Célegyenesbe értünk! (csak el ne kiabáljam! :-)
Csütörtökön (okt. 31.) a kisebbik lányom szülinapján délután mehetünk átvenni a Thalicskánkat!
Lassan fokozódik az izgalom! Számolom a perceket!
Amint meglesznek az első megtett kilóméterek és tapasztalatok jelentkezni fogok!
Más:
Nagyon remélem, hogy vidéken nem lopják annyira (semennyire) a Renaultokat, mint a fővárosban!
A IX. ker-ben nagyon viszik a Thalicskákat úgy nézem.
Mint már a saját káromból okulva is írtam,
ELÉGTELEN A GYÁRI VÉDELEM! Kell bele más is. Lehetőség szerint nem ugyanazon a helyen beépítve, mint ahol vették. Ha a kereskedő a garancia elvesztésével fenyegetőzik, akkor ki kell röhögni, mert ha hivatalos (riasztó)szerelőnél rakatod be a cuccost, akkor nem vész el. Csak a házi barkácsot nem szeretik.
Ne sajnáljátok a pénzt rá.
Nem a vita kedvéért, de ilyesmit nem hinnék el bármely eladónak :( Jobb, ha az ilyennek magunk járunk utána.
(Csak abból indulok ki, hogy magam is miket intéztem el anno némi készpénzért, úgy, hogy az autó a környéken sem volt :))
Az Autóklubnál csinálnak ilyen állapotfelmérést, ha jól tudom, pontosan a potenciális "bevásárlások" elkerülését segítendő. Ott megmondják azt is, ha a km-óra esetleg nagyon rózsaszínben mutat. Az árát nem tudom, meg azt sem mennyire kell előre időpontot kérni, de szerintem bármelyik műszaki állomás munkafelvétele megmondja.
Szelepőr: Én inkább maradok a bazi nagy kormányzárnál ami a csomagtartóból nem okoz balesetet, viszont nem kell a a koszt (és a kutyapiszokot) feltörölnöm a kabátommal a kocsi mellett, amíg felszerelem. A leeresztett kerékkel való közlekedés nem gond, legfeljebb leeresztem a másik oldalon is, hadd legyen egyforma, a gumit meg a felnit lehet dobni a kukába úgyis, de egy trélerre felállni meg max. 20 méter, addig semmi kényelmetlenség. Inkább csak lélektani szerepe lehet szerintem, tolvajnak nem akadály.
"Szerintetek az egy jó megoldás, ha a kiszemelt kocsit beviszem egy szervizbe, és kipengetek érte 1-2 tízezer forintot, hogy adjanak róla szakvéleményt (esetleges törés, festékréteg-vastagság, motorállapot, mittudomén)?"
Mindenképpen jó megoldás, csak próbálj ismerettséget szerezni!
Nem gondoljátok, hogy a topic nagyságához mérten is túl sok a lopás?
Amikor megláttam egyből arra gondoltam, hogy a ketyere egy erős rántással, szeleppel együtt kitéphető a kerékből. Az is elképzelhető, hogy a tolvaj a sötét leple alatt kereket cserél, melynek minden kelléke a csomagtartóban megtalálható, illetve eredményesen használhatja az erővágót is.
Az is eszembe jutott, hogy maga a tulaj is könnyen "áldozat" lehet, ha egy kicsit is feledékeny...
Ha pedig a hatékonyságra törekszünk, akkor már legalább kettő kellene belőle, az meg sok-sok pénz.
Talán arra azért jó, hogy sokadik lopásgátlóként elriassza a köcsög tolvajokat. :)
Pont a mostani hétvégén voltam első alkalommal Erdélyben (Marosvásárhely, Gyergyószentmiklós, Békás) egy ottani barátomnál. Jól jöttek volna a tanácsok :-) mivel visszafele elkaptak a rendőrök (civil daciat előztem záróvonalon keresztül ami előtt egy szekér baktatott, és pechemre rendőrök ültek a daciaban) 500.000 lejem bánta :-)).
Amúgy csupa szép hely és nagyon kedves magyar emberek, röviden összefoglalva.
Circum!
Alig akartam hinni a szememnek. A Te autód annyira friss volt, hogy én már álkulcsos ügyre is gyanakodnék. Melyik kereskedőnél vetted? Védelmi berendezések?
Egy ket honapja voltam eloszor a forumon, mert tervbe volt egy 1.5 dCi Thalia. Sajnos a szamitasok nem ugy jottek ki ahogy terveztuk igy csak egy 1.4 8V (75) Expressionra futja.
