Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

v__tibor Creative Commons License 2002.08.15 0 0 1409
Hi mindenkinek!

Most megyek átvenni azt a bizonyos Thalicskát, maradtunk az eredeti tintakék-metál színnél még egy kis alku árán. Már láttam a "művet", szerintünk meggyőző. A tapasztalatokkal hamarosan visszatérek. Gondolom, a Rönó kereskedők is rátaláltak már erre a fórumra (innen első kézből kapnak véleményt a termékeikről), ezúton őket is üdvözlöm az eddigi és ezutáni talicskásokkal együtt.

kukucs33 Creative Commons License 2002.08.15 0 0 1408
Assistance 10+
Megnéztem a prosiban (sajnos a részletes tájékoztatót nem találtam meg), aszerint az útszéli hibaelhárítás ingyenes, de az alkatrészt fizetni kell ott is, vagy ha a helyszínen nem javítható akkor ingyen van a szervizbe történő szállítás. Kb az Autóklub sárgaangyal szolgáltatását tudják (gondolom velük vannak szerződésben) nyújtani, klubtagság nélkül és azzal a plusszal, hogy külföldön is működik a dolog külön díj nélkül. Nagy vonalakban ennyi.
Előzmény: kukucs33 (1404)
FIFTY Creative Commons License 2002.08.14 0 0 1407
Hát ma velem is megesett a dolog!
Évtizedes meggyőződésemet(megrögzöttségeimet?)
<"az autó német , esetleg japán";a dízel büdös, zajos és télen nem indul"> sutba vágva megrendeltem egy 1,5 dCi Thalicskát.
Igaz, nekem másfélhónapos konoksággal sikerült kibulizni egy tesztautó megkóstolását.
Ha hazakerül a kicsike ismét jelentkezem "írományokkal" a tapasztralatokról. Addig is balesetmentes, jó "Thalicskázást" Mindenkinek!
Előzmény: HűhaLaca (1406)
HűhaLaca Creative Commons License 2002.08.14 0 0 1406
Sziasztok!

Új vagyok, eddig csak olvasgattam, mivel nem tudtam érdemben közbeszólni.
Most viszont már túl vagyok egy dCi Thalia megrendelésén, bár csak október elején várható.
Kicsit eszem a kefét, ilyen tesztautójuk ugyanis nem volt, így csak az összeszedhető infó-k alapján döntöttem (na meg a pénztárcám alapján).
Benzinesben ültem ugyan, de csak utasként és a régebbi típusban. Ezért falok minden infó-t.
Harrypoti:
Én is a kecskeméti Formont-nál intézem a dolgot.
Kíváncsi lennék tapasztalataidra velük kapcsolatban(pontosság, korrektség, kedvezmények), bár a szervízről már részben leírtad.

Üdv:

Előzmény: harrypoti (1392)
krike Creative Commons License 2002.08.14 0 0 1405
Azééé mégegyszer felteszem a kérdést, hogy nem közületek áll e valaki bent a Danubius házak belső parkolójában, egy (szerintem) sztyeppe színnek örvendő dCi thaliával.
Különben meg az alkatrészeket ki fogják veled fizettetni, assistance ide, vagy oda, ill. a munkadíjat is.Ez csak arról szól,hogyha lerobbansz, és olyanok a feltételek, akkor csereautó v. alkatrész biztosítása, szállás, vagy hazautaztatás.Szóval ilyesmi.De azt felejtsd el hogy ingyen javítják meg.Ha elkopott akkor ez van, meg kell venni a cuccost, és ki kell fizetni a munkát.De a fuul assistance mindamelett akkor sem lebecsülendő, teljesen hasznos szolgáltatás( ha működik).
kukucs33 Creative Commons License 2002.08.14 0 0 1404
Ha nem felejtem el akkor holnap elhozom a füzetet a pontos paraméterekkel, de a lényeg az, hogy valóban az Assistance szolgáltatás hosszabbodik újabb évekkel a márkaszervizben végeztetett átvizsgálások után, de az Assistance ingyenes szolgáltatásaival olyan szolgáltatást kapsz mintha tovább élne a garancia. Végülis azzal, hogy ők átvizsgálják, igazolják, hogy minden OK, tehát ha valami tönkremegy (persze a rendeltetésszerű használat mellet, aminek a meghatározása esetleg azért alap lehet némi vitára) akkor azt ingyen kell javítsák. De azért utánanézek a pontos feltételeknek. Anno elég sokat tanulmányoztam és elég komoly érv volt a rönó választása mellett. Az megint más kérdés, hogy ilyen szervizháttérrel (ld. szerelők érdeklődése egy konkrét probléma iránt) mennyit ér az egész... :-(( Az általános 1 év + a rozsdásodási gari meg jár akkor is ha az átvétel után soha többet nem mész vele hivatalos márkaszervizbe.

