Hopp, ez tényleg igaz lehet, bár talán a Thalia még nem rendelkezik ilyetén számítógéppel, de kockáztatni nem érdemes. Anno én is hallottam egy Mitsubishi Galant-tal kapcsolatban, hogy ha történetesen leesik az egyik gyertyapipa akkor is szerelőt kell hívni és nem szabad visszatenni sk, mert érzékeli a komputer és a következő szerviznél jól elvész a garancia. Modern idők, amikor az autóval való foglalkozás a vezetésre, tankolásra és kocsimosásra redukálódik :-((
Sebaj, majd veszek valami öreg vasat is és azon kiélem a bütykölési mániámat :-))
Nagy-nagy gratula csucsuka1!!!!! :))
Használd egészséggel az autódat!
Akik még csak várnak a "Sárkányra", azok sok-sok tapasztalatot várnak tőled!:)
Mekkora és milyen a kicsike (ccm)?:)))
Hello! Tegnap előtt átvettem a csodálatos kis Thaliámat.
Eddig vélemények:
+ erős motor
+ kényelmes ülések
+ szerintem szép forma
+ klassz magnó
+ légkondi
+ első ránézésre jó minőségű összeszerelés
+ könnyű kormány, jól kezelhető pedálok
- nincsenek az utastérben tárolóhelyek(a megszokott kis motyóimat így ömlesztve tettem a kesztyűtartóba)
- a csomagtartó belső fényezése a többi Thaliához hasonlóan gyenge
- nekem még szokatlan a váltó, kissé még nyersnek is tűnik, de ez az idővel biztos változni fog.
Hát röviden 50 km. tapasztalata. 8-))))
Alig várom, hogy elérje a 3000 km-t, akkor majd meghajtom egy nagyon picit. 8-))))))
Az olaj tapintásából és szinéből sokmindent megmondanak a profik. Kérdés, hogy ezek dolgoznak-e a szervízben. Egyébként nem tudják bizonyítani.
A márkaszervízek sokszor adják akcióba az olajcserét. Munkadíj 0Ft.-. Körül kell kérdezni, fölösleges kockáztatni.
A másik dolog, az hogy a mai computerizált világban, megvan annak a lehetősége, még az ilyen "kis" értékű autóknál hogy a különböző fedők eltávolításakor az autó számítógépe érzékeli , és feljegyzi a nyitást.Autószerelő ismerőstől hallottam már erre példát.De a másik fele meg az, hogy vinni kell a saját olajat a szervízbe, hogy azt rakják be.Amúgy én a 10-15000-es olajcsere híve vagyok.Azt a kb 20-25 rugót nekem megéri.
Ja, azt elfelejtettem, hogy a szűrő meghagyása melletti olajcsere akkor jogos és költségkímélő eljárás, ha nem sokat fut a jármű és az olaj nem a használatban fárad el, hanem az idő múlása öregíti a kívánt minőségi szint alá. Ez persze a modern és jó minőségű szintetikus olajokra nem vonatkozik, mert azokat már nem feltétlenül szükséges évente cserélni mint az korábban javasolt volt az ásványi elődök esetében.
Nem véletlenül ír elő a Renault olyan szervizintervallumokat, hogy a "régi motorosok" csóválják a fejüket. Ezt is meg kell szokni, persze a jót könnyebb is, csakhát a beidegződések, ugye... :-))
Jó, akkor megnézem milyen szűrő van rajta gyárilag és azt is kicserélem egy ugyanolyanra de persze vadi újra.
Akkor hogyan tudják megállapítani, hogy kicseréltem az olajat?
Egyébként igazad van, nem is kekeckedni akarok, a kíváncsiságom csupán arra irányul, hogy azt hogyan lehet megállapítani, hogy az a bizonyos olaj amit a 30 ezres szerviznél leengednek az valóban 30 ezret volt odabenn és nem csak mondjuk 15-öt, mert én galád módon minden második 15 ezernél aláfekszem és lecserélem. Mert a szűrőn látszik, ha a gyárilag felrakott X márkájú helyett én mondjuk az ugyanolyan jó minőségű, de Y márkájút teszem fel, hogy az nem az eredeti. De az olajon???
