Én is a Békésinél vettem a sárkányt, és szándékosan rákérdeztem arra, hogy kell e a bejáratás után olajcserére vinnem az autót, mire azt felelték, hogy természetesen nem, és csak a 30 000 km-es szervizen " szeretnének látni".Ezért nem értem ezt a dolgot az 5000-es szervízzel.
Másik, az assistance:
Az értékesítés időpontjától függő a dolog,legalábbis ezt az infót kaptuk Dabason.Tehát a 2002 február előtti autóknál volt 10000 km-es átvizsgálás, aztán 30-60 stb.
2002 február és 2002 szeptember között eladottaknál csak 30 000 km-kénti szerviz, és a szeptember 1 után van a 15000 km-es ingyenes átvizsgálás.Erre akár rá is lehet kérdezni ha gondoljátok, de ne csak egy kereskedőnél, mivel nagy eséllyel mást fognak mondani.
Üléshuzat ha jól tudom gyáriban 50-60 rugó körül van.Ennek a feléért méretre is lehet készíttetni, természetesen az ülések oldalán nem gyengítéssel, hanem kivágással.
Hali,
Üléshuzatot még mindig keresek, de azt nem is tudtam, hogy van gyári is. Mennyiért kínálták? Már ott tartok, hogy ha tényleg szép és normális anyagból van, akkor az ár már másodlagos :(
Tetőcsomagtartóból olyat vegyél amin a Clio II szerepel, az jó a Thaliára is! Nekem olyan van (szintén Cora), tökéletesen működik és kb felébe került a gyárinak, sőt hosszabb a keresztrúd kihasználható felülete is :) - bár kétségkívül randább :(
kukucs
Sziasztok.
Kérlek olvassátok el Wartburger legutóbbi hozzászólását.Távol álljon tőlem bárkit hazugsággal vádolni ,de hogy megkapta a diesel Thali csúcsmodelljét metállal az alapkivitel árában háááááááát........
Kedves Talicskások!
Mi június végén rendeltük meg az 1.5 dCi alizé thaliat, és ma vehettük át. De nem is nagyon vártuk korábbra, mert mondták, hogy az augusztusi leállás miatt csak szeptemberben gyártják le. De így még járt hozzá az Aral kártya.
Azt szeretném kérdezni, hogy milyen tapasztalataitok vannak, hol érdemes tetőcsomagtartót és üléshuzatot venni, és milyet. Én a gyárit mind2 esetben egy kicsit drágállom. A Corában nézegettem tetőcsomagtartókat, de nem találtam olyat, amin a Thalia is jelölve lett volna.
Még valami. A szervizben mondták, hogy elvileg elég a 30e km vagy 2 év után vinni az autót, de hát az assistance-hoz úgyis évente KELL!!
Ez azért érdekes, mert amikor megrendeltük, átnéztem az assistance-ról szóló papírokat és tényleg 1 éve volt bennük. Mondtam is a kereskedőnek mikor Ő a 2 évet emlegette. Erre Ő: Ha a szervizkönyvben 2 év van, akkor az assistance-ra is ez vonatkozik. Régen 1 év volt a könyvben ezért nem írták még át a papírokat. Ehhez képest:(((( De már semmin sem kell meglepődni.
5e km. Nem kötelező, de több helyen ajánlották, így a Renault Békési is amikor átvettük az autót, hogy kb. 5e km után cseréltessünk olajat. Ekkor azt mondták, hogy csak az anyagdíjat kell fizetni a munkát ingyen megcsinálják. Tehát ez nem a kötelező szerviz. Végülis a 24e Ft-ból csak 3e volt a munkadíj, de az egészben az a disznóság, hogy a bejelentkezéskor nem mondták csak mikor fizetni kellett:((((((((
Csucsuka1!
A férjem műszaki érdeklődését tükrözi, hogy ugyan mondták, de már elfeljetette mit kell kicserélni. Ha nem sürgős, egy hét múlva meglesz akkor már tudni fogjuk (remélem).