Az enyém egyébként nem zörög :-)) (na jó, az első ablak, ha csak 4-5 centire van leengedve akkor egy picit, de az is csak macskakövön vagy hasonló útfelületen) Sőt, még a csomagtartófedelem sem ragadt be soha és az összes sebességet is simán veszi :-)) Biztos azért, mert az augusztusi leállás után kipihenten szerelték össze :-))

Előzmény: FIFTY (1401)
Cryptoman Creative Commons License 2002.08.13 0 0 1403
Az autóra csak egy év garanciát adnak, átrozsdásodásra 12 évet, a fényezésre (de csak ha gyártási- vagy anyaghiba) 6 évet, ha jól emlékszem, amúgy az Assistance a legbonyolultabb, mert a hogyan már le lett írva, de a mit még most sincs a fejemben, pedig elolvastam néhányszor a tájékoztatót. Némi kedvezmény - gondolom, főleg külföldön jön jól (bár Nyugat-Európában még Thalia sincs, így nem tudom, milyenek az esélyek :-)). Ennyi...
Előzmény: FIFTY (1401)
krike Creative Commons License 2002.08.13 0 0 1402
Tudom, nem kukucs, de megpróbálom.Mikor megveszed az autót, kapsz assistance kártyát, mellé egy kérdőívet, amit kitöltve vissza kell küldened, ill. egy év általános garit az autóra.Tulképpen arról van szó, hogyha 15000 km vs egy évente elviszed ingyenes vizsgálatra az autót, és válaszolsz az egy év lejárta körül kiküldött kérdőívre, akkor , de csak akkor plusz egy év assistance szolgáltatást kapsz,ami 10 évig meghosszabbítható.Tehát sajnos nem garanciát, csak a full assistance -t.
Előzmény: FIFTY (1401)
FIFTY Creative Commons License 2002.08.13 0 0 1401
Üdv!Kukucs33
Magyarázd el nekem légyszí' ezt a 10 év garanciát?
Kössz!
PS.:Van Valaki, Akinek nem zörög, nem puffog, nem villog; egyszerűen csak működik?
Előzmény: kukucs33 (1394)
krike Creative Commons License 2002.08.13 0 0 1400
Nem ismerős valakinek az IBV-905 -ös rendszámú Thalia dCi Alizé?? Csak mert itt áll lent a parkolóban, és esetleg megvizslatnám:))
Köny Creative Commons License 2002.08.13 0 0 1399
Szevasztok!

Péntektől én is dCi (80le) tulajdonos leszek, de ez egy Clio Sport Extreme lesz, metálfekete, 15-ös Gradient könnyűfémfelnivel. A jelenlegi autóm egy Clio Tech Run 1.4 16V, szóval tudom milyen érzés ezt a 98 lóerős gépet vezetni. Ha pörgeted nagyon jó, de ha alacsony a fordulatszám, akkor olyan mint egy 53 lóerős Suzuki. A fogyasztása nagyon jó, nálam hosszú távon 5 alatt eszik (nyáron). A végsebessége 195km/h (2 hete próbáltam), a gyorsulása 10.4 sec 100km/h-ra. A nyomatéka 127NM, ezzel szemben a dízelé 185NM lesz, ami elég sok, úgyhogy szerintem majdnem olyan jól megy majd mint a mostani gépem, a fogyasztása ellenben 4 liter alatt kell hogy legyen majd. Ráadásul még jár hozzá a 125ezres ARAL Chipkártya is, így kb.: 4 hónapig "ingyen" autózom. Krikének már nagy tapasztalata van ezzel a 80 lovas dCi-vel, de szívesen olvasok tapasztalatokat a 65 lovas verzióról is.

