A klíma elvileg meleg levegőre állítva nem működne. De ha be van kapcsolva, valahogy hamarabb melegszik be az autó. (A dolgot én sem értem, csak azt érzem, hogy a fűtés gyakorlatilag nulla). Kicsit kellemetlennek éreztem, hogy Szolnokról indulva -17 fokban fűtés sehol és a hűtővíz hőm.mutató elindult lefelé. Szóval amíg nem értem ki az M3-asra és nem mentem 130-140-nel, addig hideg volt... Valahogy nem értem az autó fűtését, de az a gyanúm, hogy ez is gyerekbetegsége az autónak. Gyűlik a lista a hibákról, közeleg a 15e km-es átvizsgálás...
>Magyarországon vagyunk, bár az ember arra számítana, hogy egy renault szervíz megbízhatóbb, mint egy suzuki
azért a teljesség kedvéért tegyük hozzá, hogy néhány éve még a rönó szervizek voltak az élenjáró maffiák, ott vertek át ahol tudtak. ezért (is!) vezették be a vásárlás és a szerviz utáni ügyfélelégedettség vizsgálatot. tehát, ha valami gebasz, vita van szerviz kapcsán akkor is, ha nem csináltak az autón semmit, mindenki kérje el a munkalap másolatát(ezt ilyenkor nem szívesen teszik)! (a munkalap többpéldányos indigós) Na ekkor elvileg felhívnak az RH-tól és érdeklődnek, hogy mi volt. Ésez bukti az adott szerviznek/kereskedésnek. Tehát az igyekezet megvan a rönó részéről, inkább a simlis kereskedő a ludas. legegyszerűbb a nem megfelelően (kivéve aki utánajár :)) tájékoztatott ügyfél ésugye ilyenkor az RH sem tudja, hogy van egy elégedetlen ügyfél, akinek ilyen és ilyen negatív tapasztalata van xy kereskedéssel.
na mindegy, hagyjuk, bocs ha hosszú (hosszú?)
>hallottam oat hogy szetfoszlik az ules 10E km alatt, meg xarnak a garanciara
na ez azért így nem teljesen igaz....kimegyek megnézem......nem még nem foszlik (30E km) :)))
garancia csak a második évtől kalandos, az első évben semmi gond (amire vonatkozik, vásárlás elött érdeklődni!), utána meg egy táblázat alapján működik (kor/futott km)
>amost a thalia dizel mennyire valt be nektek?
nekem semennyire (sajna az enyém benzines, akkor még nem volt dízel) :)))))))))))))))
>meik a jo kereskedo?
na ez teljesen egyéni....menj el egy párba, oszt nézd meg a hozzáállást, vagy hogy melyik szimpi, stb....vásárlás után úgyis felhívnak, hogy meg vagy-e elégedve. ;))
>bele lehet e tarhalni a legkisebbe a klimat?
igen
>vagy 206/306
magánvélemény következik!!!: nem javasolnám, bár a design jobb
felmérések alapján: a minőség gyengébb mint a rönóé, a szervíz általában dettó
> De, hogy ennyire sz*rjanak az egeszre? (mar bocs)
és hosszú évek tapasztalatai alapján tanusíthatom a következő márkák esetén is:
ford
vw
pezsó
rönó (ugye erről beszélünk)
és nissan (na ezt még csak kóstolgatom)
>nemtom olvastad-e az auto k2tto februari szamat
még nem de megigérem :)))))))
>Hungary -ban vagyunk. (Es nem Svajcban) OK
>Renault szerviz (Es nem pl. Lexus) OK
>A szerlok biztos nem keresnek vagyonokat (Bar mi sem) OK
egyetértés (végülis thalicskával a csorók járnak, a nagyrabecsült szerelő urak megugye bentley-vel meg rolls-al. ki vagyok én hozzá képest?)
