Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

TUZI Creative Commons License 2003.01.14 0 0 2404
Üdv.

Csak benéztem hozzátok, bár én is Rönos vagyok csak Megános. Harrypoti tudnál valami közelebbit (típus, üzlet) írni erről a fűtésről. Na nem a Megánba gondoltam. Van 1régi szoc. verdám abba jó lenne valami hasonló.

Előzmény: harrypoti (2403)
harrypoti Creative Commons License 2003.01.14 0 0 2403
Örülök Kedves Thalicskás car-társak! Örülök azért, mert a nagy hideg ellenére csak annyi problémánk jelentkezett, hogy nem elég hatásfokkal működik a fűtésünk!:) Ez azt jelenti, hogy benzines és öngyújtós sárkányaink nagyszerűen viselik a théli időszak megpróbáltatásait.:) Az ismeretségi körömben egymás után robbantak le Opelek, Fiatok stb., és amikor azt kérdezik, hogy nekem volt-é vmi problémám, csak azt válaszolom: gyakran kell mosni! :)) Áldassék a Thalicska és Cliócska neve!!!!:)))))

Ötletes megoldást láttam egy öreg Skodában a Thalicska "hőháztartási problémájának" kezelésére: egy szivargyújtóról működtethető kerámiabetétes hősugárzót, amely kb. 5 perc alatt kellemes meleget varázsolt a csontra fagyott matuzsálem utasterébe. Bolti ára-5-6e forint.

Öngyújtósok!
Ajánlom figyelmetekbe az ÖMV -30-as dízeljét. Három tankolás után a tapasztalat: jó indíthatóság és fogyasztás (vegyes használatban jelenleg is 4,8:), stabil alapjárat.

A Meleg legyen Veletek! :))

FIFTY Creative Commons License 2003.01.14 0 0 2402
Üdv v_tibor!

Ma egy 2×25 km autókázás során megismételtem a leírt "kísérleteket"; azzal az eltéréssel, hogy a visszaúton berheltem egy takaró kartont a bal oldali fekete orr-rácsra. A "normál" menetben az eredmények teljesen egyeznek a Te tapasztalataiddal; és a takarás sem hozott számottevő vízhőfok növekedést. Ez nem is csoda, hiszen a 3. pöttynél a nagykörben szerintem sincs áramlás, ha megy a fűtés. Tehát nem a termosztát a hunyó - egyszerüen kevés az elvezethető "hulladék" hő. A hűtő csekély +hőfokát nem feltétlenül a hűtőfolyadék áramlása okozza, esetleg a kipufogócsonktól, vagy a turbótól kisugárzó hő is lehet.

Előzmény: v__tibor (2401)
v__tibor Creative Commons License 2003.01.14 0 0 2401
Tegnap több módon teszteltem a vízhőfokot. Hazainduláskor nem kapcsoltam be szándékosan a fűtést, így a hőmérő felment majdnem a 4. pöttyig, de onnan néhány mp alatt visszaesett a harmadik alá (ekkor nyitott ki a termosztát a nagy vízkör felé is), majd alig emelkedett az fölé. Ekkor kapcsoltam be a fűtést (2. vent fokozat), hőmérő maradt a harmadik táján, inkább előbb alatta. Mire hazaértünk (össz kb 20 km-t mentünk), hőmérő továbbra is a harmadik pöttynél volt, a garázsba állás után kézzel megnéztem a nagy hűtő hőmérsékletét, hideg volt de nem jéghideg, az összekötő vastag vízcső kézmeleg volt a motor felé melegedve, tehát a nagy vízkörben volt áramlás mégha minimális is (általában a termosztátokon van egy pici luk a zárt állapotú nyomáskiegyenlítődés végett, de azon nincs jelentős áramlás).
Összegezve: a jelenség dettó ua. mint anno a Favoritnál, amit már említettem, és azt egy kicsit drágább (nem eredeti) vmi német termosztát megoldotta. A Thalicskát törökök szerelik (a motort is?), az ottani klímához tesztelték gondolom. Krike Clióját (is) Szlovéniában (a motort is?). Ez okozhat ilyen különbséget beleértve a 65/80 LE különbséget is? A Favorit termosztátját egyedül kényelmesen kicseréltem fél óra alatt víz leengedés-feltöltéssel együtt, hozzáférhető helyen volt. De itt csak a márkaszervíz nyúlhat hozzá, felhívtam őket, ha finoman is de elhajtottak, mondván ez normális ilyen hidegben. Szerintem nem, futni kéne még egy-két kört vele ...
krike Creative Commons License 2003.01.14 0 0 2400
Tehát a tapasztalataim.Tegnap reggel leraktam az autót külső parkolóban 8.30-kor.Este 17.45-kor elindultam vele, és 5 km múlva volt üzemmeleg a motor.Ma reggel kiálltam a garázsból (0°) és addig járt a motor alapjáraton, amíg beleraktam 2 lityi ablakmosót, aztán 1,5 km múlva a motor üzemmeleg volt.Az üzemmeleg nálam a 4-es és az 5-ös csík között.Hideg motornál álltalában 1800 körül váltok, 2000 fölé nem pörgetem.A fagyálló min. felett 2 cm-el.
Ja és sajna nem finn export, csak Szlovéniában készült :)))
iMre Creative Commons License 2003.01.14 0 0 2399
Nekem benzines 75LE-s a Thaliam, es ebben a turheto hataron van a meleg amikor kint -15 alatt van a homerseklet.
Irjatok, hogy a homero mutatoja soha nem megy a 4. potty fole (egyesek azt is irtak, hogy meg nyaron sem tudtak a skala felenel magasabbra tornaszni).
A skala fele kb. az 5. potty. Megfigyelesem szerint 5 es fel pottynel beindul a hutoventilator; igy ha minden jol megy (es nem a Saharaban autozunk) akkor soha nem fogjuk a mutatot a felenel magasabb helyzetben latni.
Szerintem ha valaki hosszu utra indul nagyon hideg idoben akkor a huto ele helyezett karton (hidegtol fuggoen negyedet/harmadat/felet eltakarva) jol johet. Csak nem kell ott felejteni varosi kozlekedesnel.
Gyap Creative Commons License 2003.01.13 0 0 2398
Üdv Mindenkinek!

