Gondolom, hogy minden Thália tulaj, ill. leendő tulaj a kocsit vásárlás előtt kipróbálta, átnézte. Ebből kifolyólag -ha megvették- nem is zavarja őket az általad említett "probléma". És gondolom azt a jelenséget is ismered, hogy "minden szentnek maga felé hajlik a keze". Tudod mi is így vagyunk ezzel a dologgal! Ha neked is van egy bringád, akkor biztosan szereted annak minden hibájával együtt is. De azért köszi az észrevételt!:))))))
ui: Egyébként nem is kell szeretned az autót, megtesszük helyetted MI:):):):):)
Nemrégiben sikerült egy barátom céges Thalia-ját kipróbálnom. Hááááááááát. Én nagyot csalódtam sajna benne. Az összes újság tágas családi kocsiként emlegeti. És hogy hátul is tágasabb a stift sedannal...... Én a 175 centimmel megpróbáltam beülni hátra: ennyire még egy kocsinál sem kellett lehajolnom, hogy beférjen a fejem a tető alatt, de ez megszokható. Az viszont nem, hogy beülve a fejem érinti a tetőt, és a szemmagasságomban az oldalüveg felső részét befogó gumi, nomeg a lehajló tető van. Mégis kiket akart ideültetni a gyár???
Nem értem, továbbá mi a fenének emelték meg a Clio belmagasságához tervezett üléseket vagy 5 cm-el!!!! Így sokkal kevésbé lett használható. Pedig amúgy a kocsi hiába nem tetszik, 2,2 milláért ekkora méretet nem kapni ilyen felszereltséggel, stb....... de ez a belmagasság lesúlytó élmény volt.
Elöl nem értettem a napelenző értelmét, mert azt lehajtva már az utat sem láttam. Kár, nagy kár érte, hogy a török ilyen módon nyúltak az amúgy teljesen makulátlan kis Cliohoz......
AMúgy semmi bajom nincs az autóval, ami a realitást illeti. Azért rajongást semmiképp nem váltott ki belőlem :-)
Remélem a te időpontod nem fog csúszni. Több gond is van (lehet). A Renaultnak valahol Bécs mellett van egy elosztóközpontja, úgy tudom legtöbb típust onnan terítik szét. Legutolsó információim szerint vannak típusok, amiknél két-három hetes csúszásra is kell számítani. Mai hír, több helyen is olvasható, hogy az okmányirodáknál is gond van, túlterhelt a rendszer, főként az autók okmányaival foglalkozó programrészek fagynak le gyakran, kevés az irodán ezzel foglalkozó alkalmazott is...
Nehezen telnek így a napok, hetek a várakozással.
Sorstársi üdvözlettel.
Jövő héten jön a kis öngyújtósom!!:):):):) Ez az egy hét borzasztó lassan fog eltelni.:(
Jellemzően a kereskedő nem magától, hanem az én érdeklődésemre közölte a hírt.
Csak addig vagy fontos amíg meggyőznek!
Európa - Magyarország - 2002!
Az AutóTeszt magazin legfrissebb számában van egy Thalia dCi vs. Hyundai Accent 1.5CRDi teszt. Roppant tanulságos. Már csak azért is, mert döntetlenre hozták ki őket. Ajánlom minden olajos figyelmébe.
"Informátorom" szerint a 80 lovas dízel azért nem lesz a Thaliában is, mert nem akarnak konkurrenciát a Clio-nak. Az lenne a dinamikus, fiatalos, sportos típus, a Thalia meg a szerény, olcsó, kis-családi modell.
Valahol meg tudom érteni őket, de azért sajnálom, hogy így látják a jövőt.
Elég régen jártam a fórumban, van mit bepótolnom... :)
Üdvözlök minden új Thaliatulajdonost! Nagyon úgytűnik, hogy a kereskedők az egész országban ugyanolyan kiképzést kaptak, és mindenhol csúszik az átvétel... :((
Megvan az első 1500 km!!! Még mindíg nem tudok semmi problémárol beszámolni. A motor érezhetően egyre jobban húz ( 1.4 16V ), a fogyasztás vegyes használat esetén (50% város) 6.4 körül van!!! ( pedig ugye ez még csökkenni fog! ) Az nagyon tetszik, hogy 90-ről szinte még "kilő" a kocsi 5.-ben ha odalépek, és a 120-as tempót észre sem lehet venni...:))
Nem értem a Renaultot, miért nem tudják a Thaliaba is beletenni a 80 lóerős dieselt?
