Én is remélem, hogy nem így működik a rendszer. Egy 2002-es Auto2 magazin foglalkozott több oldalon keresztül ezzel a témával és nekem a korábban leírtak szűrődtek le.
Most elővettem és megnéztem az én törlesztőrészleteimet ami így nézett ki:
Első részlet: kamatrész 75124 Ft tőkerész:-32125 Fizetendő: 42999 Ft. Vagyis az első hónapban befizettem 43e Ft-ot amiből 75e kamattörlesztés volt így emelkedett a tőkerészem 32e Ft-tal. Érdekes nem? Pont erről az anomáliáról szólt a cikk is.
Második részlet: kamatrész 11057 tőkerész:31748 Fizetendő: 42805 Ft
Az első 4 hónapban 90%-ban csak kamatot törlesztettem és az 5.-től indult el komolyan a tőketörlesztésem.
Szóval azt javaslom ellenőrizd Te is a számláidat.
Sziasztok.
Tegnap delutan meglepetesszeruen kifogyott az szelvedomoso lotty a Thaliambol (eloszor atvetel ota, akkor feltoltottem maximumra). A muszerfalon ott van a kijelzo, de nem figyelmeztetett. Utananeztem a konyvecskeben es azt irja, hogy a kijelzo nincs bekotve, vagyis nincs szinterzekelo az autoban. Ez nem a vilag vege; amit egy kicsit furcsalok az az, hogy ha ha a tartalyt nezem akkor sem jovok ra mennyi van meg benne. Ezekbe az erzekelomentes autokba tehettek volna olyan dugot a tartalyra amin van egy muanyagpalca, mint az olajszintnel.
Igy, a csomagtartonak lett egy allando alberloje: 2L szelvedomoso folyadek.
Pedálzár? Erről még nem hallottam.
De foglaljuk össze a védelmi lehetőségeket:
1./ Inditásgátló (adják a kocsival)
2./ Sebváltózár (MULT-T-LOCK forgalmazza)
3./ riasztó
4./ Mechanikus Kormány-sebváltó összekötő bilincs
5./ Motorház-zár (MULT-T-LOCK)
6./ Pedálzár (ezt nem ismerem, valszeg mechanikus védelem lehet)
7./ Rendszám gravirozás üvegekbe
8./ Kerékbilincs (nem tudom kapható-e a kereskedelembe?)
9./ Rádióadó kocsiba szerelése (vevőkészülék otthon legyen!)
Nem tudom teljes-e a lista (ha nem, egészitsétek ki), de minél többet tesztek fel ezekből, annál több gondot okoztok a mocskos tolvajoknak.
Kedves Gyap ! Őszinte részvétem. A Te szomorú példád az, ami ismét szólásra késztet. Marha nagy eszemmel kitaláltam, hogy leendő új autómba milyen védelmeket teszek, tetetek. Ennek egyik oszlopos tagja lett volna a váltózár. Erre ugye...
Így két kérdés vetődik fel bennem:
1,Mindegy hogyan, hová (előremenet, rüki)van az autóba gyógyítva a váltózár, akkor is 3 perc csupán a hatástalanítása?
2, Ha nem váltózár, akkor mi?!
Még egy jóképességű pedálzárat tudnék elképzelni.
Erről mi a véleményetek? Bocs ha hosszú voltam.
Hát csak reménykedni merek nincs teljesen igazad ami a bankot illeti! Esküszöm bankrabló leszek ha ez így lenne!
De a példát leírom már csak másnak is példa legyen! A kocsi vételára: 2.510.000,-Ft A befizetett előleg 880.000,- Ft Eddig befizetett törlesző részlet 2x 46.050,- Ft + az ügy lezárásig még kb 1-2 havi részletet be kell fizetni!
A biztosító ha nem kerül meg az autó az biztosítási év fordulóig ki kell fizetni a casco értékét amit levonnak az álltaluk fizetendő értékből! Kérdés a biztosító milyen értéken számolja az autót! Az eredeti értéken /számlás/ vagy az eredeti akció nélküli értéken, vagy a jelenlegi beszerzhető értéken!