Üdv.

Köny

Előzmény: sidespin (1362)
Stw Creative Commons License 2002.08.12 0 0 1398
Üdv Mindenkinek!

Ha minden igaz én is a Tháliások táborához tartozok péntektől. Az új jövevény 1.4 16v, benzines, Alizé felszereltségű. A topic nagyon jó, sok érdekes dolgot tudtam meg, ill. megerősített abban, hogy a Thalia igenis lehet egy jó választás. Lenne egy kérdésem: van-e tapasztalatotok a rádió-magnóhoz csatlakoztatható CD-tárról. (Szeretném hallgatni a saját cd-im is.)

kukucs33 Creative Commons License 2002.08.12 0 0 1397
harrypoti írta:
"...szerintük a kocsinak nincs semmi problémája, rendeltetésszerűen használható... ...Szervízlap kiállítva.. rajta a hiba leírása és az is, hogy javítás nélkül vettem át a kocsit..."

Jut eszembe: HONNAN TUDJA???!!
Ha egyszer elismerik, hogy valami hiba van amit nem tudnak megjavítani, akkor honnan tudja, hogy az autó rendeltetésszerűen használható???
Mi különbözteti meg ezeket a szerelőket az ámokfutó tömeggyilkostól?? A maga módján az is "rendeltetésszerűen" működik....
Na, most jól fölbosszantottam magam (már megint).

Előzmény: harrypoti (1373)
kukucs33 Creative Commons License 2002.08.12 0 0 1396
Üdv v_tibor!
Egy biztos, ha már maguktól ajánlottak 120e engedményt akkor tuti, hogy több is jár nektek! Ne hagyjátok magatokat vakítani, ők nem buknak semmit, mert amit nektek adnak kedvezményként, vagy költenek a javításra, esetleg az új autó beszerzésére, azt mind le fogják verni a szállító cégen az utolsó fillérig, sőt ha van eszük még a presztízs rontást is! Úgyhogy nyugodtan találjátok ki otthon, hogy nektek mi a legkedvezőbb és adjátok elő nekik, az ő dolguk, hogyan oldják meg, ha nem megbízható partnerekkel dolgoznak az az ő felelősségük, ahhoz nektek nincs közötök, de a nektek okozott kárt a kereskedő köteles megtéríteni. Ha a fényezés mellett döntenétek akkor javaslom a teljes autó átfestetését, mert hiába az eredeti festék és miegyéb, az akkor lesz mindig egyforma ha egyszerre és ugyanazzal a vödör festékkel van festve. Lehet, hogy csak pár év múlva jön ki a különbség mikor már fakul, de ezen ne múljon.
Előzmény: v__tibor (1367)
kukucs33 Creative Commons License 2002.08.12 0 0 1395
Hali,
Írtad, hogy leállított motornál is van a zaj, akkor lenne egy kósza ötletem, talán ér valamit:
Próbáljátok az álló autót lökdösni, mintha a lengéscsillapítót ellnőriznétek, akár felnyitott motorházfedéllel is, hátha úgy is megzörren (koppan) és úgy mégis jobban hallani. Lehet próbálkozni úgy is, hogy nyomjátok a féket, meg úgy is, hogy nem. Ha csak gurulás közben (a kerék forgásakor) jelenkezik akkor emeljétek fel az egyik oldalát és forgassátok át a kerekeket, nézd meg nem lötyög-e valamelyik kerékcsapágy. Sajna így messziről csak ilyenek jutnak eszembe, de ha részenként jól "megrázzátok" az autót, valahol csak elárulja már a titkot.
Előzmény: harrypoti (1393)
kukucs33 Creative Commons License 2002.08.12 0 0 1394
Szia Ecoma!

