Minden, ami navigációs eszközökkel, és azokra telepített jogtiszta navigációs szoftverekkel kapcsolatos.
A warezolásnak, nem jogtiszta szoftverekre vonatkozó hozzászólásoknak ebben a topikban tiltás a következménye.
emilv:
NoGun altal elmondottakhoz meg annyit, en a CityMaps-bol Becs terkepet hasznaltam gps-el osszekotve, /autobol / es tokeletesen mukodik. Reszletessege kb olyan mint az AeroMap BP terkepee, minden rajta van, meg az egyiranyu utcak is. Ami nagyon tetszett benne, hogy kb 90%-ban az adott utcaban jelolte a pociziot, meg parhuzamos utcak eseteben is, illetve, hogy utca szintu utvonaltervezo is van benne. Gyakorlatilag barhonnan barhova el tudsz jutni. Ha a teljes cd-t megveszed, akkor 30.000 europai varos utcaszintu terkepet kapot.
Én megvettem a Route Plannert, az Aeromapet és mostanában kaptam egy CityMap-et is.
Picit használtam mindegyiket, GPS-sel is próbálkoztam.
A Route Plannert Epocra fejlesztették ki először, azon lényegesen több szolgáltatása van, a WinCe verzióba nem jött át a sebesség és a prioritás táblázat szerkesztése (nem tudod azt mondani, hogy a kompot szereted jobban mint a hidat) és nem is ígérik, hogy hirtelen beletennék... majd egyszer.
Térképek a tömörítés miatt erősen szögletesek és talán korosak, egy vonalból állnak. Jelenleg a 3.0-ás verziója jött ki, lényeges különbséget nem mutat a régóta futó 2.11-gyel szemben, csak a ráncait varták fel és úgy néz ki mint a friss fejlesztésű (korábban Street Plannernek nevezett, csak Epocon futó, ezért általam nem tesztelt változat) a CityMap.
Nagyon jó szolgáltatása a útvonaltervezés, ezt sokszor használtam, sajnos csak az általa megadott és változtathatlan sebesség paraméterekkel, de több út között eldönteni a jobbat, viszonyításként használható.
Menet közben GPS-sel nem használtam.
CityMaps: várostérképek, jónak tűnnek , a CD-n 600 Megányi térkép Nyugat európáról, szerintem nincs ma jobb erről a területről. Szép megoldások, jó grafika, bár én csak monoban használtam.
Aeromap: Tulajdonképp azért vettem gépet, mert megjelent, ez mutatja mire tartom. Térképei elég jók, utak kétvonalasak, részletesek, nagyon hasznosak az autópálya és útvonal csomópontok.
GPS-sel használva (nyílt területen) pontosnak tűnt, pl. a Rege szállótól jövet végig az úton haladt, Házak között sem rossz, bár ez inkább GPS függő lehet.(Én Garminnal próbáltam) Az új verzióba belekerült a POI adatbázis is, ami nagyon hasznos lehet egyszer. A fejlesztés üteme ígéretes, talán egyszer útvonaltervező is lesz benne. Hasznos, hogy a város utcaszintű térkép és a városok közötti térképek között nem kell applikációt váltani (Route-Citymap).
Meg tudjátok mondani (hülye kérdés, biztos) hogyan kerül be valaki a POI adatbázisba? Mert egy vagon benzinkút és atm meg étterem hiányzik. Fizetni kell érte?
Más: Uccák a 14. kerületben jelölve vannak és nincsenek, meg vannak, és nincsenek jelölve. Tudtok kezdeni valamit vele, ha mondok ilyesmit, vagy ennek nem ez a módja?
ésaésfj: ja, a kérdés inkább úgy merül fel, hogy mennyit fizetnének a professzionális cégek azé, hogy a kód neadj atyaúristen kikerüljönk GPL licencelésbe :)))
Ge.
Mindenesetre alapvetoen az atirasnal nem technologiai hanem ido es penzbeli gondok vannak:
[...]
