Sziasztok!
Pénteken átvettem a Talicsámat! dCi Alize + ABS
Mára megtettem vele 500 km-t. Tapasztalatok:
Fogyasztás autópálya (120 átlag) 4.8
Sima út 4.4
A klíma végíg ment!
És nem zörög, nem csörög, nem koppan,
Nem tötyög, nem zötyög nem roppan...
A mentetteljesítménye kíváló, csak úgy falja az utat, nem lehet a kocsiból kirobantani sem.
A kíma teljesítménye jó. A motornak csak hidegen van hangja, ha bemelegszik akkor szinte semmi.
Szóval hibátlan. Nem hangos a beltere. kaptam bele a 4 gyári hangszoró mellé egy első magas csipogókat is.
Az átvételkor megvolt az ARAL kártyám, és a zoldkátya is megvan!
Az értesítés után 6 napon belül vehettem át. Az átadás gyorsan és pontosan ment, a kereskedő a kapuban várt és fél óra alatt végeztünk.
Nekem csak jó tapasztalatom van.
A döntés előtt állóknak csak ajánhatom a dízelt, a várakozóknak meg csak annyit mondhatok, hogy megéri várni.
ui: Én is a Baum-nál vettem át, de lehet, hogy azért volt minden más, mert KP fizettem! pofátlanság lenne ha ezért különböztetnék meg a Vevőket!!!!
Nekem kellene a CD-tár ha tudsz hozzá GYÁRI rádiót, vagy GYÁRI CD-t.
Egy hónapja kaptuk meg a Cliot és az Alizében nincs rádio. Raktam bele egy cd-t de kiáll a műszerfalból és zavar. És az is érdekelne, hogy a kijelzőm ettől még működik? Most az időt és mellette a hőmérsékletet jelzi egymás mellett. Láttam a füzetében, hogy működö rádió mellett ez a két adat a jobb oldalon van egymás alatt.
Nagyon meg tudlak érteni. Azért nem a "köcsög" pesti Baumgartnernél vettem mert gondoltam, hogy vidéken jobban megbecsülik a vásárlót. Sajnos ugyanúgy engem is beszopattak mint Téged!
Azért sikerült a lelkiismeretet felélesztenem a kereskedőben és ingyen szőnyeggel, megtankolva és bocsánatkérések közepette adta át a kocsit. Ez ugyan nem kárpótolta azt az évfolyamtalálkozót amiről így lemaradtam, de ahhoz elég volt, hogy a panaszlevelemet nem adtam oda az ügyvezetőnek.
Ha valamilyen gesztussal !!magától!! nem javítja ki a hibáját a kereskedő akkor mártsd be szerintem egy panaszlevéllel.
Megjött végre a várva várt Thaliám, mintegy két hónap várakozás után. Ma lett volna az átadás ideje, ha a Baumgartner elkészült volna a forgalmival... Egy hét nem volt nekik elég!!!
A jövô hétre valamikorra tolták az idôpontot.
Pedig hétvégére már el is terveztem, hogy elmegyek vele vidékre.
A szerzôdést is megkötöttük már, a pénzt befizettük (a vételár felét, a többi részlet.).
Hatalmas csalódás számomra az egész, sajnálom, hogy így kezdôdik. Már nem is tudok örülni az új autómnak.
Lusta kis hülye autókereskedô miatt...
Mivel a Tali-ig mar nem leszek netkozelben, ugyanis hetfotol augusztus 21-ig szabin vagyok!;o)
ezert az infok a talirol megegyszer, & ha barmi kerdesetek, javaslatotok van telefonon ertesitsetek (Oszy06204681041)!!!
Tehat:
Augusztus elso hetvegejen megrendezzuk a VI. Nemzetkozi!! RenaultClub Talit 2002/08/03-04 (Balatonszabadi)
Szeretettel varunk minden Renault Fan-t!!!!
Ha kerdesetek van a Clio16v forumon megtehetitek, vagy telefonon: (Oszy)06204681041 is!
