A Tháliánál is hasonló tapasztalatok vannak, azzal az eltéréssel, hogy egy kicsit pörgősebb a 80 pacisoknál. Ez (gondolom) azért van, mert a "visszahűtés" hiánya miatt pótolni kell a hiányzó lóerőket. Az utastérben csak alapjáraton lehet "hallani" a dízeles hangot, de csak akkor, ha nagyon rákoncentrálsz, ezt követően "benzinessé" válik a hangja.
Dinamizmus: még nem'tom, mert csak 600 km van benne és 2500 fölé még nem pörgettem, de azért érződik már benne az erő:)
Nagyon-nagyon nem bántam meg a vételt, nyugodtam ajánlom a benzineseknek is!:) És azt se felejtsük el, hogy az első tankolásnál az átlagfogyi 3,7 lityi volt, persze nem is löktem neki. (még):)
Említettem, hogy a jobb kerék felől vmi kopogás hallatszik. A kedves szervíz a jobb első kerekembe 2,5 légkört tett!! Még jó hogy kopogott!
Kiengedtem belőle 0,3-at és már jó is. Azt azért nem értem, hogy az átadáskori 0 reviziónál ilyen birkák? Hihetetlen!
A könyvecske azt írja, hogy 2500 fölé ne pörgessük 1500 km-ig. Ez vonatkozik az utazósebességre is?
Ja egy kis érdekesség: a rendszámom idC vagyis, dCi !:)))
Jövő héten szabi és legalább + 700 km ( csak bejáródik má')
Az előzőekhez hozzátartozik, hogy a két Clio 80 pacis, míg a Thalia 65.Ennek igazán városban nincsen jelentősége, úgy érzem, inkább országúton, de ott sem jelentősen.A Clio városban 1700-1800 tól 2500 -ig pörgetve teljesen elég,országúton pedig csak a száguldozók pörgetik feljebb, mert 3000-nél már 140-150 körül van.A vége 180 felett, de ez nem igazán lényeges kis hazánkban asszem.A lényeg az , hogy biztonságosan képes az előzésekre, illetve emelkedőn nem kell tolni, mert a nyomatéknál fogva "röhögve" tartja a tempót, vagy gyorsulni is képes.Nekem az Érdi emelkedőn erőlködés nélkül gyorsult 140-re és simán tartotta, de tovább is bírta volna.A másik fele az , hogy a fogyasztása is elég barátságos.Nekem 4,7-5.7 körül alakul , utóbbi full város, és vagy dugóban megyek, vagy kicsit nehezebb lábbal, de mostmár bejáratás után, inkább 5 lityi alatti az érték.A hideg motornak induláskor télleg diesel hangja van, de meg dem közelíti a régebbi dieselek hangját( 3 dieselt vezettem előtte), üzemi fordulaton meg valóban benzines a hangja, viszont nagyobb sebességnél, ugy 120-130 körül hangot vált, kissé "öblösebb" lesz.
Krike is meg én is Clio dízelt vezetünk, Harrypoti pedig egy Thalia dízelt, így ők is kompetensek a témában.
Egy Toyota VVTI benzinmotorhoz képest darabosabb és morgósabb mindenképpen :-)). Hidegen és extrém alacsony fordulaton (800-1300) hallani ahogy zakatol a motor. Picit pörgetve (1500 fölé) viszont szép egyenletes mély búgássá változik a motorhang, köszönhető a többszörös zajszigetelésnek. Kívülről hallgatva zajosabb, de az utastérből jól ki lett szűrve amit az is mutat, hogy egyéb a belső műanyagoktól és az anyósülés bizt. övétől eredő apró zajokat is hallod, sajnos :-)
Javaslom, hogy bátran menj el egy kereskedésbe és kérj tesztvezetésre egy dízel autót, az fogja igazán meghatározni ítéletedet.
