Na, ugye! Mivel HűhaLaca gépe is dCi alizé, és csak az elektromos tükör + hőmérő a különbség (gondolom rendeléskor kérte az el. tükröt), és a hőmérő érzékelője köztudottan a tükörben van, valószínűleg közös a kábelkötegelése is. Ez ok lehet HűhaLaca esetében tapasztalt jelenségre (ha van el.tük. akkor lett hőm. is). Viszont azt már nem igazán tudom elképzelni, hogy emiatt új elektronika kelljen, talán csak egy kis programozás. Emlékezzünk vissza Kukucs33 esetére a visszazáródó központi zárral (1628. és 1640. hozzászólás). A vezetékezés nem lehet vmi bonyi művelet, mint ahogy a programozás sem, csak érteni kell hozzá (talán ebben a eladási dömpingben az ügyfelek igényeivel és magával az autók belső világával való foglalatosság háttérbe szorul kissé).
Köszönöm a kedves jókívánságokat nagyon jól esett!
De egy valamit elfelejtettem beírni, hiszen ért még egy meglepetés mielőtt kihoztam az autót a szalonból!!!
Kaptam egy kicsike papirt miszerint 15E km megtételénél szeretnék látni az autót teljesen dijmentes átvizsgálásra!! Hoppáááááá!! De a szervíz interballuma az 30E km!!! Noss akkor ilyenkor mi van????? Bár ha tényleg ingyenes és tényleg nem találnak semmit akkkor nincs jelentössége, de ha még is?? Ja igen persze garanciális!!!
Várom a felmerült kérdésre a szíves hozzászólásotokat!!!
Balesetmentes közlekedést és lopásmentes pihenést mindenkinek!
Sziasztok!
Bocsi, elírtam. Tényleg elektromos tükörrel. Amúgy a gépem dCi Alizé.
Ja, és én is elég sokat koptatom a kecskeméti aszfaltot.
25-én szerelik be a CD-tárat - ha addig megérkezik. Majd leírom.
Üdv:
Szia Laca,
A söfőrülés alatti CD-tár rögzítés segédeszköz nélküli módszerére kíváncsi vagyok (nálam a tépőzár tartja, de érdekelne ők hogyan csinálják), ha tudsz részleteket, légyszi oszd meg velem(ünk) is.
köszi, kukucs
Hőmérőhöz: én elektromos ablakkal kértem az autót, és azzal együtt lett hőmérő is.
A kormányciripeléshez: ma nézettem meg, a szerelő elég céltudatos volt, úgyhogy biztos nem ez volt nála az első ilyen. Egyébként ugyanazt mondta nekem is és valószínűleg kicserélik.
Cd-tár: ezt is ma kérdeztem. A szervíz általában a sofőrülés alá szereli, és ha jól vettem ki a szavaikból, mindenfajta segédeszköz (tépőzár) nélkül. Már alig várom, hogy meglegyen.
Hali Gyap, gratula a szekérhez!
A párásodást csináltasd meg mielőbb (max egy óra alatt leszigetelik), nehogy esetleg károsodjon a foncsor, addig is kapcsold be az érintett lámpát ha mentek, hogy szárazon tartsd!
Jó utat!
Harrypoti: ha nem haragszol,ha igen akkor is :))))
de van a clio topic-on egy hölgy, aki inglisvumen névre hallgat, és mondtam neki, hogy hátha tudsz neki segíteni, mivel ő is Kecsón lakik, és gummancsot szeretne venni.A téligumi topicban michelinre voksoltak, de én mondtam neki a Barumot, hogy ha nem versenyző típus, akkor bőven elég neki, meg nem mindegy 40-50 k ide vagy oda.
A hőmérő témához utoljára hozzászólva: szerintem nincs más elektronika a Dinamique-ban sem, mert opcióként lehet minden extrát rendelni ( ABS, oldallégzsák, Fűthető-motoros tükör, stb. ) minden kivitelhez, csak a hőmérő nincs feltüntetve az opciós listán. Szerintem ez egy marketinges melléfogás lehet csak. Valószínűleg megvan a csatlakozási pontja az érzékelőnek, csak be kell szerelni a tükörbe és szoftveresen engedélyezni kell a kijelzést.
A csipogók is be vannak kábelezve gyárilag, mégsem lehet megtalálni az opciók között a 6 hangszórós kivitelt, ami a Cliónál rendelhető.
Ma a renault szervizben megjavitottak a kormany ciripeleset. A legzsak vezeteke ert hozza valamihez vagy szorult meg valahol, valami ilyesmi a gond. Aszongyak, ua kormany meg elektronika mint klioban, es ott megsincs ez a problema.