Szóval rengeteg a kérdés!
Ha érdekel benneteket minden részletet szívesen leírok az ügy folyamatából!De tényleg csak akkor ha érdekel mindenkit!Sőt minden jótanácsot szívesen veszek!
Szia. Mint azt korábban "bemutattam" a váltózár hatástalanítása +3 perc, nem tartom valószínűnek a trélert mivel nagyon feltűnő.
Őszintén sajnálom a kocsi gazdiját. Ilyen friss autó esetében az szokott problémát okozni, hogy az első kb 3 hónapban szinte csak kamatot fizetsz és nem törlesztesz tőkét. Mivel a biztosító pedig 85-90 %-át fizeti jó esetben a kocsinak, így ezért kell plusz ráfizetni a banknak. Elég nonszensz, de sajnos így van.
Sziasztok,
Egy ismerősöm, aki használt autó kereskedő mesélte az alábbiakat:
A Renault alkatrészek nagyon drágák, a biztosítók totálkár esetén jól fizetnek rá, ezért szeretnek vele az ügyeskedők biztosítózni (szándékosan összetörik az autót, úgy, hogy kicsi legyen a kár, mégis totálkárossá nyilvánítsák). Az összetört totálos autóhoz lopatnak egy ugyanolyat, majd annak az alkatrészeiből kijavítják az eredetit. Így utána nyugodtan el tudják adni. Semmi munka, dupla haszon! Na ezért lopnak Renault-t!
Ez Magyarország! Szemét Balkán... Eddig "érthető" volt, hogy vitték a Mercit meg a BMW-t, nade, hogy most már a Renaultot is viszik, ez már tényleg a vég...:o(((
Ha váltózár is volt Gyap kocsijában, akkor valszeg trélerrel vitték el. Jó lenne megkérdezni a szomszédokat, hogy láttak-e ilyen kocsit az ominózus napon.... A rendszám üvegekbe gravirozása hasznos az ilyen esetekben, mert a rendszámtáblát szokták néhány utcával odébb kicserélni a tolvajok. De ha "lopós autóval" mentek, akkor ezt később teszik meg...
Gyapi! Nagyon sajnállak! De tudom, hogy ez rajtad nem segít... Az ember több évig spórol egy kocsira, és az semmi perc alatt odavész...
Többiek! Látjátok, hogy nem elegendő csak az inditózár. Riasztó is kell bele, váltózár, és minél több ilyesmi. Valaki mondta, hogy még a kerékbilincs sem butaság. Ezen is érdemes gondolkodni. Mennyibe kerülhet?....
Köszönöm a hozzám intézett szavakat, és örülök, hogy ilyen segítőkész csapatra találtam!
Noss az adatok! Már ami meg van mert vétlen a biztosítónál elfelejtették vissza adni a papírok egy részét!
Renault Thalia 1,4 16V Világosszürke=Ezüstmetál / nálam / IHE-098 frsz. 4990 km van az órában!
Az alváz és a motorszámot később!
Volt CASCOm de az új rend szerint a biztosító nem nekem fizet hanem a banknak, a bank kiszámolja mi az ami neki jár és ha abból még marad valami azt kapom én! Természetesen rákérdeztem a számítás módjára de az ügyfélszolgálatos hölgy nem tudott pontos választ adni, de annyit mondott van/nak/ olyan esetek mikor az ügyfélnek még fizetni kell a bank felé mert a biztosító álltal adott összeg nem fedezi a banki tartozás összegét! Hoppáááá!
Reménykedem csak, hogy én nem ebbe a körbe tartozom! Aki igazán nagyot kaszál az a biztosító! Mert a 10 % önrészt azt levonja + a kötési év fordulóig beszámítja a casco dijját! Hát ez van!
A X. kerületben az Óhegypark és a Harmat utca közti részen lakom, ami elvileg csöndes nyugodt hely csak 1 éven belül már a 2. autómat viszik el innen! Esküszöm valami riasztót vagy kamerarendszert ki fogok találni! Nem állapot ez így! Persze tudom a garázs volna a legjobb de sajnos az megegyezik a havi dijja a cascoéval!