Hát igen a Thalicskánk fűtése nem a legszuperebb, bár én a benzinesnél nem tapasztalok olyan nagy eltérést más autókhoz képest, igaz a -20 fokot ami tegnap este volt azt megérezte! Sajnos egy megoldás van ami az északi országokban igencsak bevált dolog, az álló fűtés!! Nagyon szuper!Meg kell vallanom jelenleg egy ilyenre gyüjtögetek!
Ha valakit bővebben érdekel a dolog www.webasto.hu
Balesetmentes közlekedést!!
Bocs ha kicsit off voltam!

Üdv: Gyapi

rede Creative Commons License 2003.01.13 0 0 2397
>krike, a tiéd finn exportmodell?:o))))
:)))))))
ez nagyon jo!
Előzmény: Köny (2392)
rede Creative Commons License 2003.01.13 0 0 2396
fogalmazas javit:
"siras" amugy is lesz, ugy 60-100K km korul, mert valszeg cserelni kell. :((

:))

Előzmény: rede (2395)
rede Creative Commons License 2003.01.13 0 0 2395
visszavonom, meg mielott tobben komolyan vesznek :))
van nekem egy vw-m ami porlasztos es ketutas katalizatoros. na annal jeleztek nekem anno, hogy hidegen ne jarassam, hanem minel elobb induljak el, mert hamarabb megy tonkre a katalizator. elhittem. egyebkent lehet benne valami, a hideg motor miatt nem megfelelo keverekben a kipufogorendszerbe juto gazok es gozok miatt, amiket ilyenkor a kat nem tud feldolgozni es lerakodik es blabla. persze nem vagyok szakerto, raadasul szvsz a modernebb uzemanyagellato rendszerrel, es haromutas katalizatorral felszerelt jarmuvekre, valamint a dizelekre eleve nem vonatkozik.

"siras" amugy is lesz, ugy 60-100K km korul, mert amugy is cserelni kell. :((
az pedig 70+KHUF(vw) :(

Előzmény: FIFTY (2394)
FIFTY Creative Commons License 2003.01.13 0 0 2394
Üdv rede !

A katalizátor "mosolya" érdekelne részletesebben; lehet, hogy a végén "sírás" lesz belőle!?

Előzmény: rede (2390)
rede Creative Commons License 2003.01.13 0 0 2393
>a termosztát az üzemi hőfok előtt bekapcsolja a nagy vízkört a nagy hűtővel és így nem tud felmelegedni a víz megfelelően,

Vagy el sem zár. Nekem volt ilyen csodám, igaz fordjárgánnyal. Mindig nyitva volt kb. 1/2-3/4-ig. Télen mókás volt...