Én azért (is) választottam a Thaliát mert ha náluk végzik az összes időszakos átizsgálást akkor 10 év a garancia az autóra. Lehet, hogy így egy-egy fizetős átvizsgálás drágább mint más márkánál, de remélem hosszú távon meg lesz a haszna, ha valami gond adódna. A rendeltetésszerű használatból adódó cseréket kifizetem vita nélkül (fékbetét, olaj, hasonlók), de az biztos, hogy egy kísérletsorozatot nem fogok nekik finanszírozni, ha kell, jöjjön a Fogyasztóvédelem. Szívem szerint egyáltalán nem is vinném szervizbe, de sajnos ezekhez a modern, számítástechnikával jócskán megtámogatott gépekhez nem tudok hozzányúlni (max. olajcsere és társai, de azt meg kitárgyaltuk korábban, hogy azzal viszont nem érdemes kockáztatni a garancia elvesztését), annak ellenére, hogy az előző autóimon bármikor bármit meg tudtam javítani, talán az egyetlen lakatos munka kivételével. Az a baj, hogy manapság már nem javítanak csak cserélnek és nem is érdekli őket ennél több. Ha csak egy érintkezőt kellene megpucolni akkor is kicserélik inkább az egész egységet, mi meg fizethetünk, nekik mindegy és még ők vannak nyeregben, mert egy komoly hiba esetére azért nem merjük kockáztatni a garancia elvesztését a házilagos (vagy csak nem hivatalos szervizben való) javítással. Ezért is javaslom az autó cseréjét, akkor egyrészt a garanciális idő kezdődik előlről, másrészt az új darab talán rendben össze van rakva. Szerencsére én eddig nem találkoztam semmi komolyabb problémával, bár a 11 hónap alatt csak kb 5000 km-t mentünk, de talán ha valami el akart volna romlani az már megmutatkozott volna. Azt korábbi, szervizekkel való vitás ügyeimből megtanultam, hogy csak úgy viszek autót hozzájuk, hogy pontosan megmondom mit csináljanak és mondják meg, hogy az mennyibe fog kerülni, különben teljesen ki vagyok szolgáltatva nekik. Sajnos más jó módszert nem ismerek. :-( A közös fellépést egyébként jó ötletnek tartom, több ember együttes panaszát sokkal, de sokkal nehezebb félresöpörni. :-)
Arra meg nagyon kíváncsi vagyok, hogy végül sikerül-e valakinek meghatározni a rejtélyes zaj okát és forrását.

Bocs, egy kicsit hosszúra sikeredett....

Előzmény: ecoma (1391)
harrypoti Creative Commons License 2002.08.12 0 0 1393
Én is imádom a kocsit, szinte titkolom a problémát, mert vannak olyan kellemes emberek, akik jót "élvezkednének" a témán.
Szerintem a szerelők sincsenek szakmájuk csúcsmagasságán, mert ha egy lengéscsillapító és motortartó gumibak után megáll a tudomány, akkor ott azért nagy baj van!!

Kinek van még hasonló problémája új Tháliások????

Előzmény: ecoma (1391)
harrypoti Creative Commons License 2002.08.12 0 0 1392
Ecoma!
Én a kecskeméti Formont-nál járom a kálváriámat..
Neked is rá kellene iratni a szervízlapra, hogy nem találják a hiba forrását. Ezt követően forduljunk a Renault Hungáriához, vagy előtte egyenesen a fogyasztóvédelemhez???
Előzmény: ecoma (1391)
ecoma Creative Commons License 2002.08.12 0 0 1391
Kukucs33!

Nekem a Baumgartner próbálkozik! De talán annyi a különbség, hogy ők csak kicserélték a jobb első lengéscsillapítót és a hibát javítottnak nyilvánították! Nem kis küzdelem árán sikerült kiharcolnom, hogy újra foglalkozzanak vele! Ezért erőltetem, hogy a hasonló problémákkal nem egyénenként veszekedjünk, hanem egyszerre, mert úgy hatásosabbak vagyunk.
Még egy elgondolkodtató dolog. Mi van ha a garanciális időn túl jön elő a hiba? Csere, cserét követ (nem kis pénzért) és nincs megoldás? Most a gyárat fejik meg a szervizek, de akkor már a tulajt! Hát ez a felháborító!
Egyébként minden autónál vannak típushibák, csak ezért van a 0 revízió ahol ezeket megoldják. A különbség az, hogy itt el sem végzik, vagy inkább átadják, mert utána már csak szerelni, kell és nem kicserélni!
A Renult Thalia dCi egy igenis jó autó! Valakinek már seggbe kéne rúgni a szervizeket, hogy ne csak cserélni tudjanak, hanem szerelni is! Valószínűleg valaminek utána kell húzni, de ezt már munka! A Baumgartnernél naponta 50 autó megfordul, de csak 10 szerelő dolgozik! Na ezért van a probléma!

