Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2009.09.04 0 0 32258
Ma 16.00 óráig kell az RKI-któl a Minisztériumba beérkezni az egyes vasútvonalakra vonatkozó szolgáltatóváltási javaslatoknak.
Valaki szivárogtasson má'! (ha már ukkel topiktársunk nem kíván velünk tárgyalni)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.04 0 0 32257

Szeva!

 

Ahogy jelenleg állnak a dolgok, jövőre már gumikerekűvel tudsz csak hazamenni, legalábbis Félegyházától:-(((((

Előzmény: koller andor (32256)
koller andor Creative Commons License 2009.09.04 0 0 32256
147.

Jó az a laza menetrend a 147-n! Legalább pontosan érek haza (Csongrád) ha késik az IC.

10 percet is tud hozni a vici , szabályos körülmények között.
Előzmény: Törölt nick (32251)
Gupet Creative Commons License 2009.09.04 0 0 32255
Annak idején, amikor először bevonatoztam az országot, én is a végére hagytam az alföldi mellékvonalakat. Máshol is eleinte mindig hegyeket reméltem, de a tapasztalatom az volt, hogy a hazai vonalak döntő többsége síkvidéki, maximum a láthatáron vannak hegyek.

És később érdekes volt az alföldi mellékvonalakon is vonatozni, mert jobban lehetett tanulmányozni a lényeget: magát a vasutat, a létesítményeket, a tevékenységeket, stb. Ja persze akkor még vonatok közlekedtek, nem akváriumok, azaz jó lehetett nézelődni a lehúzható ablakon kitekintve.

Előzmény: Törölt nick (32253)
f_k Creative Commons License 2009.09.03 0 0 32254
Amikor Kiskunfélegyháza-Szentes között jártam, Kiskunfélegyházáról nem pontosan hanem +4 el indultunk.

Csongrád Szentes között volt egy fénysorompót ellenőrző útátjárójelző amely jelzést nem adott így az adott 1 percet a vonatnak max 15 km/h

A laza menetidő miatt a 5 perc kiegyenlítette magát így 11.27 kor érkeztünk Szentesre

A meglepetésemre azonban ez a motor indult vissza 11.30 kor Kiskunfélegyházára, és mozdonyvezető váltás is volt.

Üzemi napló, gázolajszint ellenőrzés, vezetőállás csere, stb.

Ha ezt megnézed , akkor Kiskunfélegyházán a kisebb késéseket kompenzálja a 147 nagyobb menetideje.

A másik érdekesség, hogy Kiskunfélegyházán a 3 csatlakozó vonalról így a 147 ről bejövő utasok igen sokan voltak helybe nem utaztak annyian azaz megfigyelhető volt a vasútvonalról vasútvonalra és mellékvonalról fővonalra(140) ráhordás.
Előzmény: Törölt nick (32251)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.03 0 0 32253

OFF:

 

Orosházáról bementem Csabára és a 7403-assal jöttem fel a Keletibe.

Amikor a vonat Sülysáp környékére ért és megláttam az első dombokat, imára kulcsoltam a kezeimet és hálát adtam a Mindenhatónak: végre dombok!

 

Több mint 6 óra alföldi vonatozás után ugyanis már kezdtem attól félni, hogy az egész Föld bolygó egy tökéletesen sima, asztallap-forma síksággá változott....:-)))))

Törölt nick Creative Commons License 2009.09.03 0 0 32252

Azt azé' hiányoltam a 147-esen, hogy Félegyháza és Csongrád között alföldi lovasbetyárok nem támadták meg a vonatot.

Vagy ez a szolgáltatás csak a MÁV Nosztalgia utasainak jár?:-DDDDD...

Törölt nick Creative Commons License 2009.09.03 0 0 32251

No ne csesszél ki velem!:-)

És melyik vonalon, a 146-oson vagy a 147-esen?

 

Jut eszembe: ma beutaztam teljes hosszban a 147-est.

Hát a Szentes-Orosháza közötti rész az valami katasztrófa: Pusztatemplomtól Szentetornyáig lényegében 30 km/h-val mentünk a lassújel miatt, de még így is hatalmasakat "rúgott" a Bz...

Most már értem, hogy miért mondják azt a Bz-re, hogy mezei villamos.

 

Egyébként az volt a marha érdekes, hogy az alacsony sebesség ellenére Orosházától Fábiánig elég jól kihasznált volt a Bz, Szentesről vagy 25-30 fővel indult.

Gádoros után viszont már gyakorlatilag senki sem volt rajta rajtam, a kalleron meg az mv-n kívül...

