Hali!
Én a zöldkártyámat vártam. KArácsony előtt vettem át az autót 1 nappal, és nem csinálták meg. Amikor érdeklódtem január végén, mert meguntam, azt mondták: Jesszusom! elfelejtettem! tényleg!
Szval szerintem telefon.
Cabeza
Csak a különböző Thalia variánsokhoz egy szó, érdekes volt ez a Nissan Platina, tudjuk, hogy a Thaliát Törökországban, Görögországban, K-Európában és Dél Amerikában Clio Symbolként árulják. Most voltam Izraelben és Jordániában (2 hete jöttem meg), Izraelben, Ny-Európához hasonlóan nincs ilyesmi, viszont Jordániában láttam néhányat és láttam a reklámját is óriásplakáton, ott Clio Classic a neve. Kíváncsi vagyok még hány különböző elnevezés van még.
Persze, mert a ventillátor alapból csak levegőt fúj az ablakra, míg ha a klímával teszed ugyanezt, az jelentősen csökkenti a levegő pára,nedvességtartalmát.Gondolom, most az esős idő alatt volt ez, ilyenkor csak a klímát használd párátlanítani,mert csak az fog lépést tartani a dologgal.Először max-ra kapcsol úgyis, aztán ha lejött a pára, akkor vedd vissza 1-2-dik fokozatra.Teljesen jó lesz.A sima ventillátorral felesleges küzdeni.
Köszönöm a jótanácsokat, a motor felbőgésének pszichológiájával kapcsolatban nekem is ez volt még, ami eszembe jutott. Ha te vezeted az autót, tudod mikor adsz gázt, az azzal közvetlen összefüggésben lévő hangjelenségek nyilván jobban kihallatszanak számodra. Ami érdekes, hogy saját magam számára sem mindig tűnik egyformának a dolog, olyan, látszólag nyilvánvaló faktorok kizárása mellett sem, mint külső hangok, rádió, szellőztetés, forgalom, bezélgetés a kocsiban, gördülési zaj. Bár az igaz, hogy leginkább, de nem mindig, akkor tűnik "bőgőnek" a motor, amikor tök csendes környezetben (pl. éjszaka, kicsi forgalom mellett), széles, többsávos úton indítok, hiszen nincs külső zaj, a széles út miatt pedig nem érződik annyira a gyorsulás. Na mindegy ez már túlfilózás. A zörgés szerintem is valahol a kapaltartó környékén (esetleg hátsó üléstámla rögzítési gondok) kell, hogy legyen, álló motor, álló autó esetén is, ha lecsapom a csomagtartó fedelet, hallom ugyanazt a rezonanciát.
Nálam az első két napban jelentkezett egy halk koppanás minden fékezéskor valahonnan a jobb hátsó traktusból. Nem volt a helyére kattintva a hátsó ülés támlája. Helyre tettem, azóta csend van. Gyanús, hogy esetleg nálad is ez lehet, mert a csomagtartófedél lecsukásakor a légnyomás egy kicsit meglöki és attól zöröghet.
Ami most zörög néha, az a félig leeresztett ablak vagy valami a szerkezetében, de az sem vészes, inkább csak egyenetlen úton jelentkezik (pesti utakon állandó).
Fütyülés jellegű hang a kormánytól, kanyarodáskor: Nem lehet, hogy a gumik tiltakoznak - lécccii lassabban! :-)) komoly ötletem nincs :-(
Nálam is az első két biztonsági öv csatja kocog a műanyagnak. A bal oldalin úgy segítettem, hogy mindig bekapcsolom :-))) a jobb oldalit meg beékeltem a vágatába. Nem túl profi, de így nem zörög.
Kérdés: Ha párásodik az ablakom és nem kapcsolom be a klímát csak a ventillátort az üvegre irányítva (beslő kering. kikapcs) akkor nem akar lejönni a pára az üvegről. Klíma bekapcs után 2-3 másodperc, de ha kikapcsolom megint elkezd párásodni.
Zörgés: nekem a jobb első öv csatja zörgött (ha nem volt bekötve senki) a B oszlop műanyag borításán, mivel magától - a szűk hely miatt - nem fordul rendesen a helyére. Nézd meg még a hátsó üléstámla rögzítését és a hangszóró csomagtartóban lévő burkolatát is, hátha nem is komolyabb a zörgés oka.
