Semmi plusszt nem kaptam a késlekedés miatt. ( na jó, egy plussz kulcstartót...) Az alku alpján nekunk annyi volt a kedvezmény, hogy csak 50000-et kelett befizetni kp-ban, és elég jól számolták be az előző autót.
Majd az idő megmondja, hogy jól döntöttünk-e. A lelkesedésed mindenesetre biztató!
Nekem is az a véleményem, hogy egyre több Thalia fog Pécs útjain is szaladgálni. Én annyira még nem figyeltem, hogy van-e új a városban, régiből viszont már sokat láttam.
Az én ügyintézőm F.T., eddig szimpatikus a srác. A szerződés aláírása előtt rákérdeztem, hogy mi van azzal a késlekedéssel, mert hallottam, hogy vannak náluk problémák, de azt mondta, hogy rátartással adta meg a július 28-át. Az ajánlatot egyébként egy nem kereskedő srác tette, mert akkor éppen nem ért rá egy értékesítő sem. Számomra sokkal meggyőzőbb volt, mintha végig kellett volna hallgatnom a szokásos kereskedői szöveget. Remélem, nem fognak szórakozni velem, ugyan nő vagyok, de én is tudok az asztalra csapni, ha kell!
Ajándékként a vonóhorgot, illetve a vizsgáztatást kapom. Nem nagy szám, de úgy vettem észre, hogy minden kereskedőnél kb. ennyi van bent, legalábbis itt Pécsett. (40-60 ezer Ft-nyi "ajándék"-kal próbálnak csábítani.)És abból a szempontból korrektek voltak, hogy elég volt 100 eFt előleg. (Ha már nem lehet kártyával fizetni...)
Köszönöm a gratulációt! :) Hidd el, jól döntöttél! Én imádom a kocsit!!!:)) A szomszédoknak is tetszik,úgyhogy lehet, hogy hamarosan tele lesz ilyen kocsikkal az utca :(( Pécsen eddig mindössze 2-db-ot láttam az újból, az egyik egy oktató autó. Remélem nem a K. T. az ügyintéződ, mert elég link a pali...:( Sikerült valamit alkudnod, vagy ajándékot kicsikarni?
Először is gratulálok ex-lanos15-nek az új autóhoz! Használd egészséggel és legyen sok örömöd benne!
Miután a Skodás elkezdett szórakozni (visszatáncolt az ajánlatától és már csak bizományba akarta átvenni a használt autómat), már könnyebb volt a döntés: 29-én én is megrendeltem a Thaliámat! Egy "hárs" színű 98 LE-s Alizét. Nekem július végére (28-ára) ígérték, amit nem bánok, mert addig megpróbálom eladni az autómat. Azért bízom benne, hogy határidőre megérkezik!
Nekem lazán két és fél hetet csúszott az átadás az első beígért időponthoz képest. ( igaz, ez Pécsett történt..)
A festékproblémák sajnos jelenvannak. Valóban a kalaptartó alja, meg a hátsó ülésnél hólyagzik a festék. Visszamegyek a kereskedőhöz, és megkérdezem, hogy ilyenkor mi van? Aki tudja, hogy kell elintézni az assistance kártyát, az írja meg!
bocsha kérdezték már, de nincs idôm végigolvasni a topicot.
Most rendeltem meg légkondival egy Thalia Expression-t az újpesti Baumgartnertôl. Kérdésem, hogy mennyi idô alatt érkezik meg átlagban a kocsi?
A kereskedô júl. 17.-re ígéri, de félek, hogy sokkal többet kell várnom.
