Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

dCi Creative Commons License 2002.08.10 0 0 1375
Szia,

Az igazán mérgező gázok többesége (szénmonoxid, nitrogén oxidok stb.) színtelen szagtalan, beszívod és nem is sejted mitől fáj a fejed. Ha előtted megy egy büdös dízel legalább becsukod a szellőzést, hogy ne jöjjön be a szag.

Sajnos Toyota Prius-ra egyelőre nem tellik, de addig én a dízelre szavazok.

Előzmény: Cryptoman (1372)
harrypoti Creative Commons License 2002.08.10 0 0 1374
Bocsi, a levélben sok a hiba, de még gondolkozni se nagyon birok.....
harrypoti Creative Commons License 2002.08.10 0 0 1373
Megértelek v_tibor! Olyan helyzetbe kerültél Te is, amelyből nehéz okosan kijönni. De biztosan megoldódik!
Más..
Tegnap voltam a szervízben, abban reménykedtem , hogy végleg megoldódik az általam már említett, előlről hallható kopogás. DE NEM! Kicserélték, a motortartó gumibakot, próbaút... pár km után kezdett a kopogás újra előjönni. A szerelő és én is az agyvérzés határára kerültünk. Vissza a szervízbe ott beült egy másik szerelő, aki nagyon meg sem akarta hallani azt a bizonyos hangot, amit már előtte hárman és kijelentette, hogy szerinte minden dízel így kopog. Akkor végképp paff lettem és már kezdtem rosszul lenni!
Vissza szervízbe ott kupaktanács a dolgozók részéró, majd közölték velem, hogy szerintük a kocsinak nincs semmi problémája, rendeltetésszerűen használható. Kérdezem tőlük, hogy azért hallották, illetve hallják azt a hangot nem? Elismerték, de azt mondták, hogy nem mindíg hallják intenzíven ahhoz, hogy meg lehessen állapítani, hogy honnan is jön, meg már kicserélték a lengéscsillapítókat és a motortartó gumibakot is, de nem tudnak csinálni vele semmit, szerintük a dizelek igy kopognak. Szervízlap kiállítva.. rajta a hiba leírása és az is, hogy javítás nélkül vettem át a kocsit. Szinte ordítani tudtam volna, annyira rosszul esett a dolog + 2 nyugtató, de még ma is remegek az idegtől!!!:((((((((((((((((
A hiba leírása. Jól bemelegedett és nagyobb út megtétele (kb. 20 km) megtétele után ha a jobb kerékkel egyenletlen úton halad a kocsi -de nem kátyúkra kell gondolni- akkor tompa kopogás hallható előlről Hasonló a hang mint amikor a lengéscsillapító rossz, vagy a gömbfely kotyog. Kisebb sebességnél hallható jobban, mint a városi közlekedés. Ha leállítom a kocsit 10 percre, azt követően megint kell vel menni néhány km-t, hogy újra lehessen hallani.
Segítsetek!! Ti tapasztaltatok ilyesmit dízeles és benzines társaim?? Nagyon kivagyok, tehetetlen dühömben szinte bőgni tudnék:(((((((((((((
Mi a sz..-t csináljak? Imádom az autómat, de már-már az jár a fejemben, hogy megbántam a vásárlást!
:((((((((((((((((
Előzmény: v__tibor (1371)
Cryptoman Creative Commons License 2002.08.09 0 0 1372
"A benzinesekkel sincsen igazán bajom, de nagyon pörög a motor.Illetve a dízel hamarabb kezd húzni,"

Nekem viszont van a dízel-ekkel. Megy ezerrel a duma, mennyire jó a károsanyag-kibocsátásuk, és mégis mindent ellep a dízelszag. Állítólag a CO-n kívül minden más rosszabb, a korom pedig, amiből van bőven, rákkeltőbb az összes többinél.