Majd talan egyszer, ha eleg penzem lesz ahhoz hogy hobbibol is ekkora munkaval szorakozzak.
hi,
Akkor másképpen. Valami ilyesmit írtam arről, hogy mitől "hal" meg a sw. Két kérdésem maradt:
o mennyiért vagy hajlandó kiadni a kódot GPL alá, ha már nem foglalkozol vele.
o mennyiért vagy hajlandő foglalkozni vele (természetesen a végeredmény is GPL lenne)
Komolyan kérdezem.
Más:
a garminos világítás szvzs használhatatlan. Azért, mert akkor van rá szükség amikor sötét van (hehe :-) Ilyenkor felkapcsolod, jól belenézel, aztán mikor felnézel, percekig semmit sem látsz. Ezzel sokat szívtam újholdkor a mangrove mocsárban... kocsiban lehet h jó, de ott rengeteg térképlámpa van, nem etrex probléma. Nincsen valami állítható erősségű netán piros megvilágítás a tervekben? Már majdnem szétszedtem kicsrélni/beszinezni/megzabolázni a lámpát, csak a gumicsíkot nem volt szivem szétbarmolni. Tényleg, hogy érdemes szétszedni egy ilyet?
Tényleg ha már nem ingyenes akkor kb. milyen árkategóriára gondoljak és úgy kb. mikor jelenik meg az ami jó a Vistaba is; nem türelmetlenkedésből kérdezem mert ha fél évet kibírtam nélküle akkor még fél évet szintén kibírok csak szeretnék rá "testileg, lelkileg" felkészülni és persze (anyagilag is :). Köszi a válaszod és mindenki hozzászólását!
Az 1.3 verzió, mint már mondottam, még nem a várva várt 2.0. Tehát...csak eMap és StreetPilot tulajok örülhetnek. Az ami már bemegy a VIstába és a többibe, az nem lesz ingyenses:()
Én is csak megerősíteni tudom a többiek hozzászólását a Vista ügyében. Tényleg nagyon zabálja az elemeket nekem max 10óra, de ha pl. autóban este akarod használni és a világítást rajta hagyod úgy kb. felére csökken ez az idő. Ha lesz pénzem az első egy autós adapter lesz, he végre már lesz lóvém kicseréltetni a kijelzőt. A barométer meg a magasságmérő inkább csak játszadozásra jó bár ha adapteren van a géped és sokáig van bekacsolva legalább 5-6 óra akkor már értelmesen kirajzolja a nyomásváltozást az adott idő alatt és ebből valamelyest lehet következtetni az időjárásra ezt én hegyekbe szoktam használni ha nem különösen nagy magasságkülönbség amit megteszel és persze van nálad vagy két garnitúra elem! A 24 Mb ha nem is bőven de szerintem mindenképpen elegendő (én ezért döntöttem a Vista mellett mert ha már nem bővithető akkor tényleg legyen elég memóriája) persze a 8 Mb.-ra nem mondom hogy kevés csak ésszerűen kell feltölteni a cd-ről. A másik hogy a kijelző szerintem teljesen korrekt a háttérvilágítás szerintem pedig sok mobilt is megszégyenít nekem nagyon bejön. A "beépített" térkép szerinte elég pontatlan én már többször jöttem Kecskemétig az M5-ön és ez nem vicc de legálább 5 km.-es eltérés volt a térképen jelölt úttól, de volt ahól szerintem még 10 km.-t is jobban meghaladó volt az eltérés. Elösször azt hittem hogy túl sok volt a zavar de már többször is mértem és mindig ugyanaz a nyugati irányú eltérés volt az autópályától az 50-es úton valamivel jobb volt a helyzet ott "csak" max 2-3 km. körüli volt az eltérés és volt ahol elég pontosan jelölte az utat.
A legfontosabb tapasztalatokról ennyit ja és ami fontos hogy már van magyarnyelvű a Vistához (gondolom a Legend-hez is kb egyszerre készült)
KÉRDÉS!!!!
A VISTÁRA FELTÖLTHETŐ AZ A TÉRKÉP AMIT A PETRA "REKLÁMOZOTT? (BP. meg egyéb) mert ha igen és ingyenes akkor mindenképpen ki szeretném próbálni!