Na nem sírok tovább!
Köszi majd körülnézek. Ezek szerint figyelmetlen vagyok. Mert körül szoktam nézni, ha ilyen helyen járok.
Gyap hát részvétem, bár tudom ettől nem leszel jobban. Szerintem keressük egymás autóját. Írj pár adatot az autóról mi meg figyuzzuk az utakat. Nincs sok esély, de hátha.
Hátha vannak még csodák? Gyap kívánom, hogy legyenek!!!!
Az összes keze-lába törjön le a tolvajoknak; de jusson eszébe minden márkatársnak, mielőtt új modellekhez bontóban vásárolna alkatrészt >>>> a saját autója is járhat így!!!!!
Váltózár - No Comment :-(
Pedig pont azt terveztem, hogy amikor majd kifizetem egészen, akkor Casco helyett rakatok bele egyet én is, de ezután nem tudom, hogy mit tegyek... Mondjuk addig még eltelik kis idő, hátha lesz már közbiztonság - aztán felébredtem.
Nagyon sajnálom a dolgot, én biztos idegrohamot kapnék.Semmi nyom, ilyesmi sehol???Este vitték el, milyen váltózár volt?Hogy-hogy még neked kell fizetni a bank felé, és a Casco??
Hát ennyi volt a Renaultos pályafutásom! A 2 hónapos két napos autómat megdobbantották ma hajnalban a X. kerületből!
A Thaliát a kerületből még nem vittek el az enyém volt az első! Volt benne 5000 km meg váltózár!! Szerencsére az üléshuzatot amit karácsonyra kaptunk nem tettük fel!
Sajnos a közeljövőben nem biztos, hogy lesz aotóm mert a bank annyit mondott lehet még nekem kell fizetni feléjük!!!
A Baumaxban, Praktikerben, Tescoban, Auchanban és autós szakboltokban láttam. Mérete: kb. 150x100x50mm. Létezik sima fűtőszálas kivitelben is, de szerintem a kerámiás tartósabb.
Csak benéztem hozzátok, bár én is Rönos vagyok csak Megános. Harrypoti tudnál valami közelebbit (típus, üzlet) írni erről a fűtésről. Na nem a Megánba gondoltam. Van 1régi szoc. verdám abba jó lenne valami hasonló.
Örülök Kedves Thalicskás car-társak! Örülök azért, mert a nagy hideg ellenére csak annyi problémánk jelentkezett, hogy nem elég hatásfokkal működik a fűtésünk!:) Ez azt jelenti, hogy benzines és öngyújtós sárkányaink nagyszerűen viselik a théli időszak megpróbáltatásait.:) Az ismeretségi körömben egymás után robbantak le Opelek, Fiatok stb., és amikor azt kérdezik, hogy nekem volt-é vmi problémám, csak azt válaszolom: gyakran kell mosni! :)) Áldassék a Thalicska és Cliócska neve!!!!:)))))
Ötletes megoldást láttam egy öreg Skodában a Thalicska "hőháztartási problémájának" kezelésére: egy szivargyújtóról működtethető kerámiabetétes hősugárzót, amely kb. 5 perc alatt kellemes meleget varázsolt a csontra fagyott matuzsálem utasterébe. Bolti ára-5-6e forint.
Öngyújtósok!
Ajánlom figyelmetekbe az ÖMV -30-as dízeljét. Három tankolás után a tapasztalat: jó indíthatóság és fogyasztás (vegyes használatban jelenleg is 4,8:), stabil alapjárat.
Ma egy 2×25 km autókázás során megismételtem a leírt "kísérleteket"; azzal az eltéréssel, hogy a visszaúton berheltem egy takaró kartont a bal oldali fekete orr-rácsra. A "normál" menetben az eredmények teljesen egyeznek a Te tapasztalataiddal; és a takarás sem hozott számottevő vízhőfok növekedést. Ez nem is csoda, hiszen a 3. pöttynél a nagykörben szerintem sincs áramlás, ha megy a fűtés. Tehát nem a termosztát a hunyó - egyszerüen kevés az elvezethető "hulladék" hő. A hűtő csekély +hőfokát nem feltétlenül a hűtőfolyadék áramlása okozza, esetleg a kipufogócsonktól, vagy a turbótól kisugárzó hő is lehet.
