Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

HondaVuk Creative Commons License 2005.01.15 0 0 1503
Nem tudom végig megnézni a videót, mert nem engedi a végéig. A 18. másodperc körül van valami gond a fájlban, ott megáll, csak a hang hallatszik. Mérésem szerint 15 másodperc alatt gyorsul 160-ra (pontosabban a 4-5 váltásig). Valami német újság szerint az S2000 is kereken 15 másodperc alatt van 160-on (Fastcar excel sheetje alapján). Ez alapján nem teljesen irreális, különösen mivel a japán CTR verzió 220 lovas és ugye könnyebb is az S2000-nél. Ezért mondom azt, hogy kedvező körülmények között ez lehetséges, némi tuninggal meg pláne.
Előzmény: avantage (1502)
avantage Creative Commons License 2005.01.15 0 0 1502
Nem azt kell figyelni, hol vannak a valtasi pontok, hanem, hogy mennyire gyorsul!

Ez igen-igen messze van a valosagtol, de a hang megis jol jon ki, ugyes vid, akarhogy is keszult. De nem valos.
Előzmény: HondaVuk (1501)
HondaVuk Creative Commons License 2005.01.15 0 0 1501
Megnéztem és kielemeztem. Nem kamu, de van benne egy-két érdekesség. 100-on kb. 6 másodperc alatt van, elképzelhető, hogy gurulásból indultak, úgy teljesen reális. Élló rajtból akkor reális, ha tuningolt a verda.(*) Az 1-2, 2-3 és a 3-4 váltás normális sebességnél történik, de a 4-5 váltás már közel 180-nál, ami nem jó, mert az kb. 160-nál van valójában (160-165 között). Azaz eléggé csal neki az órája nagyobb sebességnél. Van még egy furcsaság: az 1-2 váltásnál a hang szerint váltás közben meglódul az autó. Ez valószínűleg azért van, mert a hang siet a képhez képest. Furcsa volt az is, hogy elindulásnál nem nagyon hallatszott motorhang.

(*): Amerikában a TSX-hez (azaz az Integrához, aminek pont ilyen motorja van) hallottam olyan tuningról, ami 250-260 lóra tuningolja fel úgy, hogy továbbra is szívó marad. Igaz az ára 6000 USD.
Előzmény: avantage (1495)
avantage Creative Commons License 2005.01.15 0 0 1500
evil,

A rugalmassagi ertekek tipikusan alacsony fordulatszam tartamanyokban mernek, ahol a benzines szivomotorok jellemzoen nem produkalnak nagy teljesitmenyt.
Pl. 4. fokozatban 80-120, az 3000-4500 egy benzinesnel. Vagyis itt kozel sincs 225
Loero.

pl. a 330i nyomatekcsucsanal, 4. fokozatban 3500-nal 142 loeros.
Konnyen lehetseges, hogy a 330d 4. fokozatban a 330i-vel azonos sebesseg mellett (nem tudom milyen fordulatnal) meg mondjuk 150 loeros.

Szvao, igen, ha 4-ben 3000-nel lepadlozzak mindket autot, a 330d nyer.
Ha a benzines visszakapcsol, kb. egalban lesznek, mivel a teljesitmenyuk kb. azonos.

A benzinest porgetni kell, ha jo menetdinamikat akarunk, mig egy dizelt kevesbe kell porgetni. (mellesleg nem is lehet)
Előzmény: evil1023 (1498)
G6 Creative Commons License 2005.01.15 0 0 1499

Felraktam újra, mert állandóan letörlik. Valószínüleg ezt is le fogják, úgyhogy max pár napig lesz letölthetö. Ezt az M7-esen mértem, lehet, hogy nem teljesen sík terepen, de azért törekedtem arra, hogy ne legyen nagy csalás. Már így is elég sokan meggyanusítottak, hogy kamu a videó, pedig nem.

 

http://www.tar.hu/geesix/0-220.wmv

Előzmény: avantage (1497)
evil1023 Creative Commons License 2005.01.15 0 0 1498

Inkább azt magyarázza el valaki, hogy mi a különbség egy 530i meg egy 530D közt? Gyakorlatilag egyforma teljesítmény,vmax, 0-100, kábé kétszer nagyobb nyomaték, és lényegesen jobb  rugalmassági értékek (60-100, 80-120)?

