Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
Debrecen azért olyan gazdag város, mégis megérte metánbuszokat közlekedtetni. Én arra vagyok kíváncsi, hogy a metánbuszok átlag fogyasztása mennyi, illetve hogy összességében drágábban jön-e ki a fogyasztásuk, mint a dízel üzemnél?
De ha másban nem, legalább a biodízelmeb el lehetne gondolkodni.
Egyébként azon gondolkodom, nem érné-e meg Debrecenben visszatérni a metán üzemre? Biztos gazdaságosabb lenne, még úgy is, ha ezeket a gázolaj-zabáló dögöket alakítanák át.
-----------------
Nem.
A metán, hibrid, stb üzemek drágábbak.
Amíg autógépész hallgatóknak kiadod dolgozatba, hogy melyik olcsóbb 100 km-re gurolóköltség szinten addig mindíg az alternatív hajtás nyer.
Ugyanazt a példát a szomszéd osztályban a közlekedésgazdász hallgatóknak adod fel ahol NEM guruló hanem fajlagos költséget számolnak akkor az alternatív hajtások sokkal drágábbak.
Ugyanezt a hibát szokták elkövetni a laikus újságírók is.
Ők is a "kútig" látnak és abból írnak cikket, hogy az milyen olcsó.
Alternatív hajtások üzemeltetésénél n+1 olyan költség van, kezdve a szerelők képesítésének 2-3 évente megismétlődő érvényesítő (jó drága) vizsgadíjától a különböző speciális berendezések évente szükséges drága szemledíján át, amit a laikus legtöbbször nem tud vagy álszerényen inkább nem számol bele.
Az alternatív hajtások összköltsége (mindent beleszámítva) még nagyon drága. Csak igen gazdag városok, térségek engedhetik meg maguknak. Vagy akiknek valamelyik költségelemet más kifizeti.
Ma egy korszerű, mindennek megfelelő városi csuklós busz kb. 70 millió forinttól 200 millióig szerezhető be.
A kecskemétiek tervezett hibrid csuklósa 170 millió forintba fog kerülni darabonként.
A debrecenben most futó Volvo csuklósok hatvanvalahány millióba kerültek darabonként.
Ha Kecskemét nem EU pénzt )ingyen jött) költene ők se 170 millióért vennének városi csuklóst hanem inkább 68-78 millióért darabját.
Pécs esete gyanús, Kecskemét azért más kategória :)
Egyébként azon gondolkodom, nem érné-e meg Debrecenben visszatérni a metán üzemre? Biztos gazdaságosabb lenne, még úgy is, ha ezeket a gázolaj-zabáló dögöket alakítanák át.
Én amikor felszálltam a buszra lattom hogy a sofőr beszélt egy munkatársával jó én leültem a legelsőhelyre és elkezdtem halgatozni hátha valami belső ügyről beszélnek és akkor hallotam , és nem akkartam elhinni így megkérdeztem egy ismerőst hogy igaz de ő is csak annyit mondott hogy lehetseges mert az ITK székhelye BP-n van és ott szereintem is megéri nekik ahogy te írtad írtad. De szerintem azokat viszik el amik vagy a legrosszabbak vagy azokat amikben kevés a km
Gondolom aki köszönt neked az a LMG-123 rendszámú busszal jár!
Csak azért mondtam hogy a Diószegi út és a Monostorpályi út legyen össze kötve mert azok akik ott bent laknak a Biczókertben könnyen haza jussanak. Mert szerintem a DKV Zrt azt akkarja elérni hogy minél többen használják ki a járműszolgáltatott de ha nem csinálnak semmit akkor ez így marad. De sajnos ennél lesz rosszabb mert ma hallotam hogy az ITK Zrt átvitett 15 szóló autóbuszt Budapestre, így akkor ritkitásrá lehet számítani ami ahoz vezettne hogy egyre többen átállnak más eljutási módszerhez, bár én arra gondoltam hogy az eszetlen DKV Zrt vezetősége megvenné a Hajdú Volántól az eladó autóbuszai. Csak annyit kell javítani rajta hogy legyen benne normális kályha, klima nem kell mert orosz, kijelző de az a régi EMÉS az jó, meg a flotta szín. Nem lehet olyan drága az egész (max 100 millióból kijönne. Igaz akkor debreceni tömegközlekedés nem lesz egységes busz típus szerint.