Mi értelme van az autóba jó minőségű olajat önteni, ha nem cserélsz olaj-szűrőt???Magyarul kidobsz 10 rugót az ablakon, és a koszos szűrő miatt nem lesz jobb az autónak sem.Ez tipikusan az egyik olyan dolog, amit együtt illik cserélni.
A renault Békési-nél Mobil1-et raknak a sárkányokba, de ha észreveszik hogy lecserélted az olajat, akkor ugrott a garancia.Különben meg csak alapjáraton van dízel hangja a gépnek(clio) magasabb fordulaton, úgy 2000 körül már nem igazán.A hangszigetelés nagyon jó, már ami az utasteret illeti.Én Seat-ot vezettem előtte, és az lényegesen hangosabb volt kívül, és belül egyaránt.Nekem a váltó bejön, mert az előzőnél rövidebbek az utak,de véleményt csak a bejáratás után mondok, amikor már nagyobb fordulaton is halad a gépsárkány.Az úttartás piszokjó, és a fékek sem hagynak kívánni valót maguk után.Még nagy sebességről is kultúráltan meg lehet vele állni, bólintás,csúszás, nyikkanás nélkül.Persze igaz, hogy van benne ABS, és vészfék rásegítés is.
Figyu srác! Most fogsz a szék mellé ülni :-))
Felhívtam a fő-fakertész bótot és megkérdeztem. Azt mondta az alkatrész értékesítő hölgy, hogy ők a MOL (típust nem mondott) 5W40 -es olaját rakják bele, ha beviszem. Persze lehet venni is, akkor az ára náluk 3.199,- HUF / liter.
Tehát semmi extraspeciálisrönó olajra nincs szükség :-))
A motortér takaró "B" funkciója még az lehet, hogy ha valami gyorsan mozgó alkatrész leválik a motorról, akkor nem sérti fel a géptakaró belső fényezését... Zajszigetelésben viszont biztos számít azért valamennyit :)
Köszi. Biztosan lehet kapni valami ajánlott olajat, akár a Renault-ét is (?), hiszen benne van a gépkönyvben, hogy időnként utána kell tölteni, ha fogy. Valaki csak elárulja majd. Én is az olajcserén töröm a fejem...
Hangszigetelésre gondoltam, leginkább 140-150 közt zúg, persze, ritkán megyek annyival, de van, amikor sietni kell... Ez egyébként RN. Valamit csak használ, ha beleteszik, s akkor miért ne?
A kupplung kezelését nekem is erősen meg kellett szoknom, de inkább azért mert a korábbi kocsimnál nem kellett gázt adni szinte még elindulásnál sem, akkora nyomatéka volt már alapjáraton is. De azért pár hét után már nem fulladtam le a Thaliával sem :)
Az oljacsere engem is izgat, de én azt gondoltam ki, hogy a kezelési könyvből kilesem a viszkozitási adatokat és veszek valami annak megfelelő jobb minőségű szintetikus olajat, azzal nem lehet baj és kicserélem én magam.
Nekem a 8V RT van, azon van a reaktorfedélen belső kárpit, a gyakorlati hasznáról nem tudok nyilatkozni, de gondolom a zajcsillapításon kívül másra nemigen lehet jó.
Én úgy tapasztalom, hogy nagyon jó a kuplung, de a csúsztatás és a teljes fogás közti átmenet elég rövid.
Könnyebb úgy váltani, hogy a kuplung elengedésekor még egyáltalán nem adunk gázt, így biztosan jól sikerül, de akkor tényleg bekövetkezik a váltó lengése, egy kis lottyanás, ha viszont kis gázadással tesszük, ahogy illik, tehát a fogaskerekek összefékezésekor végig a motor oldala legyen a gyorsabb és ne a futóműé (az adott áttételnél), akkor tökéletesen simán megy az egész. Persze, megfelelő gyakorlás után, mert nehéz eltalálni azt a kis pontot a kuplung útján, ahol tartani kell...
