Az elobb hivtak a kereskedesbol es feltettek 4 kerdest amivel a szervizzel valo elegedettsegemet szerettek volna lemerni. Egy olyan autonal, ami mindossze egy honapos alig mult :))). Azert azt elmondtam, hogy a kormanyciripelest nem sikerult elharitaniuk.
Önmagától visszazáró kpzár: Az én kérdésemre (1,4 8V - RT felszereltség) a munkafelvevő megkérdezte a szerelőt, aki azt mondta, hogy ezt mindnek tudnia kell felszereltségtől függetlenül, legfeljebb nem lett beprogramozva, de azt megcsinálják. Beprogramozták, azóta működik, azt nem tudom, hogy hol kell programozni, ha ki akarnám iktatni, mehetnék a szervizbe. Történt mindez a kőbányai Baumgartnernél, ha nem jutsz dűlőre a "saját" szervizeddel és pesti, vagy pest környéki vagy, akkor javallom, nézz be hozzájuk valamikor még a garanciális időn belül.
Nekem is Alizém van, csak dCi. Bementem a REnaultHázba, rákérdeztem, hogy tudnia kellene-e ezt az önmagától visszazárást, és azt mondták, hogy természetesen megcsinálják. És térítésmentesen meg is csinálták, azóta működik. Szóval szerintem a te alizédnek is kellene tudni...
Ezek a funkciók nem igazán behatárolhatók.Az alap dolgok, amiket leírnak mindíg benne vannak az autóban, viszont az extra kp-i zár funkciók, vahy az én expression clio-mnál a vezetőoldali impulzív ablakmozgatás, ezek véletlenszerűek.Lehet hogy belekerül,lehet hogy nem, éppen amilyen cuccos van a raktárban.
Itt valóban opcionális a klíma az Expression esetén, csak a limitált darabszámú Alizében (klímás Expression) volt széria, igaz százezerért az opcionális asszem kettőhúsz helyett. Árban a klíma szerintem kompenzálja a felsorolt "hiányokat", a marketing döntésekre pedig nincs rálátásom.
Hát már az én thalicskámban is nyikorog a kormányban valami!
Amikor Ti megcsináltattátok, mit mondtak veszélyes ez a dolog (nem fog miatta működni pl. a légzsák?), vagy csak kellemetlenséget okoz azzal, hogy hallgatni kell?
Sikerült valamelyik szervíznek maradandóan megjavítani ezt a dolgot?
Köszi:
B.S.
U.i:
Amikor én rákérdeztem a szervízben az állás közben véletlenül kinyitott, majd önmagától visszazáródó ajtókra, kijelentették, hogy ez ebben a felszereltségi fokozatban (1.4L 8V Alizé) egyáltalán nem elérhető! Átvertek?
Snatch02: Hát nem sikerült nekik. Kb. addig tartott a varázs, míg a Vidámparktól eljutottam a Szépvölgyi útig. Ezután újra nyiszorgott... és azóta is...
Ma tankoltam meg másodszor az autót(dCi) pont 1000km-nél. 1000km egy tank gázolajjal(!), budapesti és elővárosi üzemben 45liter ment bele. Tehát 4,5l/100km! A RIO kb. 8 literrel fogja ugyanezt megcsinálni. A Twingóm (830kg) ugyanijen üzemben 6,5-t fogyaszt. Ja és a RIO értékcsökkenése = Dévú Lanos, 3 évesen kb 1,5MFt. Tehát lehet számolgatni.
üdv
WB
A dízel tényleg kevesebbet fogyaszt, nekem kb. 4,3 és 5 között. Viszont baromi lassan melegszik be. Ami nem biztos, hogy jót tesz egy kocsinak, ha a sarki boltig mész és vissza, azaz nincs ideje bemelegednie. Jelentősen haza tudja vágni a motort. Előnye a benzinessel szemben? Kis motorban nagyobb nyomatékot kapsz. A Thaliam előtt egy 1.3as 75 lovas benzines Mitsubishim volt, míg most 1,5ös 65 lovas dízel. Lényegesen kellemesebben megy. Nem kűzd úgy a csomagokkal, megpakolva is gyakorlatilag úgy megy, mint üresen. Lehet, hogy még ki is foghatsz egy akciót (mint én az enyémmel), hogy aral chipkártyán megkapod az 1,4 16V és az 1,5dCi közötti árkülönbséget.
Kia Rio-t megnézve: nem csúnya, sőt a fara talán szebb is, de nem is tud gyakorlatilag többet ennél. Ezen felül a fogyasztása szerintem sok, pláne mert 200 kgval nehezebb. Csak 5 évig vállalnak átrozsdásodás elleni garanciát. De nem győzött meg az ár-felszereltség. És szerintem a Renault szervízhálózata is szélesebb, ami jóljön, ha gáz van. Én akkoris maradnék a Tháliánál. Mondjuk egy 1,4-es Tháliával szerintem nem járnál rosszul.
Végigolvastam az utolsó 500 hozzászólást.
Új autón gondolkodunk: Thalia vs megújított Kia Rio.
Kissé megrettentem a lopás miatt. Kispest, panelház előtt az utca: ezek a "tárolási" lehetőségeink. :(
A Rio nagyobb, kényelmesebb, ugyanannyi pénzért többet tartalmaz, és csak nem lopják, de az értékállósága felől nincsenek illúzióim.