Az első néhány évben, néhányszor tízezer kilométerig, optimális körülmények közt valóban jó. Utána mindegyik büdös, nagyobb gázadásnál erősen kormol (persze, belülről nincs közvetlen visszajelzés, így nem tűnik fel) - csak körül kell nézni, Auditól a legkisebbekig... Nem is értem, hogyan bírják a katalizátorok az azzal felszereltekben.

Lehet, hogy nincs igazam, túrót sem értek hozzá az általános ismereteken túl - bár biztosan meg lehet már találni ilyesmit is a hálón -, de a tapasztalat mondatja...

Előzmény: krike (1364)
v__tibor Creative Commons License 2002.08.09 0 0 1371
Nem mintha védeném a kereskedést, de tényleg jóindulattal kezelték eddig a dolgaimat, valószínűleg a szállító cég(ek) ki-bepakoló emberei(?) vétettek. A kereskedő állítása szerint a festékvastagság a (valamiféle) tűrés-határértéken belül fog maradni. A nejem ragaszkodik a színhez, hiszen azért választottuk, mert ezt szeretnénk, és igaza is van. Sajnos műszaki ágon végeztem, nem jogon, ezért nem nagyon tudom hírtelen, hogy mire van lehetőségem, azonkívül, hogy az igazságérzetem rendesen dolgozik. Nem tudom, hogy valójában számszerűen mekkora kár ért így, mennyivel csökken(t) az autó értéke. Támadt egy olyan gondolatunk, hogy megegyeznénk a kereskedéssel abban, hogy megrendelünk egy újat eredeti áron és addig ezt használnánk, utána pedig annak adják el ezt, akinek tudják. Az új átvételéig meg kihasználnánk a halasztott részletfizetést (valami hirdetésből rémlik 3 hónapos halasztás), azaz addig nem fizetnénk részletet (ugyanis nem kp. a kocsi). Másik gondolatunk, hogy még kérnénk a vélt kárösszegig utólag is beszerelhető kiegészítőket, amit előbb-utóbb szívesen felszerelnénk (pl.: aktuálisan a további felverődés ellen sárvédő gumit, tetőtartót, szőnyeg, légterelő oldalablakhoz, stb., stb.). Vagy megkérdezzük hogy két hónap múlva mennyiért számítanák be ezt az újrafényezett autót egy újba. 22-es csapdája, aki tud, segítsen tényadatokkal !!!
dCi Creative Commons License 2002.08.09 0 0 1370
Elképesztő amit írsz, de korábban én is hasonlókat tapasztaltam - ha nem is ilyen durva kivitelben. Ki volt a kereskedő?????

Igaz, hogy 200 mikron egy gyárilag fényezett autó festékvastagsága?

Előzmény: v__tibor (1368)
ecoma Creative Commons License 2002.08.09 0 0 1369
V_tibor!

Először is ne kapj szívszélütést! A másik, ha fényezik az autód, akkor az sérültnek van nyilvánítva és bármennyire is figyelsz rá, az eladáskor senki nem hisz neked ezt el és kevesebbet fizetnek érte.
A másik. Mivel ők sértették meg a kocsidat, ezért nem is valószínű, hogy a legszebben végzik el a munkát! Szerintem NE VEDD ÁT!
Ha más szint választasz, akkor is a befizetett előleggel csökkentsék a vételárat. A 120e Ft-ot azért mondják, hogy elvarázsoljanak, de többet is kell kapnod. Ha Te nem teljesítenél, akkor a 10%-ot simán lenyúlnának.
Vagy rendelj egy másikat, és ha nem tudnak adni cserét, akkor semmi gond fizessék ki a bérelt autód díját.
De mindezek előtt szépen menj oda és fényképezd le a sérüléseket!
DE AMI FONTOS! TÉGED KÁR ÉRT, A PTK SZERINT AZ OKOZOTT KÁR MEG KELL TÉRÍTENIÜK! Te nem akarsz többet csak a károdat fizessék ki! Ezért ne fogadj el adományt, vagy ha elfogadod ne mondj le a későbbi kárrendezési jogodról!