Igen a ZiU-k járnak, ma volt szerencsém egy kis időutazásban részt venni a 9-328-cal. :) Nekem sokkal jobban bejönnek ezek az orosz "csodák", mint a Solaris-ok a dülöngéléseikkel. Na meg ráncajtó. :) Remélem még sokáig utazhatok rajtuk, a középiskolás koromat idézte fel, amikor naponta utazhattunk velük.
MÁS, hogy ne csak panaszkodjak:
Ma este hazafele jövet a 31-es járművezetője előre köszönt az utasoknak, és megköszönte a bérlet bemutatását. Nagyon kellemes meglepetés volt, ugyan régi "pilóta" már, és jó hogy vannak még ilyen normális járművezetők is a cégnél. Minél több ilyet! :)
Hal köz. Mert 0:30-kor indult elvileg egy a szinháztól de az még elment a Veres Péter-ig és onann vissza fele jövet meg a Vincellére megy. 1 óra után értünk oda és 1:20-ig vártuk a megálóban.
Az a helyzet, hogy nem az a baj, hogy "hülyeséget ir"(unk). Az a nagyon nagy baj, hogy a volt vállalatod a kisujját se mozdítja azért, hogy normális tömegközlekedés legyen ebben a városban. Egy éve javasoltam egy megoldást (ügyfélszolgálaton iktatták is) a vonatozó 15/31 problémára. Nem került volna jóformán semmibe se. (Új menetrendek nyomtatása, megállókba kihelyezése.) Az illetékes "elvtárs" lesöpörte az asztalról azzal az indokkal, hogy nincs tervbe véve menetrend módosítás. Tudod milyen jó nézni, ahogy egy lámpaváltásban elmegy az orrod előtt mindkét busz? Után 12 perc múlva jön a következő tandem. 12 perc -10 fokban, süvítő széllel, vagy éppen 40fokban árnyék nélkül. Hétvégén ugyanez 20 perc. Mindezt 6500Ft-ért... Azt remélem elismered, hogy mindkét járat legforgalmasabb része a közös szakaszuk.
Itt legalább páran ötletelnek, és természetesen nagyon sok ötlet nem megvalósítható, inkább vágyálom kategória.
DE! Legalább próbálnak valamit tenni. Ellentétben a "szolgáltatóval". Ha egyetlen EGY jó ötlet itt napvilágra kerül, és megvalósítják, már mindenki nyer. Nyer a szolgáltató, nyer az utas. Nem ez a közös cél?
Nem "mindedj", ha azt írta volna, hogy Józsáról, a NYIP-en át menjen a Csárdás utcára, onnan meg valahogy a Vekeri tóhoz, azt nyilván nem pártolnám.
Ha nem is ezzel a számozással, de Pac ellátása úgy, hogy a Monostorpályi és a Diószegi utak között legyen két körjárat, nem hülyeség. Hogy a 30-as tegye meg ezt a távot, vagy a 48-as, az teljesen mindegy. De van mit fejleszteni, és sosem gond, ha valakinek vannak ötletei.
Nem írt hülyeséget. A Csárda utca egy része - ha jól láttam - le is van aszfaltozva, kétsávos. LoLkA nem véletlen írta, hogy máig várja a javaslatokat, elvileg a város kap EU-s támogatást, hogy a tömegközlekedés fejlesztése céljából leburkoljanak utakat.
Én a Fóliás utcát se hagynám ki, és a Somlyai - Halász utca szakaszt. A 41-41Y is körbejárhatná a Bayk András kertet.
Ugyan már, ehhez nem kell orvos! Kissé elrugaszkodott a valóságtól, bár ez nem az ő hibája, "ezer éve" hangoztatják bizonyos vezető tisztségben levő emberkék, hogy "merj nagyot álmodni". Nos, neki sikerült. :)
Igaz, ami igaz, hogy teljesen megvalósíthatatlan, és gazdaságtalan lenne ez az elképzelés.
Én a 30A/30Y körjáratba tenném és ezzel vele együtt megszüntettném a 48ast
ÚTVONALAK
30A: Jégcsarnok-Diószegi út között normálisán aztán Csárda út - Monostor pályi út - Pac - (Széna tér {csak igénybe vettel esetén}) -Monostorpályi út vissza 48as járat vonalán - Nagyállomás - Jégcsarnok
30Y: Természetesen 30A fordított útvonala
Nem tudom. Azt volt írva a neten hogy 1:20-kor indul egy a nagyállomásról és tesz egy kört a vonalon. Ez meg a semmiből jött elő. Lehet itt ragad a rendezvény miatt?! Viszont semmi busz nem ment tociba csak Józsára.