Szia Lente,
Tudod, a családi autókban hátul általában a gyerekek ülnek (akik normálisan kisebbek mint a felnőttek) és a papa vagy a mama vezet, hitvese pedig mellette foglal helyet a másik első ülésen. Ennek megfelelően én a 179 centimmel kényelmesen ülök elöl, bár az üléspozíciót valóban kicsit magasnak éreztem eleinte, de ez az előző kocsim út alatt suhanó felépítésének is nagyrészt betudható volt. Hátra meg nem megyek. Az új Thaliában már rendelhető az állítható magasságú vezetőülés, kipróbáltam és azt már be tudtam állítani abszolút kényelmesre. Mentünk egyébként 4 felnőttel is kb. 6 - 700 km-t egyhuzamban és akkor nemigen panaszkodott senki, hátul sem. Ültem viszont egy vadi új Passatban és lehet, hogy meg fogsz döbbenni, de a hátsó ülésen ülve alacsonyabb mint a Thalia!!
Szerintem vegyél kabriót! :-))
Gondolom, hogy minden Thália tulaj, ill. leendő tulaj a kocsit vásárlás előtt kipróbálta, átnézte. Ebből kifolyólag -ha megvették- nem is zavarja őket az általad említett "probléma". És gondolom azt a jelenséget is ismered, hogy "minden szentnek maga felé hajlik a keze". Tudod mi is így vagyunk ezzel a dologgal! Ha neked is van egy bringád, akkor biztosan szereted annak minden hibájával együtt is. De azért köszi az észrevételt!:))))))
ui: Egyébként nem is kell szeretned az autót, megtesszük helyetted MI:):):):):)
Nemrégiben sikerült egy barátom céges Thalia-ját kipróbálnom. Hááááááááát. Én nagyot csalódtam sajna benne. Az összes újság tágas családi kocsiként emlegeti. És hogy hátul is tágasabb a stift sedannal...... Én a 175 centimmel megpróbáltam beülni hátra: ennyire még egy kocsinál sem kellett lehajolnom, hogy beférjen a fejem a tető alatt, de ez megszokható. Az viszont nem, hogy beülve a fejem érinti a tetőt, és a szemmagasságomban az oldalüveg felső részét befogó gumi, nomeg a lehajló tető van. Mégis kiket akart ideültetni a gyár???
Nem értem, továbbá mi a fenének emelték meg a Clio belmagasságához tervezett üléseket vagy 5 cm-el!!!! Így sokkal kevésbé lett használható. Pedig amúgy a kocsi hiába nem tetszik, 2,2 milláért ekkora méretet nem kapni ilyen felszereltséggel, stb....... de ez a belmagasság lesúlytó élmény volt.
Elöl nem értettem a napelenző értelmét, mert azt lehajtva már az utat sem láttam. Kár, nagy kár érte, hogy a török ilyen módon nyúltak az amúgy teljesen makulátlan kis Cliohoz......
AMúgy semmi bajom nincs az autóval, ami a realitást illeti. Azért rajongást semmiképp nem váltott ki belőlem :-)
Remélem a te időpontod nem fog csúszni. Több gond is van (lehet). A Renaultnak valahol Bécs mellett van egy elosztóközpontja, úgy tudom legtöbb típust onnan terítik szét. Legutolsó információim szerint vannak típusok, amiknél két-három hetes csúszásra is kell számítani. Mai hír, több helyen is olvasható, hogy az okmányirodáknál is gond van, túlterhelt a rendszer, főként az autók okmányaival foglalkozó programrészek fagynak le gyakran, kevés az irodán ezzel foglalkozó alkalmazott is...
Nehezen telnek így a napok, hetek a várakozással.
Sorstársi üdvözlettel.
Jövő héten jön a kis öngyújtósom!!:):):):) Ez az egy hét borzasztó lassan fog eltelni.:(
Jellemzően a kereskedő nem magától, hanem az én érdeklődésemre közölte a hírt.
Csak addig vagy fontos amíg meggyőznek!
Európa - Magyarország - 2002!
Az AutóTeszt magazin legfrissebb számában van egy Thalia dCi vs. Hyundai Accent 1.5CRDi teszt. Roppant tanulságos. Már csak azért is, mert döntetlenre hozták ki őket. Ajánlom minden olajos figyelmébe.