Van egy kellemetlen tapasztalatom a Renault motorral es nem szeretnem ha megismetlodne: Erdelyben, Kolozsvaron lakom, nem tudom ha felfigyeltetek ra, hogy a Daciat megvasarolta a Renault es 2 eve az ujabb tipusu Nova Daciat Clio (Thalia) motorral aruljak. Ez a motor 1.4, 8V, 75 LE, teljesen Renaultnak nez ki; a karakterisztikaja mas egy kicsit, a 114Nm mar 2800 ford/percnel jelentkezik. A Dacianak valo Clio motort Torokorszagban, Spanyolorszagban es (!)Romaniaban szerelik ossze. Ennek koszonheto vagy nem, de 60-70%uk kopog 8-12 masodpercet hideginditaskor (majdnem diesel hangja van). Lassan kiderult, hogy nem csak annyirol van szo mint minden mas autonal a hideginditasnal, valami komolyabb problema van, mert elkezdtek garanciaban gyuruzni oket, egyeseknek motorcsere is megtortent. Megjegyzem, hogy a motor szeriaszambol lehet tudni , hogy melyiket hol szereltek ossze es mindharom fent emlitett orszagbol szarmazo motorok vacakolnak.
A hiba a szakertok szerint tervezesi: hianyzik egy szelep ami fent kene tartsa az olajat a motor felso jarataiban, hogy a kovetkezo inditaskor mar az elso pillanattol meglegyen a kenes.
Ennek a Daciaba szerelt motornak a kodja E7J.
1. A Thalia, Clio, Kangoo hasonlo motorja is E7J?
2. Volt-e panasz a Thaliaknal motorkopogasra hideginditaskor?
Elore is koszonom a hozzaszolasokat.
PS: Ha valaki Romaniaba utazik szivesen szolgalok tanacsokkal.
Régen írtam a fórumba. Az ok: ellopták a szép Alizémet, 5 hetesen, a XI. kerületből. :( Most olvasgatom visszamenőleg, úgy néz ki, lassan nem állja meg a helyét az az állítás, hogy nem lopják a rönyókat. :((
Én is olyan 500k-s veszteséget számolgattam ki, mint ezer6, úgyhogy nagyon úgy néz ki, hogy használt autót fogunk tudni csak venni helyette (megint Thaliát, ha összejön :).
Mivel régóta nem csináltam mást egy autóval, mint vezettem, ezért most egy kicsit aggaszt a használtautó vétel.
Szerintetek az egy jó megoldás, ha a kiszemelt kocsit beviszem egy szervizbe, és kipengetek érte 1-2 tízezer forintot, hogy adjanak róla szakvéleményt (esetleges törés, festékréteg-vastagság, motorállapot, mittudomén)? Annyit megérne nekem, ha tényleg van értelme. Ja, és pl. a km-állásnak hihetek?
A másik, hogy mennyire veszély az, hogy lopott kocsit sóznak rám hamis papírokkal?
Elég gagyi szerkentyűnek tűnik. Egy épkézláb tolvajnál ott van az áttételes lakatvágó, azzal összeropantja a házát és már viszi is. És ezt ennyi pénzért! Amig van lószar addig van veréb is.
Érdeklődéssel olvastam a szelepőrről. Sajna engem nem nagyon győzött meg. A használata szerintem (hangsúlyozom nem próbáltam ki) kényelmetlen és engem nem nagyon zavarna 1 lapos keréken való 40-50 km/h autókázás. Az meg, hogy a szervó kormányt annyira rázza a kiegyensúlyozatlanság, hogy ne lehessen vezetni nem igazán hihető.
Új lopásgátló Szelepőr néven!
Egyszerű mechanikus mütyűr, amely leereszti az autó kerekét, amennyiben a kocsit ellopják.
"A szelepőr egy kulccsal lezárható fejből és egy menetes adapterből áll, amelyből kétféle jár, így az eszköz motorkerékpárokon is használható. Megállás után felcsavarozható, majd kulccsal zárható a szelepen.
Elindulás után a forgó kerék centripetális ereje elmozdítja a szelepőr fejében található nehezéket, amely egy apró rúd segítségével benyomja a szelepet, a kerék leereszt, az autó lelassul. A kerék nem hirtelen ereszt le, ezért a tolvaj nem veszíti el uralmát az autó felett. Egy kilométeren belül a kerékben található levegő gyakorlatilag maradéktalanul eltávozik."
Sztem ez sehol nem okozhatna problemat, meg akkor sem, ha nem szamittatod be, hanem eladod. En is most adtam el a regi Thaliamat, es valamivel tobb mint 400e volt meg rajta, de semmi gondot nem jelentett, a vevovel egyutt zarattuk le a kocsi hitelt, O adta a penzt, en pedig inteztem, aztan a megallapodott osszeg fennmarado reszet is odaadta. Amugy a renault is mondta, hogy beszamitjak, csak hat ok 200e-vel kevesebbert tettek volna, de gondot nem okozott volna.