 

Látom, h. Gádoroson megcsinálták a rugós váltós rendszert, Fábiánban viszont még a váltókat is felszedték.

 

Kfélegyháza - Szentes között kevesebb volt az utas, ennek ellenére ott 1Bz+1 Bzx volt az összeállítás.

Félegyháza és Gátér között jó laza a menetidő, ki lehetne kapni belőle vagy 3 percet.

Csongrád - Szentes között is vagy 2-t.

Akkor már nem 55, hanem "csak" 50 perc lenne Kfélegyháza - Szentes között a menettartam.:-)))

Előzmény: koller andor (32232)
v_peti Creative Commons License 2009.09.03 0 0 32250
Vagy úgy! Nekem a disznyó :) jutott eszembe, amit háznál felraktak a teherautóra, és vittek el. Hogy más vette meg vagy a húsiparba, az már más kérdés. (Gondolom a Húsiparban vizsgálták és mérték le őket.)
Előzmény: ROCOman (32247)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.03 0 0 32249
Ott a pont!
(kitaláltad magadtól, míg én a hosszú hsz-emet írtam:)
Előzmény: ROCOman (32247)
ROCOman Creative Commons License 2009.09.03 0 0 32248
Villástargonca = modil rakodó? :-)))
Előzmény: koller andor (32242)
ROCOman Creative Commons License 2009.09.03 0 0 32247
Nézz már meg egy kamiont kicsit közelebbről! :-) Egyébiránt a szállításra váró jószágokat lemérik, az állatorvos megvizsgálja őket, majd felhajtják a rámpán a kamionba a jószágokat. Ez (mármint a mérés, vizsgálat, s az esetleges elkülönítés lehetősége) mind adott egy élőállatrakodó esetében (alkalomadtán nézz meg egy ilyet is). Hát ezért viszi a gazda az állomásra a teheneket, na meg azért mert ott veszik át tőle, azaz ott van az átvételi hely. Az meg konkrétan senkit nem érdekel hogyan juttatja el oda a jószágokat. :-)
Előzmény: v_peti (32243)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.03 0 0 32246
Néhány mondat a vasútállomási élőrakodó témához:

Mivel az én környezetemben is van olyan vasútállomási élőrakodó, amit közúti rakodásra használnak (érdekes, az állomás már megszűnt, se szolgálat, se váltók), ismerem a sztorit:

Alapfelállás: az élőrakodók a MÁV tulajdonában vannak. Fő feladatuk nem a vasúti rakodás megteremtése, hanem állatátvevőhely funkció betöltése. A régi világban (1990-ig) a helyi Állatforgalmi Vállalat bérelte az ilyen komplexumokat, melyekhez a vasúti felhajtón kívül tartozik közúti felhajtó és egy kis irodahelyiség is.

Érdekesség: sok vonalon az élőállatos vagont (ha annak megrakása nem igazodott a helyi tolatós teher menetrendjéhez) személyvonat után akasztva (az ABmot betolt az I. vágányra) továbbították a városig.

1990 után a legtöbb ilyen átvevőhely tovább működött, és működik jelenleg is: magáncég bérli a MÁV-tól, összegyűjtik a leadott állatokat, és közúton elszállítják a feldolgozóhelyre.

(azokban a falvakban, ahol nem volt sosem vasút, ott már eleve közúti átvevőhelyet építettek)
koller andor Creative Commons License 2009.09.03 0 0 32245
Nem.
Előzmény: v_peti (32243)
hmsoft Creative Commons License 2009.09.03 0 0 32244
Peti, szerintem egy lépésre vagy a tehénszállító konténer feltalálásától. Már csak be kell futni a célba. :)

hm
Előzmény: v_peti (32243)
v_peti Creative Commons License 2009.09.03 0 0 32243
Nem, de minek vigye a gazda az állomásra! Vagy ha viszi, hogyan? Gyalog hajtja? Mert ha nem, akkor így is úgyis fel kell raknia. És ha állomásmentes helyről visznek tehenet? Szóval kell a kamiononnál lennie valamilyen rámpának, nem?
Előzmény: koller andor (32242)
koller andor Creative Commons License 2009.09.03 0 0 32242
Mobil rakodóval. Az ok amiért a vasútállomáson rakodnak, más lehet.
Előzmény: ROCOman (32241)
ROCOman Creative Commons License 2009.09.03 0 0 32241
Mivel teszed fel a tehenet? Villástargoncával?!
Előzmény: v_peti (32240)
v_peti Creative Commons License 2009.09.03 0 0 32240
Nem értem! Ha kamionra rakodnak, akkor minek a rakodó? A kamion a telephelyen fel tudja rakni az árut!
Előzmény: ROCOman (32238)
koller andor Creative Commons License 2009.09.03 0 0 32239
Megszépíti az emlékezet a dolgokat.
Cecéről naponta egy tartály tej jött fel a bajai gyors végére akasztva. Már a kelenföldi tejüzem sincs meg, ahová beállítottuk. Szép idők voltak. Nagyüzemben gyártottuk a túrót a kelenföldi baktertoronyban.

