Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Stocz Creative Commons License 2007.06.04 0 0 6705
Ez ismét megerősít abban, hogy vmi elektronikai bibiről lehet szó.
Én azt figyeltem meg, hogy a napi hidegindítás után a rángatás addíg jelentkezik erősebben, amíg egyszer egy kicsit meg nem pörgetem a gépet (olyan 4 ezres fordszám is elég, nem szükséges a leszabályozás).

Olyan az egész, mintha minden nap egy kicsit újra kellene kalibrálni vmit a kompjúterében.

Mintha pl. egy PC-re kötött joystick-et a számítógép minden egyes bekapcsolása után újra kellene kalibrálni.

Érdekes.
Előzmény: kripic (6704)
kripic Creative Commons License 2007.06.04 0 0 6704

Meg kell állapítsam, rossz ómen vagy... :-)))

 

Ma reggel, szép lassú, egyenletes tötyörgésnél - amikor a motor éppen nem tudja eldönteni, hogy motofékezzen, vagy sem... - apró rángások. Ez még belefér, éppen a fentiek miatt. VISZONT innentől kezdve váltásoknál is apró megtorpanások.

Hurrá, "7 db. Eu4-es kocsiból 5-nél már volt ilyen gond..." - na, 5 helyett 6 .. :((

 

Mérgemben, hirtelen felindulásból kicsit (ismét, időszakonként eddig is megtettem...)meghajtottam a lovakat (2-esben leszabályozásig, addig amíg a forgalom engedte - azaz majdnem 3 mp-en keresztül ... (90-nel hamar utolérni egy-két buszt) -, ettől megijedhetett, mert utána NEM CSINÁLTA.

(R*R-csikós ménes-terelgető tanácsai nem először váltak be, ezúton és ismételten köszönet érte...)

Előzmény: Stocz (6700)
Stocz Creative Commons License 2007.06.04 0 0 6703
Igen, ez Eu3-as.
Köszi
Előzmény: Komis (6702)
Komis Creative Commons License 2007.06.04 0 0 6702

Szép hetet mindenkinek!

 

KL1NF48715K....  ha jól emlékszem a paperra EuIII

1,4 -2004 gyárt

13,000 km semmi hiba motorral kapcsolatban - még 'Teco' benya 400km város után sem

 

Érezhető fogyasztás különbségek a kutak között, mindegy milyen a címke..:-((

 

Üdv

cápaFeri Creative Commons License 2007.06.04 0 0 6701

Ok, én akkor egy kicsit alulinformált vagyok asszem. Eddig úgy tudtam, hogy 2005 végéig szereltek be olyan szelepeket (mind 16-ról beszélve) amiket 2006 elejétől kezdve már felváltottak egy másik típusra (zárásszögűekre), így azoknál már nem jelentkezik ez a kormozódásos probléma. Ezek szerint nem egy, hanem két lépcsőben volt váltás, először csak a szívó szelepekkel, aztán a kipuff sorral is, az én járgányom meg pont a kettő közötti felemás szelepsorral szerelt szériából való? Hmm....

Na mindegy, nem akarom elkiabálni, de 11000-nél járok így egy évesen, a néhai dadogástól eltekintve eddig még semmi, még pech-lámpa sem. Gyorsan le is kopogom!!!

Legalábbis olyan egetrengető nincs, mert pl nedves körülmények után hajlamos a hátsó fék nyekegni, ami ugye a kezdődő rozsdafilmnek tudható be a fékbetét pályáján, hogy nem csúszik vissza tőle a betét a helyére és kicsit fog, de ez pár fékezés után elmúlik, no meg a szervo kis hangja gyors áttekerésben végállásból végállásba, valamint a járó motornál kis kormányrángatásos kopogás. Ennyi.

Ami a gázpedál holtjátékát illeti, miután állítottam én is, kultúráltabban megy, de kezdem érteni, miért hagyják úgy! Az elektronika nagyon sokszor belenyúl, amit így feszes bovdennél jobban is érezni. Legkönyebben akkor figyelhető meg, ha leállítjuk a motort, majd úgy 10 másodpercig még rajt hagyjuk a lábunkat a pedálon. Leállításnál, valamint pár pillanat múlva utána is rúg egyet a pedál, utána áll le az AC pumpa. Jópofa dolog ez a sok elektronyos kütyü, de amióta meghúztam a bovdent, nem dobol a pedál, hanem egyenletesen haladva érezhetően változik a fordulatszám, tehát amit eddig minden menetre nélkülöző befolyással a pedál holtjátéka elnyelt a lüktetésből, azt most a feszes bovden miatt úgy reagálja le, mintha kis lábdobolással jobban-kevésbé lenyomva ugrálnék ütemesen a pedálon. Nagyon nyugodt körülmények között venni csak eszre, ezért is mondtam, hogy összességében jobb lett a feszesség állítása után.