Előzmény: v__tibor (2388)
Köny Creative Commons License 2003.01.13 0 0 2392
krike, a tiéd finn exportmodell?:o))))
Előzmény: krike (2384)
Alizé Creative Commons License 2003.01.13 0 0 2391
A negyedik pötty fölé nekem sem ment fel, még nyáron sem, de ma 30 km után is csak a második pöttyön állt, úgy, hogy végig 2000 fölött volt a fordulatszám. Szerintem abban lehet valami, amit v__tibor írt.
Előzmény: FIFTY (2389)
rede Creative Commons License 2003.01.13 0 0 2390
>Az "üzemanyag takarékos" járgányoknál a benzinkályhás Zaporozsec fűtésteljesítményét nem lehet elvárni

Nem is vártam, csak szvsz gyenge a fűtés.

>vagy 5 - 10 perces melegítés alapjáratonon, állóhelyzetben.

Na ezt csinálom :))
Katalizátor meg mosolyog :)

Előzmény: FIFTY (2389)
FIFTY Creative Commons License 2003.01.13 0 0 2389
Üdv Mindenkinek!

Szvsz ami a fűtést illeti,ez összetett probléma.

Nekem pl. megfelel a dCi fűtése, a Nejem viszont kabátban ül, amíg nincs legalább 22 Celsius stabilan.

A VÍZHŐFOKOT MÉG SOHASEM SIKERÜLT A 4. PÖTTY FÖLÉ VINNI a dCi-nél; de eddig ez nem volt gond. Indulás után jobban feltekertem a ventillátort és elég hamar bemelegedtünk.

Most a -15, -20 C hidegben is felmegy a víz a 4. pőttyig; de természetesen lassabban, és csak akkor, ha legalább 2000 - 3000 között van a fordulat.

A víz melegedését növelni csak a hűtőre jutó menetszél "adagjának" csökkentésével lehetne, ami a jó öreg takakarásos módszert jelenti.(Ecoma !) Ez műszakilag nem ügy, de esztétikusan megoldani csak akkor tudnánk, ha pl. az ovális hűtőrácsot "tuning" minőségben lukmentes, "tele" lapokra lehetne cserélni.

Az "üzemanyag takarékos" járgányoknál a benzinkályhás Zaporozsec fűtésteljesítményét nem lehet elvárni. A Thalinál + meleget csak + üzemanyag felhasználás adhat >> nagyobb fordulat, vagy 5 - 10 perces melegítés alapjáratonon, állóhelyzetben.

Előzmény: Alizé (2382)
v__tibor Creative Commons License 2003.01.13 0 0 2388
A garázs sem mentség a víz fel nem melegedésére. A garázsomból plusz 5-8 fokkal állok ki, s ennek ellenére csak a második vonást éri el a víz. A kis vízkör együtt üzemel a fűtőkörrel, ekkor csak a fütés visz el hőt a beltérbe. A nagy vízkörnek elvileg csak akkor szabadna bekapcsolnia (a termosztát által), ha a motor eléri az üzemi hőfokot. A tapasztalt jelenség miatt lehetséges esetek:
1: a nagy vízkör be sem kapcsol és az összes hűtési igényt fedezi a fűtés (ha hazaérek megnézem, meleg-e a nagy hűtő),
2: a termosztát az üzemi hőfok előtt bekapcsolja a nagy vízkört a nagy hűtővel és így nem tud felmelegedni a víz megfelelően,
3: a motortérbe bejutó igen hideg külső levegő a előbbiekkel együtt még tovább hűti magát a motort is.
4: egyéb.
A korábbi favoritomnál harmadszori termosztát csere helyrevágta a rendszert, de itt vmi kardinálisabb ok lehet.
Előzmény: rede (2387)
rede Creative Commons License 2003.01.13 0 0 2387
Nem garázsban, ma reggel -12 bírt lenni. Nekem semmim nincsen benne. :( Nemhogy ülésfűtés. Brühü.
Előzmény: krike (2386)
krike Creative Commons License 2003.01.13 0 0 2386
Ma reggel is -2 volt a garázsban, de amikor kint áll véletlenül, akkor sem kell sokkal több neki, csak nekem mázlim is van, mivel van ülésfűtésem.
Előzmény: rede (2385)
rede Creative Commons License 2003.01.13 0 0 2385
Jó neked, sajna én nem garázsban parkolok...
:((
Előzmény: krike (2384)
krike Creative Commons License 2003.01.13 0 0 2384
Nálam 3-4 km után középen áll a mutató, és nem pörgetem 2000 fölé.De a 3. osztásnál már elég meleget fúj nekem, az is igaz, hogy álltalában 20, vagy 22 fokot állítok be neki.
rede Creative Commons License 2003.01.13 0 0 2383
Hát az enyém benzines, kb. 5 km alatt üzemi hőfokon van, de a fűtés szvsz gyenge.
Alizé Creative Commons License 2003.01.13 0 0 2382
Ecoma !