Magyarországon vagyunk, bár az ember arra számítana, hogy egy renault szervíz megbízhatóbb, mint egy suzuki. (A suzukit azért említem, mert hosszú tapasztalataim vannak a simlisségekben.)
kism0cs0k:
Peugeot ügyben túl sokat nem tudok nyilatkozni, én is szemezgettem vele, de mivel munkaautó is, a csomagtér miatt végképp a Thalia mellett döntöttem. A diesel motor isteni (a Swifthez képest Mennyország :). Szóval ha fontos szempont a nagy csomagtér, akkor Thalia. Ha kicsit nagyobb a keret és nem létszükség a nagy csomi, akkor érdemes esetleg szemezni egy 206/306-tal.
helo
el akarom felejteni a buzukit
ocso' varosi funyiro kene helyette
namost a thalia dizel mennyire valt be nektek?
hallottam oat hogy szetfoszlik az ules 10E km alatt, meg xarnak a garanciara
meik a jo kereskedo? bele lehet e tarhalni a legkisebbe a klimat?
szoval sok info kene rola hogy bele merjek vagni
jah az alternativaja egy pozso dizel, a citro draga
nemetek meg fapadot adnak 4M -tol, szal az kiesett
japanok meg nyomatekos motrot nem gyaranak csak porgoset az nem kell, szal marad thalia vagy 206/306
ha valaki megosztana tapastzalatait megkohonnem :)
Hungary -ban vagyunk. (Es nem Svajcban) OK
Renault szerviz (Es nem pl. Lexus) OK
A szerlok biztos nem keresnek vagyonokat (Bar mi sem) OK
De, hogy ennyire sz*rjanak az egeszre? (mar bocs)
A legszomorubbnak egyebkent azt tartom, hogy ez ugy tunik nalunk teljesen altalanos dolog. (nemtom olvastad-e az auto k2tto februari szamat, nagyon tanulsagos, bar nehol van egy kis PR beutese )
ezt mondjuk nem csodálom :)))
bevittem állapotfelmérésre. csávó írogat a lapra, én belekukk, hát mit látok éppen mit ír: rádiósmagnó
ezután a következő párbeszéd zajlott köztünk:
-figyelj öreg!
-igen?
-mit írtál, rádiósmagnó?
-aha.
-te figyu, nem zavar, hogy az cd?
-cédé? (bamba tekintet)
-igen cédé (mint orvos a betegével)
fickó ellenőrzi....áthúzza háromszor a lapon a rádiósmagnót, majd föléírja: cédélejátszó
Nos en kaptam allapotfelmero lapot...
Azonban nem hiszem, hogy sok hasznat fogom venni.
A szerviz ugyanis azt sem talalta el, mennyi km van az autoban tobb, mint 3500!! km -t tevedett(???), igy en (mint laikus) erosen ketelkedem az abban, hogy az allapotfelmero lap tobbi reszenek barmi koze lenne a valos allapotokhoz. (A kereskedonek kellet atjavitani a valos ertekre)
Egyebkent az autot vegre sikerult atvenni.
Mar multkor is meg akartam kerdezni: A gyertyakabelek nalatok is ket vekonyka drotbol allnak? + szigszalag +nemistudommenmicsoda? Vagy ez mar az uj Thalia vivmanya?
akkor a félreértések elkerülése végett: a használtautóhoz, amennyiben hivatalos rönó kereskedésben veszed oda KELL adniuk az állapotfelmérő lapot. ha ezt nem akarják akkor a vásárlási szándéktól kb. 5-10 másodpercen belül elállni szíveskedenek!
>mert attól a pillanattól kezdve, hogy kiteszi a kerekét a kapun már semmi sem bizonyítható!?
ez bizony lehet, mert még új autó esetén is így van kopó, futómű és a garancia alá nem tartozó részegységek esetén. pl.: új gépet átvetted, elmentél 10 km-t, észreveszed, hogy a mondjuk balra húz. bizonyítsd be, hogy nem belementél egy bazi kátyúba, hanem ilyen volt gyárilag! egy ilyen esetben max a szervíz kedvességén múlik, hogy fizetni fogsz vagy sem.
és mégegyszer: az állapotfelmérés önmagában sajnos semmire nem garancia, de egy fél éves gépre még van(a garancia alá nem tartozó részegységek kivételével) gyári garancia(1+2 év).
Dabasi főnök nem jól tudja: a Renaultokba gyárilag kereskedelmi forgalomban is kapható Elf olajat töltenek, semmiféle plusz "varázsszer" nincs benne! A kiváló minőségű kenőanyag és szűrő képes lebegtetésben tartani ill. megszűrni a szennyződéseket.
