Köszi az infót. A motorszámot illetően tévedtem, ebből nem derül kipontosan az euro besorolás. (ezek szerint lehet, hogy tényleg csak az elektronika változott, a vas nem? ) Az alvázszámra lenne szükség. Ebből viszont elég az első 10 karakter, így megmarad az inkognitó is.
Hát igen. A benzinben vannak különbségek, az biztos. Én is írtam régebben, hogy a 100-as ÖMV anyaggal még az enyém sem rángat. De ne áltassuk magunkat. Az autóink hülye viselkedése nem kenhető az üzemanyagokra (szerintem). Normális tervezésel (megfelelő programmal a kompjúterben) ezeket a különbségeket nem szabadna így lereagálnia a kocsiknak. Csinos, olcsó autók ezek, de sajna nem szeplőtlenek.
Egyébként a szelepcserét nem bántam meg. Amit a bontás után láttunk (lásd a régebben felrakott képeket), az mindenképpen igazolta a szükségességét. És ezt sokkal jobb gari alatt elintézni, mint utána. Szegény kollégának az arcát kellett volna látni, akinek 150 e. Km-nél közölték a beavatkozás szükségességét. Én is tartottam a műtéttől, de szerintem az a szerencsés, akinél még gari alatt megcsinálják.
Ja egy körkérdés: akik tapasztalják ezt a torpanást (még ha ritkán is) milyen motorral rendelkeznek? Gondolok itt a köbcentire, és az Euro-s osztályba sorolásra. Írjátok meg lszi. Azért lenne erre szükségem, mert azon gondolkozom, hogy megprólálok felrakatni egy Euro 3-as progit a gépre (még a szervíz sem tudja, hogy ez kivitelezhető-e, de intézés alatt áll a dolog). Ugyanis amikor egy pár napig Euro 3-as kompjúter volt a kocsiban, akkor nem rángatott. Lehet, hogy az Eu 4-es norma biztosításához valamit nagyon szűkre vettek, és ez okozza a gondokat. Aki esetleg nem tudja a motorja normáját, az motor v. alváz számot is írhat. Az is segít. Meg az is, hogy aki nem találkozott ezzel a gonddal, az milyen motorral jár. Előre is köszönöm mindekinek.
HI! Ez az autó akkor nem hétköznapi??? Lehet igazad van, csak szerintem akkor rossz értelemben kell venni!!! Bár nekem semelyik benzinnel nincs bajom, de a márka lassan kezd visszaalakulni a szememben egy elfuserált hétköznapi autó felé...
Hehe...:-)))) Meglátszik, ki hordja a kalapot! :-)))
Na! Nem akarom elkiabálni, de a második tank ÖMV-s sima benzint etetem a cápacettimmel, és még azok a minimális rángatások, fordulatszám-esések is elmaradtak, amiket váltás után éreztem eddig, amikor felengedtem a kupplungot. (Olyan volt, mintha pillanatra nem lett volna gyújtás, kis bólintás a kormány felé, aztán erőre kapott.)
Tudom, hogy nem márkafüggő a benzin, legalábbis egy hétköznapi autóban nem érezni annyira, mert mind a Mol-tól veszi de ha ez így marad, akkor valszeg maradok ennél a kútnál. Egy magyarázata lehet ennek, hogy ez a benzin jó, amit meg eddig tankoltam (MOL, Shell, Jet) attól köhögött. Mégpedig az, hogy mindhárom kúton pancsoltak, ezen meg nem, vagy nem annyira, hogy a cetti megérezné.
Szomorú dolog ez és sajnos minden téren lassan ide süllyed az ország, hogy hiába veszed meg a drága, jó minőségnek tűnő dolgokat, egyes emberek privát haszonszerzéses ügyeskedése miatt benned van a frász, mikor kell kidobnod a kukába, amiért megdolgoztál.
Na meg a másik dolog, hogy ha benyalod a szar benzint, megintcsak tördelheted a kezed, milyen munkát végeznek a "szakszervízben", összerakják-e úgy a kocsidat, ahogy azt el lehetne várni, amilyen gyárilag volt. Én mindenesetre próbálom elkerülni, hogy szelepcserés legyen a gép, néha kiégetem, inkább beiktatok néha egy kirándulást, útbaejtve tankolásra a bevált kutat.
