Szerintem is! Az autós "szak"újságírók nagy része nem tárgyilagos! Élből "lefekszenek" bizonyos márkáknak és ezt követően már csak elvakultan, csak a rosszat látják meg az "ellenségben". Lásd Totalcar szak-köcsögjei!:)))) Ezek a szerencsétlenek még a luxuskocsikat is becsmérlik, ott is találnak ezt-azt. Ja, hogy milyen kocsiban űlnek? ....Lovaskocsiban!!:)))))
"Az index és a kormányszervó például sípol..."
Na, a fateromnak pl. pont az tetszett amikor tesztvezetett, hogy az újban már sípolt az index és nem csak a relékattogást lehetett hallani.
Kinek a papné, kinek a paplan, ugye....
A kormányszervót én nemigen szoktam hallani csak néha, amikor koppanásig ki van tekerve a kormány és várni kell, hogy mehessek.
Szeretem amikor a relatív olcsó autókat luxuskocsikkal szembeni elvárásokkal 'mérik' és fikáznak. Ilyenkor mindig kíváncsi vagyok az illető ujságíró milyen autót birtokol, mennyire van azzal megelégedve és miért olyat vett.
Cikk a Mai Nap-ban a Tháliáról!
Az összvélemény jó!:)
Egy két negatívum a cikk szerint:
"Menet közben kiderül, hogy ez mégsem Clio, mert van néhány zavaró megoldás a Tháliában. Az index és a kormányszervó például sípol, a szakaszos ablaktörlő kattog, néhány gomb nehezen elérhető. Az 1,5-ős dci turbódízel motor is hallatja a hangját, viszont cserébe nagyon gazdaságos és dinamikus. A futómű franciásan jó és csendes, viszont könnyen alulkormányzottá válik."
Vélemény, tapasztalatok?
Szerintem ezek, illetve más "negatív" tapasztalatok mind tesztben jelen vannak. A tökéletes autó 10 milla felett kezdődik!
Azt hiszem sikerült megállapítani a csomagtartóba berakható (és onnan kivehető) legnagyobb csomag két méretét.
Tegnap vettünk egy mikrosütőt, aminek a doboza 415 mm magas és 530 mm hosszú (a szélesség nem játszott szerepet) és éppen csak hogy sikerült betuszkolni a csomagtartóba. Igaz, miután bennvolt, röhögve biztatott, hogy még legalább kettő ugyanolyat tegyek mellé, mert unatkozik és annyi még a hely odabenn... Ezután már csak azon járt az eszem hazafelé, hogy hogyan fogom kivarázsolni, mivel az utastér irányába a keresztmerevítőtől tutira nem volt semmi esély.
Végül egész könnyen kijött (ahhoz képest amire készültem), de ekkor vettem észre, hogy a csomagtartózár alsó füle előre-hátra billeg, ami a kritikus pillanatokban némi előnyt jelenthetett és talán ennek a segítségével is sikerülhetett abszolválni a feladatot. :-)))
Azt hiszem nem válna az autó hátrányára, ha a csomagtartófedél a padlószintig nyílna, sokkal jobban kihasználható lenne az a bizonyos büszkén emlegetett 510 liter....
A kárrendezés eseményei:
május 23 környékén felhívtam a gépjárműfelderítési osztályt (GFO), mi hír a kocsimról.
Hát, sajna nem találták meg, még tart a nyomozás, 60 napig.
Két napra rá átvehettem a Postán a nyomozés megszüntető hatérozatot, május 13. dátummal... no (comment)
Viszont. A kocsit még ki kell vonni a forgalomból. Ezt az lakhely szerinti okmányiroda intézi, bekérik és átlyukasztják a törzskönyvet, stb. - ha a rendőrség értesíti őket.
Ez máig nem történt meg.
(megint no comment)
Sajna, amit visszakapok, nem lesz elég egy ugyanolyan Tháliára. Valószínüleg egy kombi Ford Mondeo 1,8 TDI lesz belőle.
persze, de már írtam is róla: Pécsett a Renault Nyitrainál. (Ugyanott, ahol thalia1.4 késéssel kapta meg a sajátját. Állítólag az én határidőmbe az esetleges késés is be van kalkulálva.)
És Te?
Addig is, amíg megérkezik, el-ellátogatok a fórumra, hogy sok hasznos dolgot tudjak meg a Thaliáról. A számítógépre meg betettem háttérként egy képet!
Üdv,
A légterelőt ajiba kaptam karácsonyra, de asszem 6 ezer körül volt a pár a két első ajtóra.
