visszavonom, meg mielott tobben komolyan vesznek :))
van nekem egy vw-m ami porlasztos es ketutas katalizatoros. na annal jeleztek nekem anno, hogy hidegen ne jarassam, hanem minel elobb induljak el, mert hamarabb megy tonkre a katalizator. elhittem. egyebkent lehet benne valami, a hideg motor miatt nem megfelelo keverekben a kipufogorendszerbe juto gazok es gozok miatt, amiket ilyenkor a kat nem tud feldolgozni es lerakodik es blabla. persze nem vagyok szakerto, raadasul szvsz a modernebb uzemanyagellato rendszerrel, es haromutas katalizatorral felszerelt jarmuvekre, valamint a dizelekre eleve nem vonatkozik.
"siras" amugy is lesz, ugy 60-100K km korul, mert amugy is cserelni kell. :((
az pedig 70+KHUF(vw) :(
A negyedik pötty fölé nekem sem ment fel, még nyáron sem, de ma 30 km után is csak a második pöttyön állt, úgy, hogy végig 2000 fölött volt a fordulatszám. Szerintem abban lehet valami, amit v__tibor írt.
Nekem pl. megfelel a dCi fűtése, a Nejem viszont kabátban ül, amíg nincs legalább 22 Celsius stabilan.
A VÍZHŐFOKOT MÉG SOHASEM SIKERÜLT A 4. PÖTTY FÖLÉ VINNI a dCi-nél; de eddig ez nem volt gond. Indulás után jobban feltekertem a ventillátort és elég hamar bemelegedtünk.
Most a -15, -20 C hidegben is felmegy a víz a 4. pőttyig; de természetesen lassabban, és csak akkor, ha legalább 2000 - 3000 között van a fordulat.
A víz melegedését növelni csak a hűtőre jutó menetszél "adagjának" csökkentésével lehetne, ami a jó öreg takakarásos módszert jelenti.(Ecoma !) Ez műszakilag nem ügy, de esztétikusan megoldani csak akkor tudnánk, ha pl. az ovális hűtőrácsot "tuning" minőségben lukmentes, "tele" lapokra lehetne cserélni.
Az "üzemanyag takarékos" járgányoknál a benzinkályhás Zaporozsec fűtésteljesítményét nem lehet elvárni. A Thalinál + meleget csak + üzemanyag felhasználás adhat >> nagyobb fordulat, vagy 5 - 10 perces melegítés alapjáratonon, állóhelyzetben.
A garázs sem mentség a víz fel nem melegedésére. A garázsomból plusz 5-8 fokkal állok ki, s ennek ellenére csak a második vonást éri el a víz. A kis vízkör együtt üzemel a fűtőkörrel, ekkor csak a fütés visz el hőt a beltérbe. A nagy vízkörnek elvileg csak akkor szabadna bekapcsolnia (a termosztát által), ha a motor eléri az üzemi hőfokot. A tapasztalt jelenség miatt lehetséges esetek:
1: a nagy vízkör be sem kapcsol és az összes hűtési igényt fedezi a fűtés (ha hazaérek megnézem, meleg-e a nagy hűtő),
2: a termosztát az üzemi hőfok előtt bekapcsolja a nagy vízkört a nagy hűtővel és így nem tud felmelegedni a víz megfelelően,
3: a motortérbe bejutó igen hideg külső levegő a előbbiekkel együtt még tovább hűti magát a motort is.
4: egyéb.
A korábbi favoritomnál harmadszori termosztát csere helyrevágta a rendszert, de itt vmi kardinálisabb ok lehet.
Nálam 3-4 km után középen áll a mutató, és nem pörgetem 2000 fölé.De a 3. osztásnál már elég meleget fúj nekem, az is igaz, hogy álltalában 20, vagy 22 fokot állítok be neki.
Nekem általában menet közben mindig 2000-3000 között van a mutató, és mégse melegszik fel és nem is fűt rendesen.
Köny !
Neked ha jól tudom Cliód van, és lehet hogy az a motor, még ha elvileg szinte megegyezik a 65 lovassal, másként melegszik. Nekem 30 km alatt se melegszik be rendesen.
Mielőtt azt mondanátok, hogy egyedi hibáról van szó, mint előzőleg írtam, a kollégám is ugyanezt tapasztalja.
