Hát azért szép lassan jönnek az apró gondok!Bár olyan autót még nem csináltak amin akár apró gondok nem jönnek elő! Igaz lehet csak nekem!
Amióta megjött a hideg érdekes kattogás jelentkezik a kuplung felől ha felengedem.Olyan mint egy mikrokapcsoló lenne!Ez csak nálam jelentkezik vagy már másnál is jelentkezett??? És benézve a pedál mögé azt hittem káprázik a szemem, a pedálok mögött szivacsok lógnak kifelé! Normális ez??
Ma pedig az infarktus keringetett! Fékezésnél mert én mindig kipróbálom miként reagál az autó, a jobb oldalnál éles határozott koppanás hallatszik, mintha befogna a fék és nem engedne időben!
Ne de ezt leszámítva más gondom nincs ha csak az, hogy valami miatt gyengének érzem az autót! A 16 szelepest csak 98LE-be adták ki, 75-ben nem , vagy tévedek???
M-L-ő :-) tartozék, jár a kocsihoz.
Mentőláda, 3szög, izzókészlet: kapod, de az üzembehelyezési költség tartalmazza ezek árát, így te ezt kifizeted.
Teli tank: tapasztalatom szerint nem tankolják tele az autót a kereskedők, gyárilag 5-10l benzin van benne.
Februárban kapom meg a Tháliámat. Nem tudjátok, hogy az alábbiak közül mi az ami JÁR ingyen a kocsihoz:
mentődoboz
emelő
izzókészlet
telitank
elakadást jelző háromszög
Tényleg fantasztikus a Barum! Én is nemsoká tűzök ajándékokat venni, hát itt Kméten az éjjel leesett vagy 10 cm-es hó, de a téliguminak meg se kottyan! Köszi a közreműködést! :-))))))
Régen jártam már köztetek…..
Elromlott a „vízpumpám” és eddig azt javítgatták. :(
A gép nagyon jól viseli a théli megpróbáltatásokat. Az izzítási idő egy kicsit hosszabb lett, a fogyasztás -érdekes módon- továbbra is 5 lityi alatt maradt és a teljes üzemi hőfokot 5-6 km alatt éri el.
Kipróbáltam az ÖMV új dízeljét. Nagyon jóóóó! A thalicska teljesen úgy megy vele mint nyáron. Jól húz, kevesebbet fogyaszt és talán még csendesebb is. Asszem 11(?) forinttal drágább, de megéri!
Ecoma!
A hidegben teljesen megszűnt a kopogás.:) Lehet, hogy északabbra kell költözni?:))
Krike!
Nagyon OK a Barum Polaris! Hétvégén jeges utakon közlekedtem és a gumiknak köszönhetően biztonságban érezhettem magam.:)
Az olajszint kijelzés a műszerfalon a 16 szelepes motorok sajátja, az 1,4 / 75LE verzió viszont "csak" 8 szelepes, így ott a manuális ellenőrzés az egyetlen lehetőség - sajnos.
Gratula! Ugye, milyen nehéz kiszállni belőle (nem fizikai értelemben)! A hőmérős logika stimmel: mivel elektromos tükörrel kérted, van hőmérőd is, de ez mindig is csak a külsőt mutatta, a belsőt sosem (szerintem a belső nem is olyan fontos). Az olajhoz nem zudok mit hozzászólni, dCi-m van.
Penteken atvettem az elso automat: Thalia 1.4/75LE Expression. Elso autom, mert eddig 3 Daciam volt.
Nagyon meg vagyok elegedve, autokaztam vele egy kicsit, most mar 650km van az oran.
Nalunk (Romania) az Expressionban van klima is.
Nemreg szo esett a homerorol: az en automnal van kinti homero de nincs benti.
A jobb tukor alatt kilog fel centire egy kis fekete muanyag rudacska - gondolom ez lehet a homero erzekeloje.
A melle jaro konyvecskeben azt irja, hogy ki kene jelezze a muszerfalon az olajszintet, marmint a km oran "oil OK". Nekem nem jelzi; vagy talan kell varni egy kicsit?
Mondtam, hogy egy kicsit macerás a légbefúvó leszedése, de nem lehetetlen. Azt hiszem öt köröm fogja: kettő fölül, kettő alul, egy pedig a külső oldalon. Asszem a külsővel kezdtem. Ha az egyik befúvót sikerül kivenned, pontosan meglátod mi hol van, a másik jóval könnyebb lesz. Az elsővel én is legalább félóráig birkóztam. Visszatenni pedig nevetségesen egyszerű. A kivét után azért még a csipogót is be kell játszani a helyére. A kulcsszavak: türelem, határozottság, óvatosság.
Szia!
Hogy szedted ki a légbefúvót? Én megpróbáltam kipattintani, de megsérült volna. A műszerfal felső részét is majdnem leszedtem, de a utasoldali légzsáknál még kapaszkodott, úgyhogy inkább hagytam.
dCi, nekem is hamarosan elfogy a mani az ARAL kártyámról, ezután szerintem Klubpetrolos olcsó gázolajat tankolok majd, remélem a minőségével nem lesz gond, vagy még olcsóbb, ha átmegyek Szlovákiába, ott csak 150Ft egy lityi.
