Részben takarékos vagyok, mivel ha meghajtom akkor sem fogyaszt 6 liternél többet, illetve eddig többségében dízelt vezettem, és teljesen meg voltam velük elégedve.A benzinesekkel sincsen igazán bajom, de nagyon pörög a motor.Illetve a dízel hamarabb kezd húzni, és az új dCi-k pedig ráadásul elég széles tartományban is.Ezenkívül az a 80 LE tökéletesen elég mindenre.Aki versenyezni akar az majd pénzt gyűjt, leteszi a megfelelő licenszet és mehet a versenypályákra.:)))De egyet értek az előttem szólóval, érdemes kipróbálni:)
Sziasztok fiúk/lányok!
Szeretettel meghívnánk minden érdeklődő Reanultos kollégát a VII. Nemzetközi Renault Találkozóra.
A helyszín Szeged (Sunshine City) időpont 2002.09.7-8. (vagy 2002.08.31-09.01.)
Programok:
- A szegedi Hajtás autós-motoros kiállítás és vásár megtekintése
- Szeged város rally, díjakkal és egy vándor serleggel.
- Gyorsulási verseny (illegál) ha tudunk helyet biztosítani ;-)
- Felvonulás (ha elegen leszünk) és letudom szervezni.
- Starndolás Szegeden rengeteg fürdő van, választék lesz!
- Kaja, természetesen halászlé Szeged egyik legszínvonalasabb éttermében.
Szállás:
Sziksós fürdő és Camping területén.
Árak:
Sátor:
- Sátor hely: 600 Ft/sátor/éjszaka
- Személy: 600 Ft/fő/éjszaka
- Autó: 280 Ft/autó/éjszaka
- Idegenforgalmi adó: 300 Ft/fő/éjszaka
Van bungalló is 2-3 ágyas zuhanyzós nem zuhanyzós bővebb infót ha felhívod a Campinget a 62-463-029-es számon. Nagyon udvariasak! Sietni kell annak aki bungalót akar foglalni, mert az korlátozott számban van már csak.
Fürdési lehetőség van itt is egy nagy medence, van vizibicigli és szurf is!
Várom a hozzászólásokat ötleteket emilben és telcsin a 20-344-3445-ön.
Üdv:
Vsanci
Egy éve és 20000km-e vagyok birtokában egy 1.6-os Cliónak Privilege kivitelben. Őszintén szólva nem voltam a francia autók nagy barátja, de miután tavaly apám belevágott egy 1.4 16v Thalia vásárlásba, megtetszett a motor dinamizmusa és fejlett technikája. A próbaút egy 1.6 dynamique Clioval aztán teljesen "elolvasztott". Így aztán főleg a motor és az extrák döntöttek.
Dióhéjban az egy év: Három hét után egy gyors őzgázolás, majd kb. 5000(!) km a csereautókkal egy alkatrész kései érkezése miatt, előbb 1.2-es 75LE Clio, majd 1.2 75LE Twingoval (az 1.2-es motor főleg pörgősségével lepett meg, a maga módján nagyon élvezetes volt)
Tapasztalatom szerint a Clio-Thalia páros gumi és műanyag alkatrészei nem a csúcsot képviselik. Főleg nem az ablakkeretek. Nálam sem és a Thalián sem illeszkednek tökéletesen a bal első ablak alján.
Ezenkívül a jobb oldali szélvédő keretcsíkom egy idő után enyhén felpúposodott és az alákapó széltől egyszerűen felcsapódott. Többszöri visszatömködés után egy kamion elhaladása után el is szállt a légörvénytől. (Elég tré érzés volt, jót röhöghetett az utánam jövő)
Az egyik féltengely gumiharangot garanciában kicserélték, valamitől kilyukadt, ugyanígy a kormányösszekötő gumiharmonikákat mindkét oldalon. (Csak jó minőségű utakon járok, nem hiszem, hogy valami követ, vagy drótot kaphatott.) Ajánlom mindenkinek, hogy ha teheti néha vegye le az első kerekeket és kukkantson mögéjük. Én mindkét hibát így fedeztem fel.
