Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

R*R Creative Commons License 2007.06.05 0 0 6735

Szia!

Sajnos nem nyaralok, de csak szinte olvasásig érek rá.

Ha eléred Tóth urat (30/9257279, vagy más műhelyt) van vagy tucatnyi komputere, ha próba és teszt után nem vagy elégedett az új programmal szerintem térítés nélkül visszaveszi. Nem hinném, hogy létező szelepgondokat: beégés / zárszög / szelepfészek megoldana, de hogy a gyári programnál sokkal jobb is van az tuti (akár teljesítményre- akár üzemanyag megtakarításra).

Üdv

Előzmény: Stocz (6729)
cápaFeri Creative Commons License 2007.06.05 0 0 6734

Hali jopek6!

Nos van pár dolog, ami engem még nem ért el, lehet, hogy mert még fiatalabb a gép, mint  a Tiéd. (Kilincskopás, kipuffrozsda) Viszont 160 felett eddig csak egyszer-kétszer jártam és olyankor nem a motorháztetőt figyeltem.:-) Cápacettim szintén ezüst és HB, csak Elite változat. Nekem meg pláne nagy szám a dacia, fiat uno, corsa-b meg BX után! Életem legjobb autója, én is imádom. (Szerinted van még egy marha rajtam kívül, aki felköszönti lufival egy éves szülinapos autóját és megsímogatja, na meg állandóan ápolgatja, takarítja? )

Én is nagyon remélem, hogy nem kell komoly beavatkozásnak alávetni öregkora előtt a motort, mert nem két évre ruháztunk belé és még félig a banké! :-) Valahogy az ilyen megbontásokkal szkeptikus vagyok. Olyan összerakást ritkán sikerül tartósan produkálni, amilyet a gyárban új korában kap. De lehet, hogy csak magamból indulok ki, mert anno középsuliban gyakorlaton amikor elfogyott a tanterv, ahányszor szétszedették velünk a motor, mindig maradt pár alátét, "zégergyűrű", anya. Eleinte még ujra szétkaptuk, hátha megleljük a helyét, de sosem találtuk. Ötödik végén már azon is csodálkoztunk, hogy még nem esik szét magától az egész. És bírta, egyben volt, bár az elején sem volt már üzemképes a gép! :-)

Fogyasztásra nekem eddig 8,5-9 körül alakult, csak az utóbbi ÖMV-s tankolások óta tűnik étvágytalanabbnak kb. egy literrel. Viszont -hála R*R unszolásának!- , amióta kivettem a légszűrő mögötti szűkítőt, egyre nyomatékosabb, élvezetesebb a kocsikázás, majdnem azt a dinamikát produkálja már, mint a BX-em, ami szintén 94 lovas volt, csak 970 kg és 1,6-os hengerenkénti inj. 8V .:-) No annak -bár reptérnyi hely kellett hozzá, és egy kis lejtő- le is poroltam a 200-as számát az óráján! 

 

Előzmény: jopek6 (6731)
R*R Creative Commons License 2007.06.05 0 0 6733

Sziasztok!

    Így, hogy rákérdeztetek íme: 2006 májusban ~5000 km-nél volt chiptuning, előtte+direktszűrő+sportdob+sportkatalizátor (2005 szept. évj. 1,6 sedan KL1NF19615K/F16D3444)

Sárga lámpa fullgáznál jött elő egyszer és meg is maradt kiütésig: lambda szondák azonos jelet kaptak- a szoftver szerint katalizátor hibát jelent. Az új szoftver ősz óta nem kommunikált a régebbi műszerrel, csak az új magyar nyelvűvel ezév tavaszán.