Én személy szerint benzinből ültem át és ha ismét választani kellene megint dízelt vennék.
hello!
a dci-ről kérdezném, hogy mik a menetdinamikai tapasztalatok. Nagyon lomha??
Ami még jobban érdekelne, a belül hallható kerregés zavaró mivolta..
Egy hyundai accent 1,5 dieselben alapjáraton nekem kimondottan zavarónak tűnt a motorzaj, miközben 1 autós magazin tesztje a thaliat tartotta zajosabbnak. Szóval zavaró a dieseles hang?
Továbbá: létezik olyan thalia aminek van fed. computrere? Lehet ilyet rendelni bele??
egy pillanat.
van olyan felszereltseg, amiben van kompjuter meg sportules is?
merthogy a privilege-ben, arlistak szerint, van kompjuter, de nincs sportules, a dynamic-extreme-ben van sportules, de nincs kompjuter.
vagy felreertettem valamit?
Nem, nekem Expression (komfort) van, csak bele lett tetetve az automata légkondi+pollenszűrő+magnósrádió 6 hangszóró csomag, illetve az ülésfűtés az első ülésekre.Szívem szerint lehetett volna Privileg is, de az a havernak van.Kérdés hogy feltétlenül kell e fedélzeti compula, meg sportülés.Pláne hogy én sűrűn járok öltönyben, és szerintem nehezen férnék bele a " széles " vállaimmal.:)))
Ehez a csomaghoz járt, bevallom én sem gondoltam hogy benne lesz,kellemes meglepetés volt.A váltózárat először én sem dugtam be(pedig tudtam róla) és mikor először mentem be dolgozni, idegrohamot kaptam, hogy mi zörög jobb oldalon elöl.Majdnem beértem,mikor észbe kaptam, és bedugtam a dugót, egyből csend lett körülöttem.Én meg a múlt héten kaptam meg az assistance kártyát:))Ja, és király az "aláírásod" :))))
Cebeza!
A 7000 forintot levonták a költségekből, és új autóra 1 hónap türelmi idő van. Semmi nem lehet tökéletes! Sajna...
csucsuka1!
Két fajta van: a műanyag kb. 4000,-Ft, a rozsdamentes krómacélból készült pedig 14-16.000,-Ft igény szerinti gravirozással (Clio, Thália, klf. nevek stb..)
Krike: Igen valóban nyolcvan a magnó (és jár hozzá a távirányító?). Krike ugye neked Privilege van és nem Alizé?
És megint igazad van: ha nem dugom be a váltózárat tényleg hangosabb. Na most telefonált a kereskedőm, hogy megjött az Aral kártyám.
Volt szerencsém Titan-Dypol váltózárat is látni és szerintem a rúd zárszerkezete a Mul-T-Lock-nak profibb. Utóbbit kulcs nélkül is be lehet tenni, míg előzőnél a bezáráshoz is kell a kulcs.
csak 80 pénz, nem 110.Az a cd-s verzió, de én nem biztos hogy tennék cd-t a középkonzolra, egy kollégámnak egy másik (francia) típusnál télen meleg levegő ezerrel, a cd meg nem bírta.Sem a lemez,sem a lejátszó.Jobb cd-tárat heggeszteni az ülés alá szerintem.Nekem is az lesz majd a következő( illetve a téli gumi vásárlása utáni :)) beruházás.
Gratula ezerrel!! Szerintem nem csoda, hogy erőtlennek érzed, hiszen 2000-től kezd el élni igazán a motor. Bejáratásnál is bátran nyomd 2500-ig. (én 3000-ig használom) Nem csodálkozom a fogyasztáson sem ha ilyen kímélő módon vezetsz, de szerintem kb 1000 km után lesz hiteles a fogyasztási adat. De nem fog sokkal 4 fölé menni (csak ha sokat klímázol). Én azt tapasztaltam, hogy a 2000-2500 közötti tartományt kedveli a motor a legjobban (itt a hangját is alig hallani). 1500 alatt érezni, hogy dízel.
