"Nagyon vonz, hogy a ugyanazert a penzert a Thalia felszereltsege jobb es a fogyasztasa sokkal alacsonyabb mint a Fabiae, nem beszelve a csomagtarto mereterol."
Pontosan ezek miatt a szempontok miatt vagyunk most Thalia dci és nem Fabia tulajdonosok.
Megvettem Fóton a kocsit (1.4 16V benzines Thalia Alizé, északi fény, mert ez volt raktáron); az üzembehelyezési 50k pénznél többet nem tudtam alkudni; a kb. 27e-es mindenféle illetékeket sem. Bár én sajnos nem vagyok a jól alkudozó típus. :( Igaz, ez a lóerő akció miatt amúgy is elég jó áron volt... Ettől függetlenül nagyon kedvesek voltak.
Hír: szerdán megyek érte! Érdeklődöm, hogy mit lehet/érdemes megnézni a kocsi átadásakor? Előrebocsátom, hogy nem nagyon foglalkoztam eddig autókkal (pontosabban kb. 8-10 évvel ezelőtt igen, kispolákkal, meg volt egy skoda 100-asom is :).
_Tibor, vagy bárki, aki tudja: a kavicsfelverődés nyomát látom az alvázon? Milyen formában? Rémisztőek ezek a történetek...
Manapság szinte senki nem tudja már, hogy a szó eredete a service (~e: szörvisz), tehát a vízhez vajmi kevés a köze.
Másik kedvencem – ha már nyelvészkedünk – a médiák (médiumok helyett, hiszen a média már maga plural).
Ezt is divatos ma használni, főleg az RTL/CsigaTV bemondói nevelik előszeretettel rosszra a népet. Egészen érdekes módon az InfoRádióban soha sem hallottam még rosszul.
Egy uj auto vasarlasan torom a fejem es a kovetkezo ket modell jon szamitasba: Thalia dCi (65LE) es Fabia 1.4/68LE.
Nagyon vonz, hogy a ugyanazert a penzert a Thalia felszereltsege jobb es a fogyasztasa sokkal alacsonyabb mint a Fabiae, nem beszelve a csomagtarto mereterol.
A jozan esz viszont azt diktalja, hogy a nemet mernokok erdemeit ne kicsinyitsuk. Szemben all egy ugymond nemet auto amit a csehek gyartanak egy francia autoval amit a torokok szerelnek ossze.
Bongesztem egy kicsit a topicot es ismetlodo komoly hibanak csak azt a puffogast fedeztem fel amit a szervizek keptelenek megjavitani. Mas?
Mondjatok meg egy-ket meggyozo ervet miert ne valasszam a Fabiat.
Végre megvan a dCi Clio, tegnap este 6-kor átvettem a Renault házban. Az ablakgravírozást eltolták, úgyhogy szép fehér csíkok vannak minden ablakban. Na mindegy, túlélem. Az autó maga nagyon furcsa a benzines Tech Runom után, igaz nem mertem nyomni neki, mert kb. 1500km-ig kímélni kell, nem mehet a fordulatszám 2500 fölé. Szerencsére van benne fedélzeti számítógép 8 funkcióval, úgyhogy nyomonkövethetem a pillanatnyi fogyasztást ami egyszer hazafelé 2.8l/100km (!) volt. A digitális klíma szépen hűt, igaz még meg kell tanulnom a kezelését pontosabban. A legmeglepőbb az egészben, hogy belülről sokkal csendesebb mint a benzines Cliom volt, és a futómű is egészen más, sokkal feszesebb, jobb a kanyarban is (15-ös Gradient könnyűfém felnikkel). A műszerfal nagyon szép, és a kivitele első osztályú (puha műanyag, be tudom nyomni az újjammal), szerintem a legigényesebb a kategóriában. A fényszórók is sokkal jobbak, mint az előző Clion, erősebben világítanak, ugyanez érvényes a hátsó lámpaegységre is, ami szebb is lett (átlátszó a búra "méhsejtes"). Egyelőre ennyi, további élmények később.
Ma voltam a szervizben, és kiderült, hogy télleg nem halucináltam, hanem folyt az olaj az autóból.Teljesen rendesek voltak, mikor beértem már vártak, és egyből megemelték a gépsárkányt.Kiderült hogy a főtengelyszimmeringnél folyik az olaj, úgyhogy alkatrész megrendelés "hegyek" voltak.2-2,5 deci olaj folyt el, ezt utántöltötték, és péntekre( jövő hét) kell vinnem a kocsit, és meg is csinálják.Cserélik még a vezérműszíjat is, mert ráfolyt az olaj, ill. lesz egy nem tervezett olajcsere is, a szerelés miatt.Teljesen korrektek voltak, semmi vita, kekeckedés, minden garanciába megy.Persze lehetne mondani hogy egy két hónapos autónál még jó hogy ... De azt hiszem nem bántam meg hogy Fót-ra( Renault Békési) viszem az autót.Így kellene minden szervíznek hozzáállni az ügyfélhez, de ugye sajna hallunk ellenpéldákat.Amúgy megkérdeztem, és 5W-40 Elf olajat raknak az autókba.
