A rázópad szerintem se jó, mert az enyém már háromszor volt rajta és ennek ellenére sem tudtak megállapítani semmit. Ezt követte a mindenre kiterjedő vizsgálat: kocsi felemelése, kerekek le,
mindent megrángattak, lengéscsillapítók és a motortató gumibak cseréje... majd bamba tekintetek és hogy "én ilyet még nem láttam"!!!:(
Elismerték, hogy a jobb oldalon valami kopog, de de nem ismerik annak forrását, így javítani se tudják, a kocsi amúgy biztonságos.........!!
dCi:Bocsi,csak szabin voltam.Otthon betonon áll a sárkány, és ott láttam, hogy valami nem stimmel, de Fóton hamar megjavították.Beljebb volt a gyűrű egy kicsit a kelleténél.Kicserélték és jó a gép.
Más: nincsen a váltó a 80 LE-höz méretezve, csak egyszerűen hosszabbak a váltások, és ez főleg országúton jó,míg városban esetleg dinamikus gyorsításhoz vissza kell kapcsolni.Ellentétben egyes rövidebb fokozattal rendelkező autónál, ami a városban ideális, de autópályán a dCi-k megeszik(persze hasonló köbcentiről van szó).
Nekem a fogyasztásom városban 5,2-5,8 országúton 4,1-4,2.De én pörgetem a motort induláskor,és rendesen gyorsítok is, amúgy 5100 km felett vagyok valamivel.Az én autómnál(Clio dCi 80Le)nincsen semmi kopogás.Ami kicsit zavar az az 1750-es fordulat körüli enyhe műszerfal vibráció,de hamar megszűnik, ill. hangos az ablaktörlő reléje.
Sziasztok!
Bocs, de még mindíg aktuális a Kopogás téma: a rázatópad (MAK állomásokon és műszaki vizsga állomásokon) szerintem nem a legjobb megoldás, mert önmagában zajos, kopog és nem lenne hallható az autó kopogása. Vagy ha igen, akkor már nagy a baj...
Az én esetemben egy kicsit pontosabb leírással szolgálhatok: mindegy hogy hideg vagy meleg az idő, a kocsi ment-e aznap vagy sem, az elindulástól számított idő is mindegy, az sem érdekes, hogy gurul, gyorsít vagy fékez-e.
Kb. 15-20 km/h sebességnél már hallható, egészen sokáig (majd elnyomja a menetzaj). Csak rá veszem magam és felkeresem a szervízt.
Az egészben az a baj, hogy megszerettem ezt az autót így ahogy van és tudom, hogy nem tesz jót neki ha szétszedik, megbontják átállítgatják de nincs más hátra.
Bp., Dózsa György út? - ott lehet parkolni mellette és ráz is, de sietni kell, mert újítják fel ezerrel. Bár még mindig ott van a közelben a Thököly út is tartaléknak :-) vagy inkább :-( ?
Akkor mégiscsak a levegőben lehet valami, ha kf. csend van, de itthon kopogás :-((
Találka már csak azért is érdekelne, mert szeretném meghallgatni. Én már csak ilyen kíváncsi vagyok és szerencsére az enyém csendes (eddig). De azt mégjobban szeretném meghallgatni, hogy valaki elmondja tutira, hogy ez volt az, odaragasztottuk / meghúztuk / beállítottuk / odacsaptunk és azóta csend van...
Egyszóval, tömören: TALÁLKA! TALÁLKA! TALÁLKA! TALÁLKA!
A sebességmérővel kapcsolatban: igaz csak kézzel mértem, de többször. A fél perces 1 km-t (120 km/óra)125-ös mutatóállásnál produkálta. Ezt a tesztet eddig szinte minden általam többször vezetett autónál megtettem, jobb tudni, mint megijedni alapon. Vannak még "nevezetes" értékek, amivel az órát még lehet kalibrálni (60km/ó-60mp, 80km/ó-45mp, 90km/ó-40mp, 120km/ó-30mp, 180km/ó-20mp, stb.).
1400 km utáni tapasztalatok: kétszeri tankolással fogyasztások: először 5,3 teljesen város klímával + egy kevés könnyű utánfutó, másodszor 5,1 fele város fele országút telepakolva csomagokkal családostul klímával + egy kis Eger környéki szerpentinezés (az emelkedőket símán vette). Érezhetően szedi össze magát, gyűjtögeti a lóerőket, nejem is kezd megbarátkozni a dízellel, szereti ő is vezetni.
