Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ecoma Creative Commons License 2003.01.13 0 0 2380
Szia,

Nekem is dCi-m van. A fűtés alapfeltétele a segédmotorral nem rendelkező összes típusnál a motor hőfok. Ha nem meleg a motor nem meleg a fűtés. A dízel autó nem pörög és nem is melegszik úgy mint a benzines változat. Ezen nem lehet segíteni (vagyis régen a hűtőmaszk elé berakott kartonnal próbálkoztak, de ezt nem ajánlom). Én azzal ügyeskedem, hogy kb 3-5km után jobban pörgetem a motort (2000-3000 fordulaton). Többet fogyaszt, de hamarabb melegszik.

Előzmény: Alizé (2379)
Alizé Creative Commons License 2003.01.13 0 0 2379
Alapvetően nincs semmi gond a Thalicska téli üzemeltetésével kapcsolatban, de van egy dolog amivel nem vagyok megelégedve: a fűtés.
Nekem és a kollégámnak is ( v__tibor néven ír a fórumra ) 1.5 dCi-nk van, és az alábbiakat tapasztaljuk: mióta hidegebb van, a vízhőmérő legalább egy pöttyel alacsonyabban áll a megszokottnál, de ma pl.csak a második pöttyig ment fel 30km után. Ezzel párhuzamosan a fűtés se túl jó, maximum állásnál csak langyos levegőt fúj. A dCi tulajoktól kérdezem, hogy nekik mik a tapasztalataik.
teebor Creative Commons License 2003.01.12 0 0 2378
Ajánlom akkor én is figyelmetekbe a www.renaultclub.hu címet. Azthiszem ezt mindenkinek mindent elmond...
inglisvumenke Creative Commons License 2003.01.10 0 0 2377
Ha beléptek a Megane klubba, mint tiszteletbeli tagok, akkor a Ti autótok fotói is felkerülhetnek a Megane club honlapjára.

A belépéshez annyi kell, hogy ide írjátok be a belépési szándékotokat, majd küldjétek el a képeket mailben Phoere-nak. (Mailcím a topicban)

Előzmény: v__tibor (2376)
v__tibor Creative Commons License 2003.01.10 0 0 2376
Láttam Inglisvumenke, Köny és Krike Cliójáról képösszeállítást a Meganklub honlapon, mint tiszteletbeli tagokról. Nem kéne a Thalicskáknak is vmi hasonló?
ecoma Creative Commons License 2003.01.10 0 0 2375
Szia,

A hidegben nekem is összeért! Lehet, hogy téli körülményekre gyártották, hogy a sarkvidéki janicsár hadak ezzel nyomuljanak majd előre? Egy biztos, remekül dolgozik a kis traktor!!!

A hét végén hallottam, hogy nagyon zörög az alja. Hogy alá tudjak menni beálltam egy mosóba és az alvázmosás után egy baromi nagy jéglap vált le a kocsi alvázáról és megszűnt a zaj. Javaslatom, hogy Ti is gyakran mossátok le az alját, mert a magas felépítményre sok minden fel tud tapadni ebben az időben!