Nem tudja valaki, pontosan milyen olaj van a Tháliában (1.4/8V)? Ha nem akarok még szervizre menni, kicseréltethetem az olajat mással? És van már tapasztalat, hová szabad/érdemes menni?
Van valakinek szigetelés a motorháztető belsején? Használ? Nem mintha annyira hangos lenne...
Szerintem nem feltétlenül zavaró a jelenség, én eleinte rajta hagytam a kezem a váltókaron (régi beidegződés) azután egy-két ilyen rántás után már nem teszem. Mivel amúgy sem bámulok lefelé így nem is látom a dolgot, tehát abszolút hidegen hagy merre bólogat a váltókar. Amikor lenyúlok, mindig a helyén van :-) Az viszont, aminek ez a mellékhatása, egy nagyon kellemes dolog, ugyanis minél lágyabb a motor felfüggesztése, annál kevésbé veszi át a karosszéria a motor rezgéseit, tehát nincs akkora zaj és kellemetlen vibráció az utastérben. Biztos lehet ezt optimálisabbra is hangolni, de szerintem ennyit igazán megér az a pici plusz komfort :-))
Örülök a sok dízeles kollegának, kíváncsian várom a tapasztalatokat ui. ha lett volna már korábban is olajkályhás akkor igencsak szóba jött volna. Így majd mire pár év múlva cserére kerül a sor, általatok jól "megismerem" és könnyebben tudok dönteni (remélem).
A Clioban is mozog elore/hatra a valtokar terhelesvaltaskor, nemcsak a Thaliaban. Nem hiszem, hogy a Thaliaet direkt rosszabbra csinaltak volna, hogy nehogy jobb legyen, mint a Clio. De ez csak esztetikai problema, egyebkent szvsz jo a valto.
Nos, már egy ideje olvasgatom a fórumotok, de most van értelme először érdemben beírnom: augusztus végére ígérték a dCi Thaliam. Tehát mindenképp, ha az égiek is úgy akarják, ősztől én is egy ilyen dízel négykerekűvel fogom róni kishazánk útjait!
Érdekelne mindekinek a tapasztalata, aki már készhezkapta, és nyúzza az autót, hogy mik a tapasztalatai!
Nekem az tetszik a Clio dCi-ben(80LE)hogy 2000-es fordulaton tartva is halad 60-70-et az autó 4-ben,ami városban teljesen elég, és mégis keveset fogyaszt.Valós értékem még noncsen, mivel 250 km-nél vagyok, de a műszer szerint ollan negyed tank fogyott el.Amúgy felettébb kényelmes ( még a 186 cm-mel is) és bőven tele van extrával.
Üdv az új dízelesnek!
Lassan, de biztosan növekszik a dci-s Clio és Thália "stáb"!:))
Örülök, hogy lesz kivel megosztani a tapasztalatokat a bejáratás során, meg úgy általában.....
Keselyű!
Szerencse a szerencsétlenségben, hogy nem ült senki a kocsiban!
Sziasztok!
Veszek egy új Thaliát (dCi), július végére jön. Először a kényszerű-ésszerűség vitt rá a vásárlásra, de már teljesen beleszerettem. Eddig 6 alaklommal voltam tesztvezetésen különböző kereskedésekben, hogy más-más véleményeket is meghallgassak róla. Leveleztem az egyik hivatalos tesztelővel is a magánvéleményéről. Amit leszűrtem:
Az autó keveseknek tetszik.
Megbízható, tartós útitárs.
Elől kényelmes, hátra üljön a gyerek.
A 16V és a dCi motorok nagyon jók.
Az összeszerelésük hagy maguk után kívánnivalót, de ezt itthon a 0-ás revízión megoldják.
Nem lopják jobban, mint a többit, csak azért megtévesztők az adatok, mert egyre gyakoribb lesz. Ez egyben előny is, mert ha egy kicsit véded, akkor már nem a Tiédet viszik el.