A festékhibákat holnap tudom szemügyre venni, mert most már setét van :(. A szellőztető ventillátornak úgylátszik csak be kell járódnia, ma már sokkal halkabb volt. Tegnap, mikor elhoztam, sajna esett az eső, így máris tiszta kosz a szerencsétlen, ráadásul a fehéren még jobban is látszik, de ez a szín tetszett a legjobban, és még most is...:)) Ma szembesültem a problémával, miszerint elég keskeny a csomagtaró nyílása... Megvettük a fél Tescót, és minden befért!!! Tényleg bazi nagy a csomagtartó, de eléggé be kell mászni, ha belülre is jut csomag. Nektek is tanácsolta a kereskedő, hogy 6-7000 Km után olaj + szűrőcsere? Mondjuk ezt magamtól is megtettem volna, noha az első szervíz 30000 Km-re van kiírva. Ha magam végzem el a cserét, akkor oda a garancia? Hogy is van ez az assistance kártya igénylés? A válaszokat előre is köszönöm! Sziasztok!
U.i.: a névváltoztatás hamarosan be fog következni! :) (thalia14-re)
Én csak csatlakozni tudok a sok-sok gratulálóhoz, nagyon fogod élvezni a kocsit.
Valaki meg tudja mondani neke, hogy miért üzemelnek ezek a kocsik ilyen "magas fordulaton"? Az ezerhatos is 3000 pörög száznál ötösben, hasonló volt az 1.4-es is. Érezhetően nyomatékosabb és hosszabbak az egyes fokozatok, egyértelműen érződik a nagyob motor, nem értem, hogy a fordulatszámtartományok miért nem térnek el ennek megfelelően. Vagy csak rosszul emlékszem az 1.4-esre?
Hát én is gratulálok neked "lanos15".
Tényleg ezután megmarad a neved? :-)
Nem leszel "thalia14" ?
Továbbra is figyelem a topicot , és ha van kérdésem , akkor segitetek ugye?
Hmmmm.... érdekes ez a kalaptartó alulról. Nekem ott nincs felhólyagzás, mert nemigen van mi felhólyagozzon. Éppen hogy csak érintette a festékszóró széle a területet, ezért festék alig-alig van, inkább csak alapozó. Az ülés hátsó része mögötti lemez viszont okés.
A dízeles tapasztalatokra nagyon kíváncsi vagyok, ha lecserélem (majd X év múlva) akkor talán nekem is olyan lesz. Erősen szemezek a gázolajossal, de anno még nem volt.
Érdekes dolgokat írtatok az előbb. Ha átveszem az autót mindenképpen megnézem az ominózus helyen a fényezést. Szerintetek ha fennáll a hiba mit lehet tenni? Fényeztessem ott helyben űjra??? (az egy csomó idő, addig belehalok a várakozásba) Kérjek árengedményt? 8-(((((((
Gratulálok lanos15!
Jó érzés igaz!:)))
Már én is szeretném tudni, hogy milyen egy új Renault illata! Sajna az én kis öngyújtósom (dci)csak július közepén jön meg:(
Iszonyú lassan vánszorog az idő!
Egy kérdés: nem tapasztaltál a csomagtartóban a kalaptartó alsó fémlemezén és a hátsó ülések lemezének felső részén festék felhóhyagzást?
Kérdezem ezt azért, mert amikor megrendeltem a kicsikét, a bemutató kocsin vettem észre ezt a problémát. Megnéztük a többi kocsit is (kb. 10 db)és azok is olyanok voltak.
Voltam több kereskedésben, ott is ez a hiba jelentkezett. A kereskedők is értetlenül néztek ki a fejükből, ők sem tapasztaltak még ilyet. Ezzel kapcsolatban írtam a Renault Hungáriának egy levelet, várom a válaszukat.
Remélem, a te kis autód már nem ilyen! Sok boldogságot és balesetmentes kilométert kívánok hozzá! harrypoti
JÓ UTAT!! Maradjon sokáig vigyor az arcodon :-))
(Nem kellene lassan "magyarosítani" thalia15-re?) :)
Az enyém jobb első sárvédőjét ma reggelre valami baromállat összevissza karistolta, de jó mélyen, még szerencse, hogy műanyag, így nem tud rozsdásodni. :((
Legközelebb fehéret veszek, azon talán nem annyira feltűnő.... vagy elköltözöm messzire, ahol még becsülik egymást (és egymás értékeit) az emberek.