Ráadásul a dízel motor kisebb hőveszteséggel dolgozik, szóval hatékonyabban működik. A fűtés emiatt is gyengébb lehet. Egyébként az én dCi-m is hasonló cipőben jár, kell neki legalább 20km, hogy rendesen bemelegedjen, akkor viszont ontja a meleget.
Nekem is dCi-m van. A fűtés alapfeltétele a segédmotorral nem rendelkező összes típusnál a motor hőfok. Ha nem meleg a motor nem meleg a fűtés. A dízel autó nem pörög és nem is melegszik úgy mint a benzines változat. Ezen nem lehet segíteni (vagyis régen a hűtőmaszk elé berakott kartonnal próbálkoztak, de ezt nem ajánlom). Én azzal ügyeskedem, hogy kb 3-5km után jobban pörgetem a motort (2000-3000 fordulaton). Többet fogyaszt, de hamarabb melegszik.
Alapvetően nincs semmi gond a Thalicska téli üzemeltetésével kapcsolatban, de van egy dolog amivel nem vagyok megelégedve: a fűtés.
Nekem és a kollégámnak is ( v__tibor néven ír a fórumra ) 1.5 dCi-nk van, és az alábbiakat tapasztaljuk: mióta hidegebb van, a vízhőmérő legalább egy pöttyel alacsonyabban áll a megszokottnál, de ma pl.csak a második pöttyig ment fel 30km után. Ezzel párhuzamosan a fűtés se túl jó, maximum állásnál csak langyos levegőt fúj. A dCi tulajoktól kérdezem, hogy nekik mik a tapasztalataik.
Láttam Inglisvumenke, Köny és Krike Cliójáról képösszeállítást a Meganklub honlapon, mint tiszteletbeli tagokról. Nem kéne a Thalicskáknak is vmi hasonló?
A hidegben nekem is összeért! Lehet, hogy téli körülményekre gyártották, hogy a sarkvidéki janicsár hadak ezzel nyomuljanak majd előre? Egy biztos, remekül dolgozik a kis traktor!!!
A hét végén hallottam, hogy nagyon zörög az alja. Hogy alá tudjak menni beálltam egy mosóba és az alvázmosás után egy baromi nagy jéglap vált le a kocsi alvázáról és megszűnt a zaj. Javaslatom, hogy Ti is gyakran mossátok le az alját, mert a magas felépítményre sok minden fel tud tapadni ebben az időben!
Nekem meg a matadorral nincs gondom, de szerintem tökmindegy csak téli gumi legyen. A talicskának eleve magas az építése, tehát viszonylag nagy hóban is elmegy. Nálam inkább a fékezés a gond, ez csak RN, nincs benne ábéesz. (bár asszem lehetett volna rendelni extraként egy rakat pénzért)
Addig is szépen lassan, akkor biztos megáll :)
Csatlakoznék Krike Barumos tapasztalataihoz, azzal a kiegészítéssel, hogy én országúton is sokat járok vele. A Barum gumi mellett dicséretet érdemel a mi kis Thalicskánk is, hiszen magas felépítésének köszönhetően nagyon jól viselkedik a jelenlegi körülmények között is. Padlólemezig érő hóban is jól haladt, illetve ha megállásra kényszerültem a nagy hóban, akkor is szépen elindult. Egy alkalommal sem kellett segítséget kérnem! :))
Csatlakozom. A Dayton DW 500-zal nincs semmi gondom itt a délvidéken, még a küszöbig érő hóval is megküzdök hólánc nélkül (elöl is van sárvédőtoldat, ezért tilos ezzel együtt használni, de eddig nem éreztem hiányát).
Nekem eddig bevált a Barum, semmi gondom vele.Akár elindulni, akár megállni is szépen tudtam vele, bár én csak városban haladtam, mióta hó van.Kicsit ez is képes csúszni, de mi nem, szóval nekem bejött.
A sebességfüggő ajtózárás tudtommal 7 km/h felett lép működésbe, de tegnap nagyon vicces volt mert álló helyzetben is bekapcsolt. A kocsi egy helyben állt, de a kerekek mint a meszes úgy forogtak, mert jég álltam. Sőt több, mint 20km/h-val álltam egy helyben a kilométeróra szerint. Nem tudom, mennyi volt ott a megengedet max sebesség az egyhelyben állásra, de egy BMW mellettem megelőzött.
:-))))))