Hali Harry,
Az M5-öt én elvből kerülöm amúgy is, de az egyszerűség kedvéért csapódhatnánk a Renault talihoz - azonosítás végett aki Index-es/topicos, az villogtassa az INDEXÉT! :-) A Thalia meg amúgy is felismerhető :-)) úgyhogy akkor könnyen megtaláljuk egymást. Vélemény?
Fontos! Meeting Point: (legkesobb reggel 10-ig)
1. Koszarhegy (Szabadisostotol kb. 30km) egy salakos amator rallyeversenyt ott megneznenk,(a verseny reszleteit tolem, vagy a Duen.hu-n a versenynaptarban talaljatok) majd angolosan tavoznank koradelutan Szabadisostora.
vagy:
2. Szabadisoston a kozpont -ban, az Ifjusagi camping elott, es egybol az elhelyezkedesel, ismerkedessel, gepek vizualasaval, csobbanassal es csuszdazassal!!!;o) foglalkoznank??
szoval tobbseg dont! ha nem szoltok hozza, akkor en kivalasztom az egyiket & legkesobb penteken kozzeteszem!
Sajna ismet nem voltam balcsin, de ma felhivom a campinget & legkesobb holnap tajekoztatok mindenkit az arakrol es a szallaslehtosegekrol.
Udv,
Oszy
ps: nem veszne el senki, azert olyan sokan nem vagyunk ez nem kalibratali!;o)
Igazad van Lótifuti!:) Drága és forgalmas az általam javasolt megközelítés. Nekem jó Pusztavacs is, személy szerint én közel vagyok hozzá: Kecskemét.
Hali teebor!
Nagy ötlet a Renault találkozó, talán el is megyünk, de azért szivesen találkoznék veletek is. A nagy tömegben mi Tháliások elvesznénk. Biztosan jó lenne a MI Bulink is. Csináljuk meg!!
Igy van!!!;o) egyebkent aki eljon egy talalkozora azonnal klubbtag lesz! egyenlore egyebkent nincs semmifele hivatalos forma erre, talan jobb is ez igy, az egesz annyirol szol hogy egyutt Rono`zunk & segitunk egymasnak amiben tudunk.
Nos, olvasom már rég a fórumot, és látom ti is találkozón tanakodtok. Láttam Oszy beírását is, a Renaultclub nevében. No, ugyan én sem nem vagyok renaultclub tag, sem nem birtoklok még tháliát (ha az ég akarja, akkor aug. végén jön meg), de bátran ajánlom, hogy aki ráér, az gondolkozzon el a club taliján Szabadi-sóstón, mert amit eddig hallottam egyik barátomtól tényleg jók! Sok renault egy kupacban, jóarc emberekkel, meg ilyenek. Bowril barátom eddig sosem tért haza rossz élményekkel, és ő is mindenkinek csak ajánlani tudja. És nemtudom mennyi értelme van külön szakadozni: a thalia is rönó, akkormeg a renaultclubban a helye!
Na ennyi, megyek várom tovább aug. végét, hogy megjöjjöön az olajkályhám...
Kedves harrypoti! Szept. közepe-vége jónak tűnik. Az Általad gondolt helyszín Hazánk közepetája ugyan, de az M5 extrém drága, (elvből nem szeretném, ha a talival az AKA Rt -t támogatnánk) a sima 5 -ös forgalma pedig pot a pályadíj miatt annyira elkeserítő, hogy az utazás nem tenne jót a brancs érkezési hangulatának.
Kérném ezért a várható résztvevőket, írják a Fórumba, ki melyik tájékról érkezne, és annak figyelembevételével keressünk egy olyan helyet, ami a legtöbbünknek - kevés kompromisszummal - megfelelő lenne.
Nekem is akadozva ment sokszor a váltó 4 -ből 5 -be. (1,4 16V) Gondoltam, jobban kell pörgetni, mint ahogy az eddigi 8 szelepes autóimnál megszoktam. Mióta jobban kihúzatom 4 -ben, simán bemegy ötödikbe. dCi hozzászólása viszont elbizonytalanított: a dízelek nem pörgősek és mégis ez a jelenség. Persze meg lehet próbálni azt is jobban felpörgetni 4 -ben, hátha annál a váltónál is nagyobb a szinkronitáshoz szükséges fordulat. Hiába automata szinkron a váltó, lehet, hogy a szinkrongyűrűk sima működéséhez mégis kell a kisebb
ford-szám különbség a váltó "két végén".