"Informátorom" szerint a 80 lovas dízel azért nem lesz a Thaliában is, mert nem akarnak konkurrenciát a Clio-nak. Az lenne a dinamikus, fiatalos, sportos típus, a Thalia meg a szerény, olcsó, kis-családi modell.
Valahol meg tudom érteni őket, de azért sajnálom, hogy így látják a jövőt.
Elég régen jártam a fórumban, van mit bepótolnom... :)
Üdvözlök minden új Thaliatulajdonost! Nagyon úgytűnik, hogy a kereskedők az egész országban ugyanolyan kiképzést kaptak, és mindenhol csúszik az átvétel... :((
Megvan az első 1500 km!!! Még mindíg nem tudok semmi problémárol beszámolni. A motor érezhetően egyre jobban húz ( 1.4 16V ), a fogyasztás vegyes használat esetén (50% város) 6.4 körül van!!! ( pedig ugye ez még csökkenni fog! ) Az nagyon tetszik, hogy 90-ről szinte még "kilő" a kocsi 5.-ben ha odalépek, és a 120-as tempót észre sem lehet venni...:))
Nem értem a Renaultot, miért nem tudják a Thaliaba is beletenni a 80 lóerős dieselt?
Aki még vár az autójára, azt csak bíztatni tudom, amint megkapta az autóját, néhány napon belül elfelejtí az átvétel néhány hetes csúszását! :))
Kitartás!
Az előbb nem írtam le, hogy nekem egy 1.4 16V Alize-m van.
Egyébként a Rönós kereskedő engem is szívatott, mivel az igért átadási időponthoz képest 3 hetet csúszott.
De telefonáltam is naponta. Szerintem a tökök tele volt velem, de valószínüleg spóroltam így pár napot. Egyébként az én tököm is tele volt velük, mert miután megrendeltem a kocsit, rá két hétre eladtam a jó öreg Suzukimat, mivel fostam, hogy nem sikerül időben elpasszolnom. Ebből kifolyólag közel 2 hónapog én is kocsi nélkül maradtam.
Menjenek a f@szba.
De ezen most már nem idegesítem magam, a lényeg, hogy megvan és K*RVA JÓ!!!!!!!!!!
Még eszembe jutott az olaj témához, hogy nekem is azt javasolták, hogy 3000 km után cseréltessek benne olajat és olajszűrőt.
Mi a hangos? Én vezetem már sok dízelt, sőt 206-os 1,4 HDI-t is. 100 fölött felhangosodik mindegyik, kérdés, hogy mennyire zavar. Én állítom, hogy eddíg ez volt a leghellkabb amit kipróbáltam. Nem mentem 110 fölé a Thalival, de 100-ig 4-ben húzattam. Engem meggyőzőtt. Az egyik próbautat a Gyáli úti terepről indítottam. A sorompónál vártam és idegeskedve figyeltem a forgalmat, hogy hol a rákban van a pacák a teszautóval, de akkor már 1 perce mögötem állt közvetelenül! Járt a motor, és elötte állva 20 cm ről nem hallotam meg! Valószínüleg egy erdőben már messziről felfigyeltem volna rá, de akkor is...
A szélzaj az van. Az nem tömítés, hanem illesztési gond. Általában 120 fölött jelenik meg, de nem zavaró 150-ig.
A kasznit csak kb 1800-as fordulat alatt remegteti szerintem.
Felfedeztem itt, a céggel majdnem szemben egy Renault alkatrészüzletet.Megadnám a paramétereit, hátha van aki nem ismeri.Itt vannak gyári, és utángyártott alkatrészek, olaj, szűrők, stb.
FRID-IMPEX KFT. 1138 Bp. Váci út 170/b Tel.: 329-5245
Az akkumulátor gyárral szemben.
ecoma!
Egy korábbi alkalommal említetted, hogy kipróbáltál már több dci-s Tháliát is. Az a5.hu-n van egy teszt, abban azt írják, hogy a kocsi 100 felett "hangos" és a műanyag elemek alapjáratnál és rossz úton zörögnek.(?) A vezess.hu tesztjében pedig az szerepel, hogy erős a szélzaj, a vezető füle mellet fütyül a szél, illetve hogy 50 km/h sebességnél remegteti a motor a kasztnit.(?)
Neked mi volt a tapasztalatod?
Én az elöző autómnál (Citroen)ezt eljátszottam (szabadság, stb). Következmény az volt, hogy föltettek egy próbarendszámot és egy hét múlva elvitték vizsgázni.
