Akkor te is rájöttél azért az ízére,:))))
A hétvégén mellém állt egy punto gyorsulni....Meglepődött :)))) 150 m-en vagy 50 m-t kapott, és nem pörgött 2500 fölé :))) Veszedelmes kissárkányok ezek az olajkályhák :)))
Csütörtök 10 óra!!!:)))
Találkozó: OK!! (az én ötletem volt:))(2002.06.05, 1013), de annak idején csak ezer6 (1016)reagált rá!:)
Időpont javaslat: szeptember közepe v. vége (addig mindenki szabin van) OK? Lajosmizse Tanya Csárda, vagy Pusztavacs?? Ki lenne benne a szervezésben? (2-3 fő kell)
Ja.. még valami! Tervezhetnénk valami finom kis üvegre ragasztható klub-matricát :) Vélemény?
Én is elértem az 1400km-t és tankolni is kellett :-). 80%-ban autópálya, 3-4 személy és 70%-ban klímával 4,55 l/100km a fogyasztás.
Pénteken nekem is beszerelték a Mul-T-Lock váltózárat. Jobb lett volna nem látni a műveletet, ahogy fúróval a pár napos kocsinak esnek :-) De amúgy tényleg gondos munkának tűnik (Irinyi u XVI ker.)
A váltó 4-ből 5-be nekem továbbra sem tetszik. Pont akkor akad el amikor előzök és gyorsan szeretnék váltani.
Augusztus elso hetvegejen megrendezzuk a VI. Nemzetkozi!! RenaultClub Talit 2002/08/03-04 (Balatonszabadi) Szeretettel varunk minden Renault Talia & Renault Fan-t!!!!;o)
Ha kerdesetek van a Clio16v forumon megtehetitek, vagy akar e-mail-ban az oszy1816v@hotmail.com-on, vagy telefonon: (Oszy)06204681041 is!
A program kb:
szombat reggel 10-ig talalkozo a meeting pointon (meg nincs eldontve pontosan hol, majd jelzem!)
majd letelepedes a kempingben, a hosegre valo tekintettel csoportos csuszdazas & csobbanas a balcsiban:)))
Estefele` ha enyhul a hoseg kis "bandazas" Siofok kornyeken, majd irdatlannagy buli & esetleg ivaszat:))))))
Ha akkor lesz valami autoverseny vagy Tuning & Stereo Show akkor termeszetesen kozbeiktatjuk!!
meg majd pontositok.
vasarnap reggel ebredezes csobbanas, kozos ebed, kirandulas, esetleg egyeb program.
Jo buli lesz mindenkit szeretettel varunk!!
Aki jonni szeretne irja be magat a listaba vagy ertesitsen engem valamilyen formaban!
Hol legyen a meet point??? otleteket varok!!;o)
pl: Siofok meki? vagy M7 agip kut szabadisostoi lejaro utan? vagy Szabadisosto kozpont??
ja es 9-10 ora kozott!! ok?
aki kesik vagy kerdese van az hivjon (Oszy)06204681041
ja vasarnap poccenek le Balcsira a kempinget lefoglalni, vagy bejelentkezni vagy mifene:)
Szerintem csak az a magyarazat, hogy a gyartasi koltsegek minimalizalasa erdekeben ugyanaz a valto van bennuk. De nem biztos, csak talalgatok.
Egyebkent szerintem ez a valto az 1.4-eshez pont jo, az 1.6-os talan elbirna hosszabb atteteleket (foleg autopalyan hianyzik neha), de mivel regebben az 1.6-os motorral szerelt Clio a "sport" valtozat volt, ahhoz is jol passzolt a viszonylag rovid valto. Egyebkent lehet kapni valamelyik tuning cegnel hosszab 5. sebesseget produkalo cuccot. Ha valakit erdekel, utana nezhetek.
Thalia tali érdekelne engem is - sok "egyforma" autó nekem mindig bejön :))
Helyszín javallat: Pusztavacs - mint az ország közepe, nagyjából egyforma távol van minden kedves kollegától. Persze, ha sokan vagyunk Pestiek, akkor lehet valahol közelebb is :)
Sziasztok!
R5TL által leírtak pontosan megegyeznek a Thalia 1,4 16 V fordulatszám-sebesség arányának.
Ha valaki próba nélkül akarja megtudni az adott sebességhez tartozó fordulatszámot,a 100km-3000 1/min arányból könnyen kiszámítható.
Kedves régebbi és majdani thaliások! Új vagyok a fórumban, kérlek, nézztek el esetleges kezdeti botlásaimat és azt, hogy az eddigi hallgatás után hosszú leszek. Három hete Skoda Formanból (Favó kombi) ültem át az 1,4 16V Alizé + ABS Thaliámba. Eddig kb. 2300 -at mentem vele, tehát nagyjából be van járatva. Végre egy AUTÓ! A felszereltsége, dinamikája, csomagtartójának mérete (sajnos nem a rakodási kényelme), meg a 12 éves rozsdagari volt a döntő. Hátul nálam ritkán ülnek, kis önuralommal magas utasok is kibírják. Szerintem (elsősorban autó esetében) nem annyira a külcsíny, inkább a belbecs számít. A vételi döntésemet kínosan alapos mérlegelés előzte meg: minden hasonló kategóriájú típussal összevetve győzött. Ezt a fórumot is végigolvastam és sokat okultam is belőle, kösz! Gratulálok mindenkinek a racionális döntéséhez! (Ez most öndícséret is volt, bocs!)