Motor nem rángat, az összes tuningos beavatkozással elégedett vagyok, így az autóval is. Az üzemanyagot első tankolástól kezdve  95-nél mindig adalékolom (2 féle kenő/tisztító/fokozó), ritkán tankolok jobbat, azt saját adalékolás nélkül. A korábban említett gyengébb üzemanyagokat a fogyasztásnál ~+5-10%-kal lehetett érzékelni, nyomatékban és teljesítményben csak padon lehetett volna, de valószínű a saját adalékolás is befolyásolt a tuningok mellett. Városban/országúton/télen/nyáron 7,4~8,8 l/100km közötti a fogyasztásom, és úgy nyomom a pedált- ahogycsak jólesik. Az alföldi egyenesekben van hozzá hely. Télen mindig fűtött  szuteringarázsból indulok, sosincs átfagyott-kihült autó. A lézer eddig elkerült... meg én is gond nélkül tudok elkerülni nagyobbnak, és jobbnevűnek tartott macskákat. A váltó sajna olyan amilyen ... gyengécske.

További jónaftát mindenkinek!

 

 

Előzmény: hicar (6726)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.05 0 0 6732
KL1NF486J6, van benne ~30e km, és eddig semmi rángatás (mondjuk nem is vezetem 2000-3000 között)
Előzmény: Stocz (6729)
jopek6 Creative Commons License 2007.06.05 0 0 6731

Üdv. neked is cápaFeri !

 

Persze olvastam a Te régebbi hozzászólásaidat is ,igyekeztem tájékozódni mielőtt írtam a fórumra . Tapasztalataim az autómról szinte ugyanazok mint a Tieid, kivéve ezt a kis rángatás dolgot , remélem meggyógyulsz !:)

Tehát akkor nekem is van : újkorától rozsdás kipufogó , balelső ajtókilincsről kopó festés ( belső oldalán ), szervokormány éneke ( ez nálam nincs mindíg, talán időjárás függő ?), 150-160 Km/h feletti sebességnél billegő motorháztető - nem jelentős-, de van.

És amivel kezdenem kellett volna: 2005.decemberi 1.4 HB. Star AC ezüstmetál , ja és Eu4. ( Köszi Stocz , és üdv. neked is ! Na most aztán benne vagyok a statisztikában ! Mindenképpen jó dolognak tartom és remélem okosodunk !!!

Visszatérve nekem ezen problémák ellenére is nagy szerelem a Lacsi , az volt már akkor is mikor megvettem , de bízom benne , hogy a gari-idő lejárta után is hűen szolgál majd ! Jó lenne ha addig kitalálná, hogy kellenek-e neki az új szelepek vagy sem !

Űzemanyag fogyasztásról annyit tudnék mondani , hogy valahol 7.5- 9.5 l. kőrnyékén tudok vele autózni , ami szerintem az autó paramétereihez képest még elfogadható ( persze pénztárca oldalról már más a kása :) illetve :( !!!

 

                               Egyenlőre ennyi hirtelenjében . Üdv. mindenkinek :)

                     

                                                                                      jopek6

Előzmény: cápaFeri (6723)
Gábriel401 Creative Commons License 2007.06.05 0 0 6730
Igen, mondom: Euro IV-es, 1400-as motor, és sem sárga lámpa, sem rángatás nem volt eddig.
Előzmény: Stocz (6724)
Stocz Creative Commons License 2007.06.05 0 0 6729
Erre megy ki az adatgyűjtés is.
A chiptunig jó ötlet, de csak akkor tudnánk eldönteni, hogy igazi megoldás-e, ha olyan autón lenne megcsinálva ami elötte rángatott, és a tuning után elmúlna a dolog.
R*R biztosan nyaral, pedig tényleg jó lenne, ha beszámolna a tapasztalatairól ez ügyben.

Az eddigi eredmények 17 db. autó után:
9 db. Eu4-esből 8 már találkozott a problémával
8 db. Eu3-asból csak3-nál voltak hasonló jelenségek, és mindegyik 1,4-es motor volt.

A 3 Eu3-asból 1-nél szelepcsere volt, az megoldotta a gondot.
Eu4-esből 1 szelepcsere volt (az enyém), és nem orvosolta a gondot.
2 Eu4-esnél a benzinkút váltás megoldotta a problémát.

Ez az üzemanyagos dolog azért is érdekes, mert a gyári előírás 95-ös benzint rendel a géphez, de ahoz hogy jó legyen, ennél jobbal kell járni (a Carrera 95 a sima 98 helyett van).
Az én autóm sem rángatott az ÖMV 100-as benyájával, de ez azért túlzás lenne.