Nekem most 3 hetes a Clio dCi-m (80LE), de eddig még nem tapasztaltam ilyen jelenséget (2500km). A fogyasztásom csak egyszer ment fel 4.7-ig, Pesten araszolva, full klímával, dinamikus rajtokkal. Amúgy 3.8L/100km az átlagom a mindennapos közlekedés során.
Nekem is ez volt a bajom, hogy kint semmi, viszont itthon újra kopog!
Viszont kaptam egy jó ötletet, hogy menjek be az Autóklub telepére egy rázópadra, ott tuti generálják a hibát és az Ő papírúkkal keresem meg a szervizet! Ezért szerintem a találka színhelyén legyen egy rázópad is! Na jó, ez csak vicc volt!
Szia Mindenkinek!
Megérkeztünk a nyaralásból! A kis dCi-vel 6500 km-nél járok, nagyon baba a gép. A fogyasztás nagyon jó volt: (3 felnőtt 1 gyerek + a csomagtartó dugig) autópályán 130-140-es tempónál Ausztrián és Németországon keresztül 4,6-4,8 lityi és még a klíma is sokat ment, mert nagyon párás volt a levegő. A gép tényleg jóval erősebb lett, dinamikusabban mocorog még ötödikben is. Terheléssel mondjuk azért megérezte az osztrák és német emelkedőket, de szerintem egy ekkora kocsitól ez teljesen normális. Érdekes, hogy az itthoni és a kinti gázolaj között nem éreztem külömbséget.(ja, a sajtzabálóknál kb 30,-Ft-al olcsóbb a dízel:)
Hollandiában nagy sikert aratott az autó, mert ott még az új Clió-ból is kevés van (még nem tudják, hogy mi a jó:))
Mintegy 4000 km-t autóztam
egy hét alatt és semmi baj nem volt a géppel!:))
Még a kopogást sem hallottam, mert az utak egy csöppnyit jobbak, mint itthon. A kocsi útfekvése terhelten még jobb, az ülések 4-500 km megtétele után sem voltak fárasztóak.
Érdekesség: még indulás előtt a rendőrök lézeres sebmérőjével bemérettem a kopcsi óráját. Az eredmény: az óra szerinti 50Km/h-nál a tényleges sebesség 45Km/h!!! Nagyobb sebességnél az eltérés még nagyobb lesz? Ki tudja?
Kopogás
Itthon megint kopog:( és ha lehet mondani, talán még jobban is.
Olvastam, hogy már benzinesnél is előfordult a jelentség. A szervizbe pedig azt mondták, hogy ez csak dizeleseknél van és ez szerintük normális!!!!!! MENJENEK A BÜDÖS FRANCBA!!!!!!
Nekem is kicserélték a kormányban azt a ciripelő csúszóérintkezőt, de megint kezdi!:(
Fiúk és Lányok!
Nem hozunk össze egy Thalicskás/Clió találkát? Sokkal jobb lenne a problémáinkat élőben megbeszélni.
Egy kellemes napot tölthetnénk egymás gépeinek megtekintésével, a problámák orvoslásának kidolgozásával egy kellemes ebéd elköltése mellett. Nem kell hozzá nagy szervezés! Ezt most kellene megejtenünk, amig az idő jó!
Vélemény?
Bocsi a szómenésért, de volt bepótolni valóm!:))
Ecoma! Itt vagyok!!!!:))) Mi a véleményed a találkáról?
Nekem is volt hasonló problémám, ( lásd 1447-es hozzászólás ), de mióta állítottak rajta mindig elsőre indul.
Szép teljesítmény egy hónap alatt a 4000 km.
Kérdésem lenne: van nékem egy 1.5dCi Thalicskám. Hogyha megyek vele, leállítom, és 10 percen belül újból be akarom indítani, néha lefullad... Namost érdkelne, hogy ez normális, vagy mi a szösz. Hozzáteszem, dízelem még sosem volt, ez az első, és nemtudom minek köszönhető a jelenség...
Amúgy 1 hónapos, 4000km van benne, és 4.5ös átlagfogyasztást hozok vele...
circum, szerintem ez budapest használat mellett elfogadható fogyasztás. Nekem a régi Cliom (szintén 1.4 16V 98LE)rendszeresen 5 lityit kortyolt a Budapest-Dorog-Komárom útvonalon, ahol semmi dugó nincs.
Helo Thaliások!