Időnként rázós úton hallottam a zörgést részben leeresztett ablaknál és a terelőre gyanakodtam, mert elöl a tükörnél elég szépen lehetett kézzel mozgatni (3-4 mm játéka volt), akkor bekentem ragasztóval és úgy raktam vissza, most meg sem moccan, de a zörgés néha még mindig hallatszik, úgyhogy lehet, hogy nem is az zörgött, hanem az üveg maga, igazából azóta sem sikerült kideríteni honnan jön a zaj. :(
Az ablak teljesen jól záródik és a spoiler is nagyon jó, mert kb 5-6 centire le lehet engedni az ablakot anélkül, hogy huzat lenne vagy beesne az eső.
Nekem is azt mondták, hogy lesz júliustól áremelés, de attól eltekintenek. A szerződésben a jelenlegi ár szerepel, az általános szerződési feltételek tartalmaznak egy áremelésre vonatkozó részt, erre rá is kérdeztem, de azt mondták, hogy a jelenlegi áron fogom az autót megkapni (július 28-ára ígérték). Remélem így is lesz.
Köszönöm az adatokat! Még várok egy hetet, ha nem jön meg a kártya, megkeresem az illetőt!
Kipróbáltam egy kicsit hosszabb úton a "kicsikét". Balatonon voltunk, nagyon szépen ment. A fényszórók talán egy kicsit lefelé hordanak, de nem veszélyes. 3000-es fordulaton pont 100 km/h, 3500-nál 120. Többel nem akartam menni, hisz még bejáratós... :)
Ja, és ha jó motort akarsz akkor 7-8000 körül legkésőbb cserélsz olajat, és szűrőket, és 30000 helyett ollan 10-15000-es csere intervallumot tartasz.Az olaj olcsóbb, mintha a motort kellene javítani, és szerintem sokkal tovább fogja bírni.De ha hülyeséget mondok, nyugodtan szóljatok be:))
igazi hős!
Igazad van abban, hogy nagyon kell az a pénz a kormánynak, de gazdasági számítások szerint ha emelik az üza árát, akkor az infl. gerjesztő lehet, az pedig nem jó ajánlás az EU felé (állandóan a magas infl miatt csesztetnek minket:))
A másik lehetséges hatás pedig az üza iránti kereslet csökkenése, illetve a benzinturizmus nagyobb mértékű fellendülése. Gondolj bele mekkora tételekről van szó! Az okosok szerint ha nem emelnek, akkor is marad elég bevétel. Ha emelnek, akkor meg növelhetik az ügyeskedők által be nem fizetett közterhek arányát. Melyik a jobb? Nem lehet okosnak lenni, igaz?:))
OFF
Nem fogják. Megmondta a Medgyesy: ami jó, ahhoz nem nyúlnak :-) A jöv. adó emelés pedig jó a kincstárnak. Az áh. hiány pedig már így is elég nagy, nem fogják tovább növelni, pláne, hogy az előző kormány hozta a döntést.
OFFOFF
dci!
Szerintem módosítani fogják (Jöt) annak ellenére, hogy a kieső rész marhára fog hiányozni a kincstárból!
Csak nehogy megint Bokros-csomag legyen!:( Okos gyerek ez a László Csaba, majd kitalál vmit!:)
krike:
140 felett már rendesen pörög a dízel is, így szerintem a későbbi kieg nélkül is OK a 6 l.
A korábbi 1.0-s Suzukim 140 körül majdnem 7 litert kajolt, míg pesti csúcsdugóban 5,3-at. Szerintem a dízel igazán az 1500-3000 tartományban nyújt extrát.
Expression felszereltségben a hangszóróhelyek be vannak huzalozva? Elöl hátul?
Jól döntöttél teebor!
A tv helyett jól jöhet egy 4 db-os fém köszöbvédő szett (nagyon dögös:)), melynek az ára 16e és magasnyomók a rádióhoz + még valami!
Nekem jó lenne, a jelenlegi 75 lovas benzinesem is kb ezt tudja, de benzinből.
Egyre jobban érik az elhatározásom, hogy a következő az dízel lesz, remélem addigra már a Thaliában is lesz a 80 lovas dci.
Nos, pár héten belül én is csatlakozom a Thaliara várók táborához. Ma voltam REnaultHázban. A 25.000Ft-s áremelés tényleg érint mindenkit, de azt mondták, hogy nem ők emelnek, hanem a gyár emeli az árat, de minden autót érint, amit még nem gyártottak le. Ergo, hiába rendelted meg, ha nincs még legyártva, akkor ennyivel drágább, de ezt ők kompenzálják egy 14 colos LG színestvvel... Én megpróbálkoztam tárgyalásokat kezdeményezni, hogy mi lenne, ha inkább az autóra fordulna a pénz, és nem zárkóztak el kategórikusan...
Na kb. ennyi, és majd még írok!
ui: a fórumotok sokban hozzájárult, hogy emellett a kocsi mellett döntöttem! :o)