Igen én is élvezem a nagy nyomatékból adódó gyorsulást :-))
Ecoma: nem bosszantásból de nekem is ott csúszott meg (Bécs) és onnantól 3,5 hét lett az átvétel. Kívánom, hogy Nálad ne így legyen. És üdv az újabb olajkályhásnak :-)
Akkor te is rájöttél azért az ízére,:))))
A hétvégén mellém állt egy punto gyorsulni....Meglepődött :)))) 150 m-en vagy 50 m-t kapott, és nem pörgött 2500 fölé :))) Veszedelmes kissárkányok ezek az olajkályhák :)))
Csütörtök 10 óra!!!:)))
Találkozó: OK!! (az én ötletem volt:))(2002.06.05, 1013), de annak idején csak ezer6 (1016)reagált rá!:)
Időpont javaslat: szeptember közepe v. vége (addig mindenki szabin van) OK? Lajosmizse Tanya Csárda, vagy Pusztavacs?? Ki lenne benne a szervezésben? (2-3 fő kell)
Ja.. még valami! Tervezhetnénk valami finom kis üvegre ragasztható klub-matricát :) Vélemény?
Én is elértem az 1400km-t és tankolni is kellett :-). 80%-ban autópálya, 3-4 személy és 70%-ban klímával 4,55 l/100km a fogyasztás.
Pénteken nekem is beszerelték a Mul-T-Lock váltózárat. Jobb lett volna nem látni a műveletet, ahogy fúróval a pár napos kocsinak esnek :-) De amúgy tényleg gondos munkának tűnik (Irinyi u XVI ker.)
A váltó 4-ből 5-be nekem továbbra sem tetszik. Pont akkor akad el amikor előzök és gyorsan szeretnék váltani.
Augusztus elso hetvegejen megrendezzuk a VI. Nemzetkozi!! RenaultClub Talit 2002/08/03-04 (Balatonszabadi) Szeretettel varunk minden Renault Talia & Renault Fan-t!!!!;o)
Ha kerdesetek van a Clio16v forumon megtehetitek, vagy akar e-mail-ban az oszy1816v@hotmail.com-on, vagy telefonon: (Oszy)06204681041 is!
A program kb:
szombat reggel 10-ig talalkozo a meeting pointon (meg nincs eldontve pontosan hol, majd jelzem!)
majd letelepedes a kempingben, a hosegre valo tekintettel csoportos csuszdazas & csobbanas a balcsiban:)))
Estefele` ha enyhul a hoseg kis "bandazas" Siofok kornyeken, majd irdatlannagy buli & esetleg ivaszat:))))))
Ha akkor lesz valami autoverseny vagy Tuning & Stereo Show akkor termeszetesen kozbeiktatjuk!!
meg majd pontositok.
vasarnap reggel ebredezes csobbanas, kozos ebed, kirandulas, esetleg egyeb program.
Jo buli lesz mindenkit szeretettel varunk!!
Aki jonni szeretne irja be magat a listaba vagy ertesitsen engem valamilyen formaban!
Hol legyen a meet point??? otleteket varok!!;o)
pl: Siofok meki? vagy M7 agip kut szabadisostoi lejaro utan? vagy Szabadisosto kozpont??
ja es 9-10 ora kozott!! ok?
aki kesik vagy kerdese van az hivjon (Oszy)06204681041
ja vasarnap poccenek le Balcsira a kempinget lefoglalni, vagy bejelentkezni vagy mifene:)
Szerintem csak az a magyarazat, hogy a gyartasi koltsegek minimalizalasa erdekeben ugyanaz a valto van bennuk. De nem biztos, csak talalgatok.
Egyebkent szerintem ez a valto az 1.4-eshez pont jo, az 1.6-os talan elbirna hosszabb atteteleket (foleg autopalyan hianyzik neha), de mivel regebben az 1.6-os motorral szerelt Clio a "sport" valtozat volt, ahhoz is jol passzolt a viszonylag rovid valto. Egyebkent lehet kapni valamelyik tuning cegnel hosszab 5. sebesseget produkalo cuccot. Ha valakit erdekel, utana nezhetek.
Thalia tali érdekelne engem is - sok "egyforma" autó nekem mindig bejön :))
Helyszín javallat: Pusztavacs - mint az ország közepe, nagyjából egyforma távol van minden kedves kollegától. Persze, ha sokan vagyunk Pestiek, akkor lehet valahol közelebb is :)
Sziasztok!