Előzmény: v__tibor (1368)
v__tibor Creative Commons License 2002.08.09 0 0 1368
Ja, és többször kiemelték, hogy szerintük nem fog látszani a fényezés után semmi eltérés ... netán többször is csináltak már ilyet? Esetleg az ügyfél tudta nélkül ... Nekem legalább szóltak ... Horpadás szerencsére nincs rajta, de ezek után mit gondoljak még?
v__tibor Creative Commons License 2002.08.09 0 0 1367
Csak okolásképpen Mindenkinek!

Ma szóltak, hogy itt a gépem (Thalia 1,5 dCi, Alize, metál tintakék). Én már tegnap is láttam (minden nap munkába jövet-menet arra járok), mondtam nekik, válasz: ma érkezett. DE !!!!!!!! Van egy kicsi(??????) gond ... az autó egy csomó helyen kavicsot kapott a szállítás során. Megnéztük, a nyomok alapján a ki-be pakolásnál kavicsos talajon padlógázkuplungelenged effektus zajlott le, valószínűleg az előtte levő autóval is, mert a motorházfedél is pöttös. A tető és csomagtartót kivéve újra kell fényezni!!! Elképesztő érzés !!!
Három megoldás:
1. A hétvégén is dolgozva, fényezve elviszem (120 eFt árengedményt adnak az eredeti árból)
2. Megvárom az újra rendelés-szállítást (október vége), csereautó nincs.
3. Választok más színűt a már országban lévő plusz(?) készletből, de ez a szín még véletlenül sincs közte.
A fényezés után (jövő hét hétfő-kedd)kell választ adnom. Erre kössek csomót ...

harrypoti Creative Commons License 2002.08.09 0 0 1366
...és nyugodtan próbálj ki egy 65 lovas Tháliát is, persze bejáratottat, mert az is jól megy ám:)))
Krikének igaza van. Mérlegelni kell amikor autót választunk. Engem a fogyasztása, kényelme, nagy csomagtere és a kellemes menetdinamikája ja és az ára győzött meg!

Előzmény: sidespin (1362)
krike Creative Commons License 2002.08.09 0 0 1365
Annyi igaz, hogy a 80 pacis az Clio.Kérdés, feltétlen Tháliára van e szükséged, illetve hogy mire szeretnéd használni az autót.Láttam, hogy Stilo után is érdeklődtél, gondolom családos vagy,akkor valóban erre lenne szükséged, ill. nem mindegy az 1.5 l vs. 1.8 l -es motor költségvonzata sem(kötelező,casco).És ha elég sokat mentek vele,akkor a dízel takarékossága meghálálja a választást.
Előzmény: krike (1364)
krike Creative Commons License 2002.08.09 0 0 1364
Részben takarékos vagyok, mivel ha meghajtom akkor sem fogyaszt 6 liternél többet, illetve eddig többségében dízelt vezettem, és teljesen meg voltam velük elégedve.A benzinesekkel sincsen igazán bajom, de nagyon pörög a motor.Illetve a dízel hamarabb kezd húzni, és az új dCi-k pedig ráadásul elég széles tartományban is.Ezenkívül az a 80 LE tökéletesen elég mindenre.Aki versenyezni akar az majd pénzt gyűjt, leteszi a megfelelő licenszet és mehet a versenypályákra.:)))De egyet értek az előttem szólóval, érdemes kipróbálni:)
Előzmény: sidespin (1362)
harrypoti Creative Commons License 2002.08.09 0 0 1363
Próbálj ki egy 80 pacis bejáratott dCi-t:)
Előzmény: sidespin (1362)
sidespin Creative Commons License 2002.08.08 0 0 1362
helo, én meg közben kérdeznék méh 1et.

