Bocs, de szerintem meg nem az, főleg miután a deklarált végsebesség 180 felett van. Egy nem éppen doboz formájú kaszni esetén az a minimum, hogy a menetszél igen kicsi hányada - de annál mindenképpen kevesebb, mint ami meg tudja mozgatni egy kicsit is ezt az elvileg fixnek kitalált szerkezeti elemet - jusson el a tető egyes részei ALÁ (mert hidd el nekem, a Tied sem attól lebeg/mozog, mert felülről nyomja a szél, hanem mert valahol ALÁmegy...). :-(
Álló helyzetben én sem tudtam megrezzenteni sem kézzel a tetőt, bárhogyan is erőlködtem, gyorsüzemmódban mégis majd a pofámba vágódott...(pedig még a záron is feszítettem első körben...),
Igazán nem vitatkozni akarok, csak érdekelt volna, hogy változtak-e menettulajdonságok - mint ahogy nekem -, jó lett volna némi megerősítés :-(((
Továbbra is az a véleményem - röhögjetek ki -, hogy a mezei szélirány is belejátszik, már ha a tetőd csak egy kicsit is úgy viselkedik, ahogyan az enyém viselkedett. (Fúj egy 25-30 Km/h-s szelecske féligmeddig a menetirányodba => klassz dolog; ugyanez féligmeddig szembe, és nem is kell túl gyorsan menned, a tető alá fújva kellően visszafog, már meg is van az eltérés a fogyasztásodban...)
Nem csináltam vele semmit, mivel erősen fogja a zár és az ütközök is. A lebegés 140-nnel szerintem normális. Viszont érdekes adat hogy Szegedre lefelé 10 lityi, felfelé 8,5, majd a tempós 600 Km után 100-as tempóval150 Km+város 7.5 lityi...
De igen!!! Örülök hogy felismertél. Én viszont nem tudom pontosan milyen géppel vagy. (tán ezüst SW?). Lehet, egyszer össze kéne futnunk... Mellesleg a pápai uton előzés közben sikerült kettesben leszabályoztatni. Izgi volt!
Érten, értem...bocsánat! :-)) Helyesbítem a dolgot, úgy, hogy vezetői tapasztalatom hétköznapi használatban közúton csak ötajtóssal van. (Még a dízel is ötajtós volt, amivel mentem) :-)))))
Hátrébbrittyentetted már a motorháztetőt? Van változás, kedvező (kedvezőtlen) tapasztalat...? Igencsak érdekelne, mert megtettem egy tank benzinnyi tisztán városi tötyörgést is, és a VÁROSI FOGYASZTÁSOM IS JELENTŐSEN CSÖKKENT (10,5 helyett 8,7!!!) Ami azért minden várakozásomat felűlmúlja, magyarán nem akarom elhinni, hogy csak ettől van (persze azért még úgy vigyorogtam a kútnál, hogy a szám szélei csak a füleimben akadtak el...)
Bár még csak ötajtósban ültem, de a futómű lehúzását én sem értem. Feszes, de nem ráz, szépen megy kanyarban, nem kúszik, kiszámítható. Váltó lehetne jobb, dízelben másik van, ami tökéletesebb. Csomagtartó. Nos nem nagy, 15 literrel nyer csak a corsával szemben, ami ebben a kategóriában kicsinek számít. Engem viszont nem zavar, hétköznapi használatra, bevásárlásra még elég, 1-2 napos túrára is elegendő ha nem öt személy cuccát kell belegyömöszölni, hoszabb nyaralásra meg úgyis boxot rak fel az ember, ugyanis nekem ebben az esetben a BX-é (kb 400liter) sem volt elegendő. Szal nekem még éppen megfelelő, viszont így nyertek a hátsó ülőhely kényelme javára, amit viszont minden nap nyúz a gyerek és nagy előny, hogy nem kell állandóan az első ülések háttámláit pucolnom a lábnyomoktól, mint előző autóimban.