Remélem hamarosan én is közétek tartozom, 3 hete rendeltem 1 királykék 1.4 75LE Expression-t. Bár, ahogy olvasgatom itt, hogy a szállítási határidőket mennyire tartották, kétlem, hogy a mikulás meghozza nekem a kicsikét (dec. 5. a szerződés szerinti hi.). Lehet, hogy a jézuska hozza vagy esetleg csak a jövő évben!? Erre gondolni sem merek!
Ha van valami jó tanácsotok, hogy mit nézzek meg alaposabban az átvételnél, azt szívesen fogadom.
Az én 2 éves Cliomat is beszámította a kereskedő amikor egy újat vettem, pedig volt rajta hitel, nem is kevés. Egyszerűen megállapodtunk egy árban, kifizették a bankot, megkaptam a törzskönyvet és 2 hónapg ingyen használtam az autót (amíg meg nem jött az új)! Szerintem nem rossz megoldás, megspóroltam kb. 100ezer Ft-ot (2 havi részlet plusz biztosítások)...
Gyanús ez a IX. kerület. Már másnak is lovasították meg ott a rönóját, ha jól emléxem, a Pöttyös u. környékéről. Jó lesz vigyázni :(
"Régi" motorosok, ill. talicskások megvagytok még? Az enyém már 20k felé közeleg, de semmi gond vele. Az újaknak meg sok sikert.
Tényleg, van valakinek tapasztalata abban, hogy be mit kellene csinálni, ha még van hitel a kocsin, de szeretném egy új, nagyobb kocsiba beszámíttatni a kereskedőnél? A kereskedőnket már kérdeztem, de azt mondta, hogy nem lehet.
Remélem a tali jól sikerült, sajnos még men jött meg az autóm és nem lehettem ott, de igérem ha megérkezik én is ott leszek!
Sajnos a lentebb olvasott lopás és az is, hogy az én 12 éves autómat pár hónappal ezelőtt meglovasították, hatására eszembe jutott, hogy a váltózáron kívűl kérjek valami mást az autóba? Mert ajánlottak risztót 60E-tól felfelé! Viszont egyik kedves ismerősöm meg annyit mondott, Ő bizony 13-15E körül oldotta meg a problémáját! A címet is megadta csak hát az autó ügye 1 évig garanciális feltételek közé esik, így gondolom nem lehet bele tenni a risztót utólag és nem a szakszervízben??!!! Vagy tévedek???
Ma átvehettem végre a dCi-met. Hurrá! Az első 50 km nagyon tetszett vele.
Csak a CD hiányzik belőle. A régi autómban egy Clarion CD volt - piszok jól szólt. Azon fílozunk, hogy ezt rakassuk bele, vagy esetleg CD-tárat.
Tényleg ABTGolf4
Van még abból a CD-tárból?
Figy, most vittem a kocsit a szervizbe, hogy beszereljek a cd tarat, az ules ala akarjak, es most hiv a csako, hogy nincs amivel felfogassak. Sajna a forumot keson olvastam, es nem vettem tepozarat. Most mi legyen? Mivel fogassak oda? Nem akarom, hogy ossze vissza barkacsoljak a kocsit, viszont jo lenne, ha nem kene meg ezerszer visszavinnem, hanem letudnam mara. Pls segits :) Telefonszamodat nem talaltam :(
Hali,
Eddig is izgatott a dolog, de ez a tépőzáras megoldás még szimpatikusabbá tette :-)), de azért egy pici kétség van bennem:
A kárpit esetleges lazasága miatt nem pattoghat az egész cucc, figyelembe véve a magyar úthálózat minőségét?
(egyébként már csak a pénzt kell összespórolni valahonnan és én is benevezek egyre, remélem nemsokára :-))
Na, esetleg ha valaki még találkozik vele(ha nem szedték szét még), 3 hónapos kocsi, IDS-588 királykék Extreme 1.4 16v.Gyöngyösön vették, szegények tegnap fizették ki a kocsit teljesen, és ma ment volna szervízbe.Azért köszi mindenkinek
Ja, el is felejtettem, a haszon az autón.Ez úgy néz ki hogy a Renault átlagosan minden eladott autón 500 Eurot "kaszál", míg a BMW 5000-et.Úgyhogy sajna igazat mondott a kereskedő, hogy alig nyernek az eladott autón.Kénytelenek "letolni a gatyályukat" hogy ennyiért adhassák az autót, így csak az alkatrészen, és a szervízen tudnak keresni :((