzőkről találtam méreteket, a legtöbb magassága 8.000 mm (a talajtól a kar forgáspontjának távolsága), de léteznek 10.000 illetve 12.000 mm magas jelzők is. 

Régen volt a Viessmann-nak pár olyan utcai lámpája, ami TT-s volt, de gyárilag ajánlották H0-ás kisvárosi utcai lámpának, mert a valóságban is a kisebb városok kisebb utcáiban alacsonyabb lámpák vannak. Ennél ez érthető, de a jelzőkre nem tudnék ráhúzni semmi hasonló elméletet. A TT-s jelzők szerintem túl kicsik lennének, maradj inkább a H0-ásnál. 

 

  

Előzmény: ELŐRE! (104499)
Géza Kovács Creative Commons License 2022.12.30 0 2 104500

Hello, miből gondolod hogy nagy lenne?

Nálam párhuzamos vágányokon vannak, emiatt a kar alatt kell elmenniük a mozdonyoknak. 

Villamos mozdonyok kiengedett áramszedővel éppen hogy elférnek...

 

 

Előzmény: ELŐRE! (104499)
ELŐRE! Creative Commons License 2022.12.30 0 0 104499

Sziasztok!

 

Kaptam pár karos jelzőt a H0 méretben (Viessmann), de úgy érzem minth nagy lenne. Van arra példa itt, hogy H0 terepasztalhoz a TT méretű karos jelzőt használtok?

Geronimoo Creative Commons License 2022.12.28 -2 3 104498

Megjelent a magyar elemzes is a Piko SBB Girunorol:

 

https://vasutmodell-szemle.blog.hu/2022/12/23/piko_topneuheit

 

Az 1700 euros ar is ki van analizalva, a belso festetlen es az oldalablakok fekete csiksavja eszrevehetoen nyomtatott. A forgovazak elemei sincsenek kulon festve, tamponozva. Az orron a piros mezo ele nem pontosan koveti a format mint az igazin. Minden mas jo.

 

 

 

 

Előzmény: Geronimooooo (104422)
Zug2022 Creative Commons License 2022.12.27 0 0 104497

 

Sziasztok!

Tovább csiszoltam a tervet.

 

Hová kellene tenni jelzőket?

 

Felül, egy árnyéktároló lenne a hegy alatt.

Az állomás feletti 2 csonkavágány a mozdonyszínhez tartozna, vele szemben lenne 2 tároló vágány, az egyiken dízel tankolóval. Jobb oldalon alul egy késöbbi bővítési lehetőség lenne, egy mellékvonallal.

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Zug2022 (104488)
alkotasu Creative Commons License 2022.12.21 -4 5 104496
gyozy Creative Commons License 2022.12.20 0 0 104495

Üdvözletem,

 

Pécs környékén van esetleg valaki, aki Roco Multimaust-t tud frissíteni?

 

Ha igen, kérem, írjon rám a publiukus mailcímemen.

 

Köszönöm

Tyapa Creative Commons License 2022.12.18 0 0 104494

Bocs elírtam, hagy -> hagyj.

Előzmény: Tyapa (104493)
Tyapa Creative Commons License 2022.12.18 0 0 104493

Ha nem szeretnél felsővezeték rendszert, akkor is hagy legalább 45 mm a két szint között, felsővezetékkel pedig legalább 52-55 mm-et. 

Az emelkedő sok mindentől függ, de alapból nem javasolnak 2,5-3%-nál nagyobb emelkedőt, mert vontatási gondjaid lehetnek és nem szép a túl meredek emelkedő.

Van aki elmegy 4%-ig is, de a legbiztosabb ha leteszteled magadnak. Csinálsz 2-2,5-3-3,5-4%-os emelkedőket pl. az étkezőasztal lába alá pakolsz könyveket és visszaszámolod az emelkedést, aztán kipróbálod, hogy egy adott mozdonyod a kívánt szerelvénnyel gond és megcsúszás nélkül felmegy-e. Az ívben levő emelkedő még egy kicsit ront a helyzeten, a vagonok gördülési ellenállása az ív miatt kicsit megnő, ezt is kalkuláld bele vagy ezt is teszteld.

 

Ezeken a linkeken találsz egy csomó nagyon jó N-es tervet és asztalt, inspirációnak nagyon jók.

 

Kompakte Anlagen in Spur N - Viel Betrieb - wenig Raum / V2 — Fertigstellung (stummiforum.de)

 

mm-xtra.de | Modellvasút

 

 

 

 

 

Előzmény: beluska13 (104490)
beluska13 Creative Commons License 2022.12.18 0 0 104492

Köszi, találtam egy angol nyelvű leírást, azt nézegetem.

Az, hogy mi adja a legélvezetesebb játéklehetőséget, nem tudom ...

Egyelőre agyalok rajta.

Egy biztos, szeretnék egy eltolt szintű átjárót.

Előzmény: benbe (104491)
benbe Creative Commons License 2022.12.18 -2 0 104491

Ezekre a kérdésekre a NEM szabványok megadják a választ.

 

Viszont fölmerül a kérdés, hogy mi az üzemeltetési koncepció. Biztos, hogy ezen a helyen ez a vágányterv adja a legélvezetesebb játék lehetőségét?

Előzmény: beluska13 (104490)
beluska13 Creative Commons License 2022.12.18 -1 1 104490

Sziasztok, N méretarányban gondolkodom egy ehhez hasonló terepasztal építésén.

A lilával jelölt rész egy felüljáró lenne.

Van tapasztalata valakinek, hogy az alsó pálya és a felüljáró alsó síkja között mekkora minimális távolságot kell hagyni?

Illetve a lejtők hány fokosak lehetnek max., hogy a szerelvény még simán fel tudjon menni rajta?

 

Törölt nick Creative Commons License 2022.12.17 0 1 104489

Igen, ez sokkal játszhatóbb így!

Előzmény: Zug2022 (104488)
Zug2022 Creative Commons License 2022.12.17 0 1 104488

Kicsit módosítottam a terven, így esetleg jó lehet?

 


Előzmény: Sir Gombóc (104483)
tumikas Creative Commons License 2022.12.16 -1 0 104487

Symoba kinematikákat itthon forgalmaz valamelyik bolt?

Zug2022 Creative Commons License 2022.12.15 0 2 104486

Köszönöm a sok segítséget!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!