Tegnap több módon teszteltem a vízhőfokot. Hazainduláskor nem kapcsoltam be szándékosan a fűtést, így a hőmérő felment majdnem a 4. pöttyig, de onnan néhány mp alatt visszaesett a harmadik alá (ekkor nyitott ki a termosztát a nagy vízkör felé is), majd alig emelkedett az fölé. Ekkor kapcsoltam be a fűtést (2. vent fokozat), hőmérő maradt a harmadik táján, inkább előbb alatta. Mire hazaértünk (össz kb 20 km-t mentünk), hőmérő továbbra is a harmadik pöttynél volt, a garázsba állás után kézzel megnéztem a nagy hűtő hőmérsékletét, hideg volt de nem jéghideg, az összekötő vastag vízcső kézmeleg volt a motor felé melegedve, tehát a nagy vízkörben volt áramlás mégha minimális is (általában a termosztátokon van egy pici luk a zárt állapotú nyomáskiegyenlítődés végett, de azon nincs jelentős áramlás).
Összegezve: a jelenség dettó ua. mint anno a Favoritnál, amit már említettem, és azt egy kicsit drágább (nem eredeti) vmi német termosztát megoldotta. A Thalicskát törökök szerelik (a motort is?), az ottani klímához tesztelték gondolom. Krike Clióját (is) Szlovéniában (a motort is?). Ez okozhat ilyen különbséget beleértve a 65/80 LE különbséget is? A Favorit termosztátját egyedül kényelmesen kicseréltem fél óra alatt víz leengedés-feltöltéssel együtt, hozzáférhető helyen volt. De itt csak a márkaszervíz nyúlhat hozzá, felhívtam őket, ha finoman is de elhajtottak, mondván ez normális ilyen hidegben. Szerintem nem, futni kéne még egy-két kört vele ...
Tehát a tapasztalataim.Tegnap reggel leraktam az autót külső parkolóban 8.30-kor.Este 17.45-kor elindultam vele, és 5 km múlva volt üzemmeleg a motor.Ma reggel kiálltam a garázsból (0°) és addig járt a motor alapjáraton, amíg beleraktam 2 lityi ablakmosót, aztán 1,5 km múlva a motor üzemmeleg volt.Az üzemmeleg nálam a 4-es és az 5-ös csík között.Hideg motornál álltalában 1800 körül váltok, 2000 fölé nem pörgetem.A fagyálló min. felett 2 cm-el.
Ja és sajna nem finn export, csak Szlovéniában készült :)))
Nekem benzines 75LE-s a Thaliam, es ebben a turheto hataron van a meleg amikor kint -15 alatt van a homerseklet.
Irjatok, hogy a homero mutatoja soha nem megy a 4. potty fole (egyesek azt is irtak, hogy meg nyaron sem tudtak a skala felenel magasabbra tornaszni).
A skala fele kb. az 5. potty. Megfigyelesem szerint 5 es fel pottynel beindul a hutoventilator; igy ha minden jol megy (es nem a Saharaban autozunk) akkor soha nem fogjuk a mutatot a felenel magasabb helyzetben latni.
Szerintem ha valaki hosszu utra indul nagyon hideg idoben akkor a huto ele helyezett karton (hidegtol fuggoen negyedet/harmadat/felet eltakarva) jol johet. Csak nem kell ott felejteni varosi kozlekedesnel.
Hát igen a Thalicskánk fűtése nem a legszuperebb, bár én a benzinesnél nem tapasztalok olyan nagy eltérést más autókhoz képest, igaz a -20 fokot ami tegnap este volt azt megérezte! Sajnos egy megoldás van ami az északi országokban igencsak bevált dolog, az álló fűtés!! Nagyon szuper!Meg kell vallanom jelenleg egy ilyenre gyüjtögetek!
Ha valakit bővebben érdekel a dolog www.webasto.hu
Balesetmentes közlekedést!!
Bocs ha kicsit off voltam!