Előzmény: harrypoti (2370)
rede Creative Commons License 2003.01.10 0 0 2374
Nekem meg a matadorral nincs gondom, de szerintem tökmindegy csak téli gumi legyen. A talicskának eleve magas az építése, tehát viszonylag nagy hóban is elmegy. Nálam inkább a fékezés a gond, ez csak RN, nincs benne ábéesz. (bár asszem lehetett volna rendelni extraként egy rakat pénzért)
Addig is szépen lassan, akkor biztos megáll :)
harrypoti Creative Commons License 2003.01.10 0 0 2373
Csatlakoznék Krike Barumos tapasztalataihoz, azzal a kiegészítéssel, hogy én országúton is sokat járok vele. A Barum gumi mellett dicséretet érdemel a mi kis Thalicskánk is, hiszen magas felépítésének köszönhetően nagyon jól viselkedik a jelenlegi körülmények között is. Padlólemezig érő hóban is jól haladt, illetve ha megállásra kényszerültem a nagy hóban, akkor is szépen elindult. Egy alkalommal sem kellett segítséget kérnem! :))
Előzmény: krike (2369)
v__tibor Creative Commons License 2003.01.10 0 0 2372
Csatlakozom. A Dayton DW 500-zal nincs semmi gondom itt a délvidéken, még a küszöbig érő hóval is megküzdök hólánc nélkül (elöl is van sárvédőtoldat, ezért tilos ezzel együtt használni, de eddig nem éreztem hiányát).
Előzmény: Köny (2371)
Köny Creative Commons License 2003.01.10 0 0 2371
A Dayton is jól tapad, 80-al repesztek ahol mások csak 40-el...;o)
Azért az ABS sem utolsó dolog, nélküle párszor gondban lettem volna.
Előzmény: krike (2369)
harrypoti Creative Commons License 2003.01.10 0 0 2370
Vicces lehetett!:))))
Kopog még a kicsike?
Előzmény: ecoma (2368)
krike Creative Commons License 2003.01.09 0 0 2369
Nekem eddig bevált a Barum, semmi gondom vele.Akár elindulni, akár megállni is szépen tudtam vele, bár én csak városban haladtam, mióta hó van.Kicsit ez is képes csúszni, de mi nem, szóval nekem bejött.
Előzmény: FIFTY (2365)
ecoma Creative Commons License 2003.01.09 0 0 2368
Hahó!

A sebességfüggő ajtózárás tudtommal 7 km/h felett lép működésbe, de tegnap nagyon vicces volt mert álló helyzetben is bekapcsolt. A kocsi egy helyben állt, de a kerekek mint a meszes úgy forogtak, mert jég álltam. Sőt több, mint 20km/h-val álltam egy helyben a kilométeróra szerint. Nem tudom, mennyi volt ott a megengedet max sebesség az egyhelyben állásra, de egy BMW mellettem megelőzött.
:-))))))

Z-M-an Creative Commons License 2003.01.08 0 0 2367
Renault rövidítés:
Systems for Restraint and Protection

A Renault életvédelmi rendszerének neve.

Előzmény: tiborc01 (2366)
tiborc01 Creative Commons License 2003.01.08 0 0 2366

Üdv Mindenkinek

Mit jelent a légzsáknál az SRP?

FIFTY Creative Commons License 2003.01.08 0 0 2365
Üdv Mindenkinek!

Úgy látom, a hóesés belepte a Thaliások kommunikációs ambícióit is. Ismétlem Önmagam: Tegnap és ma az Eger környéki behavazott lejtős utakon a 4 Kleber téligumi megint bizonyított. Biztonsággal éreztem magam a kocsiban, és a kicsike oda ment, ahova kormányoztam.

Remélem SENKINEK nem esett baja a behavazott utakon.

A Barumosok tapasztalatai érdekelnének. A "golfburgomon" (1,3 Wartburg) nekem most no name "télinyári" gumi van, és ez sajnos télinek egyáltalán nem vált be.

Eleven11 Creative Commons License 2003.01.07 0 0 2364
Üdv mindenkinek

Egy rövidke sztorit akarok elmesélni, ami a mi kis Natalie-nkel történt. A kicsiben most összesen 3500km van. Úgy kettőfél körül megjött rendesen a kormány cirippelés. Erre elvittem a szervízbe, hátha tudnak vele mit csinálni. Ott hosszasan nézegették. Az egyik szerelő csendben tett egy megjegyzést a másiknak, hogy a teszt clio is ezt csinálja. Javítgatták egy órán keresztül, azt visszaadták, hogy ilyennel még nem találkoztak, és nem tudnak vele mit kezdeni. Érdekes, nem olvassák a fórumot?:-) Azóta a probléma sokkal hangosabb, már egyenes úton is szól. A kérdésem az lenne, nem tudtok vmi szervizet Nyugat Mo-n (Győr, Sopron) ahol érdemileg tudnák orvosolni a problémát? Köszönöm. Mindenkinek "jó vezetést" ebben a hóesésben.