Tökéletesen egyetértek azzal, hogy ha a hivatalos GYÁRI karbantartási füzet még csak nem is említi az első rendkívüli olajcserét, akkor ennek megvan az oka.
Anno az első thalin megkérdeztük a dabasi főnököt és ő azt mondta, hogy a gyárilag betöltött olaj olyan adalékokat tartalmaz amik miatt (hacsak valami javítás nem indokolja) nem praktikus idő előtt lecserélni. Az ajánlott olajcsereperiódus pedig asszem 30000 km. Nekem is soknak tűnik, de a fickó megnyugtatott, hogy a mérnökök ezt jól kifundálták a gyárban, meg lehet bennük bízni. Tehát nem javallom, hogy a szerviz extraprofit szerzési ajánlatának bedőlj, amúgy lehet, hogy ki sem cserélnék, csak felszámítanák és így szűrőcsere nélkül még kevésbé feltűnő a trükk, különösen ilyen kevés megtett kilométernél. Mert egyébként az olajat és a szűrőt természetesen együtt illik cserélni, néhány kivételes esettől eltekintve, de ilyesmiről Nálatok még nem lehet szó.
Az olajkérdést már többször megvitattuk itt. Szvsz, ha a gyártó (nam a márkaszervíz, hanem a GYÁRTÓ) 30000 km-es olajcsere ciklust ír elő, ami gondolom egy biztonságos határként megadott adat, akkor ennek a márkaszervíz által javasolt olajcserének eléggé "pénz-szaga" van. Azt nem mondom, hogy árt, de szvsz nem is használ. Kb. olyan előnyei vannak, mint pl. a gumicserének az induló 8 mm profilmélységről 6 mm-re csökkenése (azaz 2 mm kopás) esetén. A garancia feltétele a kis szerviz (30ekm) és nagy szerviz (60ekm) abszolválása. A leírásban (gondolom, Neked is meg van még) benne van, hogy az egyes szervizek alkalmával mit kell csinálni. Ez átlagos hajtási feltételek mellett elegendő.
Hallottam már olyanról is, hogy az általad említett állapotfelmérő papír, -mikor reklamáció kapcsán hivatkozási alapot teremtett volna- mindenki őszinte sajnálatára szőrén-szálán eltűnt.
Nahát?! De olyan is volt, hogy szerencsétlen, nyomorult, fantáziátlan krapek csak csodálkozott, hogy csupán nézegetheti a papírt, de sem az eredetit, sem a másolatot nem kaphatja meg. Megnyugtatására elmondták, hogy amúgy sincs a dolognak semmi jelentősége, mert attól a pillanattól kezdve, hogy kiteszi a kerekét a kapun már semmi sem bizonyítható!?
Nem véletlenül a Debreceni Renault-ról van szó ahonnan a "használt" autót ajánlották?
Más. Ingyenes 1/2 éves átvizsgálásra viszem az autót a napokban , olajcserét javasol a szerviz (1.4 16V benzinesnél 5200 km-nél) de olajszűrőcserét nem.
Szerintetek ez jó így? Én úgy tanultam, hogy együtt kell cserélni az olajat és a szűrőt. Az olajért 17.000.- Ft- kérnének. Van ezzel tapasztalata valakinek?
A tesztautókról szóló hírek maradéktalanul igazak. Kezdve azon a kedves ügyfélen, akit a kisérő félúton kiszállított az autóból, mert szeretett volna Ő is visszatérni a telepre no+ az autót is szerette volna még használni, folytatva azzal az ügyes alkalmazottal aki remek éleslátással nem bírt ellátni az üzemanyagszint jelzőig, így ki is fogyott a próbaút során a "gazoline". Nem tudom, hogy EZ milyen hatással volt a járműre és még minek köszönhetően, de ezek után 1 7-ig szerelték. No, nem azért tartott ennyi ideig, mert mérhetetlenül sok munkájuk volt egyébkéntileg. Ismert olyan alkalmazott is, aki diesel típusú járművel sem ismeri a kilométeróra 100-as alatti tartományát, városban sem. ... A többit bízom a képzeletetekre. Engedjétek aztat szárnyalni.