Jöhetnek még adatok!!!

Előzmény: hicar (6726)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.05 0 0 6728
''3000/p alatt elég kevésnek találom a nyomatékot"

Zenyimé 1.6-os 5a, és csak hármasban éreztem még nyomatékszegénynek. Ketttesben, négyesben, ötösben kétezer felett (de 2500-tól tényleg) megindul, ha rálépek.
Előzmény: Gábriel401 (6718)
bzsazsa Creative Commons License 2007.06.05 0 0 6727

Hali!

 

R*R!?

 

Üdv bzsazsa

Előzmény: hicar (6726)
hicar Creative Commons License 2007.06.05 0 0 6726
Most már bőséges "irodalma" születet a rángatás témának, csak senki nem tudja a végleges megoldást, én azt szürtem le az eddigiekből, hogy biztos szoftver hiba okozhatja a gondot.
Jó lenne ha valaki olyan is hozzászólna akinek esetleg chip tuningot csináltak a gépével eredeti szelepekkel, vajon neki hogy viselkedik a motor?
athee60 Creative Commons License 2007.06.05 0 0 6725
Stocz!

Köszönöm, megpróbálom! Nekem már mindent megpróbáltak, a szelepcserén kívűl. 1-2 napig minden jó volt, aztán megint jött a sárgalámpás eset.
Előzmény: Stocz (6715)
Stocz Creative Commons License 2007.06.05 0 0 6724
1,4 -es vagy 1,6-os?
Eu3 vagy 4?

Ha nem rángat mennél a jók közé.
Előzmény: Gábriel401 (6718)
cápaFeri Creative Commons License 2007.06.04 0 0 6723

Üdv jopek6 a fórumban!

Először is kezdeném a fontosabbjával. Nem hinném, hogy a pech-lámpa elmúlása kizárólag a benzinváltásnak tudható be, de nagy szerepe lehetett benne, az biztos. Nem is anniyra márkafüggő ez szerintem, hanem pancsfüggő. Pl. sokan dícsérik a shellt, amit nem is fogadok meglepetten, hisz miért ne lehetne jó? Csak nálunk olyan a shell kút, hogy amekkora pancsolás folyik ott, még a tecsóson is bátrabban tankolnék ezen túl. Tudtam lacsi előtt is, hogy ez egy ilyen kút nálunk, de gondoltam hátha javult a helyzet hisz volt vezetőváltás többször. Hát tévedtem. Soha olyan szarul nem ment a motor, mint a V-powertől, gyorsan rá is tankoltam az ÖMV-s benyát, elmentem érte 45 km-re. Megérte. Ha nem is azért az egy literért/100 km, de nyugodtabb vagyok, mert mint a doxa, úgy megy általában a gép. Néha köhint egyet, de egyre ritkábban és ha ez így marad nagyon boldog leszek. Gondolom olvastad, hogy van még nálunk MOL meg JET, meg stb, de mindegyik benzinnel volt kis gubanc, így voltam kénytelen keresni egy osztrák kutat.

Jó lenne, ha te is hozzájárulnál a topichoz tapasztalataiddal, megjegyzéseiddel, mert csak így alakul ez, ha van infoáramlás!

Üdv!

 

Előzmény: jopek6 (6716)
jopek6 Creative Commons License 2007.06.04 0 0 6722

Tényleg sok kicsit az OMV-zés,de igazándiból én csak azért emeltem ki ezt a kutat mert a fatornyosomban ők vannak még a MOLon kívül . Rengeteg más helyen is tankoltam már és eddig sehol nem vettem észre nagy külömbséget az autó viselkedésén a különböző naftáktól. Szerintem a Lacsik nagyon érzékenyek az üzemanyag ...valamilyére, volt már mindenféle autóm, de ilyen királylánnyal még nem találkoztam!Nem hinném , hogy a MOL pl. gyenge anyagot árul ,de nekem itt nem volt velük szerencsém . Ami pedig a nyomatékot illeti : azt meghagynám a dieseleknek :))

Előzmény: Gábriel401 (6718)
BeZe1974 Creative Commons License 2007.06.04 0 0 6721
Megneztem Eu4 -es vagyok.
Előzmény: Stocz (6717)
BeZe1974 Creative Commons License 2007.06.04 0 0 6720

Feri most hogy mondod :D

 

Amugy most ma bujjon elo aki OMW-nel dolgozik :)

Sarkany Creative Commons License 2007.06.04 0 0 6719

3000/p alatt elég kevésnek találom a nyomatékot.

