Keresés

Részletes keresés

Tiszteletes úr Creative Commons License 2006.01.10 0 0 2644
A kedvemért mutatta be a barátunk, hogyan is kell ezt forgatni.
Előzmény: szarmata (2640)
Tiszteletes úr Creative Commons License 2006.01.10 0 0 2643

Nem tudom azt mondani, hogy írásjelek, pedig engem azért szoktak hülyének nézni, mert mindenben székely rovásjeleket látok.

 

Azonban véletlen karcolásokat sem merek mondani. Ahhoz túl határozottak ezek a vonások. Nekem a Vincsa-Tordos kultúra néhány írásos tárgya jut róluk az eszembe.

Előzmény: szarmata (2638)
szarmata Creative Commons License 2006.01.10 0 0 2642
Hol van ez a ház?
Százhalombattán?
Előzmény: Tiszteletes úr (2641)
Tiszteletes úr Creative Commons License 2006.01.10 0 0 2641
Bocsánat, azt hiszem ez nem is veremház volt (a sok hasonló között volt veremház is), hanem csak sima paticsfalú ház. De annak talán bronzkori.
Előzmény: Tiszteletes úr (2637)
szarmata Creative Commons License 2006.01.10 0 0 2640
Én mindig úgy tudtam, hogy ez női munka:)))
Előzmény: Tiszteletes úr (2635)
szarmata Creative Commons License 2006.01.10 0 0 2639
Ez viszont tömény bronzkor.
Honnan van?
Ásatásról?
Előzmény: Tiszteletes úr (2636)
szarmata Creative Commons License 2006.01.10 0 0 2638
Ezek a jelek elég kérdésesek, mert inkább utólagos, sérüléseknek, karcolásoknak látszanak.
A koruknak utánnanézek, így első ránézésre talán valami őskori darab lehet.
Előzmény: Tiszteletes úr (2634)
Tiszteletes úr Creative Commons License 2006.01.10 0 0 2637
 Rekonstruált veremház. Túristák kibérelhetik. Egy éjszaka 2500 Ft volt tavaly. Van benne korabeli minikemence is, amivel befűthető hidegebb időben. Nyáron is nagyon kellemes, mert nincs benne hőség.
Előzmény: Tiszteletes úr (2636)
Tiszteletes úr Creative Commons License 2006.01.10 0 0 2636
 Terített asztal. Minden igazi régésznek megfájdul érte a szive.
Előzmény: Tiszteletes úr (2635)
Tiszteletes úr Creative Commons License 2006.01.10 0 0 2635
 Orsógomb forgatás közben.
Előzmény: Tiszteletes úr (2634)
Tiszteletes úr Creative Commons License 2006.01.10 0 0 2634

 Két orsógomb éle is látszik. Az alább felülről is bemutatott orsógomb ezen a képen felül látszik. Jelek vannak a másik, e képen alul látható gombon is. Mindkettő közöletlen, magántulajdonban. A nagyságukat a mellettük lévő fűszálak alapján lehet megbecsülni.

 

Milyen korúak lehetnek?

Előzmény: szarmata (2633)
szarmata Creative Commons License 2006.01.10 0 0 2633
Szép...
Esetleg más nézetből is?

Az valószínű, hogy nem szarmata.
Előzmény: Tiszteletes úr (2632)
Tiszteletes úr Creative Commons License 2006.01.10 0 0 2632
Közöletlen orsógomb magyarországi lelőhelyről, feldolgozatlan jelekkel. Magántulajdonban.
Tiszteletes úr Creative Commons License 2006.01.10 0 0 2631
Azték írás.
Tiszteletes úr Creative Commons License 2006.01.10 0 0 2630

Tiszteletes úr: "Ma már nem vallási köntösben jelentkeznek a hódító tendenciák, hanem katonaiban, gazdaságiban és politikaiban, például a terrorizmus elleni harc ürügyével folytatott olajszerző háborúban. ."

najahuha: Alapjuk ugyanaz a VALLÁSI MEGGYŐZŐDÉS, amiben nevelkedtek: hogy ÖVÉK az EGYEDÜLI IGAZSÁG, és ennek nevében bármit tehetnek, mégha már nem is ez a legelső hirdetett indok....