Mechanikusan viszont semmi probléma, a motor mindenért kárpótol, csendesen és könnyedén viszi a kocsit. Átlagfogyasztás: 6.3 körül, 105-115-ös tempó klíma nélkül, húzós előzésekkel, rövid gyorsabb szakaszokkal (140-150) és falvakkal tarkítva csak vidéki utakon. Egy 3000 km-es német túra átlaga 6.95 liter volt (135-140-es átlagtempó az autópályán, lejtőkön fel a 200-as határig) Negatív rekord 5,3 körül, kb 90-95-tel, de ezt nem sokáig bírom J.
Évi 25000 km körüli futásteljesítményem miatt azonban erősen gondolkodom egy DCi cserén, egy próbaút talán meggyőzne a 60kW-os mocival. Elnézést a hosszú lére eresztett mondókáért.
Mintha valaki írta volna, hogy tud hosszabb áttételű ötödik seb.-ről???
No, én ma délután, aug. 18-a helyett, aug. 7-én átvettem dCi bruThaliamat. Azóta belekerült kb. 80 km. Eddig meggyőző... Én egy tetőcsomagtartót és a szőnyegeket tudtam belealkudni az árba. Amúgy nekem annyit mondtak, hogy 10000nél ajánlott egy szervíz, de fakultatív. Most kb. ennyi. Nem bántam meg! :o)
És nekem még nem csörögzörögkopogmorog, sőt még a központi zár is zár magától...
Vélemyénem szerint a szervizes összekeverte a dolgokat, amikor nekem 10000 km-es átvizsgálásról beszélt. Nem'tom.... de lehet, hogy már hülye is vagyok:) Majd pénteken megkérdezem újból. Akkor cserélik ki a gumibakot.
Már régóta olvasom a topikot, de csak most írok először. Pár napon belül átveszem az 1.5dCi Thaliamat. ma volt műszakin, úgyhogy már csak az okmányirodán múlik az időpont. Nekem augusztus közepére ígérte a kereskedő, tehát nem is fog késni ( remélem ). Az itt olvasottak csak megerősítettek abban, hogy jól döntöttem, amikor megrendeltem. A kereskedő nekem azt mondta, hogy az első kötelező szervíz 30000 km, vagy két év, 15000 km-nél ingyenes átvizsgálás.
Hali,
Én tavaly októberben vettem át, akkor még az első átvizsgálás fél év vagy 10000 km utánra volt kiírva és csak azután jön a két év vagy 30000 km-es intervallum (ami így először az átvételtől számított mésfél év múlva esedékes). Nem gondolnám, hogy az újabbaknál azt is elhagyták volna, de semmi sem lehetetlen...
Meg persze van még az évenként vagy 15000 km-ként ajánlott ingyenes átvizsgálás is.
Megnéztem a szervíz könyvet, és sehol nem tesz említést a 10000-es kötelező átvizsgálásról.Az van beleírva az elejébe, a szervíz álltal hogy a legközelebbi szervíz esedékessége 30 000 km, ill. a "két év".Különben most olvastam, hogy fél millió 1,9-es dízel renault hívnak vissza konstrukciós hiba miatt, bár nálatok ez nem érinthet senkit.
Hát... nekem továbbra sem zár le magától a központizáram, pedig egy szivar kíséretében kb. 10 percig vártam. :(
Van viszont sebességfüggő radióvezérlés!:)
Nekem is azt mondta a kereskedő, hogy csak 30000-nél (vagy 2 év) kíváncsiak a kocsira, nincs semmi kötelező közötte. Ennek ellenére 15-nél elviszem átnézetni és olajat cseréltetni.