Aki dci-t vesz, az miért teszi? Mert a dieselek híve, vagy mert takarékos igen negyon? Vajon próbáltátok 16 v 1.4-est is, mellyel egy árban mozog?

Köszi.

vsanci Creative Commons License 2002.08.08 0 0 1361
Sziasztok fiúk/lányok!
Szeretettel meghívnánk minden érdeklődő Reanultos kollégát a VII. Nemzetközi Renault Találkozóra.
A helyszín Szeged (Sunshine City) időpont 2002.09.7-8. (vagy 2002.08.31-09.01.)
Programok:
- A szegedi Hajtás autós-motoros kiállítás és vásár megtekintése
- Szeged város rally, díjakkal és egy vándor serleggel.
- Gyorsulási verseny (illegál) ha tudunk helyet biztosítani ;-)
- Felvonulás (ha elegen leszünk) és letudom szervezni.
- Starndolás Szegeden rengeteg fürdő van, választék lesz!
- Kaja, természetesen halászlé Szeged egyik legszínvonalasabb éttermében.
Szállás:
Sziksós fürdő és Camping területén.
Árak:
Sátor:
- Sátor hely: 600 Ft/sátor/éjszaka
- Személy: 600 Ft/fő/éjszaka
- Autó: 280 Ft/autó/éjszaka
- Idegenforgalmi adó: 300 Ft/fő/éjszaka
Van bungalló is 2-3 ágyas zuhanyzós nem zuhanyzós bővebb infót ha felhívod a Campinget a 62-463-029-es számon. Nagyon udvariasak! Sietni kell annak aki bungalót akar foglalni, mert az korlátozott számban van már csak.
Fürdési lehetőség van itt is egy nagy medence, van vizibicigli és szurf is!
Várom a hozzászólásokat ötleteket emilben és telcsin a 20-344-3445-ön.
Üdv:
Vsanci
erikszi Creative Commons License 2002.08.08 0 0 1360
Üdv mindenkinek!

Egy éve és 20000km-e vagyok birtokában egy 1.6-os Cliónak Privilege kivitelben. Őszintén szólva nem voltam a francia autók nagy barátja, de miután tavaly apám belevágott egy 1.4 16v Thalia vásárlásba, megtetszett a motor dinamizmusa és fejlett technikája. A próbaút egy 1.6 dynamique Clioval aztán teljesen "elolvasztott". Így aztán főleg a motor és az extrák döntöttek.
Dióhéjban az egy év: Három hét után egy gyors őzgázolás, majd kb. 5000(!) km a csereautókkal egy alkatrész kései érkezése miatt, előbb 1.2-es 75LE Clio, majd 1.2 75LE Twingoval (az 1.2-es motor főleg pörgősségével lepett meg, a maga módján nagyon élvezetes volt)
Tapasztalatom szerint a Clio-Thalia páros gumi és műanyag alkatrészei nem a csúcsot képviselik. Főleg nem az ablakkeretek. Nálam sem és a Thalián sem illeszkednek tökéletesen a bal első ablak alján.
Ezenkívül a jobb oldali szélvédő keretcsíkom egy idő után enyhén felpúposodott és az alákapó széltől egyszerűen felcsapódott. Többszöri visszatömködés után egy kamion elhaladása után el is szállt a légörvénytől. (Elég tré érzés volt, jót röhöghetett az utánam jövő)
Az egyik féltengely gumiharangot garanciában kicserélték, valamitől kilyukadt, ugyanígy a kormányösszekötő gumiharmonikákat mindkét oldalon. (Csak jó minőségű utakon járok, nem hiszem, hogy valami követ, vagy drótot kaphatott.) Ajánlom mindenkinek, hogy ha teheti néha vegye le az első kerekeket és kukkantson mögéjük. Én mindkét hibát így fedeztem fel.
Mechanikusan viszont semmi probléma, a motor mindenért kárpótol, csendesen és könnyedén viszi a kocsit. Átlagfogyasztás: 6.3 körül, 105-115-ös tempó klíma nélkül, húzós előzésekkel, rövid gyorsabb szakaszokkal (140-150) és falvakkal tarkítva csak vidéki utakon. Egy 3000 km-es német túra átlaga 6.95 liter volt (135-140-es átlagtempó az autópályán, lejtőkön fel a 200-as határig) Negatív rekord 5,3 körül, kb 90-95-tel, de ezt nem sokáig bírom J.
Évi 25000 km körüli futásteljesítményem miatt azonban erősen gondolkodom egy DCi cserén, egy próbaút talán meggyőzne a 60kW-os mocival. Elnézést a hosszú lére eresztett mondókáért.
Mintha valaki írta volna, hogy tud hosszabb áttételű ötödik seb.-ről???