Hogy már valami hasznosat is írjak talán: A sebességváltó-fokozatokhoz tartozó megfelelő fordulatszámok az adott motor nyomatékgörbéjéből adódnak: pl. az1,4 16V motor 3750 -nél a legbikásabb, tehát, ha valakinek a kisebb fogyasztás az elsődleges célja, a váltásokkor e fordulatszám környékét érdemes belőni. Persze így ötödikben csak kb. 120 km/ó a sebesség... Érdemes szerintem a kívánt utazósebességet nagyobb kihúzatásokkal gyorsan elérni és utána azt tartani, ilyen pörgős moci komálja ezt. A fék kitűnő, de ezzel nem egészséges visszaélni, pl. várható piros lámpa előtt időben békén kell hagyni a gázpedált, esetenként akár üresben is gurulhatunk.
Többen panaszoltátok a kalaptaró alsó felületének szederjességét (a csomagtartó "plafonján"). Az enyém is ilyen, de meggyőződésem szerint semmi jelentősége nincs, ott nem korrodálhat, hiszen ahhoz nedvesség is kellene, az meg hogy jut oda?
Az a rész még a roncstemetőben is rodamentes marad, tehát az érintettek megnyugodhatnak.
Valaki már megpedzette egyszer, hogy jó lenne thaliás talit rendezni, de ez az ötlet eddig mintha elsikkadt volna, pedig sokunknak hasznos lenne személyesen tapasztalatokat cserélni egyre jobban kedvelt gépsárkányunkról. Én Clio II -sönek is örülnék a köreinkben.
Sziasztok, kösz a türelmeteket!
(Lótifuti)
Tavaly augusztus hónapban volt a leállás a gyárban. Gondolom idén is így lehet. Nekem anno emiatt kellett egy hónappal többet várnom, de így legalább kevesebb hitelt kellett felvennem. :-)
Akkor lehet, hogy annyira sasoltam a szép kis új talicskákat, hogy hallucinatív módon hozzáképzeltem a csomagtartót. 3 óra éjszakai alvás után nem is lep meg :-)
Különben, a másik az hogy állítólag 1 hónapot állt a gyár nyári szabadság miatt, vagy most fog leállni ugyanezért.Már elfelejtettem hogy mejiket mondták.De az 1 hónap az biztos:)))
Az enyém sarki fény, a rendszámot nem láttam, de feltűnt, mert viszonylag még mindig kevés új Thaliát látni. Mióta az enyém megvan (az elsők között lehettem), szinte egyet sem láttam, két hónap alatt talán kettőt, de most az utóbbi napokban, többet is, csak tegnap vagy hármat és ma reggel is kettőt, a tiéddel együtt. Valami nagyobb szállítmány érkezhetett és beindultak gondolom az átadások. Nem szoktam egyáltalán arra járni, ma reggel ki kellett vittem egy egységnyi asszonyt a Tétényi útra és visszafelé a Petőfi hídon jöttem.
Sziasztok!
Hozzaszolnek en is. Felteve, hogy a Thaliaban ugyanaz a valto van, mint a Clioban (ugyanolyan motor eseten), a kovetkezo tablazat a mervado:
GEARBOX Type JB3
No. of forward gears 5
Speed (kph) at 1000 rpm 1st 7,720
Speed (kph) at 1000 rpm 2nd 13,934
Speed (kph) at 1000 rpm 3rd 19,651
Speed (kph) at 1000 rpm 4th 25,225
Speed (kph) at 1000 rpm 5th 31,648
TYRES Rims (") 6 J 14
Tyres 185/60 x 14
Remelem nem csuszott szet. Ez az 1.6-os modellre vonatkozik es a tenyleges sebesseget mutatja, ami kicsivel kevesebb, mint a kilometerora altal mutatott. Az 5-ben pont 3000-nel mutat 100-at. (Es 6000-nel ketszazat. :-))
Nem lehet hozzájutni, de leleményes ember a megadott Áttételadatokból + keréksugárból + max fordulatból tud számolni elméleti végsebességet abban a fokozatban.
Utánna ezt már csak ábrázolni kell grafikonon és megvan minden adat, hogy melyik sebességben milyen fordulat van.
Nekem már nincs meg ez a képlet, csak volt az átépített Trabim műszaki doksijában.
Igen, lehet akármekkora az Interneten fellelhető adatmennyiség, a sebesség/fordulatszám összefüggésről egy árva mukkot sem találtam adott Renault modellekkel/motorokkal összefüggésben. Furcsa, hogy annyi minden adatot megadnak, de ezt soha, sehol, semelyik gyártó, pedig szerintem abszolút lényeges.
Harrypoti! Vegyetek fel jegyzőkönyvet és kérj tőlük írásbeli állásfoglalást a garanciáról.
Krike: Móricz Zs. körtér - Róbert K. körút. Legtöbbször kis körút, de néha pesti rakpart is bejátszik. Hungária krt. csak nagyon ritkán. Egyébként fehér és 5a.
Erre gondoltam - én sem akartam túlságosan pörgős motort. Sajnos, az egyszerűen hozzáférhető műszaki információk száma a nullához közelít, de annyit tudok, hogy ha minden igaz, a nyolcszelepes motor belső geometriája és ezért nyomatékgörbéje más, mint a 16-szelepesé (az 1.4-esek közt is), kevésbé kell pörgetni, így én azt vettem - utolsó pillanatban olvastam róla... Mondjuk, azt hittem, hogy ehhez mérten az áttételek is mások, de nem...