Circum: Hitel kezelési ktg 0 Ft, a hitelek egyre olcsóbbak és teljesen általános, hogy a szerződéskötésnél nincs semmiféle ktg. A kereskedés úgyis kap a banktól ügynöki jutalékot.
A forgalombahelyezés kb. 40.000 Ft (ennyi fizetendő állam bácsinak), de gyakran azt tapasztaltam én is, hogy 70-80e Ft-ként tüntetik ezt fel. Ez esetleg az Ő "fáradozásuk" költsége.
A kocsid ára így kb a következőkből áll: Kocsi listaára + extrák + forgalombahelyezés. Ha a kocsi nem akciós akkor 8-10%-ot le kell tudj alkudni. A kereskedők azt szeretik, ha ilyenkor a gyári extrákat adják ingyen kedvezmény gyanánt.
Ha a kocsid listaára 2,5M + 230e légkondi + 40e forgalombahelyezés akkor a 2770e-ből van ugye a +lóerő akció 70e és még 180-200 e.-t le kell tudj alkudni.
Nem rajonganak a kereskedők az ilyen alkudozóknak, de ez a játék a Te zsebedre megy így legyél kemény. Fog ő még így is eleget rajtad.
Az amcsik gyártják, 5-6 éve van Magyarországon,és versenyautókba előszeretettel pakolják.Nagyon jó ismertetőt találhatsz a www.quakerstate.hu -n.Amúgy a Castrolnál a Mobil 1 is 3 minősítéssel jobb.Itt a céggel szemben meg van egy Renyó bolt, és lehet kapni gyári olajat(Elf)ha minden igaz.
Elbizonytalanítottál Krike! Nem emlékszem, hogy szervízkönyvben van-e 10000-es kötelező átvizsgálás, de az biztos, hogy ezt mondta a szervíz vezetője! Most akkor mi is van? Valaki tudja?
Az én szervizemben Castrol-t használnak és alapból csak 10W-40-t tesznek bele.
Ez a Quaker State milyen olaj, viszkozitása? Ára?
Hogy van ez a kötelező 10000-es???Én a kocsi átvételekor rákérdeztem direkt, és azt mondták hogy már nincsen ilyen, csak a 2000 vagy 2001-ig gyártott autóknál volt, és hogy 30000-nél kell vinnem a kocsit először.Vagy csak kereskedése vélogatja???Biztos hogy jó lesz az az 5W-40-es olaj.Ha normális 10W-40 -es kerül bele, az télen is jó.Amit én néztem, az jó -35 fokig( valszínűleg Quaker State fog belekerülni)De ha jól láttam a Mobil1 is -27 ig bírja legalább.És ezt raknak bele szinte minden szervízben.
A kormolást ki is lehet védeni, most tettem fel egy Koppány króm kipufogóvéget. Ez pont egy síkba került a lökhárító szélével, így már nem is tud kormolni, szebb is lett, illetve aranyos morgós hangja van:)
Igazad van Krike, nekem a szervízben mondták, hogy a kötelező 10 ezres átvizsgálásnál tanácsolják az első olajcserét, de lehet hamarabb is. Én még a hidegek előtt lecseréltetem 5W-40-es szintetikus naftára, mert tapasztalatból tudom, hogy a kocsi meghálálja az alsóbb értékű olajat:)
Ha jól tudom akkor most 10W-40-es van benne.
Hááát, én egyszer ki akartam próbálni, de akkor nem működött. Arra gondoltam, hogy biztos ez is csak a 16V-hez jár, mint az olajszint kijelzés a műszerfalon. Ha valakinek 8V-vel működik akkor teszek még egy próbát, mert megnyugtató lenne, egyszer ugyanis zsebrevágtam a kulcsot és sikerült közben kinyitni a zárakat, még jó, hogy akkor észrevettem, de azóta inkább ötször ellenőrzöm :-(
Ez a bezárás dolog a Clio-ban biztos hogy van, mert én tapasztaltam.Ha ugyanaz a közponi zár, akkor a Thaliaban is kell hogy legyen( ez álltalános tulajdonság a mostani központi záraknál).