MEGVAN!!!El sem hiszem, végre nálam van a kocsi. Amióta kezembevettem a kulcsokat, folyamatosan vigyorgok, gondolom azért ez hamarosan elmúlik... :)))
Az első benyomások: szuper, hú, azta, dejó, nahát...
A második: még mindíg tetszik, nem múlt el a varázs... :)) A pedálokat még szokni kell... A fék az nagyon tuti, és a váltó is finomabb, mint a próbaautóban volt. Apró kellemetlenség, hogy a levegő keringtető 1-es fokozatban mintha kerregne, de csak ott... Próbálom az elején kímélni az autót, de nem tudtam megállni, hogy a piros lámpánál ne mérjek egy fiat Bravaval.. GYŐZTÜNK!!! Most rohanok még egy kicsit szeretgetni az új családtagot! Sziasztok! :))
GRATULA!!! Ma van a nagy nap :-))
Nálunk kb. 200 méterre van a legközelebbi kút a kereskedőhöz, de dugó volt, nem voltam biztos, hogy elérek odáig, a mutató nem mozdult, a lámpa világított, de elértük. Ha nem sikerült volna akkor tutira ott hagyom a kocsit a dugó közepén és visszamentem volna ütni a kereskedő fejét.
Holnap megyek az autóért!!! :))) Hatott a tegnapi ordibálás a kereskedővel, megígérte, hogy mindent megmozgat, amit tud, és lőn... Mennyi benzinre számítsak a kocsiban, 5 km-t kibír, vagy mindjárt vigyem a tartalékkannát?
Nekem Autolok2000
A kereskedő rakott volna bele váltózárat, de nekem már törték föl kocsimat és miután többszöri próbálkozásra sem tudták elvinni, kipucolták a belsejét és otthagyták, én meg vehettem üléseket, gyújtáskapcsolót, kormányborítást, stbket. Azóta úgy vagyok vele, hogy amíg van cascom, akkor ha tudják, inkább vigyék el, de ne hagyjanak ott valami szétbarmolt romot amit egy rakás pénzbe és időbe kerül újra mobilissá tenni.
Ez kívülről is látszik, ha valaki elég felkészült akkor viheti, ha meg nem, akkor bízom benne, hogy nem is próbálkozik.
Ha elmúlik a casco, azért lehet, hogy egy váltózár még bejátszik mellé....
*Tényleg igaz, hogy a használt Tháliáknál a müanyag részek nyikorognak, zörögnek (alapjáraton is)! *
Ha ez kérdés, akkor válaszom az, hogy 3500 km óta zörgést csak a kesztyűtartóban levő kazettatok produkált, valamint az első ajtóra általam felrakott légterelő, de azt odaragasztottam.
Egy komoly ergonómiai hiba van a régiben szerintem - eltörném a kezét a mérnöknek aki a váltókar elé rakta az elektromos ablak kapcsolóit. Szerencsére az újban már az ajtóra került.
Üdv,
Korábban elég sokat hajtottam egy Uno-t, az akkor tapasztaltak ellenére barátkozgattam a Bravo/Brava páros háromajtós tagjával meg az Astra Classic Caravan-nal főleg, de úgy döntöttem mégis, hogy Thalia (na jó, először Clio II Tech Run, de azt megszüntették addigra). Amúgy 178 magas vagyok és kb 70-72 kg. Elöl nekem kényelmes, hátra meg nem ülök, mert onnan nem érem el a kormányt :))
"hiába 510 L a csomagtér, ha 1 mosógépet nem tudsz hátra tenni, 8 börönddel + nem nagyon szoktunk rohangálni" - Hát mosógépet nem hordok magamnál állandóan :), de ez tényleg gond, hogy nagyobb darabok nem mindig férnek be. Az előző autóm csomagtartója pl. gond nélkül befogadott egy komplett P21-es Pannónia motorkerékpárt, ahhoz foghatót hol látsz ma? Azt 1969-ben rakták össze és személyautó létére mindenhol rengeteg hely volt benne. A mai autók közül egy egyszerű bicikli sem fér be sokszor még egy kombiba sem. Ilyenekre marad a tetőcsomagtartó vagy a tehertaxi. Az viszont számít, hogy pl. egy Fabia vagy Suzuki csomagtartójába ha berakom a megpakolt hátizsákomat akkor az tele van. Ide befér mégegy, mégkettő...