tesztautó rulez!
mondtam is az arcnak mielött elindultunk, hogy: "most ki fogom próbálni a jármű menettulajdonságait, kérem kösse be magát és kapaszkodjon!" :))))
szegény, vizet facsart a kapaszkodóból.....ezen a próbaúton egy nem tetszett: a kézifékes után ahogy visszalöktem a kart, bekapcsoltam véletlenül a vészvillogót. hülye helyen van.....
na ilyen tesztautót nem vennék :))))
nem kell valakinek egy eladó thalicska? megkímélt.... :))))
Hááát, nem is tudom...
7000 km nem sok, de hogy azt egyesben padlógázzal tették-e meg vele vagy kímélve a verdát - ki tudja? Az kissé furcsa, hogy nem járulnak hozzá a független szervizben való átvizsgáláshoz, de azt nem tudják megkerülni ők sem, hogy ha megvetted, és elviszed egy átvizsgálásra és ott találnak valami olyan hibát aminek szerepelnie kellett volna a "pecsétes" papíron akkor bizony övék (mármint az eladó kereskedőé) a felelősség.
Magánembertől biztosan nem vennék használt autót, ha nem járul hozzá egy ilyen átvizsgáláshoz mondjuk az Autóklubnál, egy márkakereskedés háttere azért valamivel megnyugtatóbb.
A garancia egyébként nem tulajfüggő, a garanciafüzetben benne is van, hogy milyen módon kell az új tulajnak felvennie a kapcsolatot a Renault Hungáriával az Assistance és a garancia ügyében.
Amennyire tapasztaltam, igazán komoly típushiba még nem jelentkezett, de olvasgass vissza a topicban.
Sok sikert, majd referálj, hogyan alakulak a dolgok.
Ez a 7000 km-es Thalia véletlenül nem egy tesztautó (volt előző életében)? Csak azért kérdezem, mert az autót ki lehet úgy takarítani, hogy újnak látsszon (van erről egy cikk a Totalcar-on, egy Octavia került meseszép állapotba). Szóval a belsőt elnyomhatja a szép külső és hogy őszinte legyek, egy tesztautót nem kímélnek. Bár én finomkodtam vele, mielőtt megrendeltem a sajátomat, de a kereskedő is mondta, hogy ritka az ilyen hozzáállás - szét szokták taposni az autót... :( Szóval valahogy ki kellene bulizni azt a független szakértővel való megnézetést.
Szerintem amit most nem lehet megtudni az autorol de kesobb majd kiderul es nem elhanyagolhato az az, hogy mikent bantak vele az elso nehany szaz kilometer alatt.
A motor gyari bejaratasa nem az igazi, szakertok szerint (a hasznalati utasitasok szerint is) az elso 1000-1500km -en csinjan kell banni vele.
Nezd meg, nem-e ciripel a kormany (razosabb uton, kanyarodasnal tucsokhangja van); ha igen, akkor beolvashatsz a szerviznek, hogy mit er az "allapotfelmero lap", ha egy ilyen elementaris, Thaliaknal gyakori hibat nem irtak oda.
Megjegyzes: allitolag a ciripeles biztonsagi szempontbol artalmatlan csak egy kicsit idegesito. Hosszu tavra nem tudjak megjavitani, mindig ujra elojon.
köszi a tippeket. az a baj, hogy ezek a kedves szélvédő javító vállalkozók nem foglalkoznak olyan bagatel dolgokkal, mint karcolás, csak kavicsfelverődés, repedés, levegő-föld rakéták által ütött sérülések foltozgatása. ma kb. 8 szélvédő javítóval diskuráltam, csak gyantázni hajlandóak, és még hírből sem hallottak olyan szakiról, aki szélvédő polírozást vállal. a legröhelyesebb az egészben, hogy egy pászáz forintos gumi ablaklehúzó segítségével sikerült felszántanom a három hetes thalicskám üvegét. mindenkinek ajánlom, hogy kerülje el ezeket a bevásárló központokban kaphatő csodákat. mivel takarító váll. vagyok, nem kevés ablakot tisztogattam már meg, de ilyet az elmúlt 14 évben nem pipáltam.