Ja, ja a Békési elég szimpi kereskedő, csak a guminyomást nézzétek meg, miután elhoztátok a kocsit, hogy ne legyen nagyon felfújva.Ez álltalános probléma.
Lefulladás: ha megy a légkondi, akkor kicsit nagyobb gázzal kell indulni,különben lefullad( mint nekem is), ezen kívül a dCi nem olyan mint a normál szívódízel, és minden induláskor gázt kell neki adni, alapjáraton nem igazán viszi el az autót(kivéve dugóban araszolás, de akkor a kuplungal is játszani kell)
Kormolás: nem tudom mennyi kilóméter van benne, de nekem a tartós lassú közlekedésnél volt kormos a gép.Időnként meg kell hajtani( ahogy hallottam ajánlatos a turbó miatt is időnként, mert hajlamos lehet egy idő után az elkoszolódásra)
Ezen kívül tartós városi használatnál, akármit mond a kereskedő el kell felejteni a szervízintervallumot(30 000 km) javaslom a 15, de inkább a 10 000 km-t ha a pénztárca bírja.
Az automata rádiólekapcsolásról jutja eszembe, valami olyasmi rémlik, hogy ezekben a Thaliákban van olyan is, hogy egy bizonyos idő után lezárja az ajtókat, ha véletlenül nyitva felejtetted a kocsit. Természetesen nem a menet közbeni zárásra gondolok. Tud erről valaki valamit?
A lefulladáshoz nem igazán tudok hozzászólni, mert közvetlenül tapasztalnom kellene, hogy okosat tudjak mondani, de időben kinyomott kupplungnál nem szabadna lefulladjon.
A rádió viszont kikapcsol automatikusan, kb 20 perc után (a könyvében benne van pontosan), ha nincs bekapcsolva a gyújtás, ill egy kattra elfordítva a kulcs. Ezzel védik az akkumulátort a véletlen lemerítés ellen. Ilyenkor a kikapcsolás előtt egy sípoló hangot ad a rádió, majd ha nem nyomjátok meg a ki/be kapcsolót rövid időn belül (pár másodperc), akkor elhalkul, majd kikapcsol. A leírt esetben ez történhetett.
Nem muszáj oda vinni szervizre ahol vettétek, az a lényeg, hogy hivatalos márkaszerviz legyen, mert csak ők jogosultak a szervizkönyvbe pecsételni. Illetve pecsételhet más is, csak azt nem fogadják el, ha garanciális probléma lenne.
Ez bonyi, ezt már nem értem. Számszerűen, most 2,525,000 a kocsi, + átvétel + hitel kezelési ktsg. És még azt a 25e-t se tudtam lealkudni, amivel megemelték augusztusban... :((
Most megyek ki Fótra, azt javasolta valaki a topikban, hogy az egy normális kereskedő, igaz, 5,275,000-ért adja a kocsit, de már telefonban megbeszéltük, hogy az átvétel árát lealkudhatom, és nincs kezelési ktsg. Viszont, állítólag, van tesztautó. :)
Pontosan mi is van ezzel a minimális izzítási idővel?
Lefulladás:
Erre nem esküszöm meg, mert nem én csináltam, de annál a sebességnél már tutira ki lehetett nyomva a kuplung. Főleg abből kiindulva, hogy párom csak dízel ügyben kezdő, egyébként nem kezdő vezető. Van már jó pár ezer kilométer mögöttünk.
Magnó lehalkulás: Gyújtás nem is volt ráadva. A kulcs ebben az időben a hamutartóban volt, ahová a gyerek tette:))
Muszály nekünk annak a szalonnak a szervizébe menni ahonnan elhoztuk a kocsit? Csak mert azóta rájöttünk van közelebb is.