Krike: hát kicsit sokalltam 110e-t a hifiért és hát a keret is kimerült, így inkább csak kekeckedem a gondolattal. De valami kis zene úgy hiányzik :-)
Tiszta szívből gratulálok az autódhoz, legyen sok örömöd benne.
Ne értsétek félre nem dicsekvésképpen írom, de az én kis tháliám szervókormánya nem sípol. Ellenben a nagy esőzések után állt a csomagtartó mélyedésében a víz. Nem vagyok benne biztos, hogy tökéletesen zárva volt a csomagtartó, de azért legközelebb résen leszek.
Kérdés mindenkinek: Van infótok arra vonatkozólag, hogy a Tháliához mennyibe kerül a küszöbvédő? Van valakinek ilyene? Érdemes egyáltalán feltenni?
harrypoti!
Ha kifizetted a forgalomba helyezés költségét, kötelesek megcsinálni a zöldkártyát.
Zöldkártya nélkül azonnal kivonhatnak a forgalomból.
Cabeza
off:
Megszpemmelni: szpem (spam, angol, Monty Python): kéretlen reklám. szpemel: kéretlen reklámot/üzenetet küld. Megszpemmel: olyan kéretlen üzenet(ek), amiből sokat vagy nagy méretűt küldenek, annak érdekében, hogy megtöltse a címzett postaládáját.
kb.
Először is gratula a sárkányhoz:)))))
Fogyasztás, létezik, hivatalosan tartós 90-nél dobja a 3,6l/100 km-t.Sebváltózár van benne???Ha igen, akkor be van e dugva a dugó menet közben.A kormánynál a szervót hallod szerintem, mikor indulok, nekem is hallatszik,gondolom hogy az elektromos motor pörög.A lustika is relatív, attól függ mennyire nyomod be a gázpedált.Először nekem is meg kellett szokni, de ha félig, vagy jobban nyomod be, akkor meglódul rendesen, de akkor sem kell 2500 fölé pörgetni.Nekem már 1700 van, kicsit jobban nyomom, de megy mint a golyó.Nekem nagyobb a fogyasztás,4.7 - 5.7 között, de én dinamikusan vezetek, vagy dugóban araszolok.Ötödikben is jól gyorsul.Az a zöldkártya viszont elég húzós, nem hiszem hogy olyan nagy erőfeszítés lett volna tőlük az a plusz 15-20 perc, amíg megcsinálják.De azért hajrá,sok örömet a verdához.
Megérkezett a kis dCi-m!!
Nagyon baba a gép kivéve:
- nálam is zörög a csomagtartó felől valami, én a rugóra, vagy annak kapcsolódási pontjaira gyanakszom. Amikor a csomagtartó fedél jobb felső részét lenyomom, vagy felnyitom, akkor a megszünik a nyikorgás. Majd egyszer befekszem a csomagtartóba és onnan sasolom ki a hibát :),
- a kormány felöl én is hallottam valami kis ciripelést, de csak alapjáratnál,
- a "hólyagosodás": vettünk fel jegyzőkönyvet és a RH-tól is kaptam egy levelet, hogy nem befolyásolja az átrozsdásodási garanciát,
- a jobb első futómű felől kis kopogást lehet hallani már kisebb úthibáknál is: az átvételt követő napon vissza szervízbe, jelenség regisztrálva, a kocsi átvizsgálva, hiba sehol!
A szervizes szerint menjek még vele pár száz km-t és akkor megint megnézik. Ez olyan hiba, amit meg kell javítani, nem pedig arra hivatkozni, hogy majd később!! Nem? Pesten ez a kopogás v. zörgés már nagyo zavaró. Rossz érzés hallani ezt egy új autóból.:( Kötelesek kivizsgálni a kopogás okát, igaz? Mit csináljak? :(
- a kocsi még lustika, igaz csak 2000-2200-ig pörgetem -mert vigyázok a kicsikére:) de ez idővel változni fog:),
- az ötödik sebességet viszonylag hamar megszoktam,
- kevés a rakodóhely,
- gyorsan párásodik a belső üvegfelület ( de hála Krikének van hatásos ellenszer),
- nem kaptam meg a zödkártyát, nekem kell elvinnem.
