Jó, engedek 5ezret :) De csak egybe adom el, mert így érték. Darabokba nem ér semmit. A rosszat meg nem számolom be mert nálam is rossz lesz és nem gyógyul meg magától, felújítani meg teljesen gazdaságtalan az én véleményem szerint, addig amíg bontva ennyibe kerül...
Újoncként kérek egy kis segítséget. Kvázi céges autóként használok egy 9 személyes Traficot (1.9 dci 101LE, évj:2003), az autó most került hozzám, használtan vették, az elmondások alapján teljesen fel lett újítva. Mielőtt én lettem a felelőse, egy hozzá nem értő személy a cégből valami hihetetlen szar elindulással leszakította a motort (a bak csavarja tört le), ami a hűtőt is megnyomta. 400 km-t kellett megtennem ezután ilyen állapotban, mire elvihettem szerelőhöz. Az autót gatyába ráztuk,rendben van,de újabban ha picit visszahül a motor (5 perces leállások után pl.) akkor 1. 2. 3. fokozatba felváltáskor 1 másodpercig tartja a fordulatot és nem esik vissza. Mint ha nem oldana a kuplung, viszont tudok váltani, azzal nincs probléma. Amint megkapja az új fokozatot, olyan érzésem van, mint ha nem kapná meg a kellő hajtást a kerék. Elnézést, de csak így tudtam leírni, lehet, kicsit kusza lett. Várom a segítségeteket!
"Decemberben, az első komolyabb fagyásnál ment tönkre a szervószivattyúm amit sikeresen cseréltem le egy Thalia szivattyúra ami színre, szagra ugyanaz mint a Vivaroé és persze töredékéért kapható. Sajnálatos módon nem tisztítottuk meg akkor a generátort és környékét a szervóolajtól ami természetesen belefolyt a generátorba, a szerelő elmondása szerint ez is hozzájárult a generátorom tönkremeneteléhez. Végülis kiderült, hogy ez volt a baja az autónak. (a 3214-es hozzászólásomnál kérdeztem Vargaszakitól.) Érdekes módon most is sikerült megoldanom a generátor cseréjét olcsóbban, egy 1.5 dci Clio generátorával ami majdnem ugyanaz, csak még a gyári 125 Ah-s ez csak 110. Kérdésem lenne: mennyiben befolyásolja ez majd a jövőben a működését a rendszernek? Eddig tökéletesen működik, ma mentem vele 400 km-t erősen terhelve."
A haver zöldséges Masterjáról tegnap levettem a turbót. Kb. 3 óra alatt :), de levettem. A kipuff oldalon a turbinakerék úgy lötyög, h. valszeg a tengely el is van törve. A másik oldalon meg meg sem bírtam mozdítani a lapátkereket. (gondolom megszorult és azért tört el a tengely) Namármost én, mint kezdő műkedvelő, hogyan tovább? Gondolom át kellene majd mosni vhogy a blokkot. Utána új v. felújított beszerzése és visszaszerelése... Az átmosás mikéntje érdekelne. köszi Cs!pesz
Nekemis delphi volt azt 3 hónapja le kellett cserélni, mert annyira legyengült már, hogy minden indításkor alig pörgette az önindítót és a napi km. számláló mindig lenullázódott. A vett típus: Baren 88Ah 760-as indítóáramú. / olasz akksi az unixtól 2 év garival /.Ára 21340 huf. volt.
Szia! Nekünk az egyik is ilyen csak már 290 ezer van benne. Még komolyabb baja csak egyszer volt, nemrég a váltó. Igazából mi is 80 % autópályán járunk vele úgyhogy ha rendesen megkapott mindent akkor sztem más baja nemigen lehet. A vezérműszíjat ha jól emlékszem 120 v. 150 -nél kell cserélni, ha 240 van benne akkor az is időszerű.
Lehet h. csak nekem furcsa, de én kamionokat szervizelni nem 9 személyessel járnék hanem tgk-val megpakolva tartalék alkatrészekkel és szerszámokkal... üdv
Egy Renaulr trafikot szerenék vásárolni ( 9 személy,1,9dCI,long 2006-os) 248000 km van benne egy fuvarozó cégé volt amivel a kamionokat jártak javítani Németországban.Állítólag a megtett km-ek 80%-át autópályán használták! Saját maguk szervizelték amiatt , hogy ne hogy lerobbanjon a mentési akció során. Szervízkönyv nincs. Mire érdemes oda figyelni vásárlás előtt, amit minden féleképpen meg kell nézetni! Még nem vettem meg! Ha valaki tud valami jó autót (Vivaro, Trafik, Primastar ) azt is megnézném!
