Sziasztok!
Hozzaszolnek en is. Felteve, hogy a Thaliaban ugyanaz a valto van, mint a Clioban (ugyanolyan motor eseten), a kovetkezo tablazat a mervado:
GEARBOX Type JB3
No. of forward gears 5
Speed (kph) at 1000 rpm 1st 7,720
Speed (kph) at 1000 rpm 2nd 13,934
Speed (kph) at 1000 rpm 3rd 19,651
Speed (kph) at 1000 rpm 4th 25,225
Speed (kph) at 1000 rpm 5th 31,648
TYRES Rims (") 6 J 14
Tyres 185/60 x 14
Remelem nem csuszott szet. Ez az 1.6-os modellre vonatkozik es a tenyleges sebesseget mutatja, ami kicsivel kevesebb, mint a kilometerora altal mutatott. Az 5-ben pont 3000-nel mutat 100-at. (Es 6000-nel ketszazat. :-))
Nem lehet hozzájutni, de leleményes ember a megadott Áttételadatokból + keréksugárból + max fordulatból tud számolni elméleti végsebességet abban a fokozatban.
Utánna ezt már csak ábrázolni kell grafikonon és megvan minden adat, hogy melyik sebességben milyen fordulat van.
Nekem már nincs meg ez a képlet, csak volt az átépített Trabim műszaki doksijában.
Igen, lehet akármekkora az Interneten fellelhető adatmennyiség, a sebesség/fordulatszám összefüggésről egy árva mukkot sem találtam adott Renault modellekkel/motorokkal összefüggésben. Furcsa, hogy annyi minden adatot megadnak, de ezt soha, sehol, semelyik gyártó, pedig szerintem abszolút lényeges.
Harrypoti! Vegyetek fel jegyzőkönyvet és kérj tőlük írásbeli állásfoglalást a garanciáról.
Krike: Móricz Zs. körtér - Róbert K. körút. Legtöbbször kis körút, de néha pesti rakpart is bejátszik. Hungária krt. csak nagyon ritkán. Egyébként fehér és 5a.
Erre gondoltam - én sem akartam túlságosan pörgős motort. Sajnos, az egyszerűen hozzáférhető műszaki információk száma a nullához közelít, de annyit tudok, hogy ha minden igaz, a nyolcszelepes motor belső geometriája és ezért nyomatékgörbéje más, mint a 16-szelepesé (az 1.4-esek közt is), kevésbé kell pörgetni, így én azt vettem - utolsó pillanatban olvastam róla... Mondjuk, azt hittem, hogy ehhez mérten az áttételek is mások, de nem...
De sajnos arról van szó!:( Két hónap alatt semmit se változott a helyzet:(( A RH azt mondja, hogy nem érinti a 12 éves garanciát, de erről szerintem papirt kellene kérni, a későbbi "félreértések" elkerülése végett!
Mi a véleményetek?
Harrypoti:
"Hmmmm! Azok a csúnya hólyagocskák! Nem'tom mit lehetne csinálni!"
Csak nem arra utalsz, hogy a topicban korábban is emlegetett belső csomagtartó fényezési problémákat találtál a kocsin?
Na ez az, előtte 1.4 16V-t hajtottam én is és tényleg uganez volt. Én sem értem, eddig elintéztem annyival, hogy nem nem vagyok szakember, biztos meg van az oka. Nagyobb a köbcenti, erősebb a motor, érezhetően hosszabbak (félreértés ne essék, egyáltalán nem hosszúak, a régi 1.6-os sedan suzukin jóval hosszabbak voltak) az egyes fokozatok, egy picit, de érezhetően kevésbé pörgős és nyomatékosabb a motor, mégis megegyeznek a fordulatszám értékek. Számomra rejtély.
Igaz, hogy relative sokat pörög 120-nál..
Viszont figyelembe kell venni, hogy a 16 szelepes motoroknak kicsit máshogyan alakul a fogyasztásgörbéje...
Tehát lehet, hogy pörög 3600-at, de elképzelhető, hogy így kevesebbet fogyaszt, mintha 2500-at forogna és erőlködne a motor... /Ezt különben kipróbáltam haver fogyasztásmérős autóján, 80-nál 5.-ben többet fogyasztott, mint 4.-ben, tehát nem feltétlen rossz, ha többet pörög../
Attól, hogy hamarabb elkopik, szerintem nem kell tartani, elég jó mocikat csinál a Renault...
Hali, ezer6!
Nem értem a különbséget az 1,4 16V és az 1,6 között. Nekem 120-nál az 1,4-sel szintén e körül pörgött a motor. Ezek szerint a ccm csak a végsebességben számít, egyébként nincsen előnye.
Cabeza
Fordulatszám témához egy pici adalék:
Anno rally másodosztályban szereltem egy R5 1,4-et ami a Clio/Thalia elődjének számít. Azzal az autóval (motor tuning nem volt benne) 3-ik sebességben minden további nélkül mentünk 140-150-km/h-t az Istenhegyi úton felfelé tesztelés közben. A fordulatszámmérő mutatója elhagyta a kalibrált mezőt, úgy 8-9000 rpm lehetett. A motor bírta. Ebből úgy vélem, hogy az időnkénti 6000 rpm nem okozhat problémát, de azért semmiképpen nem szabad utazó fordulatszámnak tekinteni.