+ a kinézete,
+ nagyon kényelmes hosszabb utakon is,
+ hatásos, jól adagolható fékek,
+ jó szervó,
+ jó útfekvés -kanyarban is-
+ hatékony klíma,
+ jó benne a "sztereó"
+ bazi nagy csomagtartó,
+ jó fényszórók,
+ csöndes,
+ dinamikus, erős motor,
+ kis fogyasztás.
A fogyasztást hagytam utoljára, mert ez okozta a legnagyobb meglepetést. Országúton, Pesten tranzitálva, visegrádi hegyek, kevés klíma használat, várakozás és lépésben poroszkálás az új esztergomi hídon, mindez két felnőttel és az 5 éves útódommal + egy
csomó poggyász. Az adatok: 287 km-en 10,64 lityit fogyasztott!!!!! Fogyasztás: 3,707 l/km ! Létezik ez? Kénytelen vagyok elhinni, mert az első tankolás és a rátankolás is a peremig történt, úgy, hogy percekig már csak "csepegtetni" lehetett a naftát!
Igazándiból nem tudom, de szerintem benne kell hogy legyen.A takaró lemez alatt, a középkonzolnál biztos lehet látni a kábeleket.Tutira benne kellene lennie,mert utólag jóval nehezebb lenne belerakni, akkora költséggel meg nem jár.Csak vigyázz hogy milyen cuccost rakatsz bele, hogy működjön a kijelzőn.Ajánlom esetleg figyelmedbe a VDO.hu -t, feltéve ha neked megfelel, azok szerintem működnek benne, illetve beépítő keret is kell hozzá, hogy illeszkedjen a műszerfalhoz, különben kiáll, mivel a középső konzol(vagy mi) kissé domború, mint minden renyónál.Nem sok szép megoldást látni sajnos,a más rádiókkal kapcsolatban.Remélem segítettem.Miért nem tetettél bele gyárit( én is húztam a számat rá, de azt modtam, hogy ezzel tán kevesebbet szívok) és nem bántam meg, pláne mert ennek az egyik legjobb a kormányoszlop vezérlője.A hangja meg elég jó pláne autóba, ahol nem kell szuper hi-fi úgyis elnyomja a zaj.A gyárinál, még ott van a sebességfüggő hangerőszabályzás is.Szóval ennyi:))))
Hali!
Én a zöldkártyámat vártam. KArácsony előtt vettem át az autót 1 nappal, és nem csinálták meg. Amikor érdeklódtem január végén, mert meguntam, azt mondták: Jesszusom! elfelejtettem! tényleg!
Szval szerintem telefon.
Cabeza
Csak a különböző Thalia variánsokhoz egy szó, érdekes volt ez a Nissan Platina, tudjuk, hogy a Thaliát Törökországban, Görögországban, K-Európában és Dél Amerikában Clio Symbolként árulják. Most voltam Izraelben és Jordániában (2 hete jöttem meg), Izraelben, Ny-Európához hasonlóan nincs ilyesmi, viszont Jordániában láttam néhányat és láttam a reklámját is óriásplakáton, ott Clio Classic a neve. Kíváncsi vagyok még hány különböző elnevezés van még.
Persze, mert a ventillátor alapból csak levegőt fúj az ablakra, míg ha a klímával teszed ugyanezt, az jelentősen csökkenti a levegő pára,nedvességtartalmát.Gondolom, most az esős idő alatt volt ez, ilyenkor csak a klímát használd párátlanítani,mert csak az fog lépést tartani a dologgal.Először max-ra kapcsol úgyis, aztán ha lejött a pára, akkor vedd vissza 1-2-dik fokozatra.Teljesen jó lesz.A sima ventillátorral felesleges küzdeni.