Az összes kereskedő csak a szerződés kötésig tart fontosnak téged, után csak szívességet tesz, legalább is ők úgy gondolják.
dci!
Csapj az asztalra! Hivatkozz arra, hogy szabadságot kellett kivenni és a késői értesítésük következtében elveszett az az egy nap. Azt pedig ki téríti meg részedre? Csak személyesen a főnökkel beszélj. Említsd meg, hogy ez nem egy európai szintű ügyintézés és ezt jelezni fogod a francia anyacégnél is (ezt nem nagyon szeretnék, főleg, hogy új igazgatója van a RH-nak Serge Yoccoz személyében -VG info- ). Követeld ki, hogy soron kívül vizsgáztassák!
Sokszor csak a habzó száj segít, ezt tapasztalatból todom. Sajnos....:(
Tudod, úton Európába! Elég zötyögős ez az út igaz? Sok szerencsét dci és nyugi!:))))
RH mail? Sz@rt se ér!
biztató, biztató :))
Nekem eddig csak a 80 lovas turbódízel Clio-hoz volt szerencsém utasként, az nagyon brutális volt. Sajnos úgy hallottam, hogy azt a motort nem tervezik a későbbi Thaliákba sem, de tetszik, hogy a szerényebb dízel is barátságos azért :-))
Én csak azt tudom a húzásról, bár nem pörgettem, hogy 4-ben olyan 70 nél ha odalépsz neki, eléggé érezni lehet a gyorsulást.Kíváncsi leszek én is hogy meddig, mert ugye 4000-nél adja le a 80 pacit, és 5000-nél szabályoz le.Igaz a leszabályzás előtt még 120 Nm a nyomaték kb.De még így nem pörgetve is többnyire elsőként jövök el a lámpától:))))))
dCi,
Nekem inkább a telefonálás jött be, mert az egyetlen e-mailre amit küldtem nekik anno ugyan válaszoltak, de addigra már elintéztem telefonon, mert velük ellentétben, nekem fontos volt megtudni az infot. :)
Harrypoti,
Nekem annyira nem sürgős (mint Neked :)), még eltelik egy-két év mire a mostanit lecserélem, addig van idő.
Nem'tom kukucs33! Talán három hét elteltével már tudok válaszolni, akkor jön meg a kicsike!:)
A nyomatékgörbét nézegetve szerintem már 70-től is jól húzhat ötödikben. Most ezres Suzukim van, annál biztosan jobban húz az má' biztos. :)
Szerintem 5 ezer km utén jön majd meg az ereje, de azt gyorsan belehajtom, mert augusztusban megyek vele Hollandiába:))))
Clioban már próbáltam egy 65 lovas dci-t. Meggyőző volt!
Csucsuka1 csak irigyelni tudlak. Nekem holnapra ígérték, szabadságot is vettem ki az eseményre, erre ma szólnak (vagyis érdeklődtem), hogy csak jövő szerdán lesz meg. 6 hét autóelvonás (várakozás) után egy ilyen hír tiszta depresszióba döntött. Leginkább az bosszant, hogy ők ezt már tudták, de ha nem kérdezem nem mondták volna.
A Renault márkakereskedőknek küldött email-ekre nektek szoktak válaszolni? Mert annak ellenére, hogy a RH kialakította az országos hálózat informatikáját, nem igen használják ki.
A híg olajok inkább télen, illetve a pörgősebb motoroknál "érik meg az árukat", különösen ha hosszú idő van előirányozva a két olajcsere között. A kis olajkályhába szerintem is teljesen jó az 5W-40-es, pláne, ha amúgy is gyakrabban cseréled. Arra azért figyelj, hogy a dízel és benzines motorokhoz különböző olajok vannak!
Mennyire dinamikus a Thalia ezzel a motorral? Gondolok az előzésekre pl. mondjuk 90 - 100 - 110 km/h környékén még mennyire "lépős" ?
Az első olajcserét kb. 5-6 ezer kilométernél fogom megejteni a dci-nél, 5-40-es szintetikus olajjal(azt követően pedig 10-15 ezrenként). A gépek (de főleg a bejáratósak) szerintem meghálálják a "korai gondoskodást".:)
A 0-40-estől egy kicsit tartok, mert azt mondják, hogy "túl híg".(???) Szerintetek?