>Mosonmagyaróváron és még néhány faluban a környéken a postai tornyokból jövő rádiójelek "leültetik" a vevőjét.
A következő a helyzet: a városban beállok egy négyemeletes paneltömb alá, ami takarja ezt a bizonyos tornyot(árnyékol)semmi gond, a GPS tökéletesen működik. Amint ebből az "árnyékból" kilépek, egy műhold jelét sem tudom venni.
Tehát a gyanú ezért alapos.
Az új Mo. térkép, szerintem igen jó, ha nem is hibátlan. Le a kalappal a készítők előtt!!!
Az ár/tudás hányadosa vresenyképes a nyugati országokéval. Ráadásul kedves a kiszolgálás is.
:-)
Üdv: DCI Imre
Mosonmagyaróvár és a zavar: egyszer olvastam egy cikket a Neten, amit most sajnos nem bírok megtalálni, ami azt részletezte, hogy hol, merre zavarnak ezek a bizonyos tornyok és miért. Ha megtalálom, szólok.
Kedden voltam frissíteni a Street Pilot Color Gps-en Mo-t. A Budapest, Kecskemét, Soltvadkert, Kiskunhalas, Mélykút, Bácsalmás útvonalon autóztam haza. A térkép sokat javult, Mélykútig pontos volt, Bácsalmáson –gondolom a kisebb települések lesznek legkésőbb pontosítva- már jelentősebb csúszások voltak.
Sui!
Ha kérhetem a következő javításban próbáljátok a Sugovicát ( Baja ) feltenni. A Gps-t sokat használtam a Dunán. Tudom, hogy ez elsősorban autóstérkép, de vízi használatra is alkalmas volt. A Sugovica jelentős, túrázásra alkalmas, kikötőkkel rendelkezik. Ha valamiben tudok természetesen segítek, hogy a következő frissítés után már Baja belvárosában köthessek ki.
Nagyon köszönöm az infokat és a tanácsokat.
A munkahelyi eTrexet (Summit) én is próbáltam Opelban, jó vétel volt, nem szakadt meg a kapcsolat a műholdakkal.
Kb. fél éve van egy Legendem, nagyjából egészében meg vagyok elégedve vele természetesen a magyar alaptérkép köztudott "pontossága" mellett...:)
Mivel a nyár is erősen közbejátszott, így hát volt alkalmam külföldön is használni természetesen már a profi mapsource-szel, melyek közül a legrészletgazdagabb Olaszország vmint Svájc volt.
A többiek, mint pl. Ausztria, Franciaország (Corsica) pontosak, viszont kevésbé részletesek.
8MB: szerintem elég, ha megfontolva töltöd rá az akár több országon is átmenő útvonalat és környezetét...
Autó: Opel, Skoda Fabia OK, ajánlom a gyári autós szettet, és ha elég jó a szemed a kijelző mérete is megfelelő, bár 150 felett érdemes inkább az utat nézni...
Enyergija: ha nem akarod a környezeted elemtemetővé tenni, úgy érdemes beruházni 1600mAh
NiMH aksikra, mondjuk rögtön minimum négyre...
Ha neaggyúristen nagy autós vagy, akkor hosszú távon megéri a szivargyuszkó.
Szóval kb. hirtelen ennyi, és ha úgy döntesz, hogy a Jézuskával megajándékoztatod magad talán már kapásból magadévá teheted az új Mo. térképet is...
Örülök én is, ha már a rádióban nem hallak, legalább itt összefutunk..:-)
>Mosonmagyaróváron és még néhány faluban a környéken a postai tornyokból jövő rádiójelek "leültetik" a vevőjét.
A következőt jelenti: amint az említett tornyok 500-300m-es körzetébe érek (rálátok a toronyra)
megszűnik a kapcsolat a műholdakkal.
Ez a jelenség lejátszódik Mosonmagyaróváron, Kimlén és Héderváron is.