A szomszéd autója mindig csendesebb... erre már nagyon régen rájöttem, de az okát én az esetleges akusztikai és pszihés dolgokon kívül abban is látom, hogy az ember vezetésnél érintkezésben van a gázpedálon át a motor minden rezdülésével, emiatt aztán - bizonyos gyakorlat és tapasztalatszerzés után - kifinomultabban működik minden érzékszervünk, szinte együtt élünk a motor, a futómű zajaival. Utasként elengedi magát az ember, nem olyan közvetlen az autóval való kapcsolat. Ha ugyanazt az autót hosszabb távon át vezetnéd, másként érződnének ezek a "csak úgy suhannak hangtalanul, gyorsításkor is" érzések. Nem 100% a fülem, de számtalanszor volt már, hogy a vezetőülésben ülve az engem zavaró apró hangokat (zörgést, zúgást...) az utasok csak nehezen, rávezetés után vették csak észre.
Igen a szerződésemre ráirattam a kártyát, de én már lassan 2 hete átvettem a kocsit, de kártyát még mindig nem kaptam. Azt mondták majd szólnak. Mivel türelmes vagyok még 1 hetet várok.
Amúgy 1700 km-nél járok.
Ha valaki még egyszer bocsánatot kér, mert sokat ír a Tháliájáról, meszpemmelem! :)
Mire van ez a topic, ha nem erre?
Irgumburgum! :)
Cabeza
A zörgéseket ne hagyd annyiban! Valaki irta a Laguna topicban, hogy az első szériás lagunájában elvált az egyik hátsó kerékdob. Ez ugyan nem ma volt, de az ördög sose alszik!
Állatul néz ki ez a Platina. Amúgy túl vagyok 3000 km-en, most már ugyebár a kocsi "teljesítménye maximumát adja", ahogy a leírás fogalmaz. Eddigi tapasztalatok:
1. Menet közben gyakorlatilag állandó zörgés a jobb hátsó területről, a kalaptartó/csomagtartó irányából. Ez a kezdetektől megvan, és roppantul zavaró néha. Először azt hittem, hogy a két hátsó biztosági öv csatjai rezonálnak össze, amikor fel vannak csévélve és a csattok összeérnek, de becsatolt állapotban is jött a hang. A múltkor megfigyeltem, hogy, amikor lecsukom a csomagtartó fedelét, akkor ugyanígy "bezörög" néhány másodpercre, nyilvánvalóan valamilyen mechanikai dolog, veszélytelen, de idegesítő.
2. Furcsa, fütyülés jellegű hang a kormány irányából, ha egyenesen megyek tükörsima úton, akkor nincs, de egyenetlen úton, főleg kanyarodáskor jelentkezik. Mindkét irányban, de balra kanyarodáskor mintha erőteljesebben és hamarabb jelentkezne.
3. Egészen minimális műanyag deformáció. Még május végén, vagy június elején 3 napig Pilisszentkereszten voltam, nem mozogtam a kocsival, állt a tűző napon 3 napig. A középkonzol tetején, ahol a digitális órát/rádiókijelzőt tartalmazó ív "ráül" a középkonzolra, az ív alsó része, tehát egyenes "alja" egy kicsit, középen megemelkedett, tehár szintén egyfajta ív keletkezett benne, persze minimális, de egyértelműen látható mértékben, azóta mintha egy kicsit visszaállt volna, vagy csak a szemem szokta meg.
Ez most egy kicsit soknak tűnhet, de amúgy tökéletesen funkcionál a kocsi, az első két prbblémát kijavíttatom az első szerviz alkalmával, a műanyag deformációval gondolom semmit sem lehet kezdeni.
További szubjektív "élmények". Alapjáraton, kívülről, mintha egy kicsit hangos volna a motor. Jár a moci, én kiszállok, egyenletesen jár, de hallható benne egy fajta "dízeles jellegű" kopogás, nem tudom másnak feltűnt-e. Ezt már az előző is csinálta, annyira tehát nem idegesít.