És a benzines még drágább is.

avantage Creative Commons License 2005.01.15 0 0 1497
Nem talalom a te videodat, tudod a linkjet?
Előzmény: G6 (1496)
G6 Creative Commons License 2005.01.15 0 0 1496
Valami nem stimmel, mert az én Corolla TS-es videómat nézve 3-4 másodperccel lasabban éri el az egyes sebességeket, ennyi különbség pedig nincs a két autó között (söt, 200-ig már 8 másodperccel gyorsabb). Szerintem valami hosszú lejtön mérhették.
Előzmény: avantage (1495)
avantage Creative Commons License 2005.01.15 0 0 1495
HondaVUk,

csekkold ma' meg ezt a videot, mennyire kamu/nem kamu szerinted.

CTR 0-200 video.racing.hu


Szerintem nagyon durvan kamu, ott le is irtam miert.
ZolikA Creative Commons License 2005.01.14 0 0 1494

Végülis nézzük az okításomat aztán ugy is kijavítotok .

 

10 liter 1000 ló kb 8000-es fordulat . Ennyi kb kell .

 

3 liter 300 ló 8000-es fordulat . Ezt feltöltve 2,5 bárral 1000 ló .

 

Akkor még a nyomatékuk is megegyezhet , sőt nagy valószínüséggel a 3 literes mocinak ha igazán betölt a böszme turbója akkor még nagyobb is kisebb fordulaton .

 

Vesztességet nem számoltam ahoz én túl hülye vagyok ! :-)))))

Előzmény: Törölt nick (1493)
ZolikA Creative Commons License 2005.01.14 0 0 1492
Egyébként szerintem kb azonos lehet a nyomatéka a 10 liter szívonak és a 3 liter turbonak ha megegyezik a teljesítményük ....
Előzmény: avantage (1485)
ZolikA Creative Commons License 2005.01.14 0 0 1491

De az egyik gondolom turbós és ha kicsit is láttál volna és foglalkoztál volna turbo motorral akkor tudhatnád , hogy egy turbós vas motorja nem feltétlen adja le az 1000 lóerőt mondjuk 1-es fokozatban mert nincs ideje teljesen felprögögni a turbónak , azonkívül van turbó lyuk is !

 

Ne fokozzad már a hülyességedet a nyomatékkal légyszives . Ha nem tudod felfogni akkor felesleges beléd minden szó . 

 

De hogy meggyözzelek szivesen megmutatom mi a különbség egy 300 nm-es dízel és az én benzinesem között .

Előzmény: Tarmangani (1480)
avantage Creative Commons License 2005.01.12 0 0 1489
Egy angol kifejezest magyarul teljesen helytelenul irtam le.

geared -re gondoltam de magyarul helyesen "attetelezve" lett volna.
Előzmény: Törölt nick (1487)
konyak_ad Creative Commons License 2005.01.12 0 0 1488
ez világos számomra is :) a kanyargós részes elméleti példára gondoltam, feltételezve, hogy király képzeletbeli pilótáink folyamatosan a max telj-en tartják a fordulatokat, ki-ki a sajátjáén :)
Előzmény: HondaVuk (1486)
HondaVuk Creative Commons License 2005.01.12 0 0 1486
Nem feltétlenül van így. És ez csatlakozik Ave előző hozzászólásához is (ahol adatokat kér). Ha van két azonos teljesítményű motorunk, azonos tömeggel (ez itt már tuti nem igaz, de ezt most hanyagoljuk el), azonos funkciójú váltóval (ahol minden fokozatban azonso sebességnél váltanak fel), akkor az fog nyerni, akinek a használt fordulatszámtartományban nagyobb a nyomatékgörbe alatti terület nagysága (integrálja). Ez meg normál esetben annál nagyobb, amelyiknél a fordulatszámmal a nyomaték jobban esik lefele. Az extrém példa az, amikor mondjuk egy autó motorja olyan, hogy 1000-es fordulatnál 700 nm, 7000-esen meg 100 Nm nyomatéka van és a kettő között a fordulatszámmal arányosan csökken (2000-es fordulatnál pl. 350 Nm-e van, 4000-nél meg 1750-e). Ennek a motornak a maximális a gyorsulása az összes hasonló max. teljesítményű közül, mert hiszen ezt a teljes használt fordulatszámtartományban pontosan a maximális teljesítmény gyorsítja.
Előzmény: konyak_ad (1482)
avantage Creative Commons License 2005.01.12 0 0 1485
>2 seb powerglide és ugyanaz a kaszni van 3 literes TT Supra és 10 literes drag V8, és 1000 lóerő - tehát minden ugyanaz csak a motor nem és a nyomaték nem, a 10 literes motor fog nyern,az 100%.