A ceedről meg csak annyit, hogy sokan rájöttek annak a motornak a hasonló karakterére, ugyanis azt is pörgetni kell, hogy menjen. Valamivel modernebb, jobb, szebben kialakított, gazdagabban felszerelt, de annyival drágább is!!! Ha nem 3, hanem 4 millát tudtam volna bevállani a banknál, amit ki is tudok biztonsággal fizetni, lehet olyat veszek, de szegény ember vízzel főz!:-)
Többször olvastam autós szaklapokban a Lacsi tesztjeit és mondhatom a tesztek mélységsen felháborítanak. A leggyakrabban kritizált pontok :a futómű bizonytalansága, a váltó pontatlansága, valamint az 1,4 motor gyengesége és fogyasztása. Nos nekem előtte egy 146-os Alfám volt és bizton mondhatom,hogy nem rosszabb a futóműve pedig az Alfákat mindíg is dícsérték e miatt. A váltó valóban nem egy remekmű hosszú utakon jár, de tragikusnak nem nevezném főleg, hogy a dízelnél már nem marad le a kategória társaitól. A motornak egy kicsit részletesebben is utána néztem a gyári adatok szerint a katagória társaknál csak 1-2 autó tud többet teljesíteni a javarészét a hátamögé utasítja és gyorsulásban is jobb 2-3 s-al, hogy több a fogyi (ami max 1-1,5L ) ? levegőből nem lehet teljesítményt varázsolni!Azért azt meg kell említeni, hogy az ár érték arányt, kényelmet, felszereltséget dícsérték,de az 5 ajtós csomagterét kritizálták valamint a felhasznált anyagokkal sem voltak kibékülve!.... Megmondom én, hogy mi a gond : Az, hogy 'amerikai! Kicsi sárga húzott szemű amerikaiak csinálják Kóreában. Ja, hogy a Ceed is kóreai és el vannak ájulva tőle! Igen a nyugati sajtó is felkapta a 7év garira és az már csak a hab tortán:magyar a tervező és az sem utolsó szempont ha beismernék a " egy igazán jó olcsó autóra akadtak" akkor a túlbecsült német autók értke is romlani fog!
További minden jót és balesetmentes KM-et kívánok nektek!
Szelepcsere megtörtént! Kb. egy hónapja én dohogtam itt, mert volt kuplung henger csere 3 lépésben, és mert sok sárgát kaptam a műszerfalon. Belátta a szervíz is - semmilyen mellébeszélést nem fogadtam el, nem tudtak mit mondani arra, hogy megbízhatatlan az autó, hiszen a szervízkönyv szerint le kellene állnom, ha ég a lámpás, márpedig elég gyakran ég, és nem tudatk garanciát adni rá, hogy nem fog ismét jelezni. Nos, előjegyeztek, hogy várjunk alkatrészt, meg ünnepek is voltak, szóval most - 3 napja - történt. Egyenlőre semmi extra élmény. Korábban pár érdeklődő volt (rángatás, fogyasztás, ilyesmik), ígérem, beszámolgatok a tapasztalataimról, kb egy hónap múlva mindenképp.
Köszi a segítséget, megpróbálom beszerezni a motyókat. Ha kell valakinek segítség, hogy hol lehet szerezni Blaupunkt gyári rádióhoz MP3 csatit, az kat. ide:
Pontositanek. Csak 50% -ban egyezik meg a sarfogo. Az elso ketto ugyanaz mindegyik Lacettinel. De a hatso mindharomnal mas. Tudom mert mar egyszer benyaltam:)
Sárcsapóban első cikkszámokat tudok mondani: 96545665, ill. 96545666
Alább látsz egy képet is róla. Made in korea. (Legalábbis úgy tudom, hogy az ötajtóséval megegyezik az SW is)
Létezik zubehör-katalógus, csak nem nálunk.:-(
Innen le tudod tölteni. Sokra ne számíts, pont hasonló lökösvédőt kerestem én is, azt mondták nálunk nincs, csoda, hogy a tetőspoilert tudták produkálni, gondolom mert pótalkatrészként a Platinumhoz kell lennie. Ha van ismerősöd és áldozol rá, menj ki a termékért, előtte egyeztesd telefonon, rendeld meg, tehetetlen magyar kereskedőbarmát meg nagy ívben. Sok balesetmentes km-t a géppel!