Néha menet közben is, nyilvánvalóan főleg gyorsításkor alacsony sebességfokozatban, nekem kimondottan hangosnak tűnik a motor, ezt rengeteg minden befolyásolhatja, de néha gyönyörűen hangtalanul gyorsul, néha meg úgy érzem, hogy egy húszéves lestrapált kocsiban ülök, ami egy kis gázadásra is felbőg. Még akkor is furcsa, ha beleszámítjuk az olyan nyilvánvaló befolyásoló tényezőket, mint szól e a magnó, hányas fokozaton megy a szellőztetés, mekkora a kinti forgalmi zaj, stb. Ilyen szomszéd fűje mindig zöldebb alapon, ha más, modern autóban utasként ülök, irigykedve figyelem, hogy csak úgy suhannak hangtalanul, gyorsításkor is, az enyém meg "felbőg". Néha meg nem. Furcsa.
Ja, mindezek ellenére, imádom a kocsit, jól gyorsul, magas sebesség/fokozatban nem tűnik hangosnak, jó az úttartása, 150/160 körül van egyfajta "zűgó" rezonancia, ami 170/180-ra eltűnik, stb.
Azt hiszem sokan hallottatok már a Renault és a Nissan együttműködéséről, most egy érdekességre szeretném felhívni a figyelmeteket ezzel a kooperációval kapcsolatosan.
Látogassatok el a http://www.nissan.com.mx/ mexikói lapra, ahol Nissan Platina néven magtalálhatjátok kedvencünket még az első Thalia szériákhoz hasonló, inkább csak a hűtőrács környékén módosított design-al. Kicsi a világ...
Nem "elvileg jár", hanem gyakorlatilag is meg kell kapnotok! A kereskedők ezt akkor rendelik meg az Araltól maikor elkezdik az ügyintézés. Előfordult már, hogy késtek vele az átadás után pár napra postán küldték el, de mindenképp jár nektek!
Utananeztem a Campingeknek & az araiknak, ugy dontottem hogy marad az a camping ahol a multkor voltunk (BalatonszabadiSosto Ifjusag Camping 06-84/352851) Vazolom hogy miert!:
1.Nem! Aranypart Camping SzabadiFurdo vizpart mellett csuszdaval, ezt neztem ki ugyanis kivulrol teccett:o)
arak:
-750ft satorhely
-1000ft szemelyenkent 24-orara
-200ft idegenforgalmi ado`
-bungallo (4szem) 17500ft!!!!!!!!!!!!!!
vizesblokk van, rendezett, tuzrakas itt sem lehetseges:(
viszont nincs olyan placc ahol elferne 15-20 auto + sator egy kupacban!:(
2.Igen! Ifjusag Camping Szabadisosto
arak:
-480ft satorhely
-580ft szemelyenkent 24-orara
-200ft idegenforgalmi ado (18ev alatt nem kell)
-bungallo, kutyaol mar mind "elkelt"
vizesblokk van, rendezett, no tuzrakas, no vizpart(vagyis kicsit igen), no csuszda.
Viszont!!! elfer 15-20auto + sator egy kupacban, 50m-re van egy oriasi strand csuszdaval!!!;o), olcsobb!
Szoval ez van:) a meeting point meg mindig eldontendo, de valoszinuleg Koszarhegy lesz, mindenki nezze meg a terkepen, hogy tudja megkozeliteni.
Szia simine,
Nekem anno azt mondták, hogy az átvétel előtt 2 vagy 3 nappal (pontosan már nem emlékszem) legyen náluk a pénz. Az átvétel napját meg leegyeztettük amikor megérkezett az autó.
Most már a célegyenesben vagy, gratula!
Ezt a pontosságot! Július 17-re igérték, hogy megérkezik az autó, erre ma 16-án este felhívott a kereskedő, hogy lehet intézni a pénzügyeket, megérkezett a kicsike:))
Sajna legkorábban csak pénteken tudunk fizetni, és gondolom így csak ezután kezdik a papírokat intézni. Akinek van már tapasztalata attól kérdezem, hogy innen még ? nap a maximum?
Ezt a pontosságot! Július 17-re igérték, hogy megérkezik az autó, erre ma 16-án este felhívott a kereskedő, hogy lehet intézni a pénzügyeket, megérkezett a kicsike:))
Sajna legkorábban csak pénteken tudunk fizetni, és gondolom így csak ezután kezdik a papírokat intézni. Akinek van már tapasztalata attól kérdezem, hogy innen még ? nap a maximum?
Szia Ecoma, ha nem ismered, akkor ajánlom figyelmedbe a www.renault.lap.hu -t , tele van sok okos link-el többek közt tesztekkel is.Érdemes megnézni.Ha ismerted akkor bocsi.