Nem tudom mibol gondolod ezt, de most tenyleg?
Ha teszel meg hozza fordualtszamokat is, akkor talan meg tudsz gyozni.

Vagyis lehet olyan nyomatekot mondani olyan fordulatszammal es teljesitmenyt olyan fordulatszamnal, hogy valoban igazad legyen, de forditva is siman... :)

De alapvetoen egy turbos 3 literes 1000 loeros motornak azert nem kis nyomateka van...
Előzmény: Tarmangani (1480)
avantage Creative Commons License 2005.01.12 0 0 1484
Hm, ezt ugy hijjak, hogy angolul gondolkodas, asszem. :)
De vicces magyarul, az tuti.
Előzmény: Törölt nick (1476)
HondaVuk Creative Commons License 2005.01.12 0 0 1483
Már akartam írni az előbb is, hogy használd a "válasz" gombot, mert akkor látható, hogy kinek és melyik hozzászólásra válaszoltál. Nem lebaszásként mondom, hanem tanácsként. :-))))

Az eredeti kérdésed ez volt:
"Az egyenes gyorsulásban nemigazán lehet pontosan eldönteni melyik kell, de mondjuk kanyargós úton jobb sokkal egy nyomatékosabb erőforrás. Vagy ez sem egyértelmű ? :) "

Ez a kérdés nem arra vonatkozik, hogy azonos teljesítmény esetén a nagyobb nyomatékú megy-e jobban, hanem arra, hogy melyik a fontosabb a gyorsulás/gyorsítóképesség eldöntéséhez: a max. nyomaték vagy a max. teljesítmény. Azaz a topic nyitókérdését tetted fel újra. Ehhez a kérdéshez azonban semmi köze nincs annak, hogy azonos teljesítmény mellett a nagyobb vagy a kisebb nyomatékkal rendelkező gyorsulása lesz-e jobb. Ez egy teljesen más kérdés és erre a válasz valóban az, hogy általában a nagyobb nyomatékú gyorsul jobban.

De ez sem mindig igaz, mert egy 10 literes 300 lovas motorú autó vagy egy 3 literes 300 lovas szívó benzines közül például tuti ez utóbbi fog jobban gyorsulni, mondjuk hamarabb teljesíteni az 1/4-ed mérföldet, mivel azonos kasztniban a tömege több száz kilóval kisebb lesz.
Előzmény: Tarmangani (1480)
konyak_ad Creative Commons License 2005.01.12 0 0 1482
Mivel a teljesítményt úgy kell kiszámolni, hogy a fordulatot megszorzod a nyomatékkal és egy konstanssal, egyszerűen beláthatod, hogy a Supra és a 10 lityós drag-verda tök egyformán gyorsul (tegyük fel hogy ugyanolyan a hajtási veszteség, légellenállás, stb), ha mindkettő a max. teljesítmény-közelében forgatja a motort.

Érdekes olvasmány: ebben a topicban a 1011, 908-as hozzászólás, és ezek környéke.
Előzmény: Tarmangani (1480)
Tarmangani Creative Commons License 2005.01.12 0 0 1480
mi az hogy meglehet forditani ? :) mindent meglehet
arról van szó hogy ugyanolyan teljesitmény mellett a nagyobb nyomatékkal rendelkező motor gyorsabb mondjuk egy kanyargós pályán. Ezzel miért fárasztalak ?
2 seb powerglide és ugyanaz a kaszni van 3 literes TT Supra és 10 literes drag V8, és 1000 lóerő - tehát minden ugyanaz csak a motor nem és a nyomaték nem, a 10 literes motor fog nyern,az 100%.
HondaVuk Creative Commons License 2005.01.12 0 0 1478
"Azmeg hogy aki nem tud váltani annak jobb és gyorsabb a nyomatékos autó"

Ezt észre se vettem. Ugye feltűnt, hogy kanyargós szakaszról volt szó, nem pedig egyenes gyorsulásról?
Előzmény: HondaVuk (1477)
HondaVuk Creative Commons License 2005.01.12 0 0 1477
"Énis jövök egy példával, van egy 1000 lóerős 3 liter körüli Supra TT motor 1000 pacival és van egy 10 literes szívó motor ugyancsak 1000 lóerős drag motor. Mindkettő 8 ezer felett forog, és a ha ugyanabba a kaszniba épitjük be mindkettőt, sokkal sokkal gyorsabb a 10 literes motor,de hát ez hogy lehet, mindkettő 1000 pacis ? húha,húha - hát akkor csak az a fránya nyomaték és számit valahol :)))))))))
Azmeg hogy aki nem tud váltani annak jobb és gyorsabb a nyomatékos autó pedig annyit mondok hogy volt már néhányszor olyan teszt hogy a tuningolt jappik vs gyári Corvette. 300 lóerő körül volt az összes autó, és a Vette lazán verte mindet, miért is ? hát már megint a fránya nyomaték .) "


