Csak benéztem hozzátok, bár én is Rönos vagyok csak Megános. Harrypoti tudnál valami közelebbit (típus, üzlet) írni erről a fűtésről. Na nem a Megánba gondoltam. Van 1régi szoc. verdám abba jó lenne valami hasonló.
Örülök Kedves Thalicskás car-társak! Örülök azért, mert a nagy hideg ellenére csak annyi problémánk jelentkezett, hogy nem elég hatásfokkal működik a fűtésünk!:) Ez azt jelenti, hogy benzines és öngyújtós sárkányaink nagyszerűen viselik a théli időszak megpróbáltatásait.:) Az ismeretségi körömben egymás után robbantak le Opelek, Fiatok stb., és amikor azt kérdezik, hogy nekem volt-é vmi problémám, csak azt válaszolom: gyakran kell mosni! :)) Áldassék a Thalicska és Cliócska neve!!!!:)))))
Ötletes megoldást láttam egy öreg Skodában a Thalicska "hőháztartási problémájának" kezelésére: egy szivargyújtóról működtethető kerámiabetétes hősugárzót, amely kb. 5 perc alatt kellemes meleget varázsolt a csontra fagyott matuzsálem utasterébe. Bolti ára-5-6e forint.
Öngyújtósok!
Ajánlom figyelmetekbe az ÖMV -30-as dízeljét. Három tankolás után a tapasztalat: jó indíthatóság és fogyasztás (vegyes használatban jelenleg is 4,8:), stabil alapjárat.
Ma egy 2×25 km autókázás során megismételtem a leírt "kísérleteket"; azzal az eltéréssel, hogy a visszaúton berheltem egy takaró kartont a bal oldali fekete orr-rácsra. A "normál" menetben az eredmények teljesen egyeznek a Te tapasztalataiddal; és a takarás sem hozott számottevő vízhőfok növekedést. Ez nem is csoda, hiszen a 3. pöttynél a nagykörben szerintem sincs áramlás, ha megy a fűtés. Tehát nem a termosztát a hunyó - egyszerüen kevés az elvezethető "hulladék" hő. A hűtő csekély +hőfokát nem feltétlenül a hűtőfolyadék áramlása okozza, esetleg a kipufogócsonktól, vagy a turbótól kisugárzó hő is lehet.
Tegnap több módon teszteltem a vízhőfokot. Hazainduláskor nem kapcsoltam be szándékosan a fűtést, így a hőmérő felment majdnem a 4. pöttyig, de onnan néhány mp alatt visszaesett a harmadik alá (ekkor nyitott ki a termosztát a nagy vízkör felé is), majd alig emelkedett az fölé. Ekkor kapcsoltam be a fűtést (2. vent fokozat), hőmérő maradt a harmadik táján, inkább előbb alatta. Mire hazaértünk (össz kb 20 km-t mentünk), hőmérő továbbra is a harmadik pöttynél volt, a garázsba állás után kézzel megnéztem a nagy hűtő hőmérsékletét, hideg volt de nem jéghideg, az összekötő vastag vízcső kézmeleg volt a motor felé melegedve, tehát a nagy vízkörben volt áramlás mégha minimális is (általában a termosztátokon van egy pici luk a zárt állapotú nyomáskiegyenlítődés végett, de azon nincs jelentős áramlás).
Összegezve: a jelenség dettó ua. mint anno a Favoritnál, amit már említettem, és azt egy kicsit drágább (nem eredeti) vmi német termosztát megoldotta. A Thalicskát törökök szerelik (a motort is?), az ottani klímához tesztelték gondolom. Krike Clióját (is) Szlovéniában (a motort is?). Ez okozhat ilyen különbséget beleértve a 65/80 LE különbséget is? A Favorit termosztátját egyedül kényelmesen kicseréltem fél óra alatt víz leengedés-feltöltéssel együtt, hozzáférhető helyen volt. De itt csak a márkaszervíz nyúlhat hozzá, felhívtam őket, ha finoman is de elhajtottak, mondván ez normális ilyen hidegben. Szerintem nem, futni kéne még egy-két kört vele ...