Ma 17 óra óta a Thalia tulajdonosok tábora 1 sarki fényűvel gyarapodott! Sőt, már túl vagyunk az első 50 km-en! De még elötte a szalonban értek kellemes meglepetések! Kevesebbe került a váltózár mint az üzembehelyezési díj költsége is! Így kellemes meglepetésként négyezer valahány forintot megtakarítottak nekem! Sőt kulcstartónak egy mini F1-es autót is kaptam ajándékba!
Az első megtett kilóméterek nagyon tetszettek, bár a fórumban olvasott lámpa párásodása már tapasztalható volt! De a motor és a fékrendszer szerintem kategória felettiekben is megállná a helyét!
Röviden ennyi, mindenkinek jó utat!
az alábbi levelet e-mail spam-ként kaptam, de vannak benne érdekes részek, és vannak amiket nem hiszek el. Azért tényleg tanulságos
Kedves Autotulajdonos Barataim,
tanulsagos elemzes olvashato a gk-ik lopas elleni vedelmerol. ajanlom a figyelmetekbe:
"Nem tagadjuk nem jo amit csinalunk, de nem azt akarom most megmagyarazni hogy ez a helyes ut, meg ertsetek meg, es nekem csak ez van (volt) stb. Hanem olvassatok el, gondolkodjatok el rajta es dontsetek helyesen a risztok megvalasztasaban! Olvasgattam a temat egeszen az elejerol, es hat sok erdekes dolgot lattam. Arra jottem ra, hogy nalatok alapvetoen a felfogassal van a gond! Ti, ahogy en ertettem mind azt hiszitek, hogy a riaszto, es az egyeb cuccok arra
valok, hogy "ertekes masodperceket" adjanak nektek, amit ti arra hasznaltok, hogy seggbelotok minket legpuskaval, vagy megkergettek, osszevertek, vagy magunktol hagyjuk ott a kocsit. Ez mind igaz, de ezek a masodpercek SOHASEM a helyszinen peregnek le! Hanem ezekkel a dolgokkal a muhelyben, vagy par sarokkal odebb foglalkozunk. A helyszinen csak atmenetileg iktatjuk ki amit csak lehet.
3 fele auto van:
1. azert lopjak, mert sok van belole (alkatresz lesz belole, vagy egy totalkaros papirjait kapja meg) Kozepesen felkeszult tolvajoknak valo.
2. ritka kocsi, es megrendelesre megy valakinek. Csak a profik tudnak hozzakezdeni. (Lexus peldaul olyan mint egy eroditmeny)
3. Volt szocialista kocsik, vagy regi tipusok, oreg Audik, nem erdemes roluk beszelni, ezeket elkotni par perc gyakorlas utan kis mechanikai erzekkel barki kepes.
Eloszor a masodik tipusrol mondanek par szot. Ritka kocsik pl. a Jaguarok, a nagy Mercedesek, vagy hasonlok, ezeket nem piti gyerekek kotik el, hanem olyan emberek akik nappal szakszervizben dolgoznak, a kocsi minden csavarjat ismerik. Ezekben a kocsikban "csucs" risztok vannak, ES muholdas cuccok, mobiltelefonos cuccok. Ezek a riasztok abszolut a csucsot kepviselik(nem a GPS es a mobil). Ezt a tipust ha kifigyelik akkoris elkotik, ha kutya van benne vagy a kulcsokat (Mercedes) a lakasbol kell kilopni. Nincsen mese csinalsz amit akarsz ha kifigyelik akkor annak annyi, ha mas megoldas nincsen akkor a lampanal kapnak ki belole.
A masik tipusu autok pl. a Suzukik, Opelok...sok van beloluk, ezekben altalaban, 100.000 Ft alatti ertekben vannak riasztok. Sok van belole, igy lehet valogatni, es ha talalunk egy olyat ahol lathatoan komoly vedelem van, akkor inkabb meg sem probaljuk, mert van belole talan meg az utcaban egy masik.