Ezzel nem azt akarom mondani, hogy a Fiat rossz/rosszabb lenne, de speciel az én igényeimnek és pénztárcámnak (meg sok másénak is) a Thalia felel meg leginkább (figyelembe véve még a fenntartási ktgeket, mint adó, kgfb, szerviz intervallum stb. is).
simine!
Nyugodtan választhatod a dieselt, mert elég dinamikus kis gépezet. Az 1200-eshez képest meg főleg! Persze csak akkor, ha nyugodt vezető vagy és viszonylag sokat mész /min 15.000 km/év/, mert akkor aránylag gyorsan ledolgozza az árkülömbözetet. Másik érv még a diesel mellet az, hogy értékállóbb mint a benzines /szakemberek szerint/. Én már vettem is a bátorságot: rendeltem egyet! Július közepén jön meg.(remélem)
rajnai!
Sokat hezitáltam a Punto-Fábia-Thália vonalon, de csak a Tháliánál maradtam, pedig a Fábia tetszett a legjobban. Miért? Több cikket olvastam ezekről a kocsikról, de igazán a www.joautok.hu és az autótípushibák A-Z-ig lapok volatak azok, amelyek miatt mégis a Tháliánál maradtam. Az első lapon a tulajdonosok írnak autóikról, és itt sok problámát említettek a Fábiánál és a Puntonál. (Nézzétek meg!)
A Fábia még most sem VW! Pár hónapos autóknál, váltó, injektor cserék, alapjárati problámák, furcsa csörgések a motorból, és 4-5 ezer km-es autóknál 9 l-es városi fogyasztás.
Mindenkinek!
Tényleg igaz, hogy a használt Tháliáknál a müanyag részek nyikorognak, zörögnek (alapjáraton is)!
Én a próbaúton nem tapasztaltam ilyesmit! Szerintem csak igen rossz minőségű úton zörög, de ott zörög pl. az Astra és a Focus is.
Ezt a www.A5.hu-n olvastam, meg még sok mást is:
-kicsi a hely hátul
-100km/h felett magas a szélzaj,
-a váltókar nagyokat ugrik a pedálkezelésnél,
-erős alulkormányzottság,
-pontatlan kormány és egyenesfutás, (??)
-120km/h felett bizonytalan a kormányszervó,
-kisebb-nagyobb minőségi és ergonómiai hibák.
Én igen alaposan tanulmányoztam a fiat autóit, Puntótol a Stilóig. Legutóbb a Stiló 5 ajtós változatát próbáltam ki. Mit ne mondjak, alig fértem bele, noha az ülés tök le volt engedve, és koppig hátratolva.( 180 cm vagyok ) A Thaliában ha tövig lenyomom az ülést, valamint hátra már egy kicsit nyújtózkodni is kell. A hátsó fejrész valóban kicsi, de álltalában elöl ülök, hátul a gyerekek elférnek. ( ez nem egy középkategóriás autó, ahhoz képest van hely bőven )
Ami a minőséget illeti. Kipróbáltam egy vadi új Mareát, erre már beadta a kulcsot a kilóméteróra, valamint meg kell nézni az udvaron álldogáló pár éves fiatokat, olyan vidáman rozsdásodik a padlólemez, hogy azt öröm nézni.
kukucs33
igazad volt fogyasztasnal, mivel a 60 telet latott őse vezeti 95%-ban a verdat, cegeset hajtja nagyreszt.
Thaliat: ha 175 cm alatt vagy es karacsonyfadísz /értsd:<100 kg/ akkor neked találták ki! ezek rám nem illenek, át is mentünk a Fiathoz, persze ott sem ingyen adják, de aki még nem látta, érdemes belülről is +nézni 1 puntót, aztán dicsérjétek a tháliátokat
tháliában fejem kopogott a teton hátul, ha elolre ultem, hátam mögé legfeljebba a macska ülhet.