Tehát a tapasztalataim.Tegnap reggel leraktam az autót külső parkolóban 8.30-kor.Este 17.45-kor elindultam vele, és 5 km múlva volt üzemmeleg a motor.Ma reggel kiálltam a garázsból (0°) és addig járt a motor alapjáraton, amíg beleraktam 2 lityi ablakmosót, aztán 1,5 km múlva a motor üzemmeleg volt.Az üzemmeleg nálam a 4-es és az 5-ös csík között.Hideg motornál álltalában 1800 körül váltok, 2000 fölé nem pörgetem.A fagyálló min. felett 2 cm-el.
Ja és sajna nem finn export, csak Szlovéniában készült :)))
Nekem benzines 75LE-s a Thaliam, es ebben a turheto hataron van a meleg amikor kint -15 alatt van a homerseklet.
Irjatok, hogy a homero mutatoja soha nem megy a 4. potty fole (egyesek azt is irtak, hogy meg nyaron sem tudtak a skala felenel magasabbra tornaszni).
A skala fele kb. az 5. potty. Megfigyelesem szerint 5 es fel pottynel beindul a hutoventilator; igy ha minden jol megy (es nem a Saharaban autozunk) akkor soha nem fogjuk a mutatot a felenel magasabb helyzetben latni.
Szerintem ha valaki hosszu utra indul nagyon hideg idoben akkor a huto ele helyezett karton (hidegtol fuggoen negyedet/harmadat/felet eltakarva) jol johet. Csak nem kell ott felejteni varosi kozlekedesnel.
Hát igen a Thalicskánk fűtése nem a legszuperebb, bár én a benzinesnél nem tapasztalok olyan nagy eltérést más autókhoz képest, igaz a -20 fokot ami tegnap este volt azt megérezte! Sajnos egy megoldás van ami az északi országokban igencsak bevált dolog, az álló fűtés!! Nagyon szuper!Meg kell vallanom jelenleg egy ilyenre gyüjtögetek!
Ha valakit bővebben érdekel a dolog www.webasto.hu
Balesetmentes közlekedést!!
Bocs ha kicsit off voltam!
visszavonom, meg mielott tobben komolyan vesznek :))
van nekem egy vw-m ami porlasztos es ketutas katalizatoros. na annal jeleztek nekem anno, hogy hidegen ne jarassam, hanem minel elobb induljak el, mert hamarabb megy tonkre a katalizator. elhittem. egyebkent lehet benne valami, a hideg motor miatt nem megfelelo keverekben a kipufogorendszerbe juto gazok es gozok miatt, amiket ilyenkor a kat nem tud feldolgozni es lerakodik es blabla. persze nem vagyok szakerto, raadasul szvsz a modernebb uzemanyagellato rendszerrel, es haromutas katalizatorral felszerelt jarmuvekre, valamint a dizelekre eleve nem vonatkozik.
"siras" amugy is lesz, ugy 60-100K km korul, mert amugy is cserelni kell. :((
az pedig 70+KHUF(vw) :(
A negyedik pötty fölé nekem sem ment fel, még nyáron sem, de ma 30 km után is csak a második pöttyön állt, úgy, hogy végig 2000 fölött volt a fordulatszám. Szerintem abban lehet valami, amit v__tibor írt.
Nekem pl. megfelel a dCi fűtése, a Nejem viszont kabátban ül, amíg nincs legalább 22 Celsius stabilan.
A VÍZHŐFOKOT MÉG SOHASEM SIKERÜLT A 4. PÖTTY FÖLÉ VINNI a dCi-nél; de eddig ez nem volt gond. Indulás után jobban feltekertem a ventillátort és elég hamar bemelegedtünk.
Most a -15, -20 C hidegben is felmegy a víz a 4. pőttyig; de természetesen lassabban, és csak akkor, ha legalább 2000 - 3000 között van a fordulat.
A víz melegedését növelni csak a hűtőre jutó menetszél "adagjának" csökkentésével lehetne, ami a jó öreg takakarásos módszert jelenti.(Ecoma !) Ez műszakilag nem ügy, de esztétikusan megoldani csak akkor tudnánk, ha pl. az ovális hűtőrácsot "tuning" minőségben lukmentes, "tele" lapokra lehetne cserélni.
Az "üzemanyag takarékos" járgányoknál a benzinkályhás Zaporozsec fűtésteljesítményét nem lehet elvárni. A Thalinál + meleget csak + üzemanyag felhasználás adhat >> nagyobb fordulat, vagy 5 - 10 perces melegítés alapjáratonon, állóhelyzetben.