Előzmény: kukucs33 (1390)
kukucs33 Creative Commons License 2002.08.12 0 0 1390
Szia,

Ha a szerviz is elismeri, hogy képtelen kijavítani a hibát akkor úgy tudom, hogy x mennyiségű próbálkozás után garanciában cserélni kell a terméket, legyen az villanyvasaló vagy autó. Szerintem nyugodtan vázold fel nekik ezt a lehetőséget, mint a probléma talán egyetlen megoldását, aztán ha már náluk az autó, addig kísérletegetnek vele amíg meg nem fejtik a dolgot. Azt talán nem kellene megvárni, hogy esetleg 130-nál szétessen valami benne és Ti meg összetörjétek magatokat, és az igazságügyi járműszakértő (vagy mi a neve) majd megfejti a baleset okát. Az még nekik is sokkal többe lenne, mint adni egy új autót. Mire várnak, ki jelezze még? A rendőr, hogy kiadtak egy hibás autót javítás nélkül, aminek ez és ez lett a következménye, úgyhogy a szervizcsapat csomagoljon egy heti hideg kaját mert mennek Baracskára? Hülyék ezek egészen? Ezen még én is totál kiakadtam.
Amúgy ha nem lenne a "melegedési" idő, akkor egy lógó kábelkötegre gyanakodnék, de hallani kellene élőben, mert amikor pl. lelazultak az előző kocsimon a kerékcsavarok a bal első keréken (persze szerelőnél volt gömbfejcserén -azok a gömbfejek 31 évesek voltak akkor- és nem húzták meg rendesen) akkor a másik három kereket már szétszedtem, lebontottam a fékeket is, még alá is feküdtem és a végén totál véletlenül vettem észre, hogy bal elöl van a hiba, mert a bódé "kiközvetítette" a kopogást mindenhova. Szóval az ilyen zajok nagyon becsapósak tudnak lenni, de a szerelőnek az a dolga, hogy megtalálja és megjavítsa. Sőt, neki ez az EGYETLEN dolga!
Csak keményen velük szemben és légyszi áruld el melyik műintézmény ilyen "profi", ha nem titok, hadd okuljunk.
kukucs

Előzmény: harrypoti (1388)
harrypoti Creative Commons License 2002.08.12 0 0 1389
Értem! Nem húz semerre, nagyon jó az úttartása.
Előzmény: krike (1387)
harrypoti Creative Commons License 2002.08.12 0 0 1388
Ecoma!
Sajnálom a dolgot, hogy nálad is van ez a probléma, de egy kicsit örülök is, hogy akkor már nemcsak engem néznek hülyének! :( A szervízben már-már azt kezdték feszegetni, hogy ez a dízeleseknél
"normális", nem tudnak vele mit csinálni, mert már mindent kicseréltek. A szervízpapiromra rá is írták, hogy a hiba továbbra is jelen van. Azt is mondták, hogy addig nem is nagyon lépnek ilyen jellegű dolgokra, amíg más nem jelzi. Jó mi? A jó k*..a...-at!!! Teljesen hülyének nézik az embert.

A "tüneteid" megegyeznek az általam jelzettekkel?
Igen közösen kell fellépnünk, mert egyenként látod hülyének nézik az embert.