Másik felvetésem:
A dízel -hevenyészett magánszámítás szerint- kb. 4 év alatt hozná be az árát, azaz addigra dolgozná le a vételár-drágaságát az üzemanyag olcsóságán. /Nem napi hosszú utakra kellene./
Mi lehetne valami más előnye a benzinessel szemben?
iMre: nekem nem tette meg. Bekapcsoltam a gomb nyomásával azt, hogy 7km/h fölött lezárjon az ajtó, de a másik, ha 30sec után sem nyitom ki az ajtót, csak szervízben volt bekapcsolható.
Snatch02: nekem ugyanez volt. Nekem sem tudták megcsinálni 30 percnél hosszabb időre. De nekem is azt mondták, hogy a kormányban a légzsáknál mocorog valami kábel...
A kozp.zar automatikus bezarodasarol:
az, hogy 10km/h sebesseg folott bezar valamint, hogy ha (kivulrol) taviranyitoval kinyitod, de 30 masodpercen belul nem ulsz be es magatol visszazarodik egy csoportba tartozik?
Marmint az alabbiakban leirt modszerrel bekapcsolva (benti zarogomb nyomva tartasa) aktivalodik mindketto?
Fifty: nekem a RenaultHázban amikor rákérdeztem erre az olajszint-nézőkére a kilométerszámlálómban, azt mondták, hogy az 1,5dCi-nek az expression, azaz Alizé szériájának ez nem tartozéka.
Viszont nem tudom a te ajtód csinálja-e, hogy ha kinyitod a távirányítóval, és 30sec-en belül nem nyitsz ki egy ajtót is, akkor automatikusan visszazárja magát a kocsi. Mert nekem alapból ezt nem tudta, de simán bekapcsolták ezt a funkciót is...
Valoban olcsobb nalunk viszont ez az Expression nem pont az mint a magyarorszagi Expression.
A renault.hu-n feltuntetett felszereltsegbol a kovetkezok hianyzanak:
- hatul csak 2db 3-pontos biztonsagi ov van
- csak 1 legzsak (a masodik opcionalis a bzitonsagi csomagban)
- kormanymagassag nem allithato
- nem allithato az ules magassaga sem
A weboldal szerint a magyarorszagi Expressionba a klima (manualis) opcionalis - ez szerintem valami felreiras lehet; nalunk szeriatartozek.
A hianyzo elemek listajan kivul meg ki tudja hany lathatatlan helyen sporoltak.
Nalunk peldaul nem lehet kapni az 1.6-os valtozatot, sem az 1.4/98LE Automata sebvaltosat sem.
A Renault "okosai" hozzak ezeket a donteseket, hogy melyik orszagban mit dobnak piacra; altalaban ebben-abban elternek, a helyi torvenyek fuggvenyeben is.
NANÁ, hogy ha bekapcsolt gyújtásnál nyomogdálod, akkor ki/be kapcsol a zár!
Ám ha FOLYAMATOSAN LENYOMVA TARTOD kb. 10 sec.ideig, akkor megérti, hogy Te arra vágysz, hogy EZUTÁN magától zárjon a gurulás kezdetén!Ez pl. nálam müködik. (vissza is)
Olajszint! A gubanc ott kezdődik, hogy már az OIL OK -t sem írja ki! Megnéztem a manuális megoldást (sárga műanyag pálca húzkodása); Ez OK!
Az automatikus zárás beállítása: bekapcsolt gyújtás mellett a gombot záró irányba nyomni és nyomva tartani kb. 3-5 másodpercig, amíg hallasz egy csippantást a műszerfal felől. Ekkor bekapcsolódott az automatikus zárás. Kikapcsolás menete ugyanez.
Az okes, hogy bekapcsolt gyujtas mellett ha nyomom a kapcsolot, akkor bekapcsol. Hanem a kolcsonauton automatikusan ahogy elerte a 10km/h-t bekapcsolt, de az enyem nem teszi magatol, csak ha en bekapcsolom. Ezt hogy lehet beallitani?
R5TL: nekik kétállású kapcsolójuk van a központi zár kapcsolásához, nem olyan mint a Clio-ban, ha jól emlékszem, amit láttam a thalin, tehát nem tudom, hogy működik e.
Olajszint: nálam úgy van, hogy ráadom a gyújtást, és addig amíg kiírja hogy OIL OK, megnyomom a kijelző melletti gombot, ekkor kirakja a kis négyzeteket, a szintnek megfelelően.De ha már a km-t írja ki a cuccos, akkor csak a napi számlálót tudod lenullázni.
Információm szerint az olajszint visszajelzés (benzines viszonylatban) a 16V motorral szerelt példányok sajátja, dízel vonatkozásban nem tudom mi a helyzet. A céges 1,6 16V Clio tudja, de az sok mást is tud amiről mi csak álmodozhatunk...brühühü
Először is gratula a majd 15%-kal alacsonyabb áraitokhoz. Az észrevételeim pedig egyediek (a pluszként kért vonóhoroggal kapcsolatosak) + a már említett kormányciripelés, hőmérő. Egyébként a dCi-mel minden OK. A Tied is szerintem Bursa-ban készül, de nem tudom milyen útvonalon jut Hozzátok. A standard kerekek a Tháliákhoz nálunk Goodyear GT2 (abszolute nyári gumi). Hőmérőd pedig (az eddigi logika alapján) szerintem lesz.
Bekapcsolt gyujtas mellett nyomni a belso kozponti zar kapcsolojanak piros gomb feloli veget kb. 5 mp-ig, amig hangjelzest nem hallasz.
Kikapcs ugyanez, csak a masik veget kell nyomni.
Ha tudja az autod.