Emberek, SZERVIZ, rövid i-vel, mert már fáj!!! Semmi köze az árvízhez, belvízhez, csapvízhez, az étkezéshez használt szervízhez, tóhoz, folyóhoz, tengerszemhez, ázott macskához stb.
Az ilyen finom trükköket a spéci szerelők úgyis úgy csinálják, hogy ne tudd ellesni a fortélyt :-))) 3-4 elterelő csapkodás között egyet üt a megfelelő helyre és kész, de otthoni utánzása veszélyes és tilos! A mellékhatások tekintetében kérdezzen meg bárkit, aki már ütött mellé a kilós samuval :-))
Az a lényeg, hogy megjavuljon az autó. Ha jól sejtem, a topictagok igencsak fellendítik majd a kérdéses műhely forgalmát :-)
Szívesen megtenném, de ennyit láttam, pedig ott álltam mellette! Nem vitte túlzásba és nem is várt tőle semmi eredményt a szerelő se, de azt mondta, hogy „Néha még a legjobb számítógépet is csak meg kell csapkodni, hogy működjön.”
"A szerelő kereket le, kalapács a kézbe, különböző pontokra célzott csapás, pár kiálló vasdarab (tengely) szakszerű rángatása, ball első kerékkel megcserélve visszaszerelés. "
ecoma! Egy kicsit részletezd! Megesz a kíváncsiság!!:))
Ma reggel voltam szervizbe. Megoldták a kormányzörgésemet. Szóltam nekik a pufogás miatt.
A szerelő kereket le, kalapács a kézbe, különböző pontokra célzott csapás, pár kiálló vasdarab (tengely) szakszerű rángatása, ball első kerékkel megcserélve visszaszerelés.
Na ennyit végzett.
Az eredmény:
Mentem kb 25 Km-t én NINCS pufogás! Na erre varjatok gombot!
Harrypotti!
Nem tudom, hogy véglegesen segített-e a dolog, de most megyek kb 1500 km-t majd a járgánnyal és ki fog derülni. Utána értesítelek!
Na, megvan a dCi Thalicska! Az ARAL kártya is (egész jó, a mindenkori árból 2 Ft lefittyen), rögtön tele is tettem. S ahogy kell, délután jól megáztam vele. De vezetni nagyon kellemes, hangokat még nem hallok, rádió, klíma OK, s az utastér szerintem tök csendes (az előző Favoritomnál lényegesebben, de még talán a céges Suzuki 1,3-nál és Opel 1,4 classicnál is halkabb, vagy csak úgy akarom hallani). A fordszámmérőt még folyton figyelnem kell, pillanatok alatt eléri a bejáratásig ajánlott max. 2500-at, s a benzinesek után ezt szokni kell. Ajánlom minden vacillálónak, voksoljon a dCi mellett! Megéri, hosszútávon meg főleg.
Ha megint nem tudnak csinálni semmit, akkor írasd rá a szervízlapra, hogy nem tudták megjavítani.
Én a következő héten megyek átnézetni, mielőtt megyek Hollandiába. Még holnap délután, illetve szept 9-től leszek megint net közelben, majd akkor jelentkezem és megdumcsizzuk a teendőket. (fogy.védelem, garancia stb..)
Á, szerintem a fő Rönő gyerek most kint gyakorol a Hungaroringen a többi meg nézi :-))
Amúgy tényleg kíváncsi vagyok, hogy hivatalból olvassák-e a fórumot, ui. egy elég idétlen kérdőívet küldtek már korábban, tehát biztosan kíváncsiak mennyire elégedett a vásárló. Ember legyen a talpán aki abból ezt kihámozza, innen sokkal több infót kapnának az biztos. Persze itt nincsenek rubrikák, hogy lehessen pontozni a válaszokat :-)))
Most megyek átvenni azt a bizonyos Thalicskát, maradtunk az eredeti tintakék-metál színnél még egy kis alku árán. Már láttam a "művet", szerintünk meggyőző. A tapasztalatokkal hamarosan visszatérek. Gondolom, a Rönó kereskedők is rátaláltak már erre a fórumra (innen első kézből kapnak véleményt a termékeikről), ezúton őket is üdvözlöm az eddigi és ezutáni talicskásokkal együtt.