R5TL által leírtak pontosan megegyeznek a Thalia 1,4 16 V fordulatszám-sebesség arányának.
Ha valaki próba nélkül akarja megtudni az adott sebességhez tartozó fordulatszámot,a 100km-3000 1/min arányból könnyen kiszámítható.
Kedves régebbi és majdani thaliások! Új vagyok a fórumban, kérlek, nézztek el esetleges kezdeti botlásaimat és azt, hogy az eddigi hallgatás után hosszú leszek. Három hete Skoda Formanból (Favó kombi) ültem át az 1,4 16V Alizé + ABS Thaliámba. Eddig kb. 2300 -at mentem vele, tehát nagyjából be van járatva. Végre egy AUTÓ! A felszereltsége, dinamikája, csomagtartójának mérete (sajnos nem a rakodási kényelme), meg a 12 éves rozsdagari volt a döntő. Hátul nálam ritkán ülnek, kis önuralommal magas utasok is kibírják. Szerintem (elsősorban autó esetében) nem annyira a külcsíny, inkább a belbecs számít. A vételi döntésemet kínosan alapos mérlegelés előzte meg: minden hasonló kategóriájú típussal összevetve győzött. Ezt a fórumot is végigolvastam és sokat okultam is belőle, kösz! Gratulálok mindenkinek a racionális döntéséhez! (Ez most öndícséret is volt, bocs!)
Hogy már valami hasznosat is írjak talán: A sebességváltó-fokozatokhoz tartozó megfelelő fordulatszámok az adott motor nyomatékgörbéjéből adódnak: pl. az1,4 16V motor 3750 -nél a legbikásabb, tehát, ha valakinek a kisebb fogyasztás az elsődleges célja, a váltásokkor e fordulatszám környékét érdemes belőni. Persze így ötödikben csak kb. 120 km/ó a sebesség... Érdemes szerintem a kívánt utazósebességet nagyobb kihúzatásokkal gyorsan elérni és utána azt tartani, ilyen pörgős moci komálja ezt. A fék kitűnő, de ezzel nem egészséges visszaélni, pl. várható piros lámpa előtt időben békén kell hagyni a gázpedált, esetenként akár üresben is gurulhatunk.
Többen panaszoltátok a kalaptaró alsó felületének szederjességét (a csomagtartó "plafonján"). Az enyém is ilyen, de meggyőződésem szerint semmi jelentősége nincs, ott nem korrodálhat, hiszen ahhoz nedvesség is kellene, az meg hogy jut oda?
Az a rész még a roncstemetőben is rodamentes marad, tehát az érintettek megnyugodhatnak.
Valaki már megpedzette egyszer, hogy jó lenne thaliás talit rendezni, de ez az ötlet eddig mintha elsikkadt volna, pedig sokunknak hasznos lenne személyesen tapasztalatokat cserélni egyre jobban kedvelt gépsárkányunkról. Én Clio II -sönek is örülnék a köreinkben.
Sziasztok, kösz a türelmeteket!
(Lótifuti)
Tavaly augusztus hónapban volt a leállás a gyárban. Gondolom idén is így lehet. Nekem anno emiatt kellett egy hónappal többet várnom, de így legalább kevesebb hitelt kellett felvennem. :-)
Akkor lehet, hogy annyira sasoltam a szép kis új talicskákat, hogy hallucinatív módon hozzáképzeltem a csomagtartót. 3 óra éjszakai alvás után nem is lep meg :-)
Különben, a másik az hogy állítólag 1 hónapot állt a gyár nyári szabadság miatt, vagy most fog leállni ugyanezért.Már elfelejtettem hogy mejiket mondták.De az 1 hónap az biztos:)))
Az enyém sarki fény, a rendszámot nem láttam, de feltűnt, mert viszonylag még mindig kevés új Thaliát látni. Mióta az enyém megvan (az elsők között lehettem), szinte egyet sem láttam, két hónap alatt talán kettőt, de most az utóbbi napokban, többet is, csak tegnap vagy hármat és ma reggel is kettőt, a tiéddel együtt. Valami nagyobb szállítmány érkezhetett és beindultak gondolom az átadások. Nem szoktam egyáltalán arra járni, ma reggel ki kellett vittem egy egységnyi asszonyt a Tétényi útra és visszafelé a Petőfi hídon jöttem.