2005-ös 1,9 cdti opel vivaronk van, amibe úgy néz ki kezd haldokolni a gyári Delphi aksi, ami 80ah és 720-as indító áramú! Kérdésem az lenne, hogy ti milyet ajánlatok, milyennel jártok amire érdemes kicserélni!
Hali. Neem tán a ford után be újítottál egy fiatot is ? Tali szombaton ? Kb 12 körül indulunk a jászságból. Megyek angol honba, és ha el nem feledem a páromnak végre veszek is eredeti angol teát... :) Na meg söröcskét :) Köd mentes estét......
Na ez szép kerekre sikeredett, minden infót megkaptam amire kíváncsi voltam. Nagyon köszönöm az átfogó tájékoztatást a többiek nevében is! Tanácsaidat megfogadjuk, halk imádkozás közepette haladunk 400-ezerig. :) Ha vmi nagyobb probléma merül fel, kérlek legközelebb is hasonló részletességgel számolj be. Thx Cs!pesz
A károk mindig ugyan azok és előjele semmi sincs az ég adta világon. Pont ma vettem meg a láncszettet hozzá 100e ft-ért! A legnagyobb kár pedig, hogy eltörik az összes szelepemelő himba aminek darabja 15E ft namost ha ezt beszorzod 16-al akkor nagyon durva számot lehet kapni. Igen 240E ft + ugye 100E az új vezérlésszett. + el kell mondani egy imát, h nem görbült el egy szelep sem, mert ha igen akkor hengerfej le, mondjuk a tömítés az nem drága 15e ft környéke csak :) Összehasonlítottam az új és a régi láncszettet és nagyon dúrván meg van nyúlva a régi és a fogasketék is nagyon fűrészfogas, de a legnagyobb baj, h a láncvezető is kopik de annyit, hogy a feszítőpatron nem képes annyira kinyúlni és egyszerűen nem lesz feszes a lánc. 476E km-nél ugrott átt a vezérlés a másik kocsin 502E km-nél. Akinek ilyen motoros kocsija van javaslom 400E-nél azonnal cserélje. És ha belegondolunk nem is drága, mert egy 1.9 dci 90ezrenkénti vezérműszíj cseréje 50E ft-ba kerül, vagyis ha km-re vetítjük le kevesebb mint a felébe kerül.
Sziasztok! Vanyek mi van a 2.0-val? Km állás, kár... (Amelyiken a vezérlés ugrott.) Itt sztem sokan nyitott füllel várnak a beszámolóidra, többek között én is.
Amikor átnézitek (mert gondolom át szoktátok), nem utal rá vmi h. ez bekövetkezhet?
Lazább a lánc, v. mit tudom én. Közelítek a 250 000-hez, mire figyeljünk oda? Vmit cseréljünk, h. megelőzzük a hibát?
Sajnos nagyon jól mondod! A legújabb trafókba a műszerfalom sok sok milió adatot meg lehet jeleníteni (átlagsebesség és fogyi meg minden hülyeség) de vízhőmérséklet visszajelzés az nincs... szerintem nagy hiba ez
Én meg úgy tudom, (mert volt ilyen alternatíva) hogy az 1,9-es kérhető volt 5 sebességes váltóval is. még a 100 lovas is. Láttam az árlistában.
A 2.0-nál nem tudom.
Ha az OIL ok felirat alatt megnyomod a kilométerszámláló gombját, akkor kis karikákkal kijelzi az olajszintet. Mármint az 1,9-nél.
Ha jól láttam a legújabbakban meg nincs motorhőmérséklet mérő műszer. Magyarul: ha már ropogósra sütötted, akkor jelez egy lámpa, hogy baj van. Király ez a fejlődés. Szerintem az egyik legfontosabb érték, amit látni kellene.
Dehogy teszt, komolyan kerdeztem.... nem ismerem olyan melyen a tipust, csak facelift elotti werdam volt eddig.
Pl bekapcsolom a gyujtast, es eddig kiirta, hogy oil OK, meg azt,hogy mennyi van szervizig. Ezen meg nem jelenik meg semmi, csak fel perc mulva a km. Viszont van rajta navi, oda fogja kiirni?
Szerintem kapcsolokat csereltek rajta, mert a kocsin nincs kodlampa, es hatso ablaktorlo, de kapcsolo van mindkettohoz.