Aki még vár az autójára, azt csak bíztatni tudom, amint megkapta az autóját, néhány napon belül elfelejtí az átvétel néhány hetes csúszását! :))
Kitartás!
Az előbb nem írtam le, hogy nekem egy 1.4 16V Alize-m van.
Egyébként a Rönós kereskedő engem is szívatott, mivel az igért átadási időponthoz képest 3 hetet csúszott.
De telefonáltam is naponta. Szerintem a tökök tele volt velem, de valószínüleg spóroltam így pár napot. Egyébként az én tököm is tele volt velük, mert miután megrendeltem a kocsit, rá két hétre eladtam a jó öreg Suzukimat, mivel fostam, hogy nem sikerül időben elpasszolnom. Ebből kifolyólag közel 2 hónapog én is kocsi nélkül maradtam.
Menjenek a f@szba.
De ezen most már nem idegesítem magam, a lényeg, hogy megvan és K*RVA JÓ!!!!!!!!!!
Még eszembe jutott az olaj témához, hogy nekem is azt javasolták, hogy 3000 km után cseréltessek benne olajat és olajszűrőt.
Mi a hangos? Én vezetem már sok dízelt, sőt 206-os 1,4 HDI-t is. 100 fölött felhangosodik mindegyik, kérdés, hogy mennyire zavar. Én állítom, hogy eddíg ez volt a leghellkabb amit kipróbáltam. Nem mentem 110 fölé a Thalival, de 100-ig 4-ben húzattam. Engem meggyőzőtt. Az egyik próbautat a Gyáli úti terepről indítottam. A sorompónál vártam és idegeskedve figyeltem a forgalmat, hogy hol a rákban van a pacák a teszautóval, de akkor már 1 perce mögötem állt közvetelenül! Járt a motor, és elötte állva 20 cm ről nem hallotam meg! Valószínüleg egy erdőben már messziről felfigyeltem volna rá, de akkor is...
A szélzaj az van. Az nem tömítés, hanem illesztési gond. Általában 120 fölött jelenik meg, de nem zavaró 150-ig.
A kasznit csak kb 1800-as fordulat alatt remegteti szerintem.
Felfedeztem itt, a céggel majdnem szemben egy Renault alkatrészüzletet.Megadnám a paramétereit, hátha van aki nem ismeri.Itt vannak gyári, és utángyártott alkatrészek, olaj, szűrők, stb.
FRID-IMPEX KFT. 1138 Bp. Váci út 170/b Tel.: 329-5245
Az akkumulátor gyárral szemben.
ecoma!
Egy korábbi alkalommal említetted, hogy kipróbáltál már több dci-s Tháliát is. Az a5.hu-n van egy teszt, abban azt írják, hogy a kocsi 100 felett "hangos" és a műanyag elemek alapjáratnál és rossz úton zörögnek.(?) A vezess.hu tesztjében pedig az szerepel, hogy erős a szélzaj, a vezető füle mellet fütyül a szél, illetve hogy 50 km/h sebességnél remegteti a motor a kasztnit.(?)
Neked mi volt a tapasztalatod?
Én az elöző autómnál (Citroen)ezt eljátszottam (szabadság, stb). Következmény az volt, hogy föltettek egy próbarendszámot és egy hét múlva elvitték vizsgázni.
Az összes kereskedő csak a szerződés kötésig tart fontosnak téged, után csak szívességet tesz, legalább is ők úgy gondolják.
dci!
Csapj az asztalra! Hivatkozz arra, hogy szabadságot kellett kivenni és a késői értesítésük következtében elveszett az az egy nap. Azt pedig ki téríti meg részedre? Csak személyesen a főnökkel beszélj. Említsd meg, hogy ez nem egy európai szintű ügyintézés és ezt jelezni fogod a francia anyacégnél is (ezt nem nagyon szeretnék, főleg, hogy új igazgatója van a RH-nak Serge Yoccoz személyében -VG info- ). Követeld ki, hogy soron kívül vizsgáztassák!