Előzmény: Stocz (6694)
Stocz Creative Commons License 2007.06.04 0 0 6700
Az eddigi "statisztika" 13 autó után:
7 db. Eu4-es kocsiból 5-nél már volt ilyen gond
6 db. Eu3-as kocsiból csak 2-nél jelentkezett rángatás, és igazából ezek nem is pontosan olyan jellegűek, mint az Eu4-eseknél.

De még ha ezeket a különbségeket nem is vesszük figyelembe, akkor is beszédesek a számok.

Még jöhetnek infók!

Az eddigi segítségeteket köszönöm!
Stocz Creative Commons License 2007.06.03 0 0 6699
95LE Eu4
dömci11 Eu3
bzsazsa Eu3
Secretknight Eu4

Köszi ezeket is!
Secretknight Creative Commons License 2007.06.03 0 0 6698
Sziasztok,
KL1NF486J6...
1,6-os
pici torpanások voltak ugy fél éve,azóta csak multkor a " gazdaságos benzintől",de az kiment belőle utánna semmi gond.Sárga lámpa nem volt.
bzsazsa Creative Commons License 2007.06.03 0 0 6697

Hali!

 

2004.es évj.

1.4 16v

KL1NF48715

 

17500km

 

Ha a Sárga lámpa világított CSak akkor rángatott kb 10-15másodpercig...

De már kb. 4 hónapja nem volt ilyen.

 

Üdv bzsazsa

 

 

dömci11 Creative Commons License 2007.06.03 0 0 6696

  

  Sziasztok!

 1.4=KL1NF48715K  Rángatás nem volt, sárga lámpa 1-szer EGR szelep beragadt

 szervizben megmozgatták bontás nélkül azóta szerencsére jó.

 32000km-nél járok.

95LE Creative Commons License 2007.06.03 0 0 6695

Szia!

Az enyém 2005-ös és azt nem tudom, hogy 3vagy 4, de állítólag 4-es. Rángatás és P300 hibakód 1x volt kb.5eKM-rel ezelőtt 2 olcsókutas tankolás után azóta semmi.
1,4moci KL1NF487J6
Előzmény: Stocz (6694)
Stocz Creative Commons License 2007.06.03 0 0 6694
Georgbob: eu3
Fox: eu4
Picuj: eu3

Cápa!
A kipuf. szelepeket nem véletlenül cserélik a 2006-osoknál. Mint írtam a szárukon van módosítás a beépítetthez képest. Egész pontosan vagy rajtuk egy könnyítés, ami állítólag azon segít, hogy a száron (+vezetőn) ne tudjon a korom lerakódni.
cápaFeri Creative Commons License 2007.06.03 0 0 6693

Természetesen a sör(özés) jegyezve, amint alkalom lesz megejtjük. Már csak azért, is, mert félig jó hírekkel szolgáltál, nyolc szelep már javított, nyolc még lehet gázos.:-))

Vagy a mai napig ez a felállás és így jönnek ki ezek a motorok? Ezek szerint lehet azt mondani a lacsimra, hogy már a módisított új szelepekkel szerelt? Ha ez így van, akkor akár egész sörre is jogosult vagy! :-)

U.i.: pezsgőt megúszta a szülinapos cápacetti, viszont egy lufit kötöttem a farára.:-) Először bajban voltam, mert eddig minden autómon volt külső antenna.:-)

Üdv!

 

Előzmény: Stocz (6683)
Picuj Creative Commons License 2007.06.03 0 0 6692
KL1NF35615K......
Eddig panaszmentes. Pedig azt el is felejtettem írni, hogy nagyrészt városban közlekedek vele.
Fox8 Creative Commons License 2007.06.03 0 0 6691
Sziasztok!

Nekem is volt már 'torpanásom'. Az alvázszámom:KL1NF486J6.......
motor:1.6
georgbob Creative Commons License 2007.06.03 0 0 6690

Én is beszállok:

KL1NF48715

Őszintén megvallva nekem rángatásos problémám nem volt, de a p300 kód miatt 16 szelepcsere megvolt, üdv.

Stocz Creative Commons License 2007.06.03 0 0 6689
Reméljük nem is fog.
Bár az enyém sem csinálta (az első héten előadott rosszullétét leszámítva) az első 30 e. Km alatt.
Előzmény: kripic (6684)
Stocz Creative Commons License 2007.06.03 0 0 6688
Köszi mindenkinek.
Írom a statisztikát, majd a végén közreadom.
Addig is várom a további infókat.