Előzmény: ROCOman (32236)
ROCOman Creative Commons License 2009.09.03 0 0 32238
Bizony mindez már a múlté sajnos... :-( Van azért kivétel is. Fülöpszálláson még használatban van az élőállatrakodó, igaz itt is kamionra pakolnak belőle.
Előzmény: bodrostomi (32237)
bodrostomi Creative Commons License 2009.09.02 0 0 32237
A TSZ telepeiről sertés és szarvasmarha, az egykori tejfeldolgozóból naponta több tartálykocsi tej Kelenföldre, rengeteg dinnye...

Hol vannak már azok az idők... már kamionokban se nagyon szállítják ezeket. :-S
Előzmény: ROCOman (32236)
ROCOman Creative Commons License 2009.09.02 0 0 32236
Az emlékek... Nem voltam rest elmenni oda, s olyan szolgálattevővel beszélni aki már húsz éve ott teljesít szolgálatot, azaz van némi fogalma az egykori áruforgalom nagyságáról. A TSZ telepeiről sertés és szarvasmarha, az egykori tejfeldolgozóból naponta több tartálykocsi tej Kelenföldre, rengeteg dinnye, 3500t takarmány ment innen évente, de volt darabáru felvétel is. Érkezett is áru persze, jórészt a helyi TüzÉp telep számára.  A baj inkább az, hogy az állomáson minden adott az áruforgalomhoz mégha az csak alkalomszerű is: van rakodásra alkalmas vágány, forgalmi szolgálat, kiszolgálómenet. Mindez most már lehetetlen mert eladták a rakodóterületet. Szándékoltan lehetetlenítették el itt az áruforgalmat.
Előzmény: Törölt nick (32235)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.02 0 0 32235
Hát, ha emlékeim nem csalnak, akkor Cece sem a "hatalmas" kocsirakományú áruforgalmáról volt híres. Vajtán még csak-csak emlékszem, hogy rakodtak volna valamit (fát), de Cecén...
Előzmény: ROCOman (32230)
koller andor Creative Commons License 2009.09.02 0 0 32234
Nekem négy kerékpárom van, kocsim nincs.

Akkor kulák lennék?
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (32233)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2009.09.02 0 0 32233
Akkor én is egy utolsó suttyó paraszt vagyok, mert nincs kocsim, csak egy kerékpárom.
Előzmény: koller andor (32232)
koller andor Creative Commons License 2009.09.02 0 0 32232
Eszerint a mi országgyűlési képviselőnk nem trendi.

Ő ugyanis Bz-vel (jobb esetben Uzsgyival) közlekedik, igaz csak Kiskunfélegyházáig.
Előzmény: Törölt nick (32228)
koller andor Creative Commons License 2009.09.02 0 0 32231
A térségben a MÁV Cargo a legjobb piaci teljesítményt nyújtó cég.

A CFR Marfa és a ZSSK Cargo vastagon ráfizetéses.

Az előbbinek még a privatizációja is meghiúsult emiatt.

A vasúti árufuvarozás piaci tevékenység, a kormányok nemigen tudnak beleszólni az üzletmenetbe. (szerencsére)
Előzmény: Törölt nick (32229)
ROCOman Creative Commons License 2009.09.02 0 0 32230
Van ettől cifrább is! Cecén a rakodóterületet eladták egy helyi vállalkozónak oldalrakodóstul, állatrakodóstul, mindenestül. Őrzött kamion és autóbuszparkoló, valamint autómosó fog épülni a már meglévő benzinkút mellé. Ugyanezen mozdulattal ki is zárták az állomást a rakodásból. Ha valaki mégis volna oly elvetemült, hogy a vasúttal fuvaroztat oda bármit, akkor mehet Vajtára vagy Rétszilasra (mivel oda állítják ki a kocsit) elhozni a putyerkáját...
Előzmény: _nyunyuka (32226)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.02 0 0 32229
Mert ott olyanok ülnek a vezetőségben ,akik értenek is hozzá, legalábbis a mieinknél jobban. Meg ott nem olyan kormány van mint nálunk.
Előzmény: _nyunyuka (32226)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!