"A szerelő kereket le, kalapács a kézbe, különböző pontokra célzott csapás, pár kiálló vasdarab (tengely) szakszerű rángatása, ball első kerékkel megcserélve visszaszerelés. "
ecoma! Egy kicsit részletezd! Megesz a kíváncsiság!!:))
Ma reggel voltam szervizbe. Megoldták a kormányzörgésemet. Szóltam nekik a pufogás miatt.
A szerelő kereket le, kalapács a kézbe, különböző pontokra célzott csapás, pár kiálló vasdarab (tengely) szakszerű rángatása, ball első kerékkel megcserélve visszaszerelés.
Na ennyit végzett.
Az eredmény:
Mentem kb 25 Km-t én NINCS pufogás! Na erre varjatok gombot!
Harrypotti!
Nem tudom, hogy véglegesen segített-e a dolog, de most megyek kb 1500 km-t majd a járgánnyal és ki fog derülni. Utána értesítelek!
Na, megvan a dCi Thalicska! Az ARAL kártya is (egész jó, a mindenkori árból 2 Ft lefittyen), rögtön tele is tettem. S ahogy kell, délután jól megáztam vele. De vezetni nagyon kellemes, hangokat még nem hallok, rádió, klíma OK, s az utastér szerintem tök csendes (az előző Favoritomnál lényegesebben, de még talán a céges Suzuki 1,3-nál és Opel 1,4 classicnál is halkabb, vagy csak úgy akarom hallani). A fordszámmérőt még folyton figyelnem kell, pillanatok alatt eléri a bejáratásig ajánlott max. 2500-at, s a benzinesek után ezt szokni kell. Ajánlom minden vacillálónak, voksoljon a dCi mellett! Megéri, hosszútávon meg főleg.
Ha megint nem tudnak csinálni semmit, akkor írasd rá a szervízlapra, hogy nem tudták megjavítani.
Én a következő héten megyek átnézetni, mielőtt megyek Hollandiába. Még holnap délután, illetve szept 9-től leszek megint net közelben, majd akkor jelentkezem és megdumcsizzuk a teendőket. (fogy.védelem, garancia stb..)
Á, szerintem a fő Rönő gyerek most kint gyakorol a Hungaroringen a többi meg nézi :-))
Amúgy tényleg kíváncsi vagyok, hogy hivatalból olvassák-e a fórumot, ui. egy elég idétlen kérdőívet küldtek már korábban, tehát biztosan kíváncsiak mennyire elégedett a vásárló. Ember legyen a talpán aki abból ezt kihámozza, innen sokkal több infót kapnának az biztos. Persze itt nincsenek rubrikák, hogy lehessen pontozni a válaszokat :-)))
Most megyek átvenni azt a bizonyos Thalicskát, maradtunk az eredeti tintakék-metál színnél még egy kis alku árán. Már láttam a "művet", szerintünk meggyőző. A tapasztalatokkal hamarosan visszatérek. Gondolom, a Rönó kereskedők is rátaláltak már erre a fórumra (innen első kézből kapnak véleményt a termékeikről), ezúton őket is üdvözlöm az eddigi és ezutáni talicskásokkal együtt.
Assistance 10+
Megnéztem a prosiban (sajnos a részletes tájékoztatót nem találtam meg), aszerint az útszéli hibaelhárítás ingyenes, de az alkatrészt fizetni kell ott is, vagy ha a helyszínen nem javítható akkor ingyen van a szervizbe történő szállítás. Kb az Autóklub sárgaangyal szolgáltatását tudják (gondolom velük vannak szerződésben) nyújtani, klubtagság nélkül és azzal a plusszal, hogy külföldön is működik a dolog külön díj nélkül. Nagy vonalakban ennyi.
Hát ma velem is megesett a dolog!
Évtizedes meggyőződésemet(megrögzöttségeimet?)
<"az autó német , esetleg japán";a dízel büdös, zajos és télen nem indul"> sutba vágva megrendeltem egy 1,5 dCi Thalicskát.
Igaz, nekem másfélhónapos konoksággal sikerült kibulizni egy tesztautó megkóstolását.
Ha hazakerül a kicsike ismét jelentkezem "írományokkal" a tapasztralatokról. Addig is balesetmentes, jó "Thalicskázást" Mindenkinek!