A garázs sem mentség a víz fel nem melegedésére. A garázsomból plusz 5-8 fokkal állok ki, s ennek ellenére csak a második vonást éri el a víz. A kis vízkör együtt üzemel a fűtőkörrel, ekkor csak a fütés visz el hőt a beltérbe. A nagy vízkörnek elvileg csak akkor szabadna bekapcsolnia (a termosztát által), ha a motor eléri az üzemi hőfokot. A tapasztalt jelenség miatt lehetséges esetek:
1: a nagy vízkör be sem kapcsol és az összes hűtési igényt fedezi a fűtés (ha hazaérek megnézem, meleg-e a nagy hűtő),
2: a termosztát az üzemi hőfok előtt bekapcsolja a nagy vízkört a nagy hűtővel és így nem tud felmelegedni a víz megfelelően,
3: a motortérbe bejutó igen hideg külső levegő a előbbiekkel együtt még tovább hűti magát a motort is.
4: egyéb.
A korábbi favoritomnál harmadszori termosztát csere helyrevágta a rendszert, de itt vmi kardinálisabb ok lehet.
Nálam 3-4 km után középen áll a mutató, és nem pörgetem 2000 fölé.De a 3. osztásnál már elég meleget fúj nekem, az is igaz, hogy álltalában 20, vagy 22 fokot állítok be neki.
Nekem általában menet közben mindig 2000-3000 között van a mutató, és mégse melegszik fel és nem is fűt rendesen.
Köny !
Neked ha jól tudom Cliód van, és lehet hogy az a motor, még ha elvileg szinte megegyezik a 65 lovassal, másként melegszik. Nekem 30 km alatt se melegszik be rendesen.
Mielőtt azt mondanátok, hogy egyedi hibáról van szó, mint előzőleg írtam, a kollégám is ugyanezt tapasztalja.
Ráadásul a dízel motor kisebb hőveszteséggel dolgozik, szóval hatékonyabban működik. A fűtés emiatt is gyengébb lehet. Egyébként az én dCi-m is hasonló cipőben jár, kell neki legalább 20km, hogy rendesen bemelegedjen, akkor viszont ontja a meleget.
Nekem is dCi-m van. A fűtés alapfeltétele a segédmotorral nem rendelkező összes típusnál a motor hőfok. Ha nem meleg a motor nem meleg a fűtés. A dízel autó nem pörög és nem is melegszik úgy mint a benzines változat. Ezen nem lehet segíteni (vagyis régen a hűtőmaszk elé berakott kartonnal próbálkoztak, de ezt nem ajánlom). Én azzal ügyeskedem, hogy kb 3-5km után jobban pörgetem a motort (2000-3000 fordulaton). Többet fogyaszt, de hamarabb melegszik.
Alapvetően nincs semmi gond a Thalicska téli üzemeltetésével kapcsolatban, de van egy dolog amivel nem vagyok megelégedve: a fűtés.
Nekem és a kollégámnak is ( v__tibor néven ír a fórumra ) 1.5 dCi-nk van, és az alábbiakat tapasztaljuk: mióta hidegebb van, a vízhőmérő legalább egy pöttyel alacsonyabban áll a megszokottnál, de ma pl.csak a második pöttyig ment fel 30km után. Ezzel párhuzamosan a fűtés se túl jó, maximum állásnál csak langyos levegőt fúj. A dCi tulajoktól kérdezem, hogy nekik mik a tapasztalataik.
Láttam Inglisvumenke, Köny és Krike Cliójáról képösszeállítást a Meganklub honlapon, mint tiszteletbeli tagokról. Nem kéne a Thalicskáknak is vmi hasonló?
A hidegben nekem is összeért! Lehet, hogy téli körülményekre gyártották, hogy a sarkvidéki janicsár hadak ezzel nyomuljanak majd előre? Egy biztos, remekül dolgozik a kis traktor!!!
A hét végén hallottam, hogy nagyon zörög az alja. Hogy alá tudjak menni beálltam egy mosóba és az alvázmosás után egy baromi nagy jéglap vált le a kocsi alvázáról és megszűnt a zaj. Javaslatom, hogy Ti is gyakran mossátok le az alját, mert a magas felépítményre sok minden fel tud tapadni ebben az időben!