Nekem az tetszik a Clio dCi-ben(80LE)hogy 2000-es fordulaton tartva is halad 60-70-et az autó 4-ben,ami városban teljesen elég, és mégis keveset fogyaszt.Valós értékem még noncsen, mivel 250 km-nél vagyok, de a műszer szerint ollan negyed tank fogyott el.Amúgy felettébb kényelmes ( még a 186 cm-mel is) és bőven tele van extrával.
Üdv az új dízelesnek!
Lassan, de biztosan növekszik a dci-s Clio és Thália "stáb"!:))
Örülök, hogy lesz kivel megosztani a tapasztalatokat a bejáratás során, meg úgy általában.....
Keselyű!
Szerencse a szerencsétlenségben, hogy nem ült senki a kocsiban!
Sziasztok!
Veszek egy új Thaliát (dCi), július végére jön. Először a kényszerű-ésszerűség vitt rá a vásárlásra, de már teljesen beleszerettem. Eddig 6 alaklommal voltam tesztvezetésen különböző kereskedésekben, hogy más-más véleményeket is meghallgassak róla. Leveleztem az egyik hivatalos tesztelővel is a magánvéleményéről. Amit leszűrtem:
Az autó keveseknek tetszik.
Megbízható, tartós útitárs.
Elől kényelmes, hátra üljön a gyerek.
A 16V és a dCi motorok nagyon jók.
Az összeszerelésük hagy maguk után kívánnivalót, de ezt itthon a 0-ás revízión megoldják.
Nem lopják jobban, mint a többit, csak azért megtévesztők az adatok, mert egyre gyakoribb lesz. Ez egyben előny is, mert ha egy kicsit véded, akkor már nem a Tiédet viszik el.
A belső anyagai nagyon kopognak, de max dobok rajta.
A legnagyobb minőségi probléma a váltó mozgása. A hirtelen gázelvételekkor táncol a váltókar. Ez a laza felfüggesztés miatt van, de ez egy kis odafigyeléssel a gyártó ki tudná küszöbölni, de nem foglakozik vele, hogy ne legyen vetélytársa a Clio-nak. Ezért van az is, hogy az ABS nem tartalmazza a vészfékrásegítést, mint bármelyik más Renault-ban.
Összességében több egy jó kis autó. Az haragosaimnak már azt is mondom, hogy csak akkor gondolok majd rájuk, ha a dCi-mel tankolok!
kedves szomszédom füvet nyírt, és elkapott egy követ. Az ablaknak annyi. Úgy szétrobbant, hogy még a kocsi teteje is tele volt szilánkokkal. Kíváncsi vagyok, mennyibe fog ez kerülni.
Szerencsére elismerte, és elvileg a lakásbiztosításának van felelősségbiztosítása is. Majd kiderül.
Üdv, Keselyű
PS. már 10.500 km. Az egyetlen probléma az indexkapcsoló volt, de kicserélték. Sajna már megint hülyéskedik, lehet hogy a relét kellett volna cserélni.
Nemrégóta olvasgatom a topicot, én is kacérkodom egy diesel Dáliával:).
Tulajdonképpen azért írok, mert valaki kiegészítőket keresett az autóhoz. Lényeg, hogy ezen az oldalon http://www.xela.hu találhattok néhányat /szárny, szemöldök/.
A www.netrisk.hu teljesen jó, de nem pontos kalkulátor. Szerencsére a ténylegesen fizetendő díj kevesebb mint amit ez kalkulált.
A Renault honlapján most 16 db weben rendelhető akciós Thaliát hirdet. Igaz 1,6-osak és rendesen felszereltek. Gyakoribbá kellene tenniük ezeket a webes akciókat.
Kicsit OFF a hozzászólásom, de elment a téma most a sajnálatos lopások irányába.
Úgy érzem - ahogy a számítógépek környékén dolgozókat mindenki potenciális szerzői jogsértőnek gondolja - az autójavításban, kereskedelemben foglalkoztatottakat - márcsak szakmai tudásuknál, kapcsolatrendszerüknél fogva is - hasonlóképp potenciálisan résztvevőnek és haszonélvezőnek gondoljuk az autólopásos bizniszben.