A program kb:
szombat:
-szombat reggel legkesobb 10-ig talalkozo a meeting pointon (Koszarhegy!!, a fout egyik oldalan Sutiket & engem megtalaltok, egy Piros Clio16v-vel leszunk;o)) -majd ott egy murvas palyan megrendezett amator ralliversenyt megnezunk, kozben megismerkedunk az uj kollegakkal:)
-Ha vege lesz vagy megunjuk:) akkor konvoly szeru formatumban:)
-irany Szabadisosto kozpontjaban az Ifjusag Camping.
-Letelepedes, automustra stb.
Ifjusag Camping Szabadisosto
arak:
-480ft satorhely
-580ft szemelyenkent 24-orara
-200ft idegenforgalmi ado (18ev alatt nem kell)
-bungallo, kutyaol mar mind "elkelt"
vizesblokk van, rendezett, no tuzrakas, no vizpart(vagyis kicsit igen), no csuszda.
Viszont!!! elfer 15-20auto + sator egy kupacban, 50m-re van egy oriasi strand csuszdaval!!!;o), olcso!
-letelepedes utan kajalas a fapados, kiulos, olcso, jo minosegu kajaldaban:))
-majd irany a biiiiiiiiiiiicccccs! asszem 200ft a beugro/kopf csuszda is van, remelem ez nem csak engem erdekel!;o)
-vissza a campingba es dumalas, sztorizas, sorozes(stb:)), esetleg ha jobb allapotban leszunk valami aktiviti szeru jatek;o)
vasarnap:
-reggel jozanodas, kajalas
-valami autos program, es kozos ebed, de ez mind idojarasfuggo ugyhogy majd a helyszinen megbeszeljuk, de ha van barmi otletetek mindenkeppen szoljatok nagy segitseg lenne. (koszi:))
-hazautazas nem kotelezo!!;o)
aki kesik vagy kerdese van az hivjon (Oszy)06204681041
Utleiras Koszarhegyre a versenyhez!!:
Tehat ha Pest felol jovunk, a 70-es (7-es) uton akkor Szabadbattyan utan, Koszarhegy elott 100m-el van egy aszfaltos bekotout jobbra, ott kell lefordulni es onnan mar ertelemszeruen, de 10-ig ott fogunk allni a piros 16v-vel.
ja es alapban is ki lesz tablazva a verseny!
Egy tempos foldutas amatorrallyet fogunk nezni!
Renaultosok, még mindig tudok nektek a rádiótokhoz frankón csatlakoztatható 6 lemezes, új, komplett CD-váltót ha igénylitek kipróbálás, beszerelés, nem nagy dolog.
Ára csak 30e Ft.
Érd: 20/3377-577 (addig szóljatok, amíg van!)
Köszi a választ!
És akkor most nézzük meg alaposan az autót? Akkor átvételnél, ha találunk valamit, már hiába reklamálunk, nem? Már ott a pénz náluk...
Sziasztok!
Nem utolsósorban az itt olvasottak miatt mi is vettünk egy kicsikét, a jövő héten átvehetjük remélem. Kedden megy műszakizni, viszont azt akarják, hogy már ma fizessük ki az árát. Ez megszokott? Vagy mondjam, hogy egyszerűen most még nem tudunk fizetni valamilyen indokkal... Mit tanácsoltok?
Köszi előre is!
Simine: Gartulálok és érdeklődéssel várom a beszámolót "női szemmel" :-)
Harrypoti: "A könyvecske azt írja, hogy 2500 fölé ne pörgessük 1500 km-ig. Ez vonatkozik az utazósebességre is?" Igen, tartósan nem célszerű e fölé menni, főleg nem az első 1000 km alatt. Én már lassan elérem a 3000 km-t és azért már nyomogatom neki. Mivel 5.-ben 3100 körül már 150 a tempó, így nem is nagyon van igényem jobban pörgetni. Amúgy is 2 és 3e között húz nagyot a motor.
Találkozó: valószínű szombat estére benézek az eseményre.
A Tháliánál is hasonló tapasztalatok vannak, azzal az eltéréssel, hogy egy kicsit pörgősebb a 80 pacisoknál. Ez (gondolom) azért van, mert a "visszahűtés" hiánya miatt pótolni kell a hiányzó lóerőket. Az utastérben csak alapjáraton lehet "hallani" a dízeles hangot, de csak akkor, ha nagyon rákoncentrálsz, ezt követően "benzinessé" válik a hangja.