A belső anyagai nagyon kopognak, de max dobok rajta.
A legnagyobb minőségi probléma a váltó mozgása. A hirtelen gázelvételekkor táncol a váltókar. Ez a laza felfüggesztés miatt van, de ez egy kis odafigyeléssel a gyártó ki tudná küszöbölni, de nem foglakozik vele, hogy ne legyen vetélytársa a Clio-nak. Ezért van az is, hogy az ABS nem tartalmazza a vészfékrásegítést, mint bármelyik más Renault-ban.
Összességében több egy jó kis autó. Az haragosaimnak már azt is mondom, hogy csak akkor gondolok majd rájuk, ha a dCi-mel tankolok!
kedves szomszédom füvet nyírt, és elkapott egy követ. Az ablaknak annyi. Úgy szétrobbant, hogy még a kocsi teteje is tele volt szilánkokkal. Kíváncsi vagyok, mennyibe fog ez kerülni.
Szerencsére elismerte, és elvileg a lakásbiztosításának van felelősségbiztosítása is. Majd kiderül.
Üdv, Keselyű
PS. már 10.500 km. Az egyetlen probléma az indexkapcsoló volt, de kicserélték. Sajna már megint hülyéskedik, lehet hogy a relét kellett volna cserélni.
Nemrégóta olvasgatom a topicot, én is kacérkodom egy diesel Dáliával:).
Tulajdonképpen azért írok, mert valaki kiegészítőket keresett az autóhoz. Lényeg, hogy ezen az oldalon http://www.xela.hu találhattok néhányat /szárny, szemöldök/.
A www.netrisk.hu teljesen jó, de nem pontos kalkulátor. Szerencsére a ténylegesen fizetendő díj kevesebb mint amit ez kalkulált.
A Renault honlapján most 16 db weben rendelhető akciós Thaliát hirdet. Igaz 1,6-osak és rendesen felszereltek. Gyakoribbá kellene tenniük ezeket a webes akciókat.
Kicsit OFF a hozzászólásom, de elment a téma most a sajnálatos lopások irányába.
Úgy érzem - ahogy a számítógépek környékén dolgozókat mindenki potenciális szerzői jogsértőnek gondolja - az autójavításban, kereskedelemben foglalkoztatottakat - márcsak szakmai tudásuknál, kapcsolatrendszerüknél fogva is - hasonlóképp potenciálisan résztvevőnek és haszonélvezőnek gondoljuk az autólopásos bizniszben.
Isten óvjon attól, hogy bárkit is gyanusítsak, hiszen ez az iparág gyaníthatóan nemcsak az autószerelői szakma, hanem több más szakma erkölcsi gátlásoktól mentes aljanépének a gyűjtőhelye kell hogy legyen, hiszen olyan technikai feltételek kellenek a mai - esetenként komoly elektronikus védelemmel is felszerelt - autók meglovasításához, amihez kevés azért az egyszerű autószerelői, -villamossági tudás.
Ahogy a számítástechnika világában dolgozó tisztességesek sem szeretik a hátuk mögött figyelő jogvédőket, úgy nem kívánom a tiszteségesen dolgozó autós szakma háta mögé sem a figyelő szemeket. De jó lenne viszont egy elemző szervezet mondjuk a Gepárd csoporton belül (lehet, hogy van is), akik azért felfigyelnek a gyanús csomópontokra, összefüggésekre a lopásokkal és azok előzményeivel kapcsolatosan.
Köszi a válaszokat. Mostanra már bizonyossá vált, hogy kaszkót fogok kötni...
De nem értem, miért lopják annyira a Thaliát?
Hova tűnik az a sok lopott kocsi?
Kik veszik meg azokat?
Csak nem lesz mindbôl alkatrész...
Remélem nem az autószalonok állnak a lopások egy része mögött (mintha célozgattatok volna ilyesmire.)
végülis nekik az bombaüzlet. :)