Elösször is szeretnék mindenkit ügyvözölni. Már rég óta olvaslak benneteket, legalább is azóta, amitóta megrendeltem saját Lacsimat. 1 hete vettem át, 3 éves Ignis-böl ültem át. Köszönöm elösször is a gázbowden beállítási ötleteket, enyim is rángatott, meg nagy volt a holtjátéka is. Nagyon jó ötlet volt. Keresgéltem már a neten tartozékokat a kocsihoz, de sehol nem találtam semmit. Lehet hogy bénáztam. Szeretnék sárvédő gumikat venni, hátsó lökhárító védöt (csomagok bepakolásnál ne karmolják meg), stb.
Ha esetleg tud valaki segíteni ilyesmiben, hogy hol találok, azt megköszönném.
Én az M3 Sztrádánál vettem SW elite, nagyon korrektek voltak.
Kérdeztem, hogy hozott olajjal is dolgoznak-e, a válasz IGEN volt.
Ez csak egy ötlet, mert olvastam hogy néhol ezzel gondok vannak.
Egy érdekes kalandot szeretnék megosztani veletek. Alapjáraton valami furán kopogott a motorban (mint amikor egy műa.burkolat fellazul) és időnként amikor hátramenetben elindultam fura súroló hangot hallatott a Lacsi. Olyan volt mint amikor egy ékszíjj beleér a burkolatába.Hosszabb kirándulás előtt álltunk ezért bevittem a szervízbe,nézzék meg mi lehet a baj. Amikor lebontották a motort takaró műa. elemeket és megmutatták mi a baj,nem akartam hinni a szememnek: a motortartó bak alsó csavarja beleszakadt a motorblokkba és amikor a motor kicsit megfeszült (hátramenetnél) a motortartó hozzáért a vezérműtengelyen lévő bordás kerékhez. A kerék oldalát szépen megdolgozta azt mondták cserélni kell. A kopogást az okozta,hogy a kiszakadt csavar (kb 5 cm hosszú) a dekli alatt a vezérműszíjj fogain pattogott. Szerintem egy időzített bombával közlekedtem. Megvígasztaltak,hogy nem egy gyakran meghibásodó alkatrész, a központi raktárnak sincs,így lehet hogy két-három hét lesz a javítás. Szerencsémre kaptam csereautót,így nem maradt el a kirándulás,és az autóm is kész lett alig több mint egy hét alatt. Rendben van hogy a garanciális javítás ingyenes,de ha előzés közben szakad le a motortartóm,vagy szakad el a vezérműszíjj akkor engem és a családomat is garanciában raknak össze??? Egy autó összeszerelésénél lehet ekkorákat hibázni? Nem akarok pesszimista lenni de biztos hogy a futóművet másik melós csavarozta föl?
Február végén az Opel Sajó-nál rákérdeztem hogy 1 éves szervíznél kell e cserélni a pollenszűrőt. Azt válaszolták,hogy mivel kevés km-t futott az autó (kb 8000 volt akkor) nem indokolt a csere. 15000-nél kell állítólag cserélni. Akkor nekem pollenszűrő nélkül 19000 Ft volt a szervíz. Az olajat ők adták, optimista vagyok hátha nem akarnak mindenáron lehúzni.
Normális szerviben láthatod a kocsit, ha más nem üvegfal mögül, és ez is a korrektség egyik jele, főleg ha pontosan meg is mondják mit csinálnak. Vita mindíg kell, ez mozditja előre a dolgokat, na meg persze nem vagyunk egyformák! Sok sikert!