 

Ennek a kocsinak ilyen a nyomatéki görbéje. Ezen a benzin minősége sem tud változtatni. :))

Előzmény: Gábriel401 (6718)
Gábriel401 Creative Commons License 2007.06.04 0 0 6718
Annyian írtátok már, hogy én is áttértem az OMV benzinre, bár eddig nem volt gondom az autóval, esetleg annyi, hogy 3000/p alatt elég kevésnek találom a nyomatékot. Kíváncsi vagyok, változik-e valamit.
Stocz Creative Commons License 2007.06.04 0 0 6717
Üdv jopek6!

Üdvözöllek a csapatban.

A Tied is Eu4-es.
Mész a statisztikába :)

Stocz
Előzmény: jopek6 (6716)
jopek6 Creative Commons License 2007.06.04 0 0 6716
Hello mindenkinek !!! Remélem beférek még erre a remek kis topikra egy 1.4-es HB Lacsival ! Az autó 1,5 éves , ezalatt  11000. Km.-t mentem csak vele. Kb. 6000 lehetett benne , amikor elért engem is a sárga lámpa réme : rángatás a köbön , motor épp csak ki nem esik a helyéről! Szerviz rögtön riasztva mi a fészkes jófenétöl van ez a huncutság ? Válasz: tűsarok effektus, menjek vele néha gyorsan , tankoljak bele 98-ast ...bla-bla !!! Igy is lett,98 neki oszt uzsgyi ! El is múlt a baja vagy 1 hétre aztán kezdődött minden elölről . Már egy hónapja kínlódtam így mikor gondoltam egy kicsit és benzinkutat váltottam, és lám az én finnyás kisautóm azóta jól van.( Itt most nem akarnám emliteni a MOL és az ÖMV neveket !) Egyébként a topikot 1 hónapja olvasgatom kb. és hát okosodtam tőle rendesen: gázbowden , Mp3 ,néhány jó tanács stb...! Bocs , csak gondoltam írok én is a Lacsiról egy kicsit , ja és egy kis számmisztika : KL1NF487J6K...   2005.decemberi forg.hely.     Balesetmentest mindenkinek ! :-)               
Stocz Creative Commons License 2007.06.04 0 0 6715
Chevrolet Gombos.
Keresd Szabó István szervízvezetőt.
Tel.: 30-2020135,
1-8144730

Az enyémet itt csinálták meg. Pontosan készen lett, határidőre, ahogy ígérték (3 nap).
Minden rendben működik rajta, pedig még a gázos cuccokat is vissza kellett rakni.
(mondjuk az én gondomat ez a beavatkozás nem oldotta meg, de ez egy másik téma).

Nyugodtan hivatkozz rám (Rácz Tamás), fognak segíteni.
Előzmény: athee60 (6714)
athee60 Creative Commons License 2007.06.04 0 0 6714
Sziasztok!

Valaki tudna nekem Pesten egy "normális" szervízt ajánlani, ahol elvégzik a szelepcserét? Előre is köszönöm!
Sarkany Creative Commons License 2007.06.04 0 0 6713

az enyémben most van 63 e. km. és a 4. (!) AC pumpa.

 

Ennél azért - akár fajlagos, akár abszolut értékben - valamivel jobban állok... 25 0000 km és még az erdeti AC... :))

Utoljára ilyen megbízható autóm, mint a jelenlegi, az 1,4-es, SX-es, 75 lovas, 5 ajtós Lanoson volt. Vertem is a fejem a falba, miután lecseréltem a Kalosra... :))

Előzmény: Stocz (6711)
Stocz Creative Commons License 2007.06.04 0 0 6712
Te viszont szerencsére kialudtad magad! :)

Lehet, hogy szervíz helyett egy romantikus estére kellene elvinnem? Mondjuk megnézhetnénk vmi autó(s) moziban a verdákat. :))

Vagy hozzam ösze egy jóképű (Alfa) Rómeóval???
Előzmény: cápaFeri (6710)
cápaFeri Creative Commons License 2007.06.04 0 0 6710

Apro rangasok nekem is vannak de csak kis sebessegnel es totyorgeses esetekben. Ha meghuzom elmulik. Jobbszerint delelotti idokben jon elo csak es jellemzoen het elejen. De en napi 100km-ert megyek igy nem surun eszlelem.