> A riasztokrol:
Muholdas cuccok, mobiltelefonos cuccok... NEM ERNEK EGY KALAP SZART SEM!!!! a GPS rendszer a muholdakkal kommunikal, a pontos meghatarozashoz legalabb egyszerre 3 db-al, ezekkel hatarozza meg a kocsi pontos helyet, es a mobil rendszeren keresztul riaszt es intezkedik. Megoldas: Zavarni kell ezt a jelet. Ennyi. Ez a keszulek, megkozelitoleg 2x3x1 cm meretu + elem, es kiviteltol fuggoen antenna (par cm hosszu drot magara a keszulere fel lehet tekerni...) tehat nem nagyobb mint egy taviranyito barmelyik kocsihoz. kis kapcsoloval bekapcsolod, es kb 10m-es korzetben (teljesitmenytol fuggoen) nem lehet TV-zni, telefonalni, plane a GPS rendszer nem tud
kommunikalni a muholdakkal. Csupan a lopas kozben altalunk hasznalt CB frekvenciajat van szabadon hagyva. Ez a keszulek vegig mindenkinek ott van a zsebeben bekapcsolva, eloallitasi ara kevesbb mint 5000 Ft, igy elenyeszo az ara a tobbi szukseges cucc mellett (pl egy Motorolla CB min. 30.000),barmelyik radioamator ossze tudja forrasztgatni a kapcsolasi rajz ismereteben, az alkatreszek is minden ilyen boltban kivetel nelkul beszerezhetoek. A GPS cucc elemeit altalaban meghatarozott helyekre teszik, konnyu megtalalni oket es semlegesiteni.
Ugrokodos cuccok: Az autoriasztok megkozelitoleg hasonlo frekvencian kommunikalnak, nem tul szeles sav. 1 db kis mutyur az egesz, mukodesi elve annyi hogy az adott frekvencian vegigprobalgatja az osszes variaciot, ha azon nem talalja akkor hangol magan egy kicsit es nyomja tovabb. Legrosszabb esetben a kocsi 15 perc alatt nyitva van. (vannak olyan riasztok amelyek az ilyen probalgatasra letiltanak, arra annyi a megoldas, hogy nem egymas utan leptetve probalgatja a kodokat, hanem latszolag ossze-vissza, ugralva a frekvenciak es a variaciok kozott)
Infras cuccok: Az elektronikai uzletekben kaphato tanithato TV taviranyitok kicsit atalakitva tokeletesen megfelelnek a nyitasra.
"immobilajzerek" es hasonlo hulyesegek: Ha gyari akkor annyit is er, ha gyakori tipus akkor szinten. Ha gyari a cucc akkor vinni kell a
sajat elektronikat es ki kell cserelni, es kesz, a tobbi rendszerre egyedi, de hasonlo megoldasok leteznek, aki ert hozza (mert napkozben pl olyan helyen dolgozik ahol ezeket szerelik be a kocsikba) altalaban megszokott helyeken kell ezeket is keresni es akkor mar megint nincsen gond.
(megjegyem a riasztokat is majdnem minden esetben 1 helyre szerelik, pl. ablaktorlo szerkezet kozelebe, motorter tuzfalara... ha nyugodt akar maradni az ember mikor mar megy az auto akkor nem a helyszinen, hanem par sarokkal odebb errol az egysegrol egyszeruen lehuzza a csatlakozot)
Valtozarak: Alapotlet nem rossz, de ha nem bovdenes a sebessegvalto, vagy nincsen nagyon eldugva a valto a motorterben akkor betesszuk 2-esbe es mar megy is a kocsi, 80-is altalaban nincsen gond es az elindulas is megy mindig sik uton, nem is kell tobb sebesseg magyarorszagon keves, es nem keresett az automata valtos kocsi).
Az kulon elony ha a kocsi riasztoja egyben nyitja is kozponti zarat... igy azzal sem kell bibelodni.
Magara a zarszerkezetekre nem ternek ki, mert tipusonkent valtozik, es a legkulonbfele technikak leteznek.
Hogy valami biztatot is mondjak szamotokra: akkor nem kell egy kocsi,illetve nem viszi el senki, ha sok a problema vele, tehat az atlagosnal tobb melo lenne vele, pl valtozar + riaszto + valami meg. Ez perzse nem ervenyes akkor ha valaki pont azt a kocsit illetve azt a
tipust rendeli meg (Suzuki Swift is lehet nagyon keresett, ha pl. az osszkerekes valtozat kell valakinek, az nem gyakori, azt ha kifigyelik
el is viszik)
Egy csapat letszama a kocsi tipusatol fuggoen legalabb 3 de elofordul a 6 szemely is. Mindenki pontosan tudja a dolgat es vakon meg kell hogy bizzon a masikban. A legmelegebb pillanatok amikor a kocsit elkotik, ha mar odebb vannak 100 meterrel akkor mar nincsen semmi vesz akkor mar nincsen lebukas, mert akkor rendszamcsere (ha messzire kell vinni a kocsit, akkor megkapja egy azonos tipusu, azonos szinu kocsinak a rendszamat ami termeszetesen teljesen tiszta, akkor a rendor is megallithat alvazszamot sohasem nezik meg kozuti ellenorzesnel), riszto kabeleinek lekotese.
