Tény, hogy még "középállásig" sem sikerült felhajtani a vizet; de én csak novembertől Thalicskázok dCi-vel.
A alapon járatást nem a motor (és a víz); hanem a kipufogógázzal meghajtott turbórendszer hűtése miatt ajánlják. Nem "fajtaspecifikusan" a Thalinál, hanem általában (általánosan) a turbótöltős járgányoknál tartják hasznosnak.
Volt már a dCi-sek közül vkinek olyan esete, hogy a "vízszintesnél" feljebb ment a hűtővize, vagy bekapcsolt a hűtőventillátora? Nekem még nem, még az Alpok több km-es szerpentinjein sem, ahol harmadiknál nem lehetett feljebb pakolni, ott pedig nem nagyon volt menetszél. Állítólag ennek a dCi-nek kiemelten jó a termikus hatásfoka, így nem hajlamos a forrásra (ez magyarázat a lassabb bemelegedésre is).
Nem én voltam, de azért jó a tanács :-))
Nos, a turbóval nem tudom hogyan vannak a dolgok, de főleg nyáron, nagy melegben és erős megterhelés után a hirtelen leállított autó motorjában megszűnik a menetszél hűtő hatása, valamint a motor leállításakor általában a ventillátor és a keringető szivattyú is leáll (hagyományos módon, ékszíjjal hajtott rendszer), ettől a motorban levő víz, ha föl nem is forr, de káros mennyiségű meleget bír raktározni, éppen a hengerfej és annak tömítése környékén. Ezért javallott egy rövd ideig a parkolás után is járatni a motort, hogy kevesebb hő maradjon a vízben (szép magyarosan fogalmazva). A keresztbe épített motorok esetében villanymotor forgatja a ventillátort így adta magát a dolog, hogy az bekapcsoljon akár álló motor esetében is, de pl. azt nem tudom, hogy a Thalia a vizet is forgatja olyankor, vagy csak a hűtőradiátorban levő vizet hűti. Ezért nem csak a turbósoknak ajánlom magam is, hogy pl. autópályán, hosszú menet után a parkolóba kiállva ne kapcsolják ki azonnal a motort, hanem hagyják kicsit járni.
Vállalkozó kedvű kíváncsiak nyugodtan kipróbálhatják egyszer, hogy egy ilyen alkalommal a leállás után azonnal leállítva a motort milyen értéket/változást mutat majd a vízhőfok mérő :-)
Ma átléptem a bűvös 1500 km-t; a következő 250 km-n már 3500 ig engedtem pörögni a motort (már ahol a forgalmi helyzet engedte). Fogyasztást még nem tudok; de megy, mint az álom! Előzéskor sem kell reszketni, hogy a baloldalon ragadsz! 130-ról is úgy gyorsul, mint 100-ról; ha odalépsz Neki!
A Kukucs33 által "kiautódoktorozott" trükköt - pár percig járatni a meghajtott gépet alapon, a leállítás előtt- a garázsbeállás előtti műsorként "rendszerbe" állítottam.
Szia Automata,
Múlt hét szombaton (02/11/30) láttam a budaörsi Auchanban. Lehet, hogy akcióznak, mert korábban drágább volt ott is.
Másik hely, ahol kapni (és ahol én is vettem anno) a Jókai utcában van egy nem túl nagy autósbolt, ott az akkori átlag árnál 2-3 ezerrel volt olcsóbb.
kukucs
Szia Kukucs33!
Engem nagyon érdekelne az Autolok2000, de a mi Auchan-unkban (Sz.sz.miklós)
csak baltazár (Balthasar) kapható. Te melyik Auchan-ban láttad és mikor?
Esetleg valaki tud Soroksáron vagy Csepelen más helyet, ahol kapni?
Köszi
---
Maca
Fakertész-közeli forrásból tudom, hogy ők már három automata váltós Thaliát is
átadtak november végéig (Csepelen, Kőbányán és Újpesten egyet-egyet).
Ha az újdonsült tulajok közül valaki olvassa a topicot, igazán megírhatná, hogy
miért döntött az automata mellett, és hogy milyenek a kezdeti benyomásai.
Ha ilyen ritkak a hozzaszolasok az azt jelenti, hogy minden Thalia tulaj meg van elegedve az autojaval, nincs panasz? Ez eleg kielegito.