 

Tiszteletes úr: A hódítás oka szinte minden esetben valamilyen gazdasági érdek kielégítésére irányuló törekvés. A saját világnézet túlértékelése valóban jellemző jegye a hódítóknak, de ez már csak a tömegek számára szánt porhintés. A tömegek részvétele nélkül aligha lehet háborúzni, ezért szoktak előbb tömeghisztériát kelteni azok, akiknek hódító jellegű gazdasági céljaik vannak. A háborúk valódi célja a tömegek előtt többnyire rejtve marad. Az egyszerű emberek nem utálják egymást, és háborúzni sem akarnak. Ezért mindig fel kell gyújtani egy Reichstagot, vagy le kell rombolni egy-két toronyépületet, esetleg le kell lőni egy Ferenc Ferdinándot, hogy legyen ürügy a hadüzenetre. De ezt a témát ne folytassuk!

Előzmény: najahuha (2628)
Tiszteletes úr Creative Commons License 2006.01.10 0 0 2629

A terrorizmus meghatározása, vagy a vallások értékelése valóban nem írástörténeti kérdés. De ha már felmerült (ráadásul olyan formában, ami hitünk szerint sok ember érzékenységét, de az igazságot is sértette), szükségét éreztük a megválaszolásának, nehogy téves képzetek helyreigazítatlanul maradjanak a rovatban. Minden magára valamit is adó médiában törekszenek a kiegyensúlyozottságra, s azt gondoltuk, ez ránk is kötelező.

 

De ezzel le is zártuk a kitérőt, remélem.

Előzmény: Ulam-burias (2625)
najahuha Creative Commons License 2006.01.10 0 0 2628
Kedves Tiszteletes úr !


Írtad:
"...A vallásoknak vannak hódító és nem hódító korszakaik. Én túlzásnak érzem a mai kereszténységre és az iszlámra alkalmazni ezeket a jelzőket...."

-----------------

Ehhez azért lábjegyzetet fűznének a szigetvilág mai lakói, illetve az Amazonas-menti népek, vagy akár jópár afrikai törzs.....

Én határozottan elkülönítem a BEOLVASZTÓ társadalmakat (mint akár a római, görög, germán ---- tekinthetjük a volt pásztor/földművelős társadalmaknak) a

FÖNNHATÓSÁGI társadalmaktól (nomádok , félnomádok: sztyeppei népek ),

ahol ez utóbbiban a VALLÁS NEM ESZKÖZ, ---mint történetesen a rómaiak esetében a kereszténység útnak indul,--- hanem az ÉLET SZERVES RÉSZE, így a vallási türelem is a maga természetességében jelentkezik.

----

Írtad:

"Ma már nem vallási köntösben jelentkeznek a hódító tendenciák, hanem katonaiban, gazdaságiban és politikaiban, például a terrorizmus elleni harc ürügyével folytatott olajszerző háborúban. ."

Alapjuk ugyanaz a VALLÁSI MEGGYŐZŐDÉS, amiben nevelkedtek: hogy ÖVÉK az EGYEDÜLI IGAZSÁG, és ennek nevében bármit tehetnek, mégha már nem is ez a legelső hirdetett indok....





Előzmény: Tiszteletes úr (2623)
najahuha Creative Commons License 2006.01.10 0 0 2627
Kedves Tiszteletes úr !

A magam forrását megadtam hozzá. ( Farkasinszky)
Az, hogy Ő honnét vette, a következő nyomozás tárgya......
Hivatkozik DEIMEL sumer lexikonára, illetve pár ZÓLYOMI idézetre....
Majd meglátjuk..