Előzmény: ecoma (1382)
krike Creative Commons License 2002.08.12 0 0 1387
A guminak kell bemelegedési idő, az meg is változik ha meleg, fém alkatrészeknek sokkal kissebb a hőtágulása.Ha fém lenne, vagy azonnal kopogna, vagy sokkal hosszabb bemelegedési idő után.Elég a gumiban egy kissebb szálszakadás, vagy anyaghiba, és ha tágul egy picit akkor már nyugottan kopoghat, pláne ha leállított motornál is.Vagy ne adj isten fel, vagy le rakodáskor kipróbálták a féket( bár akkor azonnal kopogna a lekopott rész miatt).Nem húz az autó valamelyik irányba??
Előzmény: harrypoti (1386)
harrypoti Creative Commons License 2002.08.12 0 0 1386
Köszi Krike megpróbálom, de szerintem gumi ilyesmit nem csinálhat.(?)
Előzmény: krike (1384)
harrypoti Creative Commons License 2002.08.12 0 0 1385
Gratula Alizé! Használjátok egészséggel!
Előzmény: Alizé (1381)
krike Creative Commons License 2002.08.12 0 0 1384
Talán gyárihibás gumi????Ezért javasolták neked a pótkereket.Amúgy nekem a bal első kerék így újonnan ereszt, de csak 2 bar-ig.A pótkereket rakd fel, próbáld ki, vagy csak egyszerűen nézesd meg a gumikat a szervízben, vagy ha nem bízol bennül, akkor a kedvenc gumisodnál.
Előzmény: harrypoti (1383)
harrypoti Creative Commons License 2002.08.12 0 0 1383
A "témáról" most már higgadtabb fejjel:

1. Nem fordulatszám függő, szabálytalan ritmusú.
2. Üresben és leállított motornál is hallható.
3. Hátramenetben még nem próbáltam, de megteszem.
4. Keréknyomás OK.
5. Nem olyan jellegű, hogy rezonanciát keltsen.
6. A pótkereket még nem próbáltam, miért?
7. Átalakítás nem volt.

+ Jobban csak 10-15 km megtétele után hallható, és talán a melegedéssel lehet összefüggésben. Már kisebb enyhe "púpoknál" is hallható. Most, hogy hűvösebb az idő, nem is igazán hallani.
Mi lehet ez????

Előzmény: FIFTY (1378)
ecoma Creative Commons License 2002.08.12 0 0 1382
Harrypoty!

A pufogás nekem is van. A lengéscsillapítót már ki is cserélték. Talán fel kéne közösen lépnünk valahol, hátha úgy könnyebben megtalálnák az okát. Ez nem rendeltetés szerű használat, hogy nem merek senkit beültetni magam mellé, mert félek a lesajnáló pillantásoktól, "Kopog, de mit vársz? Ez egy francia Trabant!"

Nem a szervo ciripel, hanem a kormányban lévő légzsák érintkezője. Ki kell cseréltetni, akkor megszűnik a zaj.

Nem az autóval van a baj, az jó! Csak az olcsó török munkaerő...! Az nem végzi rendesen a munkáját. Kicsit Olyan érzésem van, mint a Dacia-nál volt. Szét kell szedni, majd újra össze kell rakni, akkor szuper!

Alizé Creative Commons License 2002.08.12 0 0 1381
Pénteken vettük át dízel Thaliánkat. Az ARAL kártyát átvételkor megkaptuk. A hétvégén majdnem 400 km-t sikerült belehajtani. Az első tapasztalatok nagyon pozitívak, egyenlőre semmi nem zörög, kopog. Egyetlen negatív tapasztalat, hogy a kesztyűtartóban nincs világítás:) ( Már az ezerkettes Ladában is volt. ) Ez az első dízel autóm, eddig eléggé idegenkedtem a dízelektől, ennek ellenére nem bántam meg a döntést. A dízeles hang csak alapjáraton hallható, menet közben egyáltalán nem. A váltó nagyon jó, egyáltalán nem nehéz ötödikbe tenni, mint ahogy azt többen írták előzőleg. A váltókat terhelésváltáskori mozgása sokkal kisebb annál, mint amit a tesztelők véleménye alapján vártam.
Egyenlőre ennyi.
PhD Creative Commons License 2002.08.11 0 0 1380
Nem tudjátok, lehet a Thaliához könyöktámaszt rendelni? Anélkül nem lehet kényelmes egy autó - legalábbis nekem. Tetszik a Thalia, de e nélkül már nem.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!