A legjobbakat!

harrypoti Creative Commons License 2002.08.08 0 0 1359
Üdv néked teebor! Használd egészséggel a kis dCi-t/ :)
teebor Creative Commons License 2002.08.07 0 0 1358
Sziasztok!

No, én ma délután, aug. 18-a helyett, aug. 7-én átvettem dCi bruThaliamat. Azóta belekerült kb. 80 km. Eddig meggyőző... Én egy tetőcsomagtartót és a szőnyegeket tudtam belealkudni az árba. Amúgy nekem annyit mondtak, hogy 10000nél ajánlott egy szervíz, de fakultatív. Most kb. ennyi. Nem bántam meg! :o)

És nekem még nem csörögzörögkopogmorog, sőt még a központi zár is zár magától...

Minden jót!

harrypoti Creative Commons License 2002.08.07 0 0 1357
Jól döntöttél Alizé! Jó ez a kis sárkány:)

Vélemyénem szerint a szervizes összekeverte a dolgokat, amikor nekem 10000 km-es átvizsgálásról beszélt. Nem'tom.... de lehet, hogy már hülye is vagyok:) Majd pénteken megkérdezem újból. Akkor cserélik ki a gumibakot.

Előzmény: Alizé (1356)
Alizé Creative Commons License 2002.08.07 0 0 1356
Sziasztok !

Már régóta olvasom a topikot, de csak most írok először. Pár napon belül átveszem az 1.5dCi Thaliamat. ma volt műszakin, úgyhogy már csak az okmányirodán múlik az időpont. Nekem augusztus közepére ígérte a kereskedő, tehát nem is fog késni ( remélem ). Az itt olvasottak csak megerősítettek abban, hogy jól döntöttem, amikor megrendeltem. A kereskedő nekem azt mondta, hogy az első kötelező szervíz 30000 km, vagy két év, 15000 km-nél ingyenes átvizsgálás.

kukucs33 Creative Commons License 2002.08.07 0 0 1355
Hali,
Én tavaly októberben vettem át, akkor még az első átvizsgálás fél év vagy 10000 km utánra volt kiírva és csak azután jön a két év vagy 30000 km-es intervallum (ami így először az átvételtől számított mésfél év múlva esedékes). Nem gondolnám, hogy az újabbaknál azt is elhagyták volna, de semmi sem lehetetlen...
Meg persze van még az évenként vagy 15000 km-ként ajánlott ingyenes átvizsgálás is.
Előzmény: krike (1354)
krike Creative Commons License 2002.08.07 0 0 1354
Megnéztem a szervíz könyvet, és sehol nem tesz említést a 10000-es kötelező átvizsgálásról.Az van beleírva az elejébe, a szervíz álltal hogy a legközelebbi szervíz esedékessége 30 000 km, ill. a "két év".Különben most olvastam, hogy fél millió 1,9-es dízel renault hívnak vissza konstrukciós hiba miatt, bár nálatok ez nem érinthet senkit.
harrypoti Creative Commons License 2002.08.07 0 0 1353
Na jó..... csak egy Hunor szivar volt!:)
Előzmény: ecoma (1352)
ecoma Creative Commons License 2002.08.07 0 0 1352
Gyors volt az a szívar!
Előzmény: harrypoti (1351)
harrypoti Creative Commons License 2002.08.07 0 0 1351
Hát... nekem továbbra sem zár le magától a központizáram, pedig egy szivar kíséretében kb. 10 percig vártam. :(
Van viszont sebességfüggő radióvezérlés!:)
dCi Creative Commons License 2002.08.06 0 0 1350
Nekem is azt mondta a kereskedő, hogy csak 30000-nél (vagy 2 év) kíváncsiak a kocsira, nincs semmi kötelező közötte. Ennek ellenére 15-nél elviszem átnézetni és olajat cseréltetni.