Hat roviden ennyi a bombabiztosnak itelt szerkezetekrol. Hasznos dolgok a lopasok ellen: Gravirozas, UV festekkel valo megjeloles
(karopsszeriaelemek, es a karpit is), es a rejtett kapcsolo. Ez utobbi azert okoz nemi fejtorest es ha idoigenyes akkor elofordul hogy
ottmarad a teljen inditaskesz kocsi, mert nem talaltuk meg a kapcsolot, pedig mar csak az kellett volna. De ha nagyon kell a kocsi
akkor elvontatjak (siman egy masik auto utan kotve kicsit odebb) es multimeterrel hamar be lehet merni hol van aram a vezetekben es hol nincsen, ha pedig megvan, akkor egy sima kabellel
rovidzar, es mar megy is a kocsi.
Tudom most sokan anyazni fogtok es meg is ertem az indulatokat, igazatok van. De ha mar 1 valaki elgondolkodik ezen a par soron, akkor mar megerte hogy leirtam"
Én a gyári felnikre rakattam rá a télit is, valahogy nagyon nem volt kedvem felniket venni ehez is.Új autóhoz új felni dukált volna, nem igazán kockáztattam volna meg, hogy használt felnit vegyek, és az egyik miatt tönkrevágódik a futómű.
Hááát, nem tudom, de a dinamik verzióban is lehet más elektronika a többi "fapados" Thalicskához képest. A klíma utólagos beszerelésre is az volt a válasz, hogy az ugyan megoldható, de többszörös pénz és nem is biztos, hogy megbízhatóan fog működni. Gondolom ez valahogy úgy lehet, hogy a klf verziókhoz megvan a komplett elektronikai szett és azt utólag gezemicés lehet megpiszkálni.
Jómagam ráleltem a neten egy ún. RDS hőmérőre, ami a rádió antenna kábele és a rádió közé csatlakozóval betoldva a 108Mhz-en szöveges formában sugározza a rádió kijelzőjére az érzékelői által mért hőmérsékleteket. Kellemes megoldás, olyan, mintha gyári lenni, csak az ára... :-( Itthon a Conrad-nál 24e körül láttam (máshol sajnos nem), a németeknél 50EUR, de többféle gyártótól is létezik. Erről bővebbet a 2339-es hozzászólásomban találtok a Megane topicban!
Kösz Kukucs33! Sejtettem. És ugyebár erre is jó egy találkozó, ami nekem sajna kimaradt ... Marad az egyedi megoldás (van egy elemes külső/belső hőmérőm).
külső hőmérő ügyben rossz a hír: A dabasi thalin azt az infot kaptuk, hogy más az elektronika a Cliohoz képest, ezért hiába az érzékelő helye a külső tükrön és a kijelzőn a hely, a kettő között nem hozható létre kapcsolat. :-(
A hétvégén tettem be utólag csipogókat a Thalicskába a két oldalon levő légbefúvók kipattintásával. Így nem kellett a felső burkolatot lebontani. Kicsit macerás, szűkebb a hely a művelet véghezvitelére, de megoldható. Sajnos nem eredeti renó csipogó, így a szinteket még be kell lőni egy előtét ellenállással és/vagy a kondit kell a vágási pont emeléséhez kisebb értékűre cserélni.
Más: már korábban is említettem, h. a kijelzőn a külső hőmérséklet digitjei látszanak. Tud valaki az utólagos beszereléssel kapcsolatban vmi biztatót vagy egyértelmű konkrét indokolt nem választ? Csak hogy a témát lezárhassam magamban ...
A csomagtartoba de nem a hatso ules tamlajara, hanem felulrol log lefele a kalaptarto alatti reszen kb kozeptajt, ha szelteben nezzuk a kocsit, kozel a nyilashoz, hogy jol elerheto es kezelheto legyen. 4900-t kertek 45 perc munkadijert, de mivel nem kertem szamlat, 4000-t mondott.
Amugy lattam mikor szetszedte a srac, hogy oda van irva: CD magazin :))))))
Lemértem a fogyasztást 130-nál volt 5.5L/100km.
135-re nem tudtam felgyorsulni, mert valaki mindig tökölt elöttem, de gondolom, hogy kb. 1 decivel ehet akkor többet.