Új vagyok, eddig csak olvasgattam, mivel nem tudtam érdemben közbeszólni.
Most viszont már túl vagyok egy dCi Thalia megrendelésén, bár csak október elején várható.
Kicsit eszem a kefét, ilyen tesztautójuk ugyanis nem volt, így csak az összeszedhető infó-k alapján döntöttem (na meg a pénztárcám alapján).
Benzinesben ültem ugyan, de csak utasként és a régebbi típusban. Ezért falok minden infó-t.
Harrypoti:
Én is a kecskeméti Formont-nál intézem a dolgot.
Kíváncsi lennék tapasztalataidra velük kapcsolatban(pontosság, korrektség, kedvezmények), bár a szervízről már részben leírtad.
Azééé mégegyszer felteszem a kérdést, hogy nem közületek áll e valaki bent a Danubius házak belső parkolójában, egy (szerintem) sztyeppe színnek örvendő dCi thaliával.
Különben meg az alkatrészeket ki fogják veled fizettetni, assistance ide, vagy oda, ill. a munkadíjat is.Ez csak arról szól,hogyha lerobbansz, és olyanok a feltételek, akkor csereautó v. alkatrész biztosítása, szállás, vagy hazautaztatás.Szóval ilyesmi.De azt felejtsd el hogy ingyen javítják meg.Ha elkopott akkor ez van, meg kell venni a cuccost, és ki kell fizetni a munkát.De a fuul assistance mindamelett akkor sem lebecsülendő, teljesen hasznos szolgáltatás( ha működik).
Ha nem felejtem el akkor holnap elhozom a füzetet a pontos paraméterekkel, de a lényeg az, hogy valóban az Assistance szolgáltatás hosszabbodik újabb évekkel a márkaszervizben végeztetett átvizsgálások után, de az Assistance ingyenes szolgáltatásaival olyan szolgáltatást kapsz mintha tovább élne a garancia. Végülis azzal, hogy ők átvizsgálják, igazolják, hogy minden OK, tehát ha valami tönkremegy (persze a rendeltetésszerű használat mellet, aminek a meghatározása esetleg azért alap lehet némi vitára) akkor azt ingyen kell javítsák. De azért utánanézek a pontos feltételeknek. Anno elég sokat tanulmányoztam és elég komoly érv volt a rönó választása mellett. Az megint más kérdés, hogy ilyen szervizháttérrel (ld. szerelők érdeklődése egy konkrét probléma iránt) mennyit ér az egész... :-(( Az általános 1 év + a rozsdásodási gari meg jár akkor is ha az átvétel után soha többet nem mész vele hivatalos márkaszervizbe.
Az enyém egyébként nem zörög :-)) (na jó, az első ablak, ha csak 4-5 centire van leengedve akkor egy picit, de az is csak macskakövön vagy hasonló útfelületen) Sőt, még a csomagtartófedelem sem ragadt be soha és az összes sebességet is simán veszi :-)) Biztos azért, mert az augusztusi leállás után kipihenten szerelték össze :-))
Az autóra csak egy év garanciát adnak, átrozsdásodásra 12 évet, a fényezésre (de csak ha gyártási- vagy anyaghiba) 6 évet, ha jól emlékszem, amúgy az Assistance a legbonyolultabb, mert a hogyan már le lett írva, de a mit még most sincs a fejemben, pedig elolvastam néhányszor a tájékoztatót. Némi kedvezmény - gondolom, főleg külföldön jön jól (bár Nyugat-Európában még Thalia sincs, így nem tudom, milyenek az esélyek :-)). Ennyi...
Tudom, nem kukucs, de megpróbálom.Mikor megveszed az autót, kapsz assistance kártyát, mellé egy kérdőívet, amit kitöltve vissza kell küldened, ill. egy év általános garit az autóra.Tulképpen arról van szó, hogyha 15000 km vs egy évente elviszed ingyenes vizsgálatra az autót, és válaszolsz az egy év lejárta körül kiküldött kérdőívre, akkor , de csak akkor plusz egy év assistance szolgáltatást kapsz,ami 10 évig meghosszabbítható.Tehát sajnos nem garanciát, csak a full assistance -t.
Üdv!Kukucs33
Magyarázd el nekem légyszí' ezt a 10 év garanciát?
Kössz!
PS.:Van Valaki, Akinek nem zörög, nem puffog, nem villog; egyszerűen csak működik?