Isten óvjon attól, hogy bárkit is gyanusítsak, hiszen ez az iparág gyaníthatóan nemcsak az autószerelői szakma, hanem több más szakma erkölcsi gátlásoktól mentes aljanépének a gyűjtőhelye kell hogy legyen, hiszen olyan technikai feltételek kellenek a mai - esetenként komoly elektronikus védelemmel is felszerelt - autók meglovasításához, amihez kevés azért az egyszerű autószerelői, -villamossági tudás.
Ahogy a számítástechnika világában dolgozó tisztességesek sem szeretik a hátuk mögött figyelő jogvédőket, úgy nem kívánom a tiszteségesen dolgozó autós szakma háta mögé sem a figyelő szemeket. De jó lenne viszont egy elemző szervezet mondjuk a Gepárd csoporton belül (lehet, hogy van is), akik azért felfigyelnek a gyanús csomópontokra, összefüggésekre a lopásokkal és azok előzményeivel kapcsolatosan.
Köszi a válaszokat. Mostanra már bizonyossá vált, hogy kaszkót fogok kötni...
De nem értem, miért lopják annyira a Thaliát?
Hova tűnik az a sok lopott kocsi?
Kik veszik meg azokat?
Csak nem lesz mindbôl alkatrész...
Remélem nem az autószalonok állnak a lopások egy része mögött (mintha célozgattatok volna ilyesmire.)
végülis nekik az bombaüzlet. :)
Caris,
Szerintem nézd meg a korábbi hozzászólásokat, kb egy hónapja talán, hogy a biztosítás volt itt a téma, akkor elhangzott pár jó ötlet. Talán lehet még abból a 16e-ből is faragni.
kukucs
10 ezer a CASCO? csak irigyelni tudlak. Én azt hittem, hogy leesek a székrôl, amikor a biztosítós mondta, hogy havi 64 ezer (!) a legjobb ajánlat. Mivel részletre van az autóm, muszáj volt CASCOT kötni - így maradt a Generalis "Cash"-Casco, ami "csak" 16 havonta - viszont iszonyú szar feltételekkel fizetnek.
szerintem mindenképpen köss CASCO-t, havi 10-et megér, hogy nyugodtan aludj.
Hali!
Nekem a 4 hónapos Thaliámat vitték el a X. ker P+R Pillangó utcai megállóból. Csak inditásgátló volt benne...
Kell a casco, már csak a Bovi úr által is irt hiteltartozás kifizetés miatt is.
Cabeza
Tudom, hogy nem javallt, de sajnos amikor próbálok kiállni két autó közül és a forgalom nem hagy akkor sajna ez van :(
Azért szerencsére nem gyakran fordul elő, pont ezért is írtam be, mert az "újságíró" szerint ez hiba. Nos, ez nagyjából bármely hasonló rendszerű kormányszervo esetében így van, ami meg nem ilyen annak az ára min. 1 számjeggyel hosszabb.
A lopásokhoz annyit tudok mondani, hogy biztos megelőzés nincs, esetleg csak a garázs, mert annyira talán nem kurrens cikk a Thalia, hogy még egy betörést/rablást is megkockáztassanak miatta. Másrészt, ha nekem Pesten garázsom volna akkor nem lenne Thaliám, de ez már egy másik történet....
Nem látok ilyen összefüggést ezen esetek között, volt pesti és vidéki kereskedő is, a lopás helye is változó volt. Ennek ellenére gyanítható, hogy nem sétakocsikázásra, vagy totálkár javítására szedik össze a Tháliákat. A nagy csomagtér, olcsó üzemeltetés vonzó lehet gondolom a kevésbé szigorú forgalombahelyezési szabályokkal (finoman fogalmaztam?) rendelkező régiókban.
Nem akarok a CASCO mellett agitálni, de ha gáz van, akkor a fennmaradó részleted is egyösszegben esedékes a lízingcég felé, ami nem jó buli - autó nincs, de a tartozást fizetned kell de azonnal; gondolom a párod is megérti a szituációt nem minden esetben spórolás a takarékosság. Az esetleges töréskárral is számolnunk kell sajnos, arra is azért csak ott van végszükségben a CASCO.
Köszönöm a választ. tényleg az a helyzet áll fenn, hogy magas önrész miatt nem kell casco (50%). Viszont ha ellopnák, ugyanúgy se kocsi, se pénz.
Az ellopott kocsit biztos, hogy nem találják meg, rendôrség ebben az országban csak a viccekben van...