Nekem általában menet közben mindig 2000-3000 között van a mutató, és mégse melegszik fel és nem is fűt rendesen.

Köny !

Neked ha jól tudom Cliód van, és lehet hogy az a motor, még ha elvileg szinte megegyezik a 65 lovassal, másként melegszik. Nekem 30 km alatt se melegszik be rendesen.

Mielőtt azt mondanátok, hogy egyedi hibáról van szó, mint előzőleg írtam, a kollégám is ugyanezt tapasztalja.

Köny Creative Commons License 2003.01.13 0 0 2381
Ráadásul a dízel motor kisebb hőveszteséggel dolgozik, szóval hatékonyabban működik. A fűtés emiatt is gyengébb lehet. Egyébként az én dCi-m is hasonló cipőben jár, kell neki legalább 20km, hogy rendesen bemelegedjen, akkor viszont ontja a meleget.

Üdv.

Köny

Előzmény: Alizé (2379)
ecoma Creative Commons License 2003.01.13 0 0 2380
Szia,

Nekem is dCi-m van. A fűtés alapfeltétele a segédmotorral nem rendelkező összes típusnál a motor hőfok. Ha nem meleg a motor nem meleg a fűtés. A dízel autó nem pörög és nem is melegszik úgy mint a benzines változat. Ezen nem lehet segíteni (vagyis régen a hűtőmaszk elé berakott kartonnal próbálkoztak, de ezt nem ajánlom). Én azzal ügyeskedem, hogy kb 3-5km után jobban pörgetem a motort (2000-3000 fordulaton). Többet fogyaszt, de hamarabb melegszik.

Előzmény: Alizé (2379)
Alizé Creative Commons License 2003.01.13 0 0 2379
Alapvetően nincs semmi gond a Thalicska téli üzemeltetésével kapcsolatban, de van egy dolog amivel nem vagyok megelégedve: a fűtés.
Nekem és a kollégámnak is ( v__tibor néven ír a fórumra ) 1.5 dCi-nk van, és az alábbiakat tapasztaljuk: mióta hidegebb van, a vízhőmérő legalább egy pöttyel alacsonyabban áll a megszokottnál, de ma pl.csak a második pöttyig ment fel 30km után. Ezzel párhuzamosan a fűtés se túl jó, maximum állásnál csak langyos levegőt fúj. A dCi tulajoktól kérdezem, hogy nekik mik a tapasztalataik.
teebor Creative Commons License 2003.01.12 0 0 2378
Ajánlom akkor én is figyelmetekbe a www.renaultclub.hu címet. Azthiszem ezt mindenkinek mindent elmond...
inglisvumenke Creative Commons License 2003.01.10 0 0 2377
Ha beléptek a Megane klubba, mint tiszteletbeli tagok, akkor a Ti autótok fotói is felkerülhetnek a Megane club honlapjára.

A belépéshez annyi kell, hogy ide írjátok be a belépési szándékotokat, majd küldjétek el a képeket mailben Phoere-nak. (Mailcím a topicban)

Előzmény: v__tibor (2376)
v__tibor Creative Commons License 2003.01.10 0 0 2376
Láttam Inglisvumenke, Köny és Krike Cliójáról képösszeállítást a Meganklub honlapon, mint tiszteletbeli tagokról. Nem kéne a Thalicskáknak is vmi hasonló?
ecoma Creative Commons License 2003.01.10 0 0 2375
Szia,

A hidegben nekem is összeért! Lehet, hogy téli körülményekre gyártották, hogy a sarkvidéki janicsár hadak ezzel nyomuljanak majd előre? Egy biztos, remekül dolgozik a kis traktor!!!

A hét végén hallottam, hogy nagyon zörög az alja. Hogy alá tudjak menni beálltam egy mosóba és az alvázmosás után egy baromi nagy jéglap vált le a kocsi alvázáról és megszűnt a zaj. Javaslatom, hogy Ti is gyakran mossátok le az alját, mert a magas felépítményre sok minden fel tud tapadni ebben az időben!

Előzmény: harrypoti (2370)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!