Péntektől én is dCi (80le) tulajdonos leszek, de ez egy Clio Sport Extreme lesz, metálfekete, 15-ös Gradient könnyűfémfelnivel. A jelenlegi autóm egy Clio Tech Run 1.4 16V, szóval tudom milyen érzés ezt a 98 lóerős gépet vezetni. Ha pörgeted nagyon jó, de ha alacsony a fordulatszám, akkor olyan mint egy 53 lóerős Suzuki. A fogyasztása nagyon jó, nálam hosszú távon 5 alatt eszik (nyáron). A végsebessége 195km/h (2 hete próbáltam), a gyorsulása 10.4 sec 100km/h-ra. A nyomatéka 127NM, ezzel szemben a dízelé 185NM lesz, ami elég sok, úgyhogy szerintem majdnem olyan jól megy majd mint a mostani gépem, a fogyasztása ellenben 4 liter alatt kell hogy legyen majd. Ráadásul még jár hozzá a 125ezres ARAL Chipkártya is, így kb.: 4 hónapig "ingyen" autózom. Krikének már nagy tapasztalata van ezzel a 80 lovas dCi-vel, de szívesen olvasok tapasztalatokat a 65 lovas verzióról is.
Ha minden igaz én is a Tháliások táborához tartozok péntektől. Az új jövevény 1.4 16v, benzines, Alizé felszereltségű. A topic nagyon jó, sok érdekes dolgot tudtam meg, ill. megerősített abban, hogy a Thalia igenis lehet egy jó választás. Lenne egy kérdésem: van-e tapasztalatotok a rádió-magnóhoz csatlakoztatható CD-tárról. (Szeretném hallgatni a saját cd-im is.)
harrypoti írta:
"...szerintük a kocsinak nincs semmi problémája, rendeltetésszerűen használható... ...Szervízlap kiállítva.. rajta a hiba leírása és az is, hogy javítás nélkül vettem át a kocsit..."
Jut eszembe: HONNAN TUDJA???!!
Ha egyszer elismerik, hogy valami hiba van amit nem tudnak megjavítani, akkor honnan tudja, hogy az autó rendeltetésszerűen használható???
Mi különbözteti meg ezeket a szerelőket az ámokfutó tömeggyilkostól?? A maga módján az is "rendeltetésszerűen" működik....
Na, most jól fölbosszantottam magam (már megint).
Üdv v_tibor!
Egy biztos, ha már maguktól ajánlottak 120e engedményt akkor tuti, hogy több is jár nektek! Ne hagyjátok magatokat vakítani, ők nem buknak semmit, mert amit nektek adnak kedvezményként, vagy költenek a javításra, esetleg az új autó beszerzésére, azt mind le fogják verni a szállító cégen az utolsó fillérig, sőt ha van eszük még a presztízs rontást is! Úgyhogy nyugodtan találjátok ki otthon, hogy nektek mi a legkedvezőbb és adjátok elő nekik, az ő dolguk, hogyan oldják meg, ha nem megbízható partnerekkel dolgoznak az az ő felelősségük, ahhoz nektek nincs közötök, de a nektek okozott kárt a kereskedő köteles megtéríteni. Ha a fényezés mellett döntenétek akkor javaslom a teljes autó átfestetését, mert hiába az eredeti festék és miegyéb, az akkor lesz mindig egyforma ha egyszerre és ugyanazzal a vödör festékkel van festve. Lehet, hogy csak pár év múlva jön ki a különbség mikor már fakul, de ezen ne múljon.
Hali,
Írtad, hogy leállított motornál is van a zaj, akkor lenne egy kósza ötletem, talán ér valamit:
Próbáljátok az álló autót lökdösni, mintha a lengéscsillapítót ellnőriznétek, akár felnyitott motorházfedéllel is, hátha úgy is megzörren (koppan) és úgy mégis jobban hallani. Lehet próbálkozni úgy is, hogy nyomjátok a féket, meg úgy is, hogy nem. Ha csak gurulás közben (a kerék forgásakor) jelenkezik akkor emeljétek fel az egyik oldalát és forgassátok át a kerekeket, nézd meg nem lötyög-e valamelyik kerékcsapágy. Sajna így messziről csak ilyenek jutnak eszembe, de ha részenként jól "megrázzátok" az autót, valahol csak elárulja már a titkot.