Persze, eszem ágában sincs 190-el menni, csak furcsa, valahogy azt gondoltam, hogy a gyári adat az, amit még normális ráhagyással is tudnia kell. Egy kicsit egyébként csalódás is, mert pontosan ennek ellenkezőjét, egy inkább nyomatékos, hosszabb áttételezésű, NEM pörgős kocsit akartam, ezért választottam az 1.6-ost, az 1.4 es helyett. Egyébként nem gond, jól, dinamikusan megy, hosszabb így is az áttételezése az 1.4-hez viszonyítva.
Normálisnak nem normális, de csak az emberek magatartása tükröződik benne: legtöbbeknek, és tényleg a döntő többségre gondolok, a lényeg az autóban nem a közlekedés (hol van már a kölcsönös bizalom elve, most a "figyelj mindenki helyett, és védd magad" megy), hanem hogy minél nagyobbakat lehessen gyorsulni, előzni, a szabályokat esetleg véletlenül betartani, szándékosan sosem. Általában maguk sem fogják fel, mit is művelnek, mennyire veszélyeztetik magukat és másokat még jobban. Na, mindegy.
Bizonyára kiszámolták a tervezők, hogy az autópályán való, gyors, nyugodt haladás jóval kevésbé jellemző, mint az ideges városi, vagy a közönséges országúti, és a rövid áttételekkel ezekhez az igényekhez alakították az autót (bár az egyes fokozat talán még így is túl rövid). Ha úgy vesszük, nagyszerűen kihozták belőle, amire képes.
Ezzel szemben állítólag a modern motorokat kevésbé viseli meg a magas, egyenletes fordulat, mint a régebbieket. Talán. De a köbsentikhez képest túl magas felső sebességhatárról szerintem mindig tudható, hogy ára van, huzamosan úgysem lehet használni. Mondjuk, 190-nel nem is kell menni.
A változatosság kedvéért én is a XI-ben lakom, és én is a XIII. ker-ben dolgozom a Váci úton a Saab szalon melletti irodaházban :)))) amúgy nem messze lakom a Kondorosi uszodától.
Más: a 120-nál 3600-as fordulat benzinesnél teljesen normális, nálunk a dízelnél alacsony, 2500 körüli, 3000-nél már 150-el halad.
A rádióelőkészítés asszem benne van, de a clio16v topicon van egy SportSpyder nevű srác, lehet hogy őt kéne megkérdezni, mivel renyószalonban kereskedő.Biztos tudja a választ.
Ecoma:
Jegyzőkönyv részletesen! Ha nem ordító a hiba akkor célszerű elvinni a kocsit a jegyzőkönyv után (hiszen azért vesszük mert szükség van rá). Utána jön a nehezebb rész, az alkudozás.
Krike: XI-ben albérlet és XIII-ban dolgozom, így oda vissza 20 km inga naponta. Antenna van a gépen, de szerinted rádióelőkészítés (kábelezés) van? Elfelejtettem a kereskedőtől megkérdezni.
Harrypoti:
Köszi szépen, én is hasonlókat kívánok a Tiedhez! Csak figyelj oda, hogy a papírokat el ne rontsák. Nekem is ezen csúszott meg egy kissé. Annál szarabb pedig nincs amikor már látod, de használhatod mert nincs meg a papírja.
A váltózárat én is az Irinyi u (XVI ker) szereltetem be. Telefon - időpont - azt mehetsz.
Autópályán mennyivel királyabb mint a Suzu 1.0 volt anno :-))
Nu végre nem csak én jövök ezzel a fordulatszám témával, úgyhogy újra belevágok. Szóval ez az egész nekem egy kicsit rejtély, az 1.6 thalia hivatalos végsebessége 191 kmh. Ezt persze még nem teszteltem, de 160-170 körül már mentem vele. Az eddigi (szerintem meglehetősen magas) kmh-fordulatszámokból kiindulva 191-nél MINIMUM 6000-et kell pörögnie, ha nem többet. Normális ez? Normális, hogy 5-dikben, 120-nál 3600-at pörög?
Jegyzőkönyvet vesztek fel, és vagy megvárod a javítást, autó nélkül természetesen, vagy ha véletlenül sikerül, alkudhatsz az árból, vagy kapsz valami pluszt, a hiba mértékétől függően.
Csak vigyázz rá! Nekem is ilyen lesz állítólag a hónap végén, bár Én kértem bele ABS-t is és így már nem széria és ezért akár sokat is csúszhat.
Szorítok neked, hogy gyorsan és probléma mentesen át tudd venni.
Egyébként mi van akkor ha valaki az átvételkor minőségi hibát talál?
Jönnek a régi Merkuros megjegyzések ("Ha magának nem kell majd el viszi más!") vagy esetleg 72 órás cseregarancia erre is vonatkozik?