"Ha május és június folyamán dCi motoros személyautót (Clio, Thalia, Kangoo és Kangoo 4x4, Mégane, Scénic és Scénic RX4, Laguna és Espace) vagy májusban kishaszonjárművet (Clio Société, Kangoo Express, Trafic és Master) választ, akár 1 évre elegendő üzemanyagot adunk hozzá ajándékba."
A http://www.renault.lap.hu/ -n olvashatsz pár tesztet az 1,5 dízel Clioról.
A magánvéleményem az, hogy ha most vennék, akkor valszeg a dízelt választanám. Száguldozásra nem vágyom, a fogyasztása viszont elég meggyőző.
Csomagtér :
- Hossz : 1090 mm
- Szélesség : 960 mm
- Magasság : ~ 520 mm
Csomagtér ajtónyílás :
- Hossz : ~ 320 mm
- Szélesség : ~ 800 mm alsó ponton
- Magasság : ~ 250 mm
A Csomagtér ajtó kb. 800-820 mm-re nyílik fel a nyílás alsó pontjától, fűggőleges állapotig.
Nekem volt már dízelem és amit üzemanyagon meg lehet spórolni az kedvezővé is teszi. Viszont érdemes kalkulálgatni, hogy mennyi idő alatt hozza vissza az árát.
Dízelből a kisebb motorost, elég gyengusznak titulálták a tesztelő újságírók.
Itt olvashatsz róla : http://totalcar.hu/teszt/thalia2bem/
Mégis ha nem sport autónak akarod használni, de spórolni viszont szeretnél az üzemanyagon, érdemes ez irányban tovább tájékozódnad.
Melyik kereskedő az, amiről szóvan?
Vagy ez általános lehet, hogy csúszik az átadás?
Lehet, hogy a kereskedőn kivülálló okok miatt?
A dizel témához nem tudok hozzászólni, én nem szeretem a dizelt, de ez csak az én szubjektiv hülyeségem.
Ha valakinek van már Thaliája és le tudná mérni
a csomitartó szélességét (a legkeskenyebb helyen),
mélységét és magasságát, valamint felnyitott csomagtértetőnél az ajtónyilás szélességét , akkor azt megköszönném. Ennyi info elég lenne ahoz nekem hogy megtudjam befér e az apám kerekesszéke. Nem kéne elcuccolni a széket egy kereskedésbe.
Hali!
A 3 hónap teljesen normális, és sajnos az ígérgetés is ismert. :(
A dizel motorra annyit mondanék, javaslom összehasonlitani a nyomaték és lóerő viszonyokat.
A lóerő a fordulattal nő csak. A dizel motorok pedig alacsonyabb fordulaton már nyomatékosabbak.
Én dízelt veszek, ha majd veszek, pedig még nem volt dízelem (mondjuk a mai dízel technológia is egészen más a régi, koromfüstöshöz képest).
Cabeza
ugyanez a dizelmotor letezik a clioban is, 65 es 80 lovas verzioban. az okosok szerint a 65 meg a 80 lovas motor kozott az egyetlen kulonbseg egy toltolevegohuto.
esetleg interjuvolj meg egy markaszervizt, hogy nem-e lehet ratenni ezt a szerkezetet a 65 lovasra, ami a thaliaban van, illetve mennyiert.
Iszonyúan csalódtam a Renault-márkakereskedőmben. Már tegnapra igérte az autót,de mára már biztosan. Na én várom, hogy hívjon, de semmi. Délutánra már ideges lettem, és felhívtam én. Erre közli, hogy csúszik a szállítás, és csak jövő hét kedd vagy szerda lesz az átvétel napja. Normális, hogy ennyit csúszik?
U.i.: az a 2 hónap ami eddig eltellt, az viszonylag gyorsan elment, de ez a pár nap maga az örökkévalóság.. :(((
Nagyon szépen köszönöm az információt, bár még a vásárlásom azért eléggé a jövő zenéje.
Alap esetben otthon garázsban van az autóm most is, de ha kimegy az ember a városba és akárhová leteszi a verdát órákra...., asszem akkor van veszélyben. Bár garázsból is vittek el nem egy kocsit , hallottam.
Azt, hogy melyik kereskedőt tartsam szem előtt és evidenciában, ezt az infot még várnám tőletek.
Vagy azt, hogy kinek melyikkel volt rossz tapasztalata, akár a szervizek során is.