Circum: Hitel kezelési ktg 0 Ft, a hitelek egyre olcsóbbak és teljesen általános, hogy a szerződéskötésnél nincs semmiféle ktg. A kereskedés úgyis kap a banktól ügynöki jutalékot.

A forgalombahelyezés kb. 40.000 Ft (ennyi fizetendő állam bácsinak), de gyakran azt tapasztaltam én is, hogy 70-80e Ft-ként tüntetik ezt fel. Ez esetleg az Ő "fáradozásuk" költsége.

A kocsid ára így kb a következőkből áll: Kocsi listaára + extrák + forgalombahelyezés. Ha a kocsi nem akciós akkor 8-10%-ot le kell tudj alkudni. A kereskedők azt szeretik, ha ilyenkor a gyári extrákat adják ingyen kedvezmény gyanánt.

Ha a kocsid listaára 2,5M + 230e légkondi + 40e forgalombahelyezés akkor a 2770e-ből van ugye a +lóerő akció 70e és még 180-200 e.-t le kell tudj alkudni.

Nem rajonganak a kereskedők az ilyen alkudozóknak, de ez a játék a Te zsebedre megy így legyél kemény. Fog ő még így is eleget rajtad.

krike Creative Commons License 2002.08.06 0 0 1349
Az amcsik gyártják, 5-6 éve van Magyarországon,és versenyautókba előszeretettel pakolják.Nagyon jó ismertetőt találhatsz a www.quakerstate.hu -n.Amúgy a Castrolnál a Mobil 1 is 3 minősítéssel jobb.Itt a céggel szemben meg van egy Renyó bolt, és lehet kapni gyári olajat(Elf)ha minden igaz.
Előzmény: harrypoti (1348)
harrypoti Creative Commons License 2002.08.06 0 0 1348
Elbizonytalanítottál Krike! Nem emlékszem, hogy szervízkönyvben van-e 10000-es kötelező átvizsgálás, de az biztos, hogy ezt mondta a szervíz vezetője! Most akkor mi is van? Valaki tudja?
Az én szervizemben Castrol-t használnak és alapból csak 10W-40-t tesznek bele.
Ez a Quaker State milyen olaj, viszkozitása? Ára?

Előzmény: krike (1346)
krike Creative Commons License 2002.08.06 0 0 1347
a Clio-nál alapból lefelé van fordítva a kipuffancs vége, és rálóg a spoiler
Előzmény: krike (1346)
krike Creative Commons License 2002.08.06 0 0 1346
Hogy van ez a kötelező 10000-es???Én a kocsi átvételekor rákérdeztem direkt, és azt mondták hogy már nincsen ilyen, csak a 2000 vagy 2001-ig gyártott autóknál volt, és hogy 30000-nél kell vinnem a kocsit először.Vagy csak kereskedése vélogatja???Biztos hogy jó lesz az az 5W-40-es olaj.Ha normális 10W-40 -es kerül bele, az télen is jó.Amit én néztem, az jó -35 fokig( valszínűleg Quaker State fog belekerülni)De ha jól láttam a Mobil1 is -27 ig bírja legalább.És ezt raknak bele szinte minden szervízben.
Előzmény: harrypoti (1345)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!