Ne fárasszál már ilyen hülyeségekkel minket!! :-((( Nem gondolkodtál el még azon, hogy a fenti állítást meg is lehet fordítani? Mondjuk őgy, hogy vegyünk egy Vettét, meg egy japán tuningmotort úgy, hogy mindegyiknek 500 Nm-e van, de a Vettének csak 300 lova, a japánnak meg 500. Ugye nem kell magyaráznom, hogy melyik fog jobban menni?

Az, hogy a gyorsulás a teljesítménytől függ egyszerű fizikai tény. Bármely sebességnél két - amúgy azonos(*) - autó közül az fog jobban gyorsulni, amelyiknek a motorja nagyobb teljesítményt ad le az adott pillanatban. Ezt a topicon már régebben beláttam matematikai úton. Ez egyszerűen következik a fogalmak fizikai definícióiból.

(*): azonos = azonos veszteségeket, tömeget és légellenállást feltételezve.

A két 1000 lovas motornál mellesleg egyáltalán nem biztos, hogy a 10 liteses szívó fog jobban menni. Annak ugyanis lényegesen nagyobb lenne a tömege azonos kasztniban. Fontos az is, hogy azonos kasztniban, mivel a Supra és egy Drag kasztni teljesen más.
Előzmény: Tarmangani (1471)
avantage Creative Commons License 2005.01.12 0 0 1475
>Ja a Shelby motorépités, ha nemértett volna hozzá

Nem mondtam, hogy nem ert ahhoz, amit csinal! Eredmenyeket ertek el, nem is keveset.

De eleve OHV V8-at tuningolni a Ford helyeben en is inkabb az ilyen motorok szakertojet a legendas Shelby-t vennem elo, nem a Ferrari F1 reszleg vezeto mernoket csabitanam at. :) Persze az nem is jonne. :)))
Előzmény: Tarmangani (1472)
avantage Creative Commons License 2005.01.12 0 0 1474
>van egy 1000 lóerős 3 liter körüli Supra TT motor 1000 pacival és van egy 10 literes szívó motor ugyancsak 1000 lóerős drag motor. Mindkettő 8 ezer felett forog, és a ha ugyanabba a kaszniba épitjük be mindkettőt, sokkal sokkal gyorsabb a 10 literes motor

Ez egyaltalan nem igaz igy ebben a formaban. Eloszor is valto. Ha a Supra motor ugy van valtozva, hogy a hasznalt fordulatszamtartomanyban "atlagosan" 950 Loero, ha az amcsi motor ugyanilyen atlagot produkal a sajat valtojaval, akkor tok egyformat fognak menni. Kit erdekel, ha nagyobb a nyomatek egy V8-nak 4000-en, ha nem ejti le a fordulatot 6000 ala?

A gyakorlatban persze a Supra gyari manual valtoval mondjuk produkal egy 800-as atlagot, mig a laza konverterrel szerelt 2-3 sebesseges automatas V8 meg 900-at...

De ez a kulonbseg nem a motorok miatt van.


Szerintem meg igenis azert nyert vele, meg nagy ccm, megbizhato "1000 eves" technika.