Az a gyanúm, ezekből a tornyokból jöhet valamilyen rádiójel, vagy annak a felharmónikusa, ami lehetetlenné teszi a vételt. Sajnos egy egyszerű vevőm van, amivel 108-999MHz-ig tudok csak venni, de ebben a tartományban annyi "zaj" van, amiből nemtudom pontosan kiszűrni a zavar okát.
Kiváncsi lennék, másnak is vannak-e hasonló tapasztalatai?
A leírtakból én úgy látom, hogy nem feltétlenül kellene Vista-t venned, lehet, hogy jobban járnál a Legend-el vagy a DCI által ajánlott eMap-el. Az elektronikus kompasz és a barometrikus magasságmérő kicsit tényleg megnyomják a Vista árát és ha ezekre nincs szükséged, akkor az előző kettő is megteszi. Bár a 24 mega memória az nem elhanyagolható... :)
Tápügyben:
ha kocsiba kell (12-voltról 3 vagy 5 volt) akkor javallok egy valami integrált kapcsolóüzemü tápot
(1 IC + néhány kölönc)
Én csináltam egy ilyet (5 voltra) egész jól supera.
Ha valakit érdekel tudom küldeni a kapcsolási rajzot (alkatrészek RET-nél beszerezhetők. Sajna legalább 2 garnuiturára valót meg kell venni mert 1000 Ft alá jön ki egy, a RET meg csak 2000 Ft-tól küld postán cuccokat...)
>Mosonmagyaróváron és még néhány faluban a környéken a postai tornyokból jövő rádiójelek "leültetik" a vevőjét.
- Ezt, hogy erted?? mert itthon amatorradio hasznalat melett is tokeletes, sot gepkocsiban 20W (APRS) folyamatos uzem mellett is tokeletes a muholdvetel. Ott valami mas lehet.
>Az elemek (pedig jó drágák) 6 órát bírtak.
- Haat azert egy jo alkali elemmel kozel a gyari erteket hozza a keszulek, termeszetesen nem kell a vilagitasat folyamatosan hasznalni. Masik en inkabb ajanlom, hogy vegyel 2 par jo minosegu NiMh akkut, legalabb 1600mAh-sak legyenek! En egy par aksival kozel ~5-6 napig elvagyok, ugy hogy reggel meloba meg vissza hasznalom.
- Tud valaki az eMap-ekhez valami olcso tap+rs232 kabelt?? ami lenyeges, hogy full bekotesu legyen, tehat 4 eres, es a vege nem fontos, hogy csatlakozoban vegzodjon, eleg ha csupaszon vannak a kabel erek.
Én meg se próbálom elemmel járatni, csakis NiMH akkumulátorban gondolkozom. 4 db nem nagy összeg, egy jó töltővel együtt is bőven bruttó 10 ezer van. Nekem 1300 mAh-ás GP akkuim vannak (4 db) egy kompakt PowerBank töltővel. Vakuhoz vettem, ott a hirtelen nagy áramleadás miatt még jobb is a NiMH, mint az alkáli elem. Kiváncsi vagyok, hogy a 6-8-10 órás folyamatos üzemet (ha jól számolom, folyamatos 100-200 mA körüli terhelést) meddig bírja majd a Vistával.
Már második napja vagyok boldog tulajdonosa egy Emap-nak.
Első tapasztalatok:
Alig vártam, hogy bekapcsolhassam hazafelé az úton( Bp-Mosonmagyaróvár)
Szenzációs érzés volt, az M1-esen szinte tökéletes pontossággal minden lényeges
dolog a helyén volt.
Mosonmagyaróváron és még néhány faluban a környéken a postai tornyokból jövő
rádiójelek "leültetik" a vevőjét.
A Szigetköz térképe elég jó.
Autóban külső antenna nélkül is tökéltesen megy, persze a műszerfal tetejére érdemes
tenni.
Az elemek (pedig jó drágák) 6 órát bírtak.
Szivargyújtó csatlakozót kell a kocsiba csinálnom (stabil 3 Volt)
Ha egy kicsit jobb idő lesz alaposabban felderítem a környéket.