Előzmény: Tiszteletes úr (2620)
lebben Creative Commons License 2006.01.10 0 0 2626
http://www.kitalaltkozepkor.hu/forikaeva_amagyarnyelvmetafizikaja.html
Fórika Éva: A magyar nyelv metafizikája
---"A világ az ideáknak a számok szerint való
képmása." (Kiemelés tőlem)

A héber Kabala, mint archaikus egység, világmagyarázat, tulajdonképpen a számokról szóló ókori hagyomány (a káldeus, babiloni, egyiptomi) egybefoglalása. Idézem ismét Hamvas Bélát aki kulcsot adott kezünkbe az archaikus világ, a hagyomány értelmezéséhez a sokat említett Scientia sacra című művében:
"a szám isteni-szellemi-természeti hármas jelentésével, és gyökhelyzetével a lét körei között levő kapcsolatot fenntartja és irányítja."
Bár ez a tudás ma már eltűnt, amint Hamvas Béla is megjegyzi, de nyomait megtaláljuk nyelvünkben. Ennek leghatásosabb bizonyítékát éppen a hat szavunkban látom. A hatos szám a Kabalában a Waw, mely az embert is jelöli többek között, végső értelmében a földi és égi erők egybekacsolását jelenti. Merthogy az égi és földi erők egybekapcsolása az ember igazi feladata, ezt végzi lényében, legbelül. Az égi és a földi erők együttesen kell jelen legyenek minden dologban, esetben amely hatni akar, de a valós hatalomnak is ez a végső titka.
Ez a tudás a hatos szám végső jelentéséről, benne van a magyar szóban, a teljes szóbokorban, mégpedig magyar és nem héber szóból, jelentésből származtatva !

kabos-hovos...HŰVÖS-HEVES

KEBELE...keb élő...FEHÉRLÓFIA...a 6 lábú mesebeli táltos-ló és lovasa...!
SAJÁT TEJÉVEL ÉS VÉRÉVEL TÁPLÁLJA
.
Előzmény: Ulam-burias (2625)
Ulam-burias Creative Commons License 2006.01.10 0 0 2625

"Pl. némelyik vallásnak az egyik legfontosabb témája a vallást éltető nép honfoglalása."

 

Egyet kell, hogy értsek, bár nem sok köze van az 50 000 éves magyar írásbeliséghez. Az Oszmán Birodalomban is hasonló volt a helyzet pl., ahol a dzsihád megindításához mindig a seriat (vallásjog) igazolására volt szükség. A siíta perzsák ellen a mufti könnyen megadta a fetvában az engedélyt, a szunnita hitűek elleni küzdelem megindoklása azonban már komolyabb fejtörést okozott az ideológusoknak.

 

 

"Ma már nem vallási köntösben jelentkeznek a hódító tendenciák, hanem katonaiban, gazdaságiban és politikaiban, például a terrorizmus elleni harc ürügyével folytatott olajszerző háborúban. Miközben mindannyian tudjuk, hogy a terrorizmus fogalmának nincs meghatározása sem. Ezért az ellene folyítatott harc céljai eleve nem lehetnek egzakt módon meghatározottak. Igaz, a terrorizmus elleni harc is egyfajta valláspótló ideológiaként szolgál ez esetben."

 

Nemrég Bush-t nevezte terroristának Evo Morales, az indián származású új bolíviai elnök...

Előzmény: Tiszteletes úr (2623)
lebben Creative Commons License 2006.01.10 0 0 2624
MEGÉRI...?

issyk kul-izzik kel...káliz-kalász
izeg mozog-megy jár...majd jól megjárod
izgága-gágog-óg móg-magóg...makog

iz ig-ig éz-ig az

egis-égy isz-isz egy...csak tiszta forrásból
egészségetekre...!

mate fizika
Előzmény: najahuha (2614)
Tiszteletes úr Creative Commons License 2006.01.10 0 0 2623

A vallásoknak vannak hódító és nem hódító korszakaik. Én túlzásnak érzem a mai kereszténységre és az iszlámra alkalmazni ezeket a jelzőket. Ugyanakkor sok más vallásnak is voltak hódító korszakai, nem csak e kettőnek. Pl. némelyik vallásnak az egyik legfontosabb témája a vallást éltető nép honfoglalása. Feltehetően így volt ez a magyar ősvallással is (csodaszarvas-momnda). Azaz a hódítások nem rokonszenves, de magától értetődő történelmi jelenségek, amelyeknek joggal vannak (voltak) vallási vonatkozásaik is. 