Sokszor csak a habzó száj segít, ezt tapasztalatból todom. Sajnos....:(
Tudod, úton Európába! Elég zötyögős ez az út igaz? Sok szerencsét dci és nyugi!:))))
RH mail? Sz@rt se ér!
biztató, biztató :))
Nekem eddig csak a 80 lovas turbódízel Clio-hoz volt szerencsém utasként, az nagyon brutális volt. Sajnos úgy hallottam, hogy azt a motort nem tervezik a későbbi Thaliákba sem, de tetszik, hogy a szerényebb dízel is barátságos azért :-))
Én csak azt tudom a húzásról, bár nem pörgettem, hogy 4-ben olyan 70 nél ha odalépsz neki, eléggé érezni lehet a gyorsulást.Kíváncsi leszek én is hogy meddig, mert ugye 4000-nél adja le a 80 pacit, és 5000-nél szabályoz le.Igaz a leszabályzás előtt még 120 Nm a nyomaték kb.De még így nem pörgetve is többnyire elsőként jövök el a lámpától:))))))
dCi,
Nekem inkább a telefonálás jött be, mert az egyetlen e-mailre amit küldtem nekik anno ugyan válaszoltak, de addigra már elintéztem telefonon, mert velük ellentétben, nekem fontos volt megtudni az infot. :)
Harrypoti,
Nekem annyira nem sürgős (mint Neked :)), még eltelik egy-két év mire a mostanit lecserélem, addig van idő.
Nem'tom kukucs33! Talán három hét elteltével már tudok válaszolni, akkor jön meg a kicsike!:)
A nyomatékgörbét nézegetve szerintem már 70-től is jól húzhat ötödikben. Most ezres Suzukim van, annál biztosan jobban húz az má' biztos. :)
Szerintem 5 ezer km utén jön majd meg az ereje, de azt gyorsan belehajtom, mert augusztusban megyek vele Hollandiába:))))
Clioban már próbáltam egy 65 lovas dci-t. Meggyőző volt!
Csucsuka1 csak irigyelni tudlak. Nekem holnapra ígérték, szabadságot is vettem ki az eseményre, erre ma szólnak (vagyis érdeklődtem), hogy csak jövő szerdán lesz meg. 6 hét autóelvonás (várakozás) után egy ilyen hír tiszta depresszióba döntött. Leginkább az bosszant, hogy ők ezt már tudták, de ha nem kérdezem nem mondták volna.
A Renault márkakereskedőknek küldött email-ekre nektek szoktak válaszolni? Mert annak ellenére, hogy a RH kialakította az országos hálózat informatikáját, nem igen használják ki.
A híg olajok inkább télen, illetve a pörgősebb motoroknál "érik meg az árukat", különösen ha hosszú idő van előirányozva a két olajcsere között. A kis olajkályhába szerintem is teljesen jó az 5W-40-es, pláne, ha amúgy is gyakrabban cseréled. Arra azért figyelj, hogy a dízel és benzines motorokhoz különböző olajok vannak!
Mennyire dinamikus a Thalia ezzel a motorral? Gondolok az előzésekre pl. mondjuk 90 - 100 - 110 km/h környékén még mennyire "lépős" ?
Az első olajcserét kb. 5-6 ezer kilométernél fogom megejteni a dci-nél, 5-40-es szintetikus olajjal(azt követően pedig 10-15 ezrenként). A gépek (de főleg a bejáratósak) szerintem meghálálják a "korai gondoskodást".:)
A 0-40-estől egy kicsit tartok, mert azt mondják, hogy "túl híg".(???) Szerintetek?
Hopp, ez tényleg igaz lehet, bár talán a Thalia még nem rendelkezik ilyetén számítógéppel, de kockáztatni nem érdemes. Anno én is hallottam egy Mitsubishi Galant-tal kapcsolatban, hogy ha történetesen leesik az egyik gyertyapipa akkor is szerelőt kell hívni és nem szabad visszatenni sk, mert érzékeli a komputer és a következő szerviznél jól elvész a garancia. Modern idők, amikor az autóval való foglalkozás a vezetésre, tankolásra és kocsimosásra redukálódik :-((
Sebaj, majd veszek valami öreg vasat is és azon kiélem a bütykölési mániámat :-))