A takarékos nejemmel viszont meg kell küzdenem a CASCO-ért. :)))
Nagyon fáj számomra, hogy ilyen kiábrándító a valóság. nincs mégis valami biztos lopásgátló?
Megpróbálom végigolvasni az autólopás topicot.
Sajnos ki kell ábrándítsalak a Thália lopásmentességével kapcsolatosan. Én is azt hittem, hogy egy ilyen csúnyácska autó a kutyának nem kell, de aztán egy jó hónapja mégis elkötötték. Tágabb ismeretségi körből 4 darabról tudok, ami eltűnt az utóbbi hónapokban.
Azon viszony csodálkozom, hogy részlet vagy lízinges vásárlásnál nem kell CASCO-t kötnöd, általában kikötés a CASCO biztosítás, kivéve, ha nagyon magas az önrészed, gondolom ez lehet nálad is.
Olvasd el az Autólopás topicot is a sebváltózárral kapcsolatosan. Úgy tűnik önmagában az sem igazi megoldás, legalább egy pedálzár kellene még mellé, s nem árt egy motortérzárban sem gondolkoznod.
Én 23 éve fizetem a CASCO-t, eddig nem kellett, most jól jön...
Sziasztok,
régóta figyelem a fórumot és lenne még kérdésem a Thalia-val. Nemrég rendeltük meg a kocsit, de casco nélkül sebváltózárral.
Nem tudom, mennyire lopják a Thaliát, részletre vesszük. mit javasoltok, mindenképpen kössek cascót? Mert az 10 ezerrel meglöki a havi részletet...
>Cserélt már valaki a megadottnál hamarabb olajat? Ez befolyásol vmit a későbbiekben?
En 4000km utan csereltem benne (1.4/75LE)olajat, most ugy 22 ezer kornyeken jarok. Szep tiszta az olaj, mast nem venni eszre.
Majd 150.000km-nel megmondom, ha osszenezem egy ilyennel, amiben nem lett cserelve. :) Addig meg nyugtatom magam, hogy en mindent megtettem ami tolem telt...
>A kormányszervót én nemigen szoktam hallani csak néha, amikor koppanásig ki van tekerve a kormány és várni kell
Ez erosen ellenjavalt dolog kulonben is a gepkonyv szerint!!! Azt irja ne tegyunk ilyet, foleg huzamosabb ideig, mert karosodik a szervo, vagy vmi hasonlo...
Szerintem is! Az autós "szak"újságírók nagy része nem tárgyilagos! Élből "lefekszenek" bizonyos márkáknak és ezt követően már csak elvakultan, csak a rosszat látják meg az "ellenségben". Lásd Totalcar szak-köcsögjei!:)))) Ezek a szerencsétlenek még a luxuskocsikat is becsmérlik, ott is találnak ezt-azt. Ja, hogy milyen kocsiban űlnek? ....Lovaskocsiban!!:)))))
"Az index és a kormányszervó például sípol..."
Na, a fateromnak pl. pont az tetszett amikor tesztvezetett, hogy az újban már sípolt az index és nem csak a relékattogást lehetett hallani.
Kinek a papné, kinek a paplan, ugye....
A kormányszervót én nemigen szoktam hallani csak néha, amikor koppanásig ki van tekerve a kormány és várni kell, hogy mehessek.
Szeretem amikor a relatív olcsó autókat luxuskocsikkal szembeni elvárásokkal 'mérik' és fikáznak. Ilyenkor mindig kíváncsi vagyok az illető ujságíró milyen autót birtokol, mennyire van azzal megelégedve és miért olyat vett.
Cikk a Mai Nap-ban a Tháliáról!
Az összvélemény jó!:)
Egy két negatívum a cikk szerint:
"Menet közben kiderül, hogy ez mégsem Clio, mert van néhány zavaró megoldás a Tháliában. Az index és a kormányszervó például sípol, a szakaszos ablaktörlő kattog, néhány gomb nehezen elérhető. Az 1,5-ős dci turbódízel motor is hallatja a hangját, viszont cserébe nagyon gazdaságos és dinamikus. A futómű franciásan jó és csendes, viszont könnyen alulkormányzottá válik."
Vélemény, tapasztalatok?
Szerintem ezek, illetve más "negatív" tapasztalatok mind tesztben jelen vannak. A tökéletes autó 10 milla felett kezdődik!