 

Ma már nem vallási köntösben jelentkeznek a hódító tendenciák, hanem katonaiban, gazdaságiban és politikaiban, például a terrorizmus elleni harc ürügyével folytatott olajszerző háborúban. 

 

Miközben mindannyian tudjuk, hogy a terrorizmus fogalmának nincs meghatározása sem. Ezért az ellene folyítatott harc céljai eleve nem lehetnek egzakt módon meghatározottak. Igaz, a terrorizmus elleni harc is egyfajta valláspótló ideológiaként szolgál ez esetben.

 

Az effajta ideológiákra minden háborúzó félnek szüksége volt, van és lesz, hogy a tömegeket könnyebben tudja mozgósítani a vérengzésekre. Az effajta ideológiák alapja szükségképpen valamilyen humanista, demokratikus és erkölcsös megfontolás, amelyet azonban túldimenzionálnak, ami által hódító tendenciák köpönyegéül szolgálhat.

 

 

Előzmény: najahuha (2614)
Tiszteletes úr Creative Commons License 2006.01.10 0 0 2622
Néhány részletét, különösen, ha képről, vagy írástörténeti vonatkozásról van szó, tegyétek fel ide is, hadd legyen közkincs (reklám a minden bizonnyal kitűnő szerzőnek)!
Előzmény: szarmata (2615)
Tiszteletes úr Creative Commons License 2006.01.10 0 0 2621
A másik veszélyes meder az, ha az (ős)vallás fogalmaival, történeteivel és jelképeivel nem számolunk, ha nem ismerjük őket. A politikai hatásokat természetesen le kell vonni, vagy figyelembe kell venni, netán objektiven elemezni kell.
Előzmény: najahuha (2614)
Tiszteletes úr Creative Commons License 2006.01.10 0 0 2620

Sajnos, nem érzem úgy, mintha pontos választ kaptam volna. Magyarázd meg egy kissé szájbarágósabban, légyszi! S ezek az általad felsorolt szavak sumer szavak? Ha igen, melyik szótárból?

 

Köszönöm!

Előzmény: najahuha (2610)
najahuha Creative Commons License 2006.01.09 0 0 2619
Kedves szarmata !

Megtisztelő, egyben reménykeltő ez a fajta visszaigazolás...

Levél megy...
Előzmény: szarmata (2618)
szarmata Creative Commons License 2006.01.09 0 0 2618
Ezzel a hozzászólással - kivételesen :) - teljes mértékben egyetértek!!
Előzmény: najahuha (2614)
szarmata Creative Commons License 2006.01.09 0 0 2617
Gondolom nem olyan könnyű beszerezni...

Írj egy mailt, és megbeszéljük!
Előzmény: najahuha (2616)
najahuha Creative Commons License 2006.01.09 0 0 2616
Kedves szarmata !

Gratulálok.

...

Milyen szép szó: FÉNY-MÁSOLAT ..... ( Bár azért a mennyezeti lámpa köré célszerű lenne odaírni: A FÉNY A NAPBÓL JÖN....)

Nos e kis kitérő után: szívesen elfogadom, ha nem okoz Neked nehézséget.


Előzmény: szarmata (2615)
szarmata Creative Commons License 2006.01.09 0 0 2615
Ha már ennyire frissek vagyunk...

Én most szereztem frissen az ősanyakérdésről egy régabbi nagy tanulmányt:

Erlangen von Ethelbert Stauffer: Antike Madonnenreligion.
In:Aufstieg und niedergang der römischen Welt II. Berlin 1984, pp. 1425-1499.

Elég részletes, alapos mű!

Ha gondolod fénymásolatban el tudom juttatni!
Előzmény: najahuha (2613)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!