harrypoti Creative Commons License 2003.01.07 0 0 2363
Elég jó reklámja van a Prolongnak, de nekem azért gyanús a dolog. Keresd meg az olajos topicban(Milyen motorolajat használsz?) Rendes Bélát, aki szerintem jó szakember és szívesen ad tanácsokat bármilyen olajos kérdésben.
A "csodabevonat" szerintem a Platinum lehet. Aki nagyon vigyáz a kicsikére, bármit kipróbálhat, mert ártani biztosan nem árt. Én is gondolkozom rajta.:)
Előzmény: KISPIPI (2362)
KISPIPI Creative Commons License 2003.01.07 0 0 2362
Hi! Mindenkinek!
A TV gyakran reklámozza a Prolong-ot. Nektek mi a véleményetek róla? Érdemes a Tháliába betenni? Mondjuk kb. 5000 km futás után? Ezen kivül szintén a TV-ben valami "lock" féle fényesitő bevonatot is reklámoznak. (amin tojást sütnek, meg sörétes puskával lőnek, és hibamentes marad) Szerintetek érdemes erre költeni?

FIFTY Creative Commons License 2003.01.06 0 0 2361
HI !

Úgy látszik Nálam most kezdődik a dislexia. (ld. előző irományból kimaradt szó ,.... a benzinnél adódott)

Én is szívtam a fogam amikor kifizettem a téligumi garnitúrát (Kleber, felnistől); de azóta "ezerszer" meggyőződtem arról, hogy megérte!

Aki nemcsak akkor ül kocsiba, ha kedve tartja; hanem "menni kell" > annak egyszerűen szükséges!

Műszaki ügyekben jártas barátom szerint + 5 fok Celsius átlaghőmérséklet a "gumiváltás" ideje; ennél hidegebb időben a nyári; ennél melegebb időben pedig a téligumi kezd el Extrán kopni!

Előzmény: dCi (2356)
FIFTY Creative Commons License 2003.01.06 0 0 2360
BUÉK mégegyszer Mindenkinek!

Végre beindult a topic. November 10-e óta Thalicskázok a dCi-nkel; és eddig "kopp, kopp, kopp" csak kellemes tapasztalataim vannak.
3000 km körül tartok, tehát már volt mód tapasztalatokat gyűjteni.

Amióta a kesztyűtartót kibéleltem egy "buborékos" boríték fóliájával nem zörög semmi.

A gázolajok minősége között sokkal nagyobb a kutak közöttti különbség, mint azt a benzinnél; nekem a Shell extra és az OMV "télije" vált be legjobban. (Pöccre indúl, kis fordulaton (~1000) sem rángat, kevesebb fogy 0,2 - 0,3 literrel.

A gépkocsi (súly) adó 100 kg-kénti összege eddig településenként eltérő lehetett; de ezt hamarosan egységesítik (~ 1000 Ft/ 100kg). Ami fontos a környetzetbarát autóknak (ilyen a Thalia, a dCi-is) jelentős kedvezmény jár. (1991 évi LXXXII törvény 2001. 01. 01.-től hatályos változata). A trv. végrehajtási utasításait a 18/2001 KöVim-BM-KöM rendelet tartalmazza. Az már igazi magyar virtus, hogy hiába van beírva a forgalmiba a kocsi környezetvédelmi besorolása; az említett kedvezmény csak akkor jár, ha az aktuális "zöldkártyába" a kpm-nél külön (~1000 pénzért) bejegyeztetitek! Érdemes megcsinálni, mert úgy hallottam, hogy a súlyadó nem csökkenni fog az EU felé közeledvén!

Előzmény: dCi (2357)
BlackBird Creative Commons License 2003.01.06 0 0 2359
Én is úgy tudom, hogy belső keringtetés csak a klímásokban van. A belső világítás-késleltetés elvileg a tiednél eggyel nagyobb, Expression felszereltségtől jár. Amit viszont nem értek, az a központi zár, annak ugyanis benne kellene lennie az Aut. Plus-ban...
Előzmény: Black11 (2352)
rede Creative Commons License 2003.01.06 0 0 2358
Hali!

>1. A belső levegő keringtetés melyik >felszereltségi szinttől van benne ?