Nekem csak egyszer volt gondom a kocsival (14 RT 16V Alize modell): nem szólt a kürt kb. 2 hónapos korában. A fehérvári szervizben kicserélték, azóta jó. Egyébként nem ott vettük a gépet hanem, Kaposszekcsőn. Ez Dombóvártól kb. 5 km-re van, mindenkinek csak ajánlani tudom. Az első kötelező átvizsgáláson 6 hónapos korában felrakattunk műanyag kiegészítő sárvédőket. Ezzel kapcsolatban jó tanács: ne az eredeti gyárit rakassátok fel, hanem (itt van) utángyártottat.
1. Lejjebb ér ezért jobban megvédi a kő és sárfelverődéstől a kocsi elejét és hátulját.
2. Itt olcsóbb.
Igen jól emlékszel a 4-5 literes fogyasztások a dízel autókat jellemzik. A leírt feltételekkel a 6,6 jó fogyasztásnak monható. Én 1,4-es Focus-szal 9 litert etettem hasonló körülmények között. Ezért is van most dízel autóm.
Szervíz ügyben maximálisan meg tudlak érteni, de sajnos ez a bíróságosdi leginkább a Te idegeidre fog menni, az pedig még a kocsidnál is fontosabb.
Amit lehet én is magam csinálok meg az autón (csak ez egyre kevesebb).
Akkor rosszul emlékeztem, de amúgy is csak viccnek szántam.
A szerelők megítélésében sajnos egyetértünk, bár a Thaliám kapcsán nekem eddig nem volt semmi negatív tapasztalatom, de korábban mással már igen. Ezért is féltem új autót venni (ez önmagában röhej, nem?), mert akkor ugye az esetleges jótállást veszélyeztetem, ha én magam javítok meg ezt-azt, még akkor is, ha tudom, hogy jobban, de főleg lelkiismeretesebben meg tudnám csinálni mint a hivatalos szerelő. Viszont ha valami komoly baj jelentkezik akkor meg mégiscsak jó, ha nem hivatkozhatnak arra, hogy én rontottam el. Ezért volt jó a 60-as vagy 70-es években a VW csináld magad szervize, egy nagy szervizcsarnok ahol volt minden, de a tulajok maguk bütykölhettek, néhány gyári mágus felügyelete alatt.
Azért a per előtt még a Fogyasztóvédelemmel esetleg érdemes lehet konzultálni.
A zörgés már elmúlt?
Én már öreg Thaliásnak számítok, másfél éves a drága. Szeretem/jük az egész család. Szinte le sem merem írni, de nekem még semmi bajom (kopogás, leállás, indexelromlás, stb) nem volt. Kivéve: a télen kicsit összetörték és akkor bizony a szekszárdi szervíz kicsit megszívatott. Jobban is akart de nem sikerült.
Nemrég jöttem meg Horvátországból. 1700 km 6,6-os fogy jött ki. Sok ? Három felnőtt, egy gyerek, csomag doszt, légkondi, mentem ahogy csak tudtam. 1,4 16v. Itt 5l-es fogyasztásokról olvasok(talán dízel?), lehet, hogy bennem van a hiba?
ABTGolf4! A cd-játszó engem is érdekelne de nem zavar ez bele a garanciába?
Én pesti vagyok és a Harrypotti is az tudtommal! Ennyit a vidéki levegőről! Amint látható a szervizekkel van a baj! Nem végeznek ezek el semmit sem jól! Zörgött a kormányomban egy érintkező, hát kicserélték, de az a barom rosszul rakta össze így megint elkezdett zörögni. Miután visszamentem megoldotta, de megint rosszul rakta össze, mert most meg a duda nem szól a jobb oldalt, viszont hidegben meg folyamatosan visít! Na ennyit ezekről a szakemberekről. Félek már odamenni, mert tuti, hogy valamit megint elszarnak! Esküszöm, ha lenne legalább egy szerviz, aki komolyan venné az embert és jól dolgozna még várnék is rá csak ne kelljen ezekhez a barmokhoz vinni! Egyébként megérlelődött benne az elhatározás egy kis perre velük szemben. Nekem már annyi problémát okoztak, hogy legalább az időmet térítsék meg, amit rájuk áldoztam! Nincs a kocsival semmi bajom, csak a szerelők munkájával. Minden problémát ki tudtak volna szűrni előre és meg kellett, volna javítaniuk, de nem tették meg! Ellenben ha Én csak egy napot késtem volna az átvétellel, akkor már fizettem volna a tárolásért!
Kereknyomas velemeny:
majdnem 2 evig dolgoztam egy gepkocsiszallito vallalatnal, ahol azokkal az orias treilerekkel szallitottunk mindenfele autot.