Persze én azért szeretek ott lenni a kocsim mellett, amikor bütykölik. Most Suzukim van. A Suzuki Pestnél vettem és oda is viszem szervizbe mindig. Tudom sokan sok rosszat mondtak róluk (de még régi Wartburgos időmből ismerem őket) a lényeg, hogy nem kergetnek ki a műhelyből és végignézhetem mit és hogyan csinálnak. A korábbi kocsimnál (FIAT Tipo) a Boldizsár utcai szervizben közelébe sem mehettem.
Szoval eddig is mindent köszönök, remélem még sokáig életben tudjuk tartani ezt a "topicot"!
Szasztok!
Szia, koii!
Lehet, ironikusnak tűntem, de komolyan gobdoltam, amit írtam, főleg abból kiindulva, hogy én egy fillért nem alkudtam a kocsi árából. :)
Egyébként meg kell erősítselek, a gyári inditásgátló legfeljebb a csecsemők ellen véd, az én Tháliámat minden további nélkül elvitték.
A sebváltózárat némely Renault szalonban is szerelik, 40-50 ezer FT, azért jó, mert a zárszerkezet nem a kocsiban van, hanem a zárban, amit akár magaddal is vihetsz, tehát szerelőnél sem tudják lemásolni. Meg valami egyébb trükkök is vannak a zárban, amitől tuti, de ezek megitélésében nem vagyok kompetens.
Titan-dypol, vagy ilyesmi a neve.
a kijelentéseddel a risztókról egyetértek.
Üdv:
cabeza
Hali,
A csomagtartó/kerekesszék összevetést szerintem nyugodtan megejtheted a kereskedőnél, az a legkevesebb, hogy megengedjék kipróbálni befér-e. Az egyik ismerősöm is ilyennel kénytelen közlekedni, ami neki van az összecsukva szerintem beférne, de az a biztos ha kipróbálod.
A gyári tetőcsomagtartó tavaly októberben huszonegynéhány ezer Ft volt, végül az egyik Cora-ban vettem egy olasz gyártmányút kb tízezerért, talán kevésbé szép és nem zárható ( a gyárit nem tudom, hogy zárható-e), viszont az ára kevesebb mint a fele volt a gyárinak és az én céljaimra tökéletesen elég (max 50 kg-ig terhelhető).
Váltózárat 40e-ért kínáltak szereléssel a kereskedőnél. Az a lényege, hogy hátramenetben rögzíti a váltókart, mondván, elég feltűnő, ha valaki rükvercben halad huzamos ideig. Tehát: Farral a falhoz kell parkolni, akkor van esélyed :)
Profik ellen a gyári dolgok önmagukban nem sokat érnek, én abban bízom, hogy ezt a típust talán nem nagyon lopják, eddig 2 - 3 Thalia lopásról tudok. Nekem az Autolok 2000 kormányzár van, azt nem tudom, hogy miatta-e, de még megvan a kocsim :)
Szia cabeza!
Én csak érdeklődtem, hogy mit szóltok hozzá mennyi esélyem lenne kb. 150.000 .- Ft. értékű "ajándék" kialkudásához. (Ha jól emléxem, olvastam valami ehhez hasonló összegről itt a fórumban) Persze a másik kérdés az, hogy melyik kereskedőt ajánlanátok nekem.
Azért szeretném megtudni ezeket, mert jó lenne tudni, hogy mások tapasztalatai alapján mire lehet esélyem. Szeretném a maximumot elérni , hisz a zsebemről, biztonságomról ill. kényelmemről
van szó.
Nem tehetek róla ilyen vagyok. Ha veszek valamit , mindig sokat járok utána és megpróbálom kiválasztani azt, ahol abban a pillanatban a legjobbat, legtöbbet ill. legolcsóbban kapom.
Ja és felmerült bennem még egy kérdés.
Azt azt hiszem kijelenthetjük , hogy az autóriasztóra kis hazánkban senki sem figyel.
Tehát inkább olyan megoldást szereltetnék be a taligába, ami jelentősen biztosabb a lopás ellen.
Olvastam valami sebváltó zárról !? Mi is ez pontosabban? És kb. mennyiért? Valóban jó ez?
Aszonta valaki, hogy a beépitett inditásgátló szart sem ér! Vagy nem?
Köszi a figyelmeteket!
Irjatok!
CIAO!
A fogalmazásodat nézve, nem vagy eredendően magyarajkú, vagy tévedek? :)
Lássuk:
üzembehelyezést+metálfény+vagy ködlámpát, vagy elektromos tükröket
az annyi mint kb:
50ezer, 60ezer, 40ezer, 40ezer.