Ha jól tudom (legalábbis a kézikönyv szerint) csak a klímásban van ez a hatalmas extra. :)

>2. Van bent egy rádió ( nem gyári ), de csak két >ajtóba lévő hangfallal.
>Hátul kerestem a hangszórók vezetékeit de nem >találtam.
>A rádióelőkészítésben nem kellene, hogy bent >legyen a hátsó hangszórók bekábelezése.

Elvileg ott van az csak nagyon eldugták.
Én kb. 5 perc alatt megtaláltam, de sajna már nem tudom, hogy hol...

>3. Hogyan állítom be az időt az órán.

Nálam balra(vagy jobbra? :)) kell tekerni a gombot amíg el nem kezd villogni az óra. Elsőre még a szervíz sem tudta (bár ez jellemző rájuk, sajnos), aztán le van ejte, legfeljebb a kezemben marad alapon sikerült.

Remélem tudtam segíteni.

Mindenkinek jó táliázást. (Neked is Tami) :)))

Rede

Előzmény: Black11 (2352)
dCi Creative Commons License 2003.01.06 0 0 2357
"(Egyértelmű, hogy női nevet kell adni neki, hisz a márkajele egy szép punci, tehát hölgy a kicsike...)"

Erre így még nem gondoltam, remélem nem én vagyok a perverz :-)))))))))))))))))))))

A súlyadó összegére egy kötelező minimum van előírva amelytől minden helyi adóhatóság (önkormányzat) eltérő díjat állapíthat meg.

Előzmény: KISPIPI (2355)
dCi Creative Commons License 2003.01.06 0 0 2356
Köszi Fiúk!

Igen, valóban nem cseréltem télire és mivel a hideg időben is sokat jártam lehetséges, hogy ez "ette" meg a gumit.
Tanulság: mindenképpen javasolt a téli gumi.

Az ARAL kártyáról az utolsó 1000 Ft-ot nem lehet elkölteni, remélem Ti tudjátok mert én szívtam amikor pontosan beterveztem az utolsó tankolást és nem volt elég pénzem, a bankártya olvasójuk meg nem működött.

Előzmény: krike (2353)
KISPIPI Creative Commons License 2003.01.06 0 0 2355
Sziasztok!
Még egy bő hónap, és én is Thália tulajdonos leszek. Illetve Nathália tulajdonos, hisz igy nevezzük el. (Egyértelmű, hogy női nevet kell adni neki, hisz a márkajele egy szép punci, tehát hölgy a kicsike...) A Lady-t sajnálom kissé, (Ez a Ladám neve), mert 10 éve van velünk. Most majd átadja helyét a Natháliának....
De amit kérdezni szeretnék: eladáskor milyen gumival kapom meg a Tháliát: télivel, nyárival, vagy vegyes használatúval? És fenti tipusok közül melyik kopik gyorsabban: a téli vagy a nyári?
Tudjátok az újévi (Na)Thália súlyadó összeget?
Üdv: pipi

kukucs33 Creative Commons License 2003.01.06 0 0 2354
BÚÉK Mindenkinek!
Külön gratula az új tulajoknak!

Black11!

Szerintem a belső levegő keringetés mindben benne van, csak valójában nem keringet, hanem nem engedi be a kinti levegőt, ebben az állásban a ventillátor is kikapcsol (ha nincs klíma). A középső tekerentyű végállása jobbra tekerve - ha jól emlékszem.
A rádió előkészítést nem tudom, nekem gyári van benne 4 hangszóróval, de ha bármelyik márkaszervizet felhívod meg kell válaszolják pontosan. Bár, lehet, hogy valamelyik topikos márkatárs is tudja...
Órabeállítás: Csak emlékeimre hagyatkozom, de ha a kijelzőn az összes kilométer látszik és folyamatosan nyomod a gombot akkor egy kis idő után elkezd villogni az óra, ekkor nyomogatva lehet léptetni. Tehát ne engedd fel a gombot amikor átvált a napi km-re, hanem várd meg amíg az óra is villogni kezd. Ha esetleg nem sikerül akkor megnézem a könyvben pontosan...