Bobby_la_cetti: Euro4
kripic: Euro4
picuj: alvázszámból derülne ki. Gyártási év nem, csak a modellév számít.
A kettő nem feltétlen fedi egymást.
Lacsis_Hali Creative Commons License 2007.06.03 0 0 6687
Igen rángat, meg is szokott torpanni, bár nem sűrűn. De ha még is, akkor utána nagyon nem megy az autó.
Előzmény: Stocz (6680)
Bobby_la_cetti Creative Commons License 2007.06.03 0 0 6686

üdw,

 

az enyém: 2006. 1.4L

KL1NF197J6  --- negatív

..remélem marad is!

Előzmény: Stocz (6675)
Picuj Creative Commons License 2007.06.03 0 0 6685
Az enyém 2005-ös modellévű, 1.6-os (gondolom euro3-as) de számomra tök ismeretlen dolgokról beszélgettek. Egyébként Shellnél tankolok 99%-ban ha ez számít valamit.
Előzmény: kripic (6684)
kripic Creative Commons License 2007.06.03 0 0 6684

Szia!

 

Nem rángat... (egyenlőre???)

1.6 16V

KL1NF356J6

Előzmény: Stocz (6673)
Stocz Creative Commons License 2007.06.03 0 0 6683
Igen, a Tied eu4-es. És amint korábban írtad, ha nem ÖMV-t raksz bele a rángatás jelentkezik váltásnál (bár csak minimálisan) .
Ez még egy pont az elmélet mellett.
Viszont nem is 1,6-os, hanem 1,4-es moci. Ez is okozhat különbséget.

Egyébként a tiedben már csak a 8 kipuf szelepet cserélnék, ha kellene (ezeknek a szára módosított a gyárilag beépítetthez képest). A szívók maradnának az eredetiek.
2005-ös modellévűekben mind a 16-ot cserélni kell.

Egy fél sör(özés)?
Előzmény: cápaFeri (6681)
cápaFeri Creative Commons License 2007.06.02 0 0 6682

Tapasztalat dettó...6643-ban írtam le a tapasztalataimat, lehet, hogy nem is csak a pancsolt benzin és egy bizonyos ÖMV kút közti különbség az oka? Vagy ezen a két ÖMV-n nem pancsolnak, amiken mi tankolunk? :-))

A fogyi nekem is egy litert csökkent, de gondolom olvastad...

Előzmény: Törölt nick (6679)
cápaFeri Creative Commons License 2007.06.02 0 0 6681

F14D.......K

KL1NF487J6K......

Ahűny pontot raktam, annyi szám van a helyükön. Úgy tudom, ebben Euro IV-es van. Na ha ebből valaki megmondja, hogy már az új szelepek vannak-e benne, akkor azt megvendégelem egy sörözésre.:-))))

 

Előzmény: Stocz (6675)
Stocz Creative Commons License 2007.06.02 0 0 6680
ez is Eu 3-as.
Rángat?
Előzmény: Lacsis_Hali (6678)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.02 0 0 6679

Én is azon vásárlók közé tartozom, aki véletlenül töltött Carrera 95-öt a tankba. :)))

Azóta viszont csak azt veszem, mert konstans 1 literrel kevesebbet eszik, mind sima OMV 95-ösből (a többiról meg nem is szólva). Sokat járok az M5-ön, határtól Bp-ig, így visszafelé átába Szegeden szoktam tankolni, mert ott van a legközelebbi OMV. Na egyszer volt úgy, hogy nem volt kedvem tenni egy kunkort, és az újonnan épült MOL kútnál tankoltam. Mindjárt lett egy +2 százon.

 

Az én Lacettim még (lekopogom: kopp, kopp, kopp) nem rángatott egyszer sem, viszont én hülye Bp-i autós vagyok, aki lát száz métert maga előtt dugó nélkül, akkor nyom egy padlógázt (mondjuk fogyasztás 10 alatt, városban épp csak hogy, és melegben, 100% klímával meg sehogy... :))) )

Előzmény: cápaFeri (6671)
Lacsis_Hali Creative Commons License 2007.06.02 0 0 6678
Szia!

1,4 16V
KL1NF48715

üDV.: Hali
Előzmény: Stocz (6677)
Stocz Creative Commons License 2007.06.02 0 0 6677
Ez euro 3-as motor.
1 pont az elmélet mellett.
Köszi

További jelentkező(k)?
Előzmény: Sarkany (6676)
Sarkany Creative Commons License 2007.06.02 0 0 6676
KL1NF48615K...
Előzmény: Stocz (6675)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!