Mindenesetre drukkolok, hogy sikerüljön belealkudni az árba, ha igen, még fizetek is neked, amikor kocsit veszek, hogy elgyere velem. :)
A csomitartó méretekben nem tudok segiteni, talán valaki, akinek még nem lopták el.
Szervusztok ! Üdvözlök mindenkit!
Olvasgattam a fórumot és sok felmerült kérdésre válasz is kaptam, + jó tippeket.
Remélem még vagytok thalia tulajdonosok itt elérhetőek!
Budapesti vagyok.
Én egy leendő Thalia vásárló lennék. Igaz hogy ez nekem csak jövő nyár eleje felé lenne aktuális.
Most még házfelújitásban vagyok benne az idén.
Remélem a Suzi + Kp. -re meg tudjuk venni, hitel nélkül.
Van egy Swift Cherry 1.3 GC , ezt kéne lecserélnem. 1998. 7. havi. 25.000 kilóméterrel.
A Thaliával kapcsolatban lenne néhány kérdésem:
1:Kinéztem egy Expression 1.4 8V. kiépitést,
esetleg klimával (most Alize). Szeretnék kialkudni egy üzembehelyezést+metálfény+vagy ködlámpát, vagy elektromos tükröket.
Szerintetek mehet ez? Melyik kereskedést ajánljátok? Persze nem csak ebből a szempontból.
2:Sajna szegény apám mozgássérült , és érdekelnének a csomagtartó méretei az ajtónyilás szélességével és magasságával egyetemben.
Jó lenne, ha beférne a kerekesszék. Vagy inkább tetőcsomagtartóra apelláljak? (esetleg ajándékként?)
Asszem , amit irtatok a tavalyi Thaliák hiányosságairól, azt az ujban jórész kiküszöbölték
Pl. lökháritón gumicsik ...stb.
Egyenlőre ennyit szeretnék kérdezni a már igazi tulajdonosoktól.
Köszi előreis!
Üdv.
Bótban nincs ugyanolyan, eggyel nagyobb méretben? Hátha cserélnek....
Egy biztos, hogy ne add le a Suzukival, annál minden megoldás csak jobb lehet! :)
Ha a kerékcsavarok távolsága megegyezik és a tengelycsonkon elfér a felni akkor nyugodtan felrakhatod, de számolj azzal, hogy a kilométeróra "csalni" fog! (megváltozott kerékátmérő)
Esetleg nagyobb oldalmagasságú gumit kellene beszerezned, hogy a különbséget kiegyenlítsd, de nem hiszem, hogy fogsz kapni (meg azzal már tényleg hülyén nézne ki), inkább fordított irányba (nagyobb felni, laposabb gumi)lehetne ezt megoldani.
Szerintem próbáld inkább becserélni a Suzuki felniket 14"-osra valahol.
Köszi a válaszokat! Most már tuti, hogy megkopasztom a kocsit, és "csupaszon" adom át. Erről jut eszembe. A régi kocsin 13"-os könnyűfém felnik vannak, amiktől nagyon nehezen válok meg, de a thalianak 14"-osak a kerekei. Át lehet hidalni valahogy ezt a problémát, vagy nagyon hülyén mutatnának rajta a kissebb kerekek?
Ismét bebizonyosodott, hogy ahány ház...
Amikor az üzembehelyezési ktg. részleteit kérdeztem a fickótól, akkor mondta, hogy többek között ezek is benne vannak. Lehetett volna nem kérni és akkor annyival kevesebbe kerül a dolog, de a régi izzóim ebbe úgysem jók, az eü csomag is bontott volt már, szóval a rendőr is pampoghatott volna érte, így meg lett egy új amit magamtól úgysem vettem volna, a háromszög meg kis aranyos, igaz a szellő is elfújja (úgysem raknám ki, nehogy ellopják), de a régi meg akkora, hogy ebben elfoglalta volna majd' a fél csomagtartót. Szóval nagyjából mindegy volt és mivel elég normális árat számoltak a cuccokért (konkrétan az eü csomagot tudom, mert annak korábban utánajártam és annyit kértek, mint a patikában lett volna), mondtam neki, maradjon benne.
De tényleg nagyon észnél kell lenni és mindenre rákérdezni, utánajárni, mert sosem lehet tudni előre, hogy az adott üzletben milyen a hozzáállás, és lehet, hogy mindenért meg kell harcolni velük :) vagy inkább :( ?
Gratula!!
Eü csomag, ellankadást jelző 3 szög és izzókészlet jár az új autóhoz (az átadási/üzembehelyezési költségek számlán fel van tüntetve részletesen), én ettől függetlenül a régi kocsiból kivettem a leadás előtt és nem kérték. Most van mindenből kettő :))
Az eredetvizsgálatos dolgokat nem tudom, az enyémnél ilyet nem kellett.