Azért én a helyedben vinnék olajat, mert amit a kereskedésben adnak GM olaj sokak szerint messze meg sem közelíti a jobb márkák olaját, viszont árban dettó.
A Magyar Daewoo-Chevrolet Klub meghív minden kedves érdeklődőtDaewoo-Chevyrolet tulajdonost, 2007.07.14-15 én Szeged melletti Sziksóstóra, ahol a Street Racing Szeged klub tartja a 2 Autós klubtalálkozóját.
Tavaly is voltunk egy kis létsdzámmal, de idén szeretnénk megmutatni, hogy mi Daewoo-Chevrolet tulajdonosok mennyire összetartunk és mi is össze tudunk rántani egy nagy csapatot úgy, mint Kaposújlakon.
Szeretném ha ez is egy emlékezetes talink lenne ebben az évben , pontosan úgy mint a Kaposújlak. Ezért szeretném ha minél többen el tudnátok jönni. Az időpont az még messze van kb.2 hónap. Ezért gondolom van idő úgy szervezni a dolgokat, hogy el tudjatok jönni. Ezért megkérek mindenkit, hogy aki úgy érzi hogy el tud jönni jelezze, mert ha 2 napra akar jönni, már le kellett volna foglalni a szállást. Most érdeklődtem hogy van e még szállás, de eddig nem kaptam választ. De a sátorozás is megoldható, sőt a lehetőség adott erre a célra. Tehát a lényeg, hogy jelentkezzetek, mert minél többen leszünk annál jobb buli lesz. Nem beszélve arról hogy a Kaposújlakon elmaradt ismerkedő estet ott teljes mértékben be tudjuk pótolni, hisz más dolgunk sem lesz ott, mint pihenni és szórakozni.
Köszönöm a hozzászólásokat olaj ügyben. Sajnálom, hogy vita lett belőle.
Arra hajlok, hogy tegyék akkor a dolgukat úgy, ahogy a GM előírja, de azt lehet hogy megkérem, hogy lehessek ott a szervízbe, amikor csinálják. Nem feltétlenül azért, mert ellenőrizni akarom őket, hanem hogy többet megtudjak az autómról. Ugyanis nem nagyon értek hozzá.
Én csak azt tudom, hogy amikor kifizettem az olajcserét, akkor a szemem láttára adták ki az ablakon az eredeti csomagolású olajat. Az igaz, hogy most már mindent kétkedve kell fogadni, bármennyire szimpatikus is a hozzáállás... de azért engedelmeddel, van 10W-40-es olaj API SL, ILSAC GF 3 minősítéssel. ÍÉnnekem ott van gondom, hogy már a gázholtjátékot is innen kell megtanulni beállítani, mert nem akarják lelkiismeretesen kijavítani az általam érzékelt, valós, vagy vélt problémákat...
Igen georgh...meg így volt ez eddig is ugye? Nem kell évtizedeket visszamenni ennek cáfolásául. Hmmm...Nem csak a húszéveseké a világ, valaki felnőtt már a kevésbé csillogó előző rendszerben is.
Amúgy meg részemről is lezárva a téma, mindenki azt enged az autójába beletenni, amit akar. Pláne olyan helyen, ahol rá se lát a kocsijára, mert nem engedik. :-))
Fontos a bizalom, hisz egy olyan országban élünk, ahol maximálisan elégedettek lehetünk a szolgáltatásokkal, sosem vernek át, mindig mindenki azt kapja apénzéért, amit elvárt. Egészségetekre! :-)))
Csak nem értem, mire fel ez a sok panasz a szervízekkel kapcsolatban! Ennyi hazug ember lenne, aki többet vár a maximumnál a pénzéért? A nemjóját!
Csak mellékesen... Az olajat a raktárablakból eredeti csomagolású 4 literes kannában adják ki... Ha nem, szégyen mindenkire nézve, aki a nevét adja hozzá.