Dinamizmus: még nem'tom, mert csak 600 km van benne és 2500 fölé még nem pörgettem, de azért érződik már benne az erő:)
Nagyon-nagyon nem bántam meg a vételt, nyugodtam ajánlom a benzineseknek is!:) És azt se felejtsük el, hogy az első tankolásnál az átlagfogyi 3,7 lityi volt, persze nem is löktem neki. (még):)
Említettem, hogy a jobb kerék felől vmi kopogás hallatszik. A kedves szervíz a jobb első kerekembe 2,5 légkört tett!! Még jó hogy kopogott!
Kiengedtem belőle 0,3-at és már jó is. Azt azért nem értem, hogy az átadáskori 0 reviziónál ilyen birkák? Hihetetlen!
A könyvecske azt írja, hogy 2500 fölé ne pörgessük 1500 km-ig. Ez vonatkozik az utazósebességre is?
Ja egy kis érdekesség: a rendszámom idC vagyis, dCi !:)))
Jövő héten szabi és legalább + 700 km ( csak bejáródik má')
Az előzőekhez hozzátartozik, hogy a két Clio 80 pacis, míg a Thalia 65.Ennek igazán városban nincsen jelentősége, úgy érzem, inkább országúton, de ott sem jelentősen.A Clio városban 1700-1800 tól 2500 -ig pörgetve teljesen elég,országúton pedig csak a száguldozók pörgetik feljebb, mert 3000-nél már 140-150 körül van.A vége 180 felett, de ez nem igazán lényeges kis hazánkban asszem.A lényeg az , hogy biztonságosan képes az előzésekre, illetve emelkedőn nem kell tolni, mert a nyomatéknál fogva "röhögve" tartja a tempót, vagy gyorsulni is képes.Nekem az Érdi emelkedőn erőlködés nélkül gyorsult 140-re és simán tartotta, de tovább is bírta volna.A másik fele az , hogy a fogyasztása is elég barátságos.Nekem 4,7-5.7 körül alakul , utóbbi full város, és vagy dugóban megyek, vagy kicsit nehezebb lábbal, de mostmár bejáratás után, inkább 5 lityi alatti az érték.A hideg motornak induláskor télleg diesel hangja van, de meg dem közelíti a régebbi dieselek hangját( 3 dieselt vezettem előtte), üzemi fordulaton meg valóban benzines a hangja, viszont nagyobb sebességnél, ugy 120-130 körül hangot vált, kissé "öblösebb" lesz.
Krike is meg én is Clio dízelt vezetünk, Harrypoti pedig egy Thalia dízelt, így ők is kompetensek a témában.
Egy Toyota VVTI benzinmotorhoz képest darabosabb és morgósabb mindenképpen :-)). Hidegen és extrém alacsony fordulaton (800-1300) hallani ahogy zakatol a motor. Picit pörgetve (1500 fölé) viszont szép egyenletes mély búgássá változik a motorhang, köszönhető a többszörös zajszigetelésnek. Kívülről hallgatva zajosabb, de az utastérből jól ki lett szűrve amit az is mutat, hogy egyéb a belső műanyagoktól és az anyósülés bizt. övétől eredő apró zajokat is hallod, sajnos :-)
Javaslom, hogy bátran menj el egy kereskedésbe és kérj tesztvezetésre egy dízel autót, az fogja igazán meghatározni ítéletedet.
Én személy szerint benzinből ültem át és ha ismét választani kellene megint dízelt vennék.
hello!
a dci-ről kérdezném, hogy mik a menetdinamikai tapasztalatok. Nagyon lomha??
Ami még jobban érdekelne, a belül hallható kerregés zavaró mivolta..
Egy hyundai accent 1,5 dieselben alapjáraton nekem kimondottan zavarónak tűnt a motorzaj, miközben 1 autós magazin tesztje a thaliat tartotta zajosabbnak. Szóval zavaró a dieseles hang?