Szerintem nyugodtan vedd ki a kocsidbol az elsosegely dobozt, izzokeszletet es az haromszoget.
Altalaban nem szoktak ilyeneket adni az uj kocsihoz (ha csak bele nem alkudod az arba a metalfeny, szonyegek, akarmi melle).
Az eredetiseg vizsgalat dija is lehet alku targya - de alapban Te fizeted. Nekem pl. sikerult ezt anno lealkudni. Azt hiszem kobcenti alapjan van megallapitba amugy az eredetiseg vizsga dija, atlagban tizenegynehany ezer korul van.
Nagyon izgatott vagyok, jövő héten megyek átvenni a csodaautót! ( 1,4 16v expresson ) Ezzel kapcsolatos a kérdés: használt autó leadásakor miket kell odaadni (a slusszkulcson, forgalmin kívül...) Ilyesmire gondolok, hogy az egészségügyi csomag az a kocsi része, vagy sem?( kapok-e az új kocsihoz? )stb...
Ja, még egy fontos dolog, mibe kerül most az eredetiség vizsgálat, mert ugye azt is nekem kell fizetni... :(
A válaszokat előre is köszönöm!
u.i.: láttátok a renault honlapján, hogy most meg lehet rendelni a neten az 1,6-os dynamique felszereltségű Thaliat 2,7 M-ért? ( még a metálfény is benne van az árban ) Bosszantó... :(
Hali,
Nekem a 8V RT van, és úgy rémlik, hogy van benne bélés a reaktorfedélen.
Az óraállításnál csak nyomogattam a gombot, tekerni még nem próbáltam.
Azt el tudom képzelni, hogy nem mindenhol egyforma a műszerfal, pl. a könyv írja is, hogy felszereltségi szinttől, meg nemtommitől függően nem mindegyik modellben van minden amit írnak. Azt viszont nem részletezi, hogy melyikben pontosan minek kellene lenni. Nekem az tetszett volna, ha lenne az enyémben, hogy a könyv szerint az olajszintet kijelzi a kilométerszámláló a gyújtás ráadása után egy rövid ideig. Meg az is tetszett volna, hogy ha a távirányitóval nyitom a zárakat, de nem nyitom ki az egyik ajtót sem X másodpercig, akkor visszazárja magát a kocsi, na ez sincs az enyémben, de a könyv szerint előfordulhat ilyen is.
Az viszont fura, hogy miért nem úgy írja a könyv, hogy óraállítás: 1. verzió - nyomogat, 2. verzió - teker, aztán mindenki találja ki, neki mi jutott.
Izzó ügyben esetleg próbáld meg a Király utcai Tungsram boltot, régen jártam ara, de akkor elég sokminden volt, nagyjából normális árakon.
bélés:
Igen van. Miert ez is extra, mint a full-fapad Suzukinal a kalaptarto?!
óra:
Nalam nem reagal a tekergetesre a gomb, csak a nyomasra. Nem is lehet kulon allitani az egyes szamjegyeket, hanem siman 24 oras kort futva korbe jar. A szepemleku Clio II-mben viszont igy kellett, ahogy irod.
Mi van, Renaulteknak keverik a az alkatreszeket?!
Hétvégén megoldódott az órabeállítási problémám! Tankolás után addig játszadoztam a nyomógombbal míg végre sikerült nem csak a KM óra számlálót lenulláznom, hanem az órát is beállítani.
Tehát aki órát szeretne beállítani és a nyomógomb hosszas nyomvatartása ellenére sem akar villogóra váltani az óra az próbálkozzon a következővel : a nyomógombot jobbra tekerve tartani míg el nem kezd villogni az óra, majd rövideket nyomva léptethető az óra. Hosszabban megnyomva átvált a percre és most ezt lehet külön a tizeseket és külön az egyeseket állítani.
Újabb kérdésem lenne : motorháztető belső bélés van-e valakinek gyárilag bennt ?
Az a bizonyos 110 LE is csak 107. Csak szamold at a 79kW-ot! (79/0.7355=107.4) Nem tudom, miert kerekitik fel egyes helyeken 110-re... Pedig ott is igy adjak meg 79/110 (kW/LE)
110 LE pedig 81 kW..
Egyebkent a Kangoo-ban is gyengebb az 1.6-os motor, viszont alacsonyabb fordulatszamon adja le a max. teljesitmenyt.