Ja....holnap megöntözöm egy kis pezsivel, ugyanis éppen egy éve lesz, hogy hű társamul szolgál. Majd kap a fiam tortájából, hisz neki is holnap lesz szülinapja.:-))))
Rég írtam már a fórumba, de most megosztok megint 1-2 tapasztalatot. Még anno írtam, hogy ráesett a kocsi tetejére egy cserép a szomszéd házáról, aminek a végeredmény az lett, hogy ki kellett cserélni az egész utastér tetőt. Egy keddi napon leadtam az autót, és pénteken vehettem át. Nagyon szépen megjavították semmit, sem lehet rajta észrevenni. Ma meg megtörtén a 30.000-es szerviz az autón, meg kapott új zöldkártyát is (össz: 47634 Ft). Viszont egy új probléma ütötte fel a fejét, ami előtt a szerelők is értetlenül állnak. 15-20 km autózás után elkezd gyengülni a motor, és alig marad benne erő. Ha megállok és alapjáraton járatom a motort kb. 10 percig utána még klímával is, jobban megy, mint előtte klíma nélkül, persze megint csak 15-20 km erejéig és utána kezdőik, előröl. Most kapott új gyertyát is, úgyhogy kíváncsi leszek, hogy ez megoldja-e a problémát, bár kétlem. Sárga lámpa nem világít és a számítógép se ír semmilyen hibát. Rángatni nagyon ritkán szokott, de ha rángat utána a szokottnál is gyengébb lesz. A fogyasztás meg nagyon megnőtt. Maximum 450 km-t tudok elmenni egy tank benzinnel. Valaki találkozott már ilyesmi jelenséggel?
Sajnálom, hogy ilyen hamar újra jelentkezik a hibád, akkor ott valami más probléma lehet. De ugyanakkor örülök, hogy nem kezdtem el a szelepcserés variációt, mert nekem - ahogy előzöleg írtam - csak a mult és az idei tavasszal jelentkezett. Kicsit féltem attól, hogy megbontják a motort, hátha valamit nem kötnek vissza rendesen. A mult nyári kirándulás után teljesen megszünt. És most a rendes benzintől szinte kicserélték a motort. Idén is készülök egy hosszabb útra olaszországba, és elötte nem szívesen bontattam volna meg a motort. Mindenesetre még én is figyelem a gépet. Elképzelhető, hogy a sok városi használat és a rossz mínőségű benzin bizonyos lerakodásokat eredményezett - kokszosodást. Nekem a szerelő azt ajánlotta, hogy időnként magas fordulatszámon járassam meg a kocsit, hogy kiégjenek a lerakodások. Persze azért azt sem értem, hogy miért nem lehet huzamosabb ideig csak városi közlekedésre használni ezeket a motorokat. Én eddig 15 autót használtam el, de eddig még soha nem jelentett problémát a sok városi használat. Különben nagyon szeretem a lacsit mert nagyon kényelmes, kellőképpen nagy, jól felszerelt és kellemes a vezetése is (ha nem rángat).
Sajnos hiába volt a szelepcsere visszajött a rángatás :( Eddig tartott az öröm. Mondjuk nekem az ÖMV Carrerájától sem hatódik meg a gép, annál is csinálja.
Hát izlések és pofonok... Nekem nem nagyon tetszik az a bőr izé a motorháztetőkön. Lehet felrakatni átlátszó védőfóliát, ami szintén véd a kavicsoktól. Ahol üveget fóliáznak, ott általában ilyen is van.
A napokban panaszkodtam. hogy rángat a kocsi. De még nem értem rá elvinni a szervízbe. Aztán olvastam a benzinről szóló írásokat, hogy a tescostól rángat a kocsi, én hülye szintén sokszor tankoltam a tescos-benzint mert mindig útbaesett a kút. Gondoltam, hogy kipróbálom a OMV-t amivel régen rendszeresen közlekedtem. Ugyis tankolni kellett ezért vettem bele OMV 95 carrerát. Hát csodát művelt a géppel, sokkal jobban gyorsul van ereje és egyenlőre a rángatás is eltünt. Remélem, hogy ez megoldja a rángatás problémáját. A fogyasztásról még nem tudok mit mondani, de figyelni fogom. Képzelem milyen szemétből készítik a tescos benzint - igaz az áruházban is sok szemét árút forgalmaznak. Soha többet!!
Csak tippelni tudok, hogy mennyibe kerülhet. Kb.: 100-120eFt De én ajánlom neked a IV. Ker. Fóti úti szervízt.
Karambolos centrum (1046 Fóti út 143. Tel.: 2-72-72-72)
* 15 karosszéria lakatos állás * 2 Autórobot húzópad, 5 ponthegesztő gép és egyéb modern karosszériajavító szerszámok * 3 Blowtherm fényező kamra * helyben történő kárügyintézés * igény szerint csereautó a javítások idejére * éjjel-nappal hívható autómentő (0630/311-3132)
Én már jártam náluk sajna háromszor is, nagyon szépen dolgoznak és garanciát válalnak az elvégzett munkára. Ha valamit meg eltörnek össze b...nak az autón azt akkor szó nélkül újra cserélik (én így kaptam 1 új első szélvédőt).