En egyebkent nagyon szeretem a V8-akat, az en motorom is egy fel V8 (OHV) :)
Előzmény: Tarmangani (1471)
Tarmangani Creative Commons License 2005.01.12 0 0 1473
ja is az a bizonyos LeManson is futott 427es Shelby motor még mindig kapható és a csúcsot jelenti a Cobra és GT40 replika épitők közt, ez is elárulja a motor tulajdonságait...
Tarmangani Creative Commons License 2005.01.12 0 0 1472
Ja a Shelby motorépités, ha nemértett volna hozzá, akkor a Cobra Mustang épitésekor nem kérték volna fel hogy a motort is ő tuningolja...az egyenlőre még csak tanulmány autó formában lévő új Cobra egy saját fejlesztésű 10 hengeres motorral lett bemutatva, és a már kapható SSC 8ban is egy házilag 908 lóerőre átépített Corvette motor dolgozik...ennyit erről
Tarmangani Creative Commons License 2005.01.12 0 0 1471
Szabadosan fordítottam, de Caroll Shelby mondott ilyet valóban !
Ford GT40nél az angolok szállitották a kasznit és Shelby a 427es motort, és nemhiszem hogy pusztán azért nyert mert 7 literes volt és amerikai :)
Triviális, akkor miért nem dőlt még el teljesen hogy nyomaték vagy lóerő kell a gyorsuláshoz ? :)
Énis jövök egy példával, van egy 1000 lóerős 3 liter körüli Supra TT motor 1000 pacival és van egy 10 literes szívó motor ugyancsak 1000 lóerős drag motor. Mindkettő 8 ezer felett forog, és a ha ugyanabba a kaszniba épitjük be mindkettőt, sokkal sokkal gyorsabb a 10 literes motor,de hát ez hogy lehet, mindkettő 1000 pacis ? húha,húha - hát akkor csak az a fránya nyomaték és számit valahol :)))))))))
Azmeg hogy aki nem tud váltani annak jobb és gyorsabb a nyomatékos autó pedig annyit mondok hogy volt már néhányszor olyan teszt hogy a tuningolt jappik vs gyári Corvette. 300 lóerő körül volt az összes autó, és a Vette lazán verte mindet, miért is ? hát már megint a fránya nyomaték .)
avantage Creative Commons License 2005.01.12 0 0 1470
Eleg volt egy atlagosan jol megepitett amerikai motor.

6000-6500-as fordualton adta a max. teljesitmenyt. Hat ez nem epp olyan, mint egy europai versenymotor. Pl. az emlitett Ferrari 7700-nal.
Előzmény: Tarmangani (1466)
HondaVuk Creative Commons License 2005.01.12 0 0 1469
Ez jól hangzik, de nekem a kijelentése azt jelentette, hogy szerinte versenyen az 500 lovas 700 Nm-es autó megveri a 700 lovas 500 Nm-est, aminek a valóságban semmi, de semmi esélye nincs. Utóbbi nagyon megalázza az előbbit. Ha a kérdés az, hogy két 700 lovas közül a 700 Nm-es vagy az 500 Nm-es e a nyerő, akkor már a más a szituáció. De az ő kijelentése nem ezt jelentette.
Előzmény: avantage (1465)
HondaVuk Creative Commons License 2005.01.12 0 0 1468
"Caroll Shelby mondta egyszer hogy a lóerő ahhoz kell hogy hangzatos legyen az autó eladáskor, a nyomaték pedig ahhoz kell hogy megnyerje a versenyeket :) "

Ez akkora baromság, hogy csak az alábbi esetek valamelyike vagy esetleg ezek egy kombinációja áll fent:

- Nem mondott senki ilyet
- Shelby nem mondott ilyet
- Nem így mondta és az újságíró félreértette
- Atomrészeg volt
- Be volt lőve de keményen
- Viccelt
- Idős korára szenilis lett
- Mindig is az volt

:-)))

"Az egyenes gyorsulásban nemigazán lehet pontosan eldönteni melyik kell"

Miért ne lehetne? Teljesen triviálisan a teljesítmény kell.

"de mondjuk kanyargós úton jobb sokkal egy nyomatékosabb erőforrás. Vagy ez sem egyértelmű ? :)"

Ha nem tudsz váltani, akkor a nyomatékos motor, ha tudsz akkor meg a nagyobb teljesítményű.

"Egyáltalán mihez is kell a nyomaték ?"

A nagy nyomaték előnye, hogy a kocsi már alacsony fordulaton is nagy teljesítményt tud, emiatt - azonos sebességnél - már alacsonyabb fordulaton is úgy gyorsul, mint egy kisebb nyomatékú autó magasabb fordulaton. Magyarán: ugyanahhoz a gyorsuláshoz nem kell annyira pörgetni. Ebből azonban nem következik, hogy mondjuk a legnagyobb sebesség fokozatban jobban gyorsul egy nagy maximális nyomatékú autó, mint egy kisebb nyomatékú. Lásd például a 330D vs. Fastcar GTV-je. 5-ösben 30-40 km/h-nál (sőt, egész 70-80-ig) a GTV megeszi reggelire a dízelt, pedig annak lényegesen nagyobb a max. nyomatéka. Csakhogy 1500-as fordulat alatt a dízel nyomatéka alacsony, ráadásul 5-ösben a GTV jobban pörög, így a 330D hiába rendelkezik nagyobb max. nyomatékkal és nagyobb teljesítménnyel, mégis a GTV lesz a nyerő.
Előzmény: Tarmangani (1462)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!