Ha megfigyeltetek, a gepkocsik a kamion platformjahoz vannak szorosan rogzitve. A rogzites modja: 2(3) kerek, atlosan valami bazi eros hevederekkel ki van kotve. A hevedereknek van egy fogaskerekes, attetes mechanizmusa, hogy a kamionsofor kis erofeszitessel jol le tudja szoritani. Ha a rogzitendo gepkocsi kereke nincs elegge felfujva a heveder+mechanizmus siman felniig le tudja szoritani ami karosodashoz vezethet (felni serul, gumi robban=> az uto lotyog a platformon). Igy a gyarban tulfujjak a kerekeket.
Szvsz ez egy komoly hiba, tudniillik van olyan jarmu ami 1-2 evet all Europa kulombozo lerakataiban (Mercedes A Classe) es csak utana adjak el. A guminak artalmas ha hosszu ideig tulfujt allapotban van, amikor visszaeresztik normalisra mar nincsenek meg a szukseges parameterei.
A 0. revizional kotelesek ezt ellenorzni, foleg, hogy ok tudnak az ugyrol.
Lehet, hogy a vidéki levegő teszi? :-))
Ha jól emlékszem a többi kopogós autó sem pesti.
(Én azért az előző autóm kapcsán elég sok emberrel megismerkedtem, de az egy 1969-es évjáratú verda volt és Mo.-n összesen 3 db üzemképes van még belőle.)
Egyébként tényleg kíváncsi vagyok a kopogásra, ha egymás felé járunk valamikor, próbáljunk összefutni.
kukucs
Nem Pesten lakom, hanem Debrecenben. Már 2-3 Thalia tulajdonossal összeismerkedtem (érdekes, még Opelban, Skodában stb. ültem nem érdekelt az hogy kinek van még hasonló autója ill. nem beszéltem emberekkel azért, mert "csak" azonos a kocsink márkája, tipusa) és szinte mindenki panaszkodott periódikusan vissza-vissza térő zajra, hangokra...
Hátha közösen kiötlünk valamit... Ha esetleg Pesten járok előtte üzennék...
Hát, ha pesti vagy akkor valamikor meghallgatnám szívesen, azt nem mondom, hogy tutira meg is találom az okát, de egyre kíváncsibb vagyok erre a rejtélyre és úgy mégis könnyebb találgani, ha "első fülből" hallja az ember.
Kösz az ötletet, megnéztem, a kerekek meg vannak húzva. A kopgás nem (oldalról) a kerekek felől hallatszik.
Továbbgondoltam: a 0. revízión át kellett nézniük rendesen az autót, hisz fizettem érte, nem is keveset. Itt olvastam, hogy volt akinek 2.6-ra volt fújva átadáskor az új kocsija kereke. Az előző kocsimat az Opelt mikor átvettem a szalonban, 4.0-ra voltak fújva a kerekei. Még jó, hogy letöltöttem egy kis "okosságot" a Net-ről melyben össze volt foglalva mit kell részletesen átnézni egy új kocsin. (állapotfelvételi lap) Az akkor volt... Most nem gondoltam ilyesmire, csak változott a világ. (nagyobb a harc a vevőért) Az első tankolásnál azért megnéztem. 2.6 minden kerék! Tehát? Mi is történik az első revízión? (Nem akarom megbántani Őket, alapjába véve békés természetű vagyok, nem keresem a konfliktust.) Még az is lehet, hogy ez olvassák.
Más: az autóm 1.4 16v 98LE motorral van szerelve.
Assistance meghosszabbítás!!
Tegnap kaptam egy levelet és egy kérdőívet, amiben egyfelől figyelmeztetnek, hogy október 5-én lejár az Assistance érvényessége (akkor lesz 1 éves a guriga), másrészt kérik, hogy töltsem ki a kérdőívet és küldjem vissza, akkor addigra megküldik az új kártyát. Ez így nagyon korrekt, de ahogy itt a fórumon tapasztaltam, másoknak voltak gondjai már az indulásnál is, tehát figyeljétek a postaládát és ha nem kaptok ilyet az egy éves évforduló közeledtével, akkor reklamáljatok!!
Assistance-szükség mentes jó utat mindenkinek!!
kopogás ügyben: Lehet, hogy nagyon hülyén hangzik, de meg vannak húzva rendesen a kerékcsavarok? Én egy másik autómnál kb. 3 hét tökölődés után "fedeztem fel" a kopogás okát, de akkor már csak alig valami tartotta a helyükön a csavarokat. Addigra viszont elég sokmindent szétszedtem, meghúztam, helyretettem - csak éppen mindent máshol :-((