Alizé persze még mindíg igen jó vétel, annak aki bele tudja erőltetni magát. -100 eFt klíma stb...
nem kell elmenni másik kereskedőhez, már az első ajándékba adja a metált vagy az üzembehelyezést, + 10 L benzint, Kresz csomag vagy táska nincs benne alapba. mást nem hajlandó engedni ahol én voltam, de már máshová nem is megyek a fentiek miatt.
Simine
ABs-hez sok szerencsét, nem hiszem hogy sikerülni fog, továbbá nézd + rönó creditet, ha 80%-át benyomod indulónak, 1 év múlva kell csak kifizetned a maradék 20%-t kamat nélkül /persze lehet hogy csak annál a kereskedőnél volt ahol én voltam, de már nem nézek utána/.
ISO semmit sem jelent, pattinsd ki a tanksapkát takarót karosszéria lemezkét aztán 1-2 cm-t vígan húzhatod le-fel. török minőség.
hiába 510 L a csomagtér, ha 1 mosógépet nem tudsz hátra tenni, 8 börönddel + nem nagyon szoktunk rohangálni
belső térben: + 20 cm szélességben + 20-25 cm hosszában és már elfogadható lenne.
Ha úgyis a rönónál jártok üljetek bele 1 twingoba előlre, de csak oda, buszpanoráma
DE ajánlom, és inkább nem ismertetem, /már igy hosszu voltam/ AKI + nem ült mielőtt megvenné NÉZZE + a Fiat Puntót. ég és föld a különbség.
Viszlát a Fiat topicon!!!!!!
Köszi a gyors választ! Remélem a jövő héten már egy Thalia boldog tulajdonosa leszel. Ha nem, csapj az asztalra!!! Nekem bútorvásárlásnál (bocs a párhuzamért)voltak ilyen tapasztalataim, ott az asztalracsapás további árengedményhez vezetett.
Hát az előző kocsi kedvező beszámítása nálam nem jött be. Sajnos egy 13 éves, 1.6-os japán autóról van szó, amiről a kereskedők általában hallani sem akarnak. Egyébként a korához képest jó állapotban van és meg fog szakadni a szívem, ha meg kell válnom tőle, de muszáj végre lépnem. A Skodás (Zalai) 50 eFt-tal ajánlott többet, az Opel nevetségesen keveset, a Peugeot pedig azt mondta, hogy néhány hónap múlva érdeklődjünk. (Milyen kereskedő az ilyen?? Ha egyszer elhatároztam, hogy autót veszek, nem várok még hónapokat!)A Suzukinál lenne ismerősöm, ő ugyanannyit kínált a használt autómért mint a Nyitrai, az új autóból viszont kapnék kedvezményt, de kissé elrettent a többi hasonló kategóriájú autóhoz képest a -200 kg.
A Nyitrainál nekem vonóhorgot (a Skodánál szintén)adnának ingyen + a vizsgáztatást az új autóra. (kb. 40-50 eFt)Azt kikötöttem, hogy a régiből viszont mindent kivennék (eü. csomag, háromszög, autórádió, szőnyegek). Elég érdekes, hogy egy közel 3 milliós autónál nem képesek a KRESZ által előírt dolgokat alapfelszereltségként biztosítani. De mindenütt ezzel találkoztam...
Egy kérdés a klimás Thaliával rendelkezőkhöz: mennyire jó ez az ún. manuális klima? Nem volt még klimás kocsim, úgyhogy abszolút tudatlan vagyok!
Egy általános kérdés: van valakinek információja arról, hogy az új autóknál milyen árréssel dolgoznak a kereskedők? Szinte kívétel nélkül mindegyik (jónéhányat végigjártam) kihangsúlyozta, hogy "ezen az autón nagyon alacsony az árrés". Én úgy gondolom, hogy ez eladástechnika és keverik az árrés és a profit fogalmát. Alacsony árréssel rengeteg autót kellene ahhoz eladni, hogy kitermeljék a szalon rezsijét, az alkalmazottak fizetését és a tulajdonos által elvárt profitot.