 

Ennél kézenfoghatóbb bizonyíték nem is kell, hogy nőnemű a lacsi. Kis sebességnél, tötyörgésnél aprókat ráng..délelőtti órákban nyűgös, mert keveset aludt és a szépséghez sok alvás kell, valamint nehéz napjai a hét elejére tehetők, meg amúgy is minden kezdet nehéz...:-))

Szal szeszélyes és hisztis....de lehet szeretni

Előzmény: BeZe1974 (6708)
Stocz Creative Commons License 2007.06.04 0 0 6711
Szeva!

Nem a motorszámból (ezt már lejjebb írtam, olvass vissza ha gondolod), hanem az alvázszámból derül ki.

BeZe1974! Sajnos a fentiek miatt a Tiédet nem tudom ebben a formában használni (bár az évjárat alapján biztos, hogy már Eu4-es. Küldj egy megerősítést lszi!).

Alpha_ws: Eu3.

Sárkány: az enyémben most van 63 e. km. és a 4. (!) AC pumpa. Gondolom nem ez lesz a megoldás (+gázos üzemben is csinálja - sőt! - az pedig független az AC-től. Azért köszi az infót)
Azt írtam már korábban, hogy abból sem mindegy, hogy melyik van benne?
Fél évig kínlódtunk az üzemanyag szintmérővel (baromira nem azt mutatta a csere AC-kkel amit kellett volna, arra csak a gyárival volt hajlandó), mire kiderült, hogy az Eu4-esekbe nem is az az AC való, ami az Eu3-asokba. A szintjeladónak is teljesen más a bekötése (+gondolom az ellenálláspálya értéke is). Ez mondjuk addíg nem is feltünő, amíg nem bontassz szét egyet. Kívülről ugyanis teljesen csereszabatosak (leszámítva a cikkszámot).


Aki saját maga szeretné megfejteni a kocsi adatait, íme:


Előzmény: hicar (6709)
hicar Creative Commons License 2007.06.04 0 0 6709
Mondjátok már meg hogy a motorszámból honnan lehet tudni a gyártási évet és hogy euro 3-as vagy 4-es?
BeZe1974 Creative Commons License 2007.06.04 0 0 6708

1,4 -es 2006 os

F1D3411967

 

Apro rangasok nekem is vannak de csak kis sebessegnel es totyorgeses esetekben. Ha meghuzom elmulik. Jobbszerint delelotti idokben jon elo csak es jellemzoen het elejen. De en napi 100km-ert megyek igy nem surun eszlelem.

 

8 hónapos a kocsi 22000 kilometer es meg nem volt semmi baja. (en is lekopogom)

Sarkany Creative Commons License 2007.06.04 0 0 6707

Olyan az egész, mintha minden nap egy kicsit újra kellene kalibrálni vmit a kompjúterében.

 

Felejtős a memóriája, amiben az adatokat kellene hogy tárolja... :))

A Kalosom (1,4 16V) pontosan ugyanezt művelte. A szervíz egy darabig csak a fejét vakarta, mert komputer szerint minden rendben volt és mégsem, aztán kicseréltek benne valamit (nekem az üzemanyagszivattyúról beszéltek, de annak nem sok köze van a dologhoz) és utána meggyógyult.


Előzmény: Stocz (6705)
Alpha_ws Creative Commons License 2007.06.04 0 0 6706
Hali !
KL1NF48715...
1.4-es HB
Rángás volt, sárgalámpa volt, szelepcsere volt, rángás teljesen megszünt. (Immáron fél éve KOP-KOP)
A héten viszem 45.000-es szervízre.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!