Ma átvettem a thalicskát, dCi Alize+metál=2,6MFt (még alkudni is lehetett! (RBudakalász). Okt. 23-án rendeltem, tehát nem volt még négy hét sem. Szerintem, ha júniusban rendeltem volna, akkor is most vehettem volna át. Érdekes, mert nekem azt mondták, hogy 15000-nél vigyem "ingyenes" átvizsgálásra. Megkérdeztem a cégemnél a gépjárműveseket(kb 400 renyo, twingotol a lagunáig, Rbudakalász), de még egyet sem vittek, csak a kötelező (20 v. 30 ezres) szervizre, és még mind megy (merugye a céges kocsit nem kiméljük). Szerintem egy autót, ha szükséges lennének ezek az átvizsgálások, akkor kötelezővé tennék, ezen csak a kereskedő akar visszaszedni egy kis lóvét.
Egyébként nagyon baba a gép, még nem zörög, nem ciripel, csak megy!:)
Olaj témában az "olajos" topicból kértem segítséget...
TgY írta:
"Opel-os példát tudok erre melíteni. Velem is közölték, hogy a gyárban az új motorkba adalékolt olajat töltenek, amely extra korrozíóvédelmi képességekkel bír, mivel sokszor hónapokig kell állni a kocsival a mocinak amíg vevőre talál. Állítólag ez az adalék folyamatosan párolog az olajbol, ezzel biztosítva a védelmet az álló verdában is. Ennek az adaléknak a jelenlétét az olajszűrőn is jelezni szokták. Ha elkezded használni a kocsit, akkor már elég a kereskedelmi forgalomban lévő megfelelő minősítéssel rendelkező olajok korrozióvédelmi képessége is, ezért Opelék az első olajcserét már 3-4e km után ajánlják (nem kötelező). "
Rendes Béla ( a professzor:) írta:
"Nem tudok Neked egyértelmű és szakmailag megalapozott választ adni ebben a kérdésben. Egyes gyárak a gyári első feltöltéshez - a bejáratást elősegítendő - a "normálisnál" alacsonyabb adaléktartalmú motorolajat használnak, amit valóban illik néhány ezer km megtétele után lecserélni. Máshol ugyan az első feltöltés minősége megegyezik a később iolajcserékre előírt minőséggel, viszont a bejáratás során összegyűlő magasabb kopadék és szennyeződéstartalom miatt javasolnak egy soron kívüli olajcserét. A Renault eljárását ezen a téren nem ismerem, de az idő előtti olajcsere határozott megtiltása számomra ezzel együtt kissé meglepő. Az mindenesetre támpont, hogy a szűrővel együtt kereken 6 liter motorolaj ketyeg az 1.5 -ös motorban, ennek a töltetnek nagyon sokat ki kell bírnia."
Krike: a tetőkárpitom pattog, de sima úton is. Ha kézzel megfogom akkor elnémul. Alacsony fordulaton amikor már majdnem rángat a kocsi (de még nem)akkor a kormányon levő légzsáktakaró zörög, meg valami más is. A suzum folyamatosabban de csendesebben zörgött.
Én ezeket az 5000-es szervízeket azért nem értem, mert ugye nekem 30000-nél kell vinnem, a február előttieknek meg 10000-es szervízük volt először.A szeptemberieknek meg 15000-es ingyenes átvizsgálás.Itt szerintem vihar van a biliben.
Érdekelne az, hogy milyen rendszer szerint dolgoznak a szervizek. Konkrétan: mi az ami a 1/2 éves vagy 5000 km-s ellenörzésbe belefér és mi az ami munkadíjköteles. Nekem a szervizben nem tudtak egyértelmű választ adni arra, hogy a 1/2 éves vagy 5000 km-s ellenörzés mit takar. Tegnap este megnéztem a kocsi leírásait, de ott sem szerepel semmi pontosan. Szerintetek szervizenként eltérő lehet a szervizelések rendje, módja?
Más. Az én cégemnél (informatikai vállalkozás) a szerviz pontosan leírt eljárások alapján végez garanciális és azutáni javításokat. Megadott, kifüggesztett árlista és tevékenységi lista alapján, melyet a megrendelő is átnézhet. A szervizesek képzése is pontosan le van szabályozva, (ki mihez nyúlhat - mihez van vizsgája) közös továbbképzéseken vesznek részt, így tudnak minden eszköz tipushibájáról is.