Az lényegtelen, persze hogy nem gagyi, csak kevesebb üzemórát bír, ilyen megoszlás van típuson belül is.Kiszámolták, hogy átlagosan mennyit kell kibírnia, és az alapján vették meg az izzókat.De nálunk legalább 2-3-szor annyit világítanak vele, mint kint, és hamarabb letelik az üzemórakorlát is.Persze lehet hibás széria is, de szinte minden Clio-nál a gyári izzó kb. 1 év használat után kiég.Csak arra kell figyelni, hogy UV szűrőset, vagy milyet vegyél.
dCi: én az ÖMV-t ajánlanám az ARAL után, elég jó minőségűek a cuccaik, és ha jól tudom, ők kintről hozzák a naftát.
Nem tudom ki tervezte de az tuti hogy Philips izzó! (elvileg nem gagyi)
Nézd csak meg nyugottan.
Egyébként sok thaliát látok aki "kacsintva" jön velem szemben.
Üdv.
Nekem is csúnya hanggal indul (kopogós) és lassan melegszik. Én még csak Aralt tankoltam (kártya miatt), de lassan elfogy és akkor rotálom én is a kutakat. Most 15.500 km-nél vagyok és nem vittem el olajat cserélni. Majd 30e-nél.
Nekem az előző Cliomnál 2 napot bírt az egyik izzó, utána egyszerűen szétrobbant, de csere után nem volt egyikkel sem gond, pedig már több mint 2 éves volt. Szerintem egy hibás szériát fogtál ki...
Üdv.Mindenkinek!
Januárban hoztam ki gépet és ezidáig már mindkét tompítottban izzót kellett cserélnem!!!!
Szakszervizben csak a vállukat vonogatták.
Ez normális dolog????
Atesz99
dCi: nem válaszoltál a mailre, lehet, hogy rossz helyre küldtem... Elküldenéd mail-ben, hogy mit fedeztél fel annakidején a váltózáraddal kapcsolatban? Nézegetem ezt a multlock-ot, a váltókart blokkolja; elég az? A másik meg, hogy ha egy zárat feltörnek (= beledugnak egy erős fémből készült valamit, nagy erőkarral, és elfordítják), úgy nem lehet kinyitni?
Köszönöm! Ha lenne még egy-két info az elérhetőség tekintetében, megnézném én is ott (nejem oda való).
A fogyasztásról: közel 8 ezer km után a legutóbbi érték 5,4 (lakás-mhely táv kb 18 km megspékelve két gyerek és asszonypajtás kirak-felvesz akcióval), a kilóméterek gyakorlatilag az előbbi értékenként gyarapodnak hidegindítással, minimun fele városban.
A másik hozzászóláshoz kapcsolódva valóban 2-3 ezer között szeret duruzsolni a motor, ami a korábban feltett (1877. hsz) kW-Nm ábrákból is látszik.
Kissé OFF, bocs.
Nem vagyok benne biztos, de mintha itt is szó lett volna egyszer egy sáros kocsi kapcsán egy megbízható, korrekt autómosóról, ahol belső tisztítást is vállalnak. /Mintha a METRO, Renault-szalon, Fiat-szalon Gyáli út? rémlene./ Tudtok ilyen szolgáltatást Pest, Kispest környékén? Kösz!
Az előbbi üzenetben említett "elveszett" hozzászólást most megismétlem.
Elkészült a méretre szabott üléshuzat, Egerben gyártották le; vagy 8 - 10 anyag-féleségből lehetett választani.Egy nagyságrenddel jobb, mint a konfekció féleségek; nem is beszélve a "trikó" nevű akármikről.
De- szerintem- egyetlen "ráhuzat" sem veheti fel a versenyt az eredeti kárpit adta harmóniával; már csak az ajtókárpitoktól való eltérés miatt se!
Ismét csak De! Mivel 2000 km/hó az átlagfutásom, és 95 kg dörzsöli a vezetőülést >>> fel kell tenni a huzatot! Igaz is milyen lehet, ha csak a vezetőülés van behuzatolva?
A "hideg napokban" 5,47 liter volt az átlag- fogyasztásom; Ti hol tartotok?
1. téma:Ti már jártatok úgy , hogy a szépen megírt hozzászólásotok egyszerűen eltűnt? Se a topicon nem jött elő, se "vissza" nem jelzett!
2. A kis dCi-t űztem már MOL, ARAL és SCHELL-super üzemanyaggal. Nem volt érezhető különbség; pöccre indúlt; ma pl. -12 C -fok volt reggel.
3. A mostani extra hidegben sem tartott tovább a víz bemelegedése, mint a novemberi +18 fokos tavaszban. Igaz, még középállásig sem sikerült eddig felhajtani a hőfokmérőt, pedig már kentem Neki 3500 körül és hegymenetben is.
4. Nekem úgy tűnik 2000 és 3000 fordulatnál érzi legjobban magát a gép. Hidegen kifejezetten még jobban morog, ha 1500 alatt akarom sétáltatni.3500 felett még nem "jártam"; most vagyok 2500 km-nél.