Köszönöm a jótanácsokat, a motor felbőgésének pszichológiájával kapcsolatban nekem is ez volt még, ami eszembe jutott. Ha te vezeted az autót, tudod mikor adsz gázt, az azzal közvetlen összefüggésben lévő hangjelenségek nyilván jobban kihallatszanak számodra. Ami érdekes, hogy saját magam számára sem mindig tűnik egyformának a dolog, olyan, látszólag nyilvánvaló faktorok kizárása mellett sem, mint külső hangok, rádió, szellőztetés, forgalom, bezélgetés a kocsiban, gördülési zaj. Bár az igaz, hogy leginkább, de nem mindig, akkor tűnik "bőgőnek" a motor, amikor tök csendes környezetben (pl. éjszaka, kicsi forgalom mellett), széles, többsávos úton indítok, hiszen nincs külső zaj, a széles út miatt pedig nem érződik annyira a gyorsulás. Na mindegy ez már túlfilózás. A zörgés szerintem is valahol a kapaltartó környékén (esetleg hátsó üléstámla rögzítési gondok) kell, hogy legyen, álló motor, álló autó esetén is, ha lecsapom a csomagtartó fedelet, hallom ugyanazt a rezonanciát.
Nálam az első két napban jelentkezett egy halk koppanás minden fékezéskor valahonnan a jobb hátsó traktusból. Nem volt a helyére kattintva a hátsó ülés támlája. Helyre tettem, azóta csend van. Gyanús, hogy esetleg nálad is ez lehet, mert a csomagtartófedél lecsukásakor a légnyomás egy kicsit meglöki és attól zöröghet.
Ami most zörög néha, az a félig leeresztett ablak vagy valami a szerkezetében, de az sem vészes, inkább csak egyenetlen úton jelentkezik (pesti utakon állandó).
Fütyülés jellegű hang a kormánytól, kanyarodáskor: Nem lehet, hogy a gumik tiltakoznak - lécccii lassabban! :-)) komoly ötletem nincs :-(
Nálam is az első két biztonsági öv csatja kocog a műanyagnak. A bal oldalin úgy segítettem, hogy mindig bekapcsolom :-))) a jobb oldalit meg beékeltem a vágatába. Nem túl profi, de így nem zörög.
Kérdés: Ha párásodik az ablakom és nem kapcsolom be a klímát csak a ventillátort az üvegre irányítva (beslő kering. kikapcs) akkor nem akar lejönni a pára az üvegről. Klíma bekapcs után 2-3 másodperc, de ha kikapcsolom megint elkezd párásodni.
Zörgés: nekem a jobb első öv csatja zörgött (ha nem volt bekötve senki) a B oszlop műanyag borításán, mivel magától - a szűk hely miatt - nem fordul rendesen a helyére. Nézd meg még a hátsó üléstámla rögzítését és a hangszóró csomagtartóban lévő burkolatát is, hátha nem is komolyabb a zörgés oka.
A szomszéd autója mindig csendesebb... erre már nagyon régen rájöttem, de az okát én az esetleges akusztikai és pszihés dolgokon kívül abban is látom, hogy az ember vezetésnél érintkezésben van a gázpedálon át a motor minden rezdülésével, emiatt aztán - bizonyos gyakorlat és tapasztalatszerzés után - kifinomultabban működik minden érzékszervünk, szinte együtt élünk a motor, a futómű zajaival. Utasként elengedi magát az ember, nem olyan közvetlen az autóval való kapcsolat. Ha ugyanazt az autót hosszabb távon át vezetnéd, másként érződnének ezek a "csak úgy suhannak hangtalanul, gyorsításkor is" érzések. Nem 100% a fülem, de számtalanszor volt már, hogy a vezetőülésben ülve az engem zavaró apró hangokat (zörgést, zúgást...) az utasok csak nehezen, rávezetés után vették csak észre.