Amikor meg nem voltam teljesen elhatarozva, hogy Puntot, Fabiat vagy a Thaliat valasszam olvastam a masik ket model forumjat is. Ott sokkal tobb a panasz ... pedig azokat az autokat nem Torokorszagban szerelik ossze.
A márkakereskedőknél kapható "teli" verziót láttam én is, tetszett is tulképpen, de az ára itt 6ezer valamennyi lenne (szemben a 13-mal) és így már reálisabb számomra, a mélyedésnél nyitotthoz viszont még nem volt szerencsém. Alkalmasint megnézek egy olyat is. Én a "lukban" a kormányzárat tartom, meg ablaktisztító löttyöt és egyéb apróságok is elég gyakra kerülnek oda, így fontos, hogy könnyen hozzáférhető maradjon.
Ja, Auchanban láttam AutoLock 2000-et kb 19.900,- HUF-ért (19 valamennyi volt az tuti), ha valaki esetleg ilyet szeretne.
Azt hallottam, hogy a Tháliákat úgy lehet ellopni legegyszerübben, hogy a kocsi feltörése után kinyitják a motorház tetőt, és kicserélik a központi agyat, igy az immobilizátornak nincs többé szerepe. Ám a MUL-T-LOCK nevü cég 25000 ft-ért árusit motorház nyitásgátlót. (meg sebváltózárat is) Ismeritek ezeket a szerkentyűket? Ha beszereltetek ilyet szakszervizbe a rövidesen megvásárlásra kerülő Tháliámba, nem vész el a garancia?
Átvételkor a márkaszervízben lehetett 13 ezer pénzért a Thalicsba szabott gumitálcát venni a csomagtérbe. Van "teli" változat, ami elfedi a "gödröcskét", és van kivágott modell is.
Én a teljes takarású verziót vettem; mert a gödröcskébe a kiegészítő cuccosokat (háromszög, eü.doboz. izzókészlet. levehető vonóhorog) raktam.
Két horgásznap és néhány "tescoeste" tapasztalatai alapján ma is így döntenék! Pl.ha valami kicsorog akkor bizton a mosható tálcán marad, nem kell a kárpitot is abajgatni a rendcsináláskor. Hamarosan lesznek üléshuzat híreim; találtam egy szakosodott varrónőt; a hét végén megyünk anyagot kiválasztani. (Ez az asszonypajtás hatásköre)
Nem rossz, nem rossz, az árak is barátságosak....csak sajnos ritkán járok Nyíregyháza felé, pesti forgalmazót meg nem leltem (bár lehet,hogy csak figyelmetlen voltam). Érdekelne, hogy egy ClioII-be való mennyire passzol a Thaliába, mert ha olyat vennék akkor 'megmarad' az a jó kis praktikus mélyedés a csomagtartó végében is, míg a típusazonos darab azt eltakarja és úgy melós oda pakolni. A próbához viszont elengedhetetlen, hogy ott legyen a verda (meg én is) :( Na mindegy, még utánajárok a lehetőségeknek.
Van valakinek Thaliája (vagy Cliója) automata váltóval? Érdekelne mindenféle tapasztalat
(pozitív, negatív egyaránt), hogy mit lehet várni egy ilyentől (pl. 1.4 16V motorral).
Van nálam egy komplett(fülek, csavarok, magazin, kábel), de nem új VDO 10 lemezes CD-váltó, elvileg kifogástalanul működik, de ma letesztelem.
Renault OEM rádió vezérli.
Most mondta egy Reanultos, hogy jó az ülés alá szerelés, sőt vmely modellnél a gyár is oda teszi, de időnként nézzetek rá, mert ott nagyon száll és megül a por.
Talán ezért jobb a tépőzáras módszer, mert akár naponta kivehető és tisztítható.
Segít még az, ha a betöltőnyíláson kívül minden lukat a táron (főleg az alján van) vmilyen ragasztószalaggal leragasztasz. A tár ajtaja egyébként elég jól záródik.
Kárpitpattogás: kb egy hetes korában produkált ilyet rossz úton - mintha lenne nálunk nagyon más is :( - a jobb oldali "A" oszlop burkolata, de egy jól irányzott, szolíd ökölcsapástól bepattant a helyére és azóta nálunk csend van. Így aztán már csak az idegesít ha a kesztyűtartóban zörög valami, vagy a vezetőülés mellé fektetett antenna hozzáér a küszöb belső burkolatához :-))