A légzsák és egyéb életvédelmi-balesetvédelmi felszerelések szervizelése egy kényes téma, ezért meglep, hogy az egyik szervizben már rutinból orvosolják a hibát, a másik szerviz még nem is hallott róla...
A légzsák érzékelőjéről van szó, ami egy fémből készült vékony kis rugócska és összeköttetésben van a központi elektronikával.
2000 km-nél nálam is kicserélték, de újból ciripel.:(
Nekem is hasonló problémám van, mint a férjednek /ciripelő kormány/, csak még nem vittem el a szervízbe az autót. Ha szépen megkérlek elárulnád, hogy milyen alkatrészt kell kicserélni? Nem szeretném ha a szervízben palira vennének.
Miért akartok (kell) 5000 km-nél olajat cserélni?
Ha nem muszáj konkréten valami meghibásodás miatt, akkor várjatok nyugodtan a 30000-es szervizig vagy a 2 éves korig.
"Az 5000 km-es olajcserének meg már nem csak az anyagdíját kell fizetni.." ???
Úgy tudom, hogy a szervizkönyvben meghatározott 30e km előtt a Renault kifejezetten megtiltotta az olajcserét, mivel az "első olaj" klf. motorvédő adalékokat tartalmaz.
Simine: 5e km-es olajcsere? 15-re gondoltál? Az viccesen hangzik, hogy nem hallottak kormányciripelésről. Elég kis forgalmuk (tapasztalatuk) lehet :-))))
Az olajcseréért - főleg mivel ott veszed az olajat is - még piaci viszonyok között sem számolnak fel semmit. Ebből Te se engedj! Az más kérdés, hogy az átvizsgálási díjba (kötelező szervíz) úgyis felszámolják.
Krike: Az egyedi lopásvédelem ügyében küldött leveledre gondoltam.
Pénteken én is ellátogatok vásárlás után 3 hónappal a szervízbe és a zörgéseim orvoslását kérem. Kíváncsi leszek jutnak-e valamire.
Képzeljétek, ma a férjemnek azt mondák a Renault Békésiék, hogy Ők még nem találkoztak kormányciripeléssel. Ennek ellenére azt mondták rájöttek az okra és meg is rendelték a cserealkatrészt.
Az 5000 km-es olajcserének meg már nem csak az anyagdíját kell fizetni:( Állítólag a Renault megvonta tőlük ezt a támogatást. Mondjuk nem a munkadíj ami húzós.
Kedves Thaliások.
Maratoni várakozás (07.22) után ma megérkezett a kereskedésbe az autónk.Okt 10-re igérték, tehát nem sokat késtek.Remélhetőleg jövő kedden átvehetem az olajkályhát.Szerintem kgy szót sem érdemel,valszeg csak álmodik a nyomor.
Üdv mindenkinek.
A formai megjelenésről annyit szeretnék mondani, hogy a tökéletes formákat lehet szeretni, de nem lehet imádni és csodálni.
Hogy öszinte legyek elejinte nem tetszett nekem az autó, aztán rájöttem, hogy messze a legjobb választás autóvásárlás esetén, és ma ami nem tetszett benne azért vagyok a legjobban oda.
Szóval szerintem ez az autó GYÖNYÖRŰ!
Nem beszélve a már jó néhány lappal korábban említett Nissan Platináról, ami ugyebár szinte ikertestvére a Renault Thaliának.
"kivalasztasanal komoly szempont volt a kulso megjelenes" Először is az átlag ezen országon belül élő ember egy (1 db) családi autót tud használni, s ennek kiválasztását szerencsére még sokan a racionalitás észérvei mellett maradva teszik meg. Másodszor előbbiből kifolyólag az emberek HASZNÁLNI szeretnék az autójukat és elsősorban nem reprezentálni vele. Egy ide illő mondás: Ha valaki (vagy valami) nem tetszik vagy haragszol rá, akkor először ismerd meg!
KGY.
Ki kiváncsi szerinted egy olyan emberre aki első látásra csak fikázik ezerrel?? Attól, hogy neked nem tetszik attól még nem kell ócsárolni. Minek jöttél ide? Ha már benéztél akkor miért nem maradtál csendbe?
"hogy lehet erről a szörnyről ilyen lelkesedéssel..."
Lehet én is ezt mondanám a nődről,....ha van egyáltalán!