Egy új megoldás arra, ha nem akarod kicserélni a cd-rádiót mp3-asra és még egyéb lehetőségeket is kiaknázhatsz! A megoldás: fm transzmitter. Ezt a kütyüt kell csatlakoztatni az mp3, cd-lejátszó, számítógép stb. fejhalgató, hangszóró kimenetébe, be kell állítani a lakóhelyeden nem foglalt FM-sávot és a rádióval máris több méterről is venni lehet a jelet. Olyan erős, hogy a foglalt adókat is elnyomja. Mérete akkora, mint egy mp3 lejátszó és szivargyújtóról is kaphatja a tápot!!! Ára 5-6000 körül mozog. Lakáson belül is lehet használni, pl. számítógépről a zenét átküldeni a másik helyiségben lévő hifire, stb.
"a tűréshatártól eltérő térfogatokat észrevettem volna." Magyarországon ez benzin esetében +/- 10%, tej esetén +/- 3 ezrelék. Na ná, hogy nem 11 decis litereket fognak árulni, ha adhatnak 9 deciseket is teljesen törvényesen. És nem minden kutat ellenőriznek.
Óóóó, önkiszolgálok én is - rám pisztolyt még benzinkutas se fogjon... :) -, de ettől még valahogy itt-ott nehezebben telik a tank. Egyes helyeken a hitelesített (na, erről is van egy-két elsőkézi információm...) kútfej sem akadály...
Félreértés ne essék, miért ne lehetne jobb az egyik benzin, mint a másik, én csak azt nem csípem, hogy néhol a jó benzinért - tisztelet a kivételnek - néhány sohabelenemtankolt plusz litert is kénytelen vagy kicsengetni...
Nekem is hasonló tapasztalataim vannak, bár a 99+-os benzineket még a Lacsiban nem próbáltam, de másban igen és csak a pénztárcán lehetett leginkább a hatását érezni. Most én is csak jót mondhatok az OMV-s anyagról és a carrera prémium benzinük csak 6Ft-al drágább a normáltól fogyiban meg tényleg meghálálja a jószág.
"a kutas attól még ..." A kutast a közelembe sem engedem, igaz a kalibrálási bizonylatot nem szoktam elkérni, mintát sem veszek, nem egyszeri hasonlítási alkalom volt (két konkrét kút esetében). A csónakmotoromhoz kannába is tankolok, a tűréshatártól eltérő térfogatokat észrevettem volna.
"Shell 95-tel ~+10%-kal több utat tudtam megtenni" - vagy csak éppen nem vertek át. Az én tapasztalatom szerint bizony a forgalmazott üzemanyag mellett legalább ilyen fontos maga a kútüzemeltető... A franchise-tulajdonos beszerezhet akármilyen jó benyát, a kutas attól még ott b..sz át, ahol akar.
Én általában egy bizonyos Esso-nál tankolok, mert olyan, mint a takarékszövetkezet: útba esik jövet menet. Csak 1-2-3 Ft-tal drágább, mint az Auchan, és ráadásul itt még sohasem éreztem, hogy átvertek volna (biztos még most tanulják a szakmát...). Ellenben pl. Bp., Könyves Kálmán krt. - Kőbányai út sarok, szintén Esso (és még jópár hasonló szemétláda banda..., tök mindegy milyen " márka" alatt , szívtam én már gazdaságos kútnál éppúgy, mint Shell-nél vagy Mol-nál...) Valahogy ezeken a helyeken mintha mindig megnőne a tank: simán 2-3-4 literrel több megy bele, mint máshol - ami azért elég durva.... Hát ezeken a helyeken nem a benzin minőségén szoktam bepöccenni... Nem csak - sőt, nem elsősorban - a márkanév a fontos, hanem az, hogy ki (hol) tőti a naftát.
Már arra gondoltam: csak a testvér fórumon látlak!
Eddig a klf. kutak között a leglényegesebb eltérés tapasztalatom szerint:
-T...O 95-öshöz (állítólag Szlovák import) képest Shell 95-tel ~+10%-kal több utat tudtam megtenni egységnyi fogyasztásra vetítve. A szórás nyilván kutanként is változik. Időben is???
Nem akarok senkit befolyásolni, de talán véletlen, hogy mások is szebb motorüzemről és egy literrel kevesebb fogyasztásról számolnak be ha ÖMV-n tankolnak?
Ismereteim szerint az ÖMV az egyetlen olyan hazánkban működő olajtársaság, amelyik nem magyar finomítóból származó benzint forgalmaz.
Talán az sem elhanyagolható körülmény, hogy a benzinbe valamennyi olajtársaság több-kevesebb növényi eredetű alkoholt is kever...