KISPIPI! Gratula a Thalicskához, sok-sok balesetmentes kilométert és kerüljenek a tolvajok!
A benzines fűtése szerintem elég jó, kb 3-5 perc után érezhetően nyomja a meleget, azt nem tudom, hogy hátra mennyi jut belőle, de elöl még mostanság is lejjebb kell kapcsolni a max.-ról néha.
kismOcsOk: kereskedőnek én a Fóti Renault Békési-t tudom javasolni.Eddig mindíg korrektek, és gyorsak voltak, bármi bajom volt, és nem akarják átvágni az embert, csak jó tapasztalatom van velük, viszont a gödöllői, és a vecsési részlegeikről semmit nem tudok.
diesel_uberalles: nekem az a 6 lityi feletti fogyi soknak tűnik, mert én full városban szoktam 5,5 - 5,9-et számolni fogyasztásra, bár nekem az erősebb dízellel szerelt Clio-m van.Kérdés persze, hogy mennyire gyorsítgatsz, és melyik fokozatban, bár én autópályán hasonló esetben 4,2-4,4 lityivel megyek el.
A klíma valóban a párát szedi le az ablakról, én mindíg használom.A fűtést azért nem értem mert nálam 3-5 km alatt legkésőbb üzemmeleg a motor( ha addig nem kapcsolom be a keringetést), bár ha alapból induláskor megy, akkor is 5-6 km elég szokott lenni neki.És nem is pörgetem, max. 2000-ig, amíg nem meleg.De azt észre vettem, hogy ha lassabban haladok, kissebb dugó, ilyesmi, akkor hamarabb melegszik be a motor.
Sziasztok!
Most már hivatalosan is kapcsolódok Hozzátok, mert tegnaptól NaThália tulajdonos lettem. 1,4 benzines csak alapkivitel. Az első 130 km alapján hibátlan. Nagyon ügyes kislány a Nati, és szép és új. Máris imádom. A városban vissza kell fogni, mert hajlamos szaladgálni. Nincs benne szervó, ABS, még rádió sem, de nekem nem is kell ilyesmi. Viszont riasztó van, és még lesz belé néhány trükk a lopás ellen. Ezen még agyalnom kell. Ciripelést nem hallani, remélem később sem lesz ilyen... majd meglátjuk...
A fűtés akkor sem mindig top, ha bemelegedett a motor. Márpedig a motor lassan szokott bemelegedni, kb. 15-20 km alatt, városi körülmények között, mire nem fáznék, addigra meg pont megérkeztem... :( A klímáról eddig is tudtam, hogy meleget nem fog fújni, de azért kipróbáltam ha lehet :) Köszönöm szépen a segítséget és a véleményeket.
kism0cs0k:
Nem vagyok szolnoki. Párom lakik ott, azért járok gyakran arra :)
Ui.: Ezekszerint ennyire megdobja a fogyasztást a klíma? (5.3-5.5 helyett 6.3)
Ui2.: Nálatok is felmegy a fogyasztás autópályán? (természetesen dCi-re értendő)
Hát a klíma az télen is csak hűteni tud, ha van mit!
A fűtést a levegőbefúvás volumenének növelésével lehet gyorsítani ha már legalább a második "pöttyöt" elérte a vízhőfok
Tüzinek viszont duplán igaza van:
1) a klíma valóban szárítja a levegőt, ezért a belső levegő keringetést alkalmazva sem párásodik annyira a járgány >> így közvetve kisé segít a gyorsabb felfűtésben.( a beltérből viszi vissza a levegőt a hőcserélőre; nem a kinti -20 fokosat)
2) Korszerű motor/kis fogyasztás = kevés hulladékhő!! És a fázás ugye megszűlte az "állófűtést"; ami a záporjóska benzinkályhájának korszerűsített változata, de +++ üzemanyagot fogyaszt (energiamegmaradás trv.)
Én csak 1 féle magyarázatot tudok. A klíma szárítja a levegőt és talán azért érzed melegebbnek. Fizikailag, ha bekapcsolod a klímát elvileg hűtöd és ugyanakkor fűtöd a levegőt ergo rosszabb a fűtés.
A fűtésről nem sok jót olvastam (dízel) itt a topicban. Érthető is, mert ezeknek a korszerű dízeleknek alig van hulladék hőleadásuk. Ja nekem sose volt még dízelem de a benzinesre nem nagyon panaszkodnak.