üdv,
kukucs

Előzmény: Black11 (2352)
krike Creative Commons License 2003.01.06 0 0 2353
Boldogságos szép Újévet!

Az alapjárat ingadozás nálam csak egyszer volt, és miután 1000-ig felpörgettem, teljesen jól beállt.Nekem garázsban áll a gép, valószínűleg ezért nem történik ilyen sűrűbben,Arra tippelnék, hogy elég egy kicsit roszabb gázolaj, ami az üzemanyag csövekben megdermed, kicsit megkocsonyásodik, ill. az adagolóban is esetleg , és így talán "darabosabbá" válik.Addig csinálja, amíg a tankból nem szippant rendes naftát addig ez van, aztán beáll az alapjárat.Talán az ÖMV -30 fokos dízelét ki kellene próbálni, hátha bejön a dolog.
A gumi nálam teljesen normális, mind a téli, mind a nyári változat.De ha neked a nyári van fent, akkor az képes jobban kopni a hideg utakon, a gumi keményebb felülete miatt egy rendesebb fékezésnél, és könnyebben elhasználódik.

Előzmény: dCi (2348)
Black11 Creative Commons License 2003.01.06 0 0 2352
Üdv Mindenkinek !

Először is BUÉK minten topiclátogatónak.
Az elejétől fogva olvasom ezt a fórumot (is) mert beletelt egy kis időbe mire eldöntöttem, hogy milyen autóra költöm a pénzecskémet.
Most már írok is, mert a Jézuska végül egy Tháliát hozott a fa alá.
Igaz nem új, hanem fél éves és van benne 19e km, de legalább be van járatva. :-))
Amiről többen írtatok, ciripelés meg egyéb zörejek itt nincsenek ( vagy csak én nem hallom ).
Ugyhogy eddig nagyon elégedett vagyok vele.
Lenne néhány kérdésem.
1. A belső levegő keringtetés melyik felszereltségi szinttől van benne ?
( Ez egy Authentique Plus, legalább is a forgalmi szerint, bár az az érdekes, hogy se ez, se központi zár, se a belső világítás kikapcsolás késleltető nincs benne. Ilyennel találkoztatok ?)
2. Van bent egy rádió ( nem gyári ), de csak két ajtóba lévő hangfallal.
Hátul kerestem a hangszórók vezetékeit de nem találtam.
A rádióelőkészítésben nem kellene, hogy bent legyen a hátsó hangszórók bekábelezése.
( A rádiótól az ISO csatlakozásból elmegy a vezeték, hol lehet a másik vége ? )
3. Hogyan állítom be az időt az órán.
Ha megnyomom a gombot röviden, akkor átvált a napi km számlálóra, ha hosszan akkor elkezd villogni a napi km és ha ekkor mégegyszer megnyomom akkor nullázza le, de az óra sehogy nem akar állítódni. :-((
Próbáltam már húzni-vonni tekergetni, de nem sikerül rájönni, legalább egy Alt-Ctrl-Del lenne rajt. :-))))
Más minden nagyszerűen működik ( bár a légzsákokat még nem próbáltam :-) ).
Köszi a válaszokat, mindenkinek jó Thalicskázást !!!!!!

Blacky

v__tibor Creative Commons License 2003.01.06 0 0 2351
B.Ú.É.K. Mindenkinek!

"bizonytalanul ingadozni 400-600 közötti fordulattal" - Sztem a Clióba is ua fordszámmérő van, mint a Th-ban, és ha a 250 fordulatonkénti vonalazást nézzük, 1000 alatt csak két vonás van, azaz 500-tól mutat a mérő. Ez elég megtévesztő, de nem kötözködni akarok. Sajnos az ingadozás okához lövésem sincs.

A gumikopáshoz: az előző Suzud 1.0-ás volt. A Clio nehezebb, jobban gyorsul, jobban lassul. És mindezt a vezetőülésből vszínű élvezetesebb is szemlélni, könnyen hozzá lehet szokni. A gumik a gyorsulás-lassulás során kopnak elsősorban.

Előzmény: dCi (2348)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!