Továbbá: létezik olyan thalia aminek van fed. computrere? Lehet ilyet rendelni bele??
egy pillanat.
van olyan felszereltseg, amiben van kompjuter meg sportules is?
merthogy a privilege-ben, arlistak szerint, van kompjuter, de nincs sportules, a dynamic-extreme-ben van sportules, de nincs kompjuter.
vagy felreertettem valamit?
Nem, nekem Expression (komfort) van, csak bele lett tetetve az automata légkondi+pollenszűrő+magnósrádió 6 hangszóró csomag, illetve az ülésfűtés az első ülésekre.Szívem szerint lehetett volna Privileg is, de az a havernak van.Kérdés hogy feltétlenül kell e fedélzeti compula, meg sportülés.Pláne hogy én sűrűn járok öltönyben, és szerintem nehezen férnék bele a " széles " vállaimmal.:)))
Ehez a csomaghoz járt, bevallom én sem gondoltam hogy benne lesz,kellemes meglepetés volt.A váltózárat először én sem dugtam be(pedig tudtam róla) és mikor először mentem be dolgozni, idegrohamot kaptam, hogy mi zörög jobb oldalon elöl.Majdnem beértem,mikor észbe kaptam, és bedugtam a dugót, egyből csend lett körülöttem.Én meg a múlt héten kaptam meg az assistance kártyát:))Ja, és király az "aláírásod" :))))
Cebeza!
A 7000 forintot levonták a költségekből, és új autóra 1 hónap türelmi idő van. Semmi nem lehet tökéletes! Sajna...
csucsuka1!
Két fajta van: a műanyag kb. 4000,-Ft, a rozsdamentes krómacélból készült pedig 14-16.000,-Ft igény szerinti gravirozással (Clio, Thália, klf. nevek stb..)
Krike: Igen valóban nyolcvan a magnó (és jár hozzá a távirányító?). Krike ugye neked Privilege van és nem Alizé?
És megint igazad van: ha nem dugom be a váltózárat tényleg hangosabb. Na most telefonált a kereskedőm, hogy megjött az Aral kártyám.
Volt szerencsém Titan-Dypol váltózárat is látni és szerintem a rúd zárszerkezete a Mul-T-Lock-nak profibb. Utóbbit kulcs nélkül is be lehet tenni, míg előzőnél a bezáráshoz is kell a kulcs.
csak 80 pénz, nem 110.Az a cd-s verzió, de én nem biztos hogy tennék cd-t a középkonzolra, egy kollégámnak egy másik (francia) típusnál télen meleg levegő ezerrel, a cd meg nem bírta.Sem a lemez,sem a lejátszó.Jobb cd-tárat heggeszteni az ülés alá szerintem.Nekem is az lesz majd a következő( illetve a téli gumi vásárlása utáni :)) beruházás.
Gratula ezerrel!! Szerintem nem csoda, hogy erőtlennek érzed, hiszen 2000-től kezd el élni igazán a motor. Bejáratásnál is bátran nyomd 2500-ig. (én 3000-ig használom) Nem csodálkozom a fogyasztáson sem ha ilyen kímélő módon vezetsz, de szerintem kb 1000 km után lesz hiteles a fogyasztási adat. De nem fog sokkal 4 fölé menni (csak ha sokat klímázol). Én azt tapasztaltam, hogy a 2000-2500 közötti tartományt kedveli a motor a legjobban (itt a hangját is alig hallani). 1500 alatt érezni, hogy dízel.
Krike: hát kicsit sokalltam 110e-t a hifiért és hát a keret is kimerült, így inkább csak kekeckedem a gondolattal. De valami kis zene úgy hiányzik :-)
Tiszta szívből gratulálok az autódhoz, legyen sok örömöd benne.
Ne értsétek félre nem dicsekvésképpen írom, de az én kis tháliám szervókormánya nem sípol. Ellenben a nagy esőzések után állt a csomagtartó mélyedésében a víz. Nem vagyok benne biztos, hogy tökéletesen zárva volt a csomagtartó, de azért legközelebb résen leszek.
Kérdés mindenkinek: Van infótok arra vonatkozólag, hogy a Tháliához mennyibe kerül a küszöbvédő? Van valakinek ilyene? Érdemes egyáltalán feltenni?