A klíma elvileg meleg levegőre állítva nem működne. De ha be van kapcsolva, valahogy hamarabb melegszik be az autó. (A dolgot én sem értem, csak azt érzem, hogy a fűtés gyakorlatilag nulla). Kicsit kellemetlennek éreztem, hogy Szolnokról indulva -17 fokban fűtés sehol és a hűtővíz hőm.mutató elindult lefelé. Szóval amíg nem értem ki az M3-asra és nem mentem 130-140-nel, addig hideg volt... Valahogy nem értem az autó fűtését, de az a gyanúm, hogy ez is gyerekbetegsége az autónak. Gyűlik a lista a hibákról, közeleg a 15e km-es átvizsgálás...
>Magyarországon vagyunk, bár az ember arra számítana, hogy egy renault szervíz megbízhatóbb, mint egy suzuki
azért a teljesség kedvéért tegyük hozzá, hogy néhány éve még a rönó szervizek voltak az élenjáró maffiák, ott vertek át ahol tudtak. ezért (is!) vezették be a vásárlás és a szerviz utáni ügyfélelégedettség vizsgálatot. tehát, ha valami gebasz, vita van szerviz kapcsán akkor is, ha nem csináltak az autón semmit, mindenki kérje el a munkalap másolatát(ezt ilyenkor nem szívesen teszik)! (a munkalap többpéldányos indigós) Na ekkor elvileg felhívnak az RH-tól és érdeklődnek, hogy mi volt. Ésez bukti az adott szerviznek/kereskedésnek. Tehát az igyekezet megvan a rönó részéről, inkább a simlis kereskedő a ludas. legegyszerűbb a nem megfelelően (kivéve aki utánajár :)) tájékoztatott ügyfél ésugye ilyenkor az RH sem tudja, hogy van egy elégedetlen ügyfél, akinek ilyen és ilyen negatív tapasztalata van xy kereskedéssel.
na mindegy, hagyjuk, bocs ha hosszú (hosszú?)
>hallottam oat hogy szetfoszlik az ules 10E km alatt, meg xarnak a garanciara
na ez azért így nem teljesen igaz....kimegyek megnézem......nem még nem foszlik (30E km) :)))
garancia csak a második évtől kalandos, az első évben semmi gond (amire vonatkozik, vásárlás elött érdeklődni!), utána meg egy táblázat alapján működik (kor/futott km)
>amost a thalia dizel mennyire valt be nektek?
nekem semennyire (sajna az enyém benzines, akkor még nem volt dízel) :)))))))))))))))
>meik a jo kereskedo?
na ez teljesen egyéni....menj el egy párba, oszt nézd meg a hozzáállást, vagy hogy melyik szimpi, stb....vásárlás után úgyis felhívnak, hogy meg vagy-e elégedve. ;))
>bele lehet e tarhalni a legkisebbe a klimat?
igen
>vagy 206/306
magánvélemény következik!!!: nem javasolnám, bár a design jobb
felmérések alapján: a minőség gyengébb mint a rönóé, a szervíz általában dettó
> De, hogy ennyire sz*rjanak az egeszre? (mar bocs)
és hosszú évek tapasztalatai alapján tanusíthatom a következő márkák esetén is:
ford
vw
pezsó
rönó (ugye erről beszélünk)
és nissan (na ezt még csak kóstolgatom)
>nemtom olvastad-e az auto k2tto februari szamat
még nem de megigérem :)))))))
>Hungary -ban vagyunk. (Es nem Svajcban) OK
>Renault szerviz (Es nem pl. Lexus) OK
>A szerlok biztos nem keresnek vagyonokat (Bar mi sem) OK
egyetértés (végülis thalicskával a csorók járnak, a nagyrabecsült szerelő urak megugye bentley-vel meg rolls-al. ki vagyok én hozzá képest?)
Magyarországon vagyunk, bár az ember arra számítana, hogy egy renault szervíz megbízhatóbb, mint egy suzuki. (A suzukit azért említem, mert hosszú tapasztalataim vannak a simlisségekben.)
kism0cs0k:
Peugeot ügyben túl sokat nem tudok nyilatkozni, én is szemezgettem vele, de mivel munkaautó is, a csomagtér miatt végképp a Thalia mellett döntöttem. A diesel motor isteni (a Swifthez képest Mennyország :). Szóval ha fontos szempont a nagy csomagtér, akkor Thalia. Ha kicsit nagyobb a keret és nem létszükség a nagy csomi, akkor érdemes esetleg szemezni egy 206/306-tal.
helo
el akarom felejteni a buzukit
ocso' varosi funyiro kene helyette
namost a thalia dizel mennyire valt be nektek?
hallottam oat hogy szetfoszlik az ules 10E km alatt, meg xarnak a garanciara
meik a jo kereskedo? bele lehet e tarhalni a legkisebbe a klimat?
szoval sok info kene rola hogy bele merjek vagni
jah az alternativaja egy pozso dizel, a citro draga
nemetek meg fapadot adnak 4M -tol, szal az kiesett
japanok meg nyomatekos motrot nem gyaranak csak porgoset az nem kell, szal marad thalia vagy 206/306
ha valaki megosztana tapastzalatait megkohonnem :)
Hungary -ban vagyunk. (Es nem Svajcban) OK
Renault szerviz (Es nem pl. Lexus) OK
A szerlok biztos nem keresnek vagyonokat (Bar mi sem) OK
De, hogy ennyire sz*rjanak az egeszre? (mar bocs)
A legszomorubbnak egyebkent azt tartom, hogy ez ugy tunik nalunk teljesen altalanos dolog. (nemtom olvastad-e az auto k2tto februari szamat, nagyon tanulsagos, bar nehol van egy kis PR beutese )
ezt mondjuk nem csodálom :)))
bevittem állapotfelmérésre. csávó írogat a lapra, én belekukk, hát mit látok éppen mit ír: rádiósmagnó
ezután a következő párbeszéd zajlott köztünk:
-figyelj öreg!
-igen?
-mit írtál, rádiósmagnó?
-aha.
-te figyu, nem zavar, hogy az cd?
-cédé? (bamba tekintet)
-igen cédé (mint orvos a betegével)
fickó ellenőrzi....áthúzza háromszor a lapon a rádiósmagnót, majd föléírja: cédélejátszó
Nos en kaptam allapotfelmero lapot...
Azonban nem hiszem, hogy sok hasznat fogom venni.
A szerviz ugyanis azt sem talalta el, mennyi km van az autoban tobb, mint 3500!! km -t tevedett(???), igy en (mint laikus) erosen ketelkedem az abban, hogy az allapotfelmero lap tobbi reszenek barmi koze lenne a valos allapotokhoz. (A kereskedonek kellet atjavitani a valos ertekre)
Egyebkent az autot vegre sikerult atvenni.
Mar multkor is meg akartam kerdezni: A gyertyakabelek nalatok is ket vekonyka drotbol allnak? + szigszalag +nemistudommenmicsoda? Vagy ez mar az uj Thalia vivmanya?
akkor a félreértések elkerülése végett: a használtautóhoz, amennyiben hivatalos rönó kereskedésben veszed oda KELL adniuk az állapotfelmérő lapot. ha ezt nem akarják akkor a vásárlási szándéktól kb. 5-10 másodpercen belül elállni szíveskedenek!
>mert attól a pillanattól kezdve, hogy kiteszi a kerekét a kapun már semmi sem bizonyítható!?
ez bizony lehet, mert még új autó esetén is így van kopó, futómű és a garancia alá nem tartozó részegységek esetén. pl.: új gépet átvetted, elmentél 10 km-t, észreveszed, hogy a mondjuk balra húz. bizonyítsd be, hogy nem belementél egy bazi kátyúba, hanem ilyen volt gyárilag! egy ilyen esetben max a szervíz kedvességén múlik, hogy fizetni fogsz vagy sem.
és mégegyszer: az állapotfelmérés önmagában sajnos semmire nem garancia, de egy fél éves gépre még van(a garancia alá nem tartozó részegységek kivételével) gyári garancia(1+2 év).
Dabasi főnök nem jól tudja: a Renaultokba gyárilag kereskedelmi forgalomban is kapható Elf olajat töltenek, semmiféle plusz "varázsszer" nincs benne! A kiváló minőségű kenőanyag és szűrő képes lebegtetésben tartani ill. megszűrni a szennyződéseket.
Tökéletesen egyetértek azzal, hogy ha a hivatalos GYÁRI karbantartási füzet még csak nem is említi az első rendkívüli olajcserét, akkor ennek megvan az oka.
Anno az első thalin megkérdeztük a dabasi főnököt és ő azt mondta, hogy a gyárilag betöltött olaj olyan adalékokat tartalmaz amik miatt (hacsak valami javítás nem indokolja) nem praktikus idő előtt lecserélni. Az ajánlott olajcsereperiódus pedig asszem 30000 km. Nekem is soknak tűnik, de a fickó megnyugtatott, hogy a mérnökök ezt jól kifundálták a gyárban, meg lehet bennük bízni. Tehát nem javallom, hogy a szerviz extraprofit szerzési ajánlatának bedőlj, amúgy lehet, hogy ki sem cserélnék, csak felszámítanák és így szűrőcsere nélkül még kevésbé feltűnő a trükk, különösen ilyen kevés megtett kilométernél. Mert egyébként az olajat és a szűrőt természetesen együtt illik cserélni, néhány